[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:06

Goedemorgen, even snel, want ik ga zo een dagje notuleren.

Janouk is nog behoorlijk kreupel helaas ondanks de Metacam. Vanmorgen even 2 minuten met haar gestapt. Vooral de bochten zijn heel pijnlijk. Ze is wel heel fit en attent, maar dat is niet raar want ze was tot zondagochtend vol in wedstrijdconditie.
Image en Bjorn hebben om de 2 uur stalcorvee en moeten dan Janouk gezelschap houden. Ze komen graag binnen, want in hun eentje buiten vinden ze het ook niet geweldig. Tsja, hopelijk kan alles weer snel naar normaal.

Allemaal een fijne rustige dag toegewenst!

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:11

**ik duim voor janouk**

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:12

:(:) Janouk, hopelijk hersteld ze snel!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:15

Beterschap voor Janouk!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:19

Aks, dids ziet er goed uit! handig he die plassen in de bak :P
BiancaIlona, mooie foto's hoor! Doe je een foto cursus oid?
Dingetje, fijn dat je petries al zo snel binnen zijn!

Beterschap ook voor alle zieken en mensen met hoofdpijn!
Ik zelf ga zo naar de dokter, al maanden last van mijn kaak/oor aan de rechterkant, eerst ook de holte die onder je oog zit maar die gaat beter. Al 2 neussprays versleten maar het is nog niet over :P

Gister is het lamoen ingekort, dus die ga ik vandaag uitproberen :D En gister is Sil verlost van zijn vieze wintervacht!
Afbeelding

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:29

Wat is Sil mooi geworden, zonder winterjas :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:41

@Jenkins wow *D 8-)
@Janouk -O- erg vervelend voor haar van de ene op andere dag op rust.... je hebt het er zo maar druk mee met in/uit stal van de verschillende paardjes, hoop dat je snel kunt scannen weet je wat meer....
@de mensen die het nodig hebben ook dikke :+:

Het is mooi weer...eerst zoonlief afleveren bij hockeykamp en daarna moet ik aan het werk -:)
Moet nog ergens leuk setje vandaan halen voor mezelf voor morgen en overmorgen bij de diploma uitreikingen .... da's bijna net zo lastig als een andere auto uitzoeken :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:58

@VHU; bij de diploma uitreiking bij ons op school liepen de docenten eigenlijk gewoon in hun normale kloffie geloof ik.. >;) naja, sommige studenten ook..

@janouk; :(:) gelukkig dat ze lekker dichtbij staat dan is het logistiek al minder gedoe. En de andere paarden om de beurt stalcorvee, goed opgelost!

@dingetje; gets, jij ook al stuk zonder kids. Nog best veel mensen dus.. Ik heb het nu al een jaar, en heb nog geen enkele hulp gekregen die ook daadwerkelijk helpt voor dit probleem. Wel het commentaar dat ik te dik ben en het daardoor komt etc :+
@frensie; had ik ook al gevonden indd, dat het niet te lang mag.. Maar volgens mij helpt het ook alleen bij lopen. Dus verder kan ie af. Lopen is ook het gevaarlijkst :+ Daar ga ik bij op m'n snuit _O-

Nou ik zal ze eens bellen, daarna wat eten, en dan ga ik naar m'n mams om te shoppen, voor m'n verjaardag nog :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:20

Haha VHU succes met het uitzoeken van een setje!

Dingetje, ja ziet er beter uit zo he :D

Net bij de dokter geweest, maar ze weten het niet. Dus verwijzing naar de kaakchirurg gekregen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:21

Oeh!
Net gebeld, ideaal. Mag nu volgende week al op intake. Dan heb ik nog 4 weken om iets te regelen mocht dat nodig zijn (band oid) dus dat is heel fijn! én misschien dat ze me dan vóór ik ga werken al tips kunnen geven wat ik vooral moet laten om niet stuk te gaan van de pijn :D
:):)

Nu ontbijten :D (en vloeken op m'n telefoon, want die doet 't maar half meer := )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:27

Goedemorgen...
Balen van janouk zeg...duim voor je !!!!
Aks..al eerder op intake, super !
balen dat je foon stuk is...
sil ziet er keurig uit.
vhu moet op netjes....succes !!! maar dat gaat vast lukken...

ik moet straks houtkrullen halen voor shettenstal....en paddock maken waar ze geen gras kan eten..

hoop dat de hoofdpijnen bij ieder wat weggetrokken zijn.... :(:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:41

@ Aks........we zijn niet te dik, dat heet sexymollig :+ Ken het roepen ze tegen mij ook. Ik begrijp dat je een revalidatietraject ingaat? Ben benieuwd, daar leer je ook hoe om te gaan met je rug! Heb al zoveel oefeningen gedaan en getraint, maar kom er toch altijd achter dat je gewoon bewust moet bewegen en op tijd je rust moet pakken.......en als het een dagje niet gaat so be it :(:) is soms wel moeilijk en zeker als je jong bent. Loop sinds mijn 17e met zware rugklachten en sinds mijn 25e met reuma, dus kan me voorstellen hoe of je, je voeld. Bedrijfsarts had het laatst ook over het revalidatiecentrum......ben benieuwd, laat is weten hoe of het loopt? Suc6 super dat je eerder aan de beurt bent :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:46

Ah balen net met de kaakchirurgie gebeld en ze hebben pas 29 augustus een plekje vrij.. maar loop al meer dan 2 maanden met klachten dus dat is balen...
En volgens mij was de assistent met de verkeerde been uit bed gestapt, mijn god wat was die chagrijnig!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:47

Haha, nou ik ben dus al wel ietsje afgevallen, kon ook geen kwaad, maar helaas is de pijn en belemmering alleen maar groter geworden :+
Heb jij een moment gehad waardoor het misging met je lijf of niet?
Ik geloofnamelijk dat het bij mij komt door een beste klapper vanaf rug van paard naar de grond := O:)

Ik heb maandag intake, maar moet dan nog de wachtlijst op (tot 5 maanden geloof ik dat die is). Dus het duurt nog even voor er iets constructiefs gaat gebeuren..
Verder wilde orthopeed 1 pijnbestrijding in m'n ruggenwervels geven omdat het dat was, maar orthopeed 2 vind dat mijn SI gewricht overhoop ligt en kwam met de revalidatie..
In de tussentijd heb ik door orthopeed 1 een sportschool-abbo.. Waar ik op het moment heel weinig mee kan omdat ik er dan nog 2 dagen last van heb als ik daaraan de slag ben *baal*..

We shall see :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:03

Ik ben toen der tijd 2x van de trap gevallen (op me kont) in een week tijd :roll: toen had ik een acute hernia! Denk dat, dat wel met mijn rugklachten te maken heeft. SI is bij mij ook het probleem, tussenwervelschijf is het vocht uit :( Bij mij wilde ze inspuiten, maar heb ik niet gedaan en anders een flexibele fixatie van de ruggenwervel, maar heb daarvoor ook de joker maar ingezet. Ben wel altijd door blijven gaan en heel veel gefietst, want dan had ik er geen last van. Je moet doen waar of je, je goed bij voeld, soms is dat door de pijn heen gaan. Maar is moeilijk voor een ander, ik weet (gelukkig) niet wat jij voeld! Nu ik dus heel veel aan het paardrijden ben en zo dus ook mijn bekkenbodem train, heb ik een stuk minder last, maar in het begin leek wel of ieder moment mijn bovenlijf tussen mijn benen naar beneden kon zakken (als je begrijpt wat of ik bedoel). Er bestaat ook zoiets als een bekkenbodemtherapeut, is dat misschien iets? Daar leer je, je bekkenbodem trainen. (doe ook maar een duit in het zakje) Misschien beter maar eerst het ene en dan het ander....waarschijnlijk al genoeg aan je hoofd :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:06

Wat een stelletje kneuzen zijn we weer hier....t'is toch zielig.. :(:) :(:)
allemaal van die lijven die niet meewerken...dingetje...acute hernia..en rugklachten..
die rugklachten vind ik erg moeilijk, momenteel gaat het erg goed bij mij...klopt even heel snel af op hout...
maar moet ook afvallen...ben gewoon ook te zwaar, speelt ook weer mee.
hoop dat je er echt wat aan gaat hebben aks aan de revalidatie !!!!
Jenkins..dat is lang wachten als je al zo lang last van je kaak hebt...sterkte !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:09

Fietsen gaat hier ook niet zo best. Na zo'n 5 kilometer doet het zeer := Doe het wel nog hoor. Probeer minimaal 3x per week 20 km te fietsen! :) (10 heen, 10 terug, naar stal :P )
Paardrijden gaat na 10 min stappen mis :+ Dan wordt 1 been oncontroleerbaar :')

Ik zit nu sowieso aan die revalidatie.. Heb ook nog het probleem dat ik studentje ben met heel kleine beurs, dus ik kan niet zo heel veel proberen ivm kosten...
Maar ceasartherapie (zo heet dat toch?) staat nog op de lijst, wil nog een keer naar een osteopaat sowieso, en als het nu niet overgaat ga ik er zeker niet bij zitten, want ik ben pas 22 >;) (en vraag me nu serieus af hoe ik ooit als werkende volwassene door het leven moet.. zitten is niet goed, lopen is ruk, de combi is niks >;) naja..

In mijn rug zit nu gelukkig geen probleem meer. Wel iets slijtage, maar dat is niet waar ik last van heb geloof ik :)
Ik hoop dat ik ook weer gewoon kan gaan paardrijden :D

Nou ik ga nog een boterhammetje maken en dan naar het ouderlijk huis. Met de auto (scheelt me een half uur lopen, dus dan kan ik langer lopen in het winkelcentrum! :+)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:20

Ceasar en mensendieck is hetzelfde. Jammer dat je niet in de buurt woont, heb een hele goede osteo, wil nooit geen andere meer en knap altijd goed op als ik bij haar ben geweest :D

Heb ook een zittend beroep 36 uur in de week, heb een aangepaste bureaustoel voor mijn rug......denk dat ik nog luxer zit als de koningin ;) Gewone stoel is voor mij ook geen optie, want dan heb ik binnen no time geen gevoel meer in mijn benen :+ Er is echt wel hoop hoor.....Maartenskliniek Nijmegen en noem maar op.....als ik je is ergens bij kan helpen dan geef je maar een brul......suc6 iig met alles en blijf je volgen ;)

Wil je trouwens in het winkelcentrum kijken of ze daar nieuwe ruggen verkopen, meld ik me graag aan, niet te groot graag, want ben maar 1.57......misschien wil Biancacoo er ook wel eentje en Jenkins eeen nieuwe kaak :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:22

:') ik zal 's rondkijken!! :P
_O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:45

haha....of een potje doorzettingsvermogen om af te gaan vallen !!! dat zou super zijn Aks...als je die vinden kunt...super ! ben gewoon een slapjanus...dat ik dat niet gewoon even doe !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:13

hier nog zo'n slapjanus :o die altijd op dieet is en toch een super plus size blijft :o
enneh... ik ben wel zoveel tientallen kilo's te zwaar en toch geen rugklachten of bekkenklachten hoor Aks, dus er moet in ieder geval nog meer meespelen dan die paar kilo's die jij misschien te zwaar bent...

ik heb vanmorgen superheerlijk gereden... maar man man, het blijft lastig hoor, hij komt moeilijk naar beneden, als je vanvoren probeert op te lossen, valt hij stil, dus dat is een goede controle voor jezelf dat je teveel met teugels aan het werk bent... maar als je dat één keertje hebt gehad, dan is de ontspanning helemaal weg (niet zo gek natuurlijk) en is het ploeteren geblazen...
toch was ik vanmorgen heel trots, want heb even doorgezet en kreeg m zowaar weer aan het lopen en naar beneden (was wel eerst even verzet/tegen de hand, maar zonder sjorren op kunnen lossen) (edit) Had al op plaatsen geklikt, kwam telefoontje tussendoor... :D
Maar heb m dus lekker laten doorlopen en na paar seconden kwam de ontspanning weer terug, was fijn gevoel, enkel met een lichte verbinding vanvoren gewoon geactiveerd en de ruimte gegeven om te zakken (het komt zo nauw met dit paardenbekkie, niet te vergelijken met Harrie-in-de-warrie)... /3

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:44

:wave:

kom ook weer eens binnen vallen! wel bijgelezen op tel :)

allemaal heerlijke fotos!!

dikke :(:) voor janouk :(:)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:00

@janouk, he minder, hugs
@ollie, zijn mijn kids niet, was foto opdracht voor kennis, die wilde pics van haar kids.
@aks, fijn dat je eerder mag komen. Bekkeninstabiliteit geen ervaring mee.
overleden foon, niet handig.
@prinsje, dieeten, tja ook veel geprobeerd, weight watchers hielp bij mij. Dats geen dieet, maar aanpassing van je eetpatroon. Lekker gereden.
@dingetje, zittend beroep. Auch, 2x in week tijd een trap
@jenkins, balen die wachttijden en saggie assistent
ja naast hobbyfotograaf, volg ik cursus extra, wilde eigenlijk naar vakschool, maar lastig met oppas/zwangerschap/koetjes.
leuke foto.
@biancaoo, druk met paddock, hier is paddock, kaal gegeten stuk. Voorheen stond er ooit gras, maar sinds paar jaar al niet meer. Paddock gemaakt, binnen paar weken, gras foetsie en zand/klei over.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:01

hier net terug van boodschappen doen. Zo koop ik weken voor paar tientjes, zo nu was volgens mij veel op hiero. Katjing bij de kassa. Maar goed, kunnen weer even vooruit :j
verder gisteren verloskundige geweest, was ook alles goed, nog kleine twee maandjes. Nog paar weekjes werken en dan met verlof. Die week erop begint floris met de basisschool. Wat gaat het toch vlug allemaal.
Gisterenavond nog 2 opdrachten voor cursus ingeleverd, nu nog vier te gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:15

Sluit me even aan bij de samenvattingen.

Was vanmorgen naar garage ivm losse parkeersensor (sinds nieuwe stekker van trekhaak, er zat een tie wrap omheen die er niet hoorde. Die trok sensor van zijn plek.) Gerepareerd, dom niet gecontroleerd of pieptoon ook over was. Dus kon na boodschappen halen weer terug, want als ik nu in achteruit ga heb ik aanhoudende piep ipv piepjes die steeds sneller gaan. Maar ze hadden geen tijd meer, dus kan zaterdag weer terug. Zucht. Blijf bij garages langsgaan zo.

Net Thabor gereden. Hij is momenteel zo beresterk, niet leuk rijden. Dus ik wacht nog maar even met het mennen, hij moet eerst weer goed controleerbaar zijn, voor ik er een karretje achter ga hangen, want wil dan helemaal goed controle kunnen houden.

Ga hem nu weer naar de wei brengen en daar uitmesten. Bleh.