Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janouk, hopelijk hersteld ze snel! 

En gister is Sil verlost van zijn vieze wintervacht!
erg vervelend voor haar van de ene op andere dag op rust.... je hebt het er zo maar druk mee met in/uit stal van de verschillende paardjes, hoop dat je snel kunt scannen weet je wat meer....
naja, sommige studenten ook..
gelukkig dat ze lekker dichtbij staat dan is het logistiek al minder gedoe. En de andere paarden om de beurt stalcorvee, goed opgelost!
Daar ga ik bij op m'n snuit 

(en vloeken op m'n telefoon, want die doet 't maar half meer
)
Ken het roepen ze tegen mij ook. Ik begrijp dat je een revalidatietraject ingaat? Ben benieuwd, daar leer je ook hoe om te gaan met je rug! Heb al zoveel oefeningen gedaan en getraint, maar kom er toch altijd achter dat je gewoon bewust moet bewegen en op tijd je rust moet pakken.......en als het een dagje niet gaat so be it
is soms wel moeilijk en zeker als je jong bent. Loop sinds mijn 17e met zware rugklachten en sinds mijn 25e met reuma, dus kan me voorstellen hoe of je, je voeld. Bedrijfsarts had het laatst ook over het revalidatiecentrum......ben benieuwd, laat is weten hoe of het loopt? Suc6 super dat je eerder aan de beurt bent

toen had ik een acute hernia! Denk dat, dat wel met mijn rugklachten te maken heeft. SI is bij mij ook het probleem, tussenwervelschijf is het vocht uit
Bij mij wilde ze inspuiten, maar heb ik niet gedaan en anders een flexibele fixatie van de ruggenwervel, maar heb daarvoor ook de joker maar ingezet. Ben wel altijd door blijven gaan en heel veel gefietst, want dan had ik er geen last van. Je moet doen waar of je, je goed bij voeld, soms is dat door de pijn heen gaan. Maar is moeilijk voor een ander, ik weet (gelukkig) niet wat jij voeld! Nu ik dus heel veel aan het paardrijden ben en zo dus ook mijn bekkenbodem train, heb ik een stuk minder last, maar in het begin leek wel of ieder moment mijn bovenlijf tussen mijn benen naar beneden kon zakken (als je begrijpt wat of ik bedoel). Er bestaat ook zoiets als een bekkenbodemtherapeut, is dat misschien iets? Daar leer je, je bekkenbodem trainen. (doe ook maar een duit in het zakje) Misschien beter maar eerst het ene en dan het ander....waarschijnlijk al genoeg aan je hoofd
Doe het wel nog hoor. Probeer minimaal 3x per week 20 km te fietsen!
(10 heen, 10 terug, naar stal
)
Dan wordt 1 been oncontroleerbaar 
(en vraag me nu serieus af hoe ik ooit als werkende volwassene door het leven moet.. zitten is niet goed, lopen is ruk, de combi is niks
naja.. 

)
Gewone stoel is voor mij ook geen optie, want dan heb ik binnen no time geen gevoel meer in mijn benen
Er is echt wel hoop hoor.....Maartenskliniek Nijmegen en noem maar op.....als ik je is ergens bij kan helpen dan geef je maar een brul......suc6 iig met alles en blijf je volgen
ik zal 's rondkijken!! 
die altijd op dieet is en toch een super plus size blijft