[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:52

Nouvel: Fijn dat Fifi al ietsjes beter gaat. Moet zeggen dan ik ondanks de wat pussige plekken (maar wat wil je ook met zo'n groot gat) het er al best netjes uit ziet. Jullie zijn ook bij mij regelmatig in mn gedachten.
VHU: Jee zoonlief gaat er meer de lol van inzien i.p.v. de waarde van zo'n pony die je om kunt ruilen voor een lego doos.. :$
IT: Sneu van toeter, nog altijd.. -O-
SL: Tja lentekriebels.. ach het houd je wel bezig en scherp. Altijd maar braaf word ook saai toch?

Ik ga weer in meeleesstand. Houd alles netjes bij maar ik kan niet overal op reageren helaas..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:28

Ben ik nog even. Net vergadering gehad met de men/springcommissie. Alles lijkt goed te gaan voor de komende wedstrijden. Begin wel beetje zenuwachtig te worden. Hoop dat ik geen domme fouten maak en de wedstrijd soepel zal verlopen.

VHU: ik ben stiekum erg jaloers op jouw zoontje!!! Misschien dat Amerigo qua karakter toch iets te pittig is hier om een echte kinderpony te zijn. Op zich doet hij super braaf hoor, maar hij heeft ook een echt Welsh karakter en daar is mijn zoontje dan toch wat bang van.

Heb trouwens vanmiddag drie paarden tegelijk uit zomerwei gehaald en naar winterwei gebracht. Voelde me wel heel stoer. Gelukkig deden ze het heel braaf, want als het mis gaat..... Nou ja, dan lopen ze in een aardappelveld ;) Maar ze deden het dus super. Alleen het lint dichtdoen bij de winterwei was wat lastig met drie paarden die niet mee wilden omdraaien :D

Trailerladen ging weer beter. Hij wilde er na afloop te vroeg aflopen. Stang was los, maar hij had van mij nog geen commando gekregen. Maar voor het eerst bleef hij nu stil staan toen ik een brul gaf en liep hij de trailer weer op. Hij leert nu echt heel snel <3

Ga nu maar naar bed, ook morgen weer een overvolle agenda. OEF. Het is niets, dat vrijwilligerswerk, het slurpt tijd. Al die sponsoren die ik heb benaderd (ca 60) moeten nu voor komende zaterdag nog het sponsorboekje, dat ik morgen bij drukker kan halen, nog uitgereikt krijgen. Bleh, wil met mijn paarden bezig.

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:48

Bah vandaag iets minder leuk buitenritje gehad met Sil.
Als er andere paarden mee zijn dan wilt hij altijd stoer voorop, maar helemaal in zn eentje is het een schijtert :P
Hij raakte helemaal in paniek van stoepkrijt! Mn vriend heeft er jammer genoeg meer naast gelopen dan dat hij op de kar heeft gezeten.

Maargoed, maandag eindelijk mijn eerste echte menles!!! Ben reuze benieuwd :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 01:21

Jep Aiden is de eigenwijze haflinger :+.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:46

Han heeft weer lekker gemend! Leuk opgezet VHU met die pionnetjes :)
Een hoop paarden met gekke buien. Hier gelukkig niet echt last van, alles was gisteren heel braaf.
Thabor leert trailerladen
en IT is een oud filmpje tegengekomen :(:)
Jenkins, vervelend dat ie alleen zo onzeker is. Is hij ook zo als je gaat wandelen?

Nou,ik ga zo naar de paarden toe, de smid komt zo :) hoop dat Sun nu wel beter loopt.
En daarna fijn door naar school en in de tussentijd nog ergens boodschappen doen *zucht* zal eerst mn lijstje maar eens gaan schrijven.
Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:47

he jenkins, balen!
maar zulke dingen komen goed joh :j Je gaat steeds meer overwinnen, ook aleen :)
Ik weet van dids nog dat die niet alleen weg wilde.. ging hij omdraaien en rennen..
En nu rijd ik in mijn eentje haast lekkerder dan met iemand erbij! :)

goedemorgen. Druk vandaag. Onderdeel van de dag is kijken of dids wel mee kan naar de TREC wedstrijd dit weekend...
:\ Hij had gisterenmiddag een dik been, liep niet kreupel, maargoed.. been wel dik..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:51

Goedemorgen. Heel slechte nacht gehad, nog geen 4 uur geslapen GAAAAAAP.

Naaltje: waardeloos juist nu een dik been. Hoop voor je dat het snel goed is.
Lacuna: gaat het weer wat beter met je?
Jenkins: da's niet leuk. Hopelijk gaat hij meer op jou vertrouwen.

Nu snel zoon naar school. Tot later

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:54

VHU Gaaf dat je zoontje er zo'n schik aan had, super toch !

Tine, komt vast helemaal goed met je wedstrijd maar het brengt idd veel stress, spanning en vreeet energie van je, doe rustig aan, je red het vast wel !!
Goed dat het met die 3 zo goed gaat met naar de wei brengen en dat Thabor het trailerladen zo goed doet !

IT, Wat een knapperd zeg !! in je filmpje, echt een leuk dier !!!! vind dat altijd erg knap, zo'n filmpje krijg ik niet voor elkaar, dus erg mooi gedaan zo heb je een mooi aandenken,kan me wel voorstellen dat je dan gemengde gevoelens daar naar kijkt :(:)

Sil die niet op buitenrit durft, balen zeg, blijven oefenen, en dan komt het vast wel goed !!

hoefsmid ?? die moet ik ook bellen voor een afspraak, mijn oude pensioen paardje en melody die zijn weer aan de beurt, melody moet opnieuw beslagen worden.. is altijd heeeul braaf , lekker dier, en mijn oude paardje is ook superbraaf !!
De 2 shetten ?? missy gaat goed, en devito de jaarling is soms een naarling, maar dat mag op die leeftijd ! *D :j

Zo meteen zoon naar school brengen, gisterenavond ging de les heeul erg goed, ben een zeer tevreden men-mens, en vandaag is mijn man jarig en ik moet nog een kadotje halen voor hij thuis is. ...

Naaltje, duim voor je dat didd's been vandaag al een stuk beter is, balen zo vlak voor de trec.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 28-04-11 07:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:54

Mogge,
@Naaltje, waardeloos Did's met een dik been, zit er niet ergens een klein wondje ?
@Tine, super stoer hoor 3 tegelijk. Ik doe dat ook altijd (ik heb nog een weitje bij ons om de hoek van de weg) echter heb ik ze een slagje kleiner...
@VHU, wat leuk dat Han zo lekker aan het mennen is geweest. Ook leuk pionen rijden voor de kids...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:58

nope geen wondjes.. 't is ook geen olifantenbeen ofzo, maar als je het (achter) been optilt voel je dat het bij de pezen gevuld is..
hij deed wel idioot met longeren, misschien zichzelf wat raakgetrapt dat het vandaag weer over is..
Hij liep er niet kreupel op ook, niet onregelmatig.. Dus vandaag vol goede moed kijken, en dan maar een stuk stappen buiten..

@tine; 3 tegelijk vind ik lef, zou ik met 3 shetters nog durven proberen, maar met grote paarden zou ik het heeeel onoverzichtelijk vinden :P

@biancacoo; gefeliciteeeeeeeeerd met man! :):)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:10

@Bianco, van harte gefeliciteerd met je man *\o/*

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:00

Biancacoo gefeliciteerd met je man!
Naaltje: he bah, hopelijk is het verder niets en kan je gewoon op wedstrijd.
Jenkins: bijna eerste echte menles. Spannend hoor!, veel plezier.
Lacuna: gaat het weer goed met je?
Tine: Stoer, ik loop ook met drie shetten tegelijk maar 3 grotere zou ik maar eng vinden.. als er een vandoor gaat.. Maar goed, zolang het goed gaat lijkt het me ook een heel machtig gevoel. Druk met wedstrijd organiseren, houd je rustig.. fijn dat het trailerladen steeds beter gaat.

Ik ben ook begonnen met oefenen. In een normale trailer loopt eef er zo in.. dit vind ze toch ietsjes spannender. Maar goed, oefening baart kunst. Trailer is bijna helemaal af! Zal dit weekend eens foto's plaatsen van voor en na. een heeeeeeuul verschil;)

Verder dinsdag weer les gehad. Eef is de laatste tijd bezig dr gewicht op het bit te gooien. Dus moet haar nu doorpakken en hoger instellen, duidelijk zijn en proberen het gewicht ervan af te houden.. Dat ging dinsdag aardig, ben benieuwd hoe het vandaag gaat... ~~}>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:02

ik word gek!.. Zit in de trein naar denbosch, met hoofdpijn. In een fietsencoupe en nou is er n mens ingestapt wat zich laat terroriseren door dr peuter en samen met dat jong zit te gillen hier.. Mn oren toeteren er allemaal van.. Hopelijk wordt die snotaap zichzelf gauw beu

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:17

Bianca gefeliciteerd :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:46

@Naaltje als ik ergens een hekel aan heb is het terroriserende kinderen en ouders die erin meegaan }:)
Zou dat been niet kunnen komen van wat veel eiwit? Krijgen ze ook dikke benen van. Zou echt wel erg sneu zijn als je niet mee kan doen met TREC.
@Tine jouw zoontje is nog een stuk jonger dan Han, ik denk toch dat we te snel denken dat ze het al kunnen / leuk vinden. Je hoort vooral van ruitertjes / mennertjes dat ze dat ook echt pas wat later (dan die meiden) leuk gaan vinden. Die meiden tutten veel meer. Pionnetjes / waterbakken en hindernissen plus crossen schijnen ze erg leuk te vinden, heb ik begrepen dus moeders moet aan de (water)bak :=

Biancocoo gefeliciteerd met manlief.

En het heeft eindelijk geregend *\o/*

Moet zo naar mijn werk. Even nette kleren aan (help, waar zijn die <<) )

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:10

Morgen allemaal,
Biancacoo: heb je ene gepast cadeau gevonden? Vind het altijd moeilijk om voor men man iets te vinden.
Han heeft lekker gemend met Alwyn
Tine heeft haar 3 mannen tegelijk uit de zomerwei gehaald. Ik doe het je niet na.
Sil heeft schrik van stoepkrijt. Petra kan ook zo debiel doen met putdeksels of een grote steen langs de weg.
Naaltje heeft last van hoofdpijn en jenkelende peuter en moeder. pfff over een paar maanden moet ik ook elke dag de trein nemen. Ik verheug me er al op (not).

Snuit die niet weet wat hij met hengstige merries moet: het was gisteren al een stuk minder maar hij wist inderdaad niet wat hij er mee aan moest vangen.

Hier regent het ook sinds gisteren dus positief voor het gras.

Hoefsmid: hier 2 brave pony's met bekappen. Ijzers heb ik er nog niet onder gehad. Petra had vroeger wel moeite om haar hoefje op de staander te zetten, maar die gebruikt de smid nu niet meer.
Als je je smid vertrouwt vind ik wel dat hij mag corrigeren. Anders natuurlijk bij een paard dat al schrik heeft van vreemden. Dan kan je het beter zelf doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:34

** nettte(re) kleding gevonden, nog even aan de :9k **

Alwyn kan enorm kijken naar witte strepen op de weg maar als hij ze een keer heeft gezien kent hij ze en kijkt nergens meer naar. Snuit kijkt zowiezo nergens van op of om 8-) Rizanta ook niet maar die heeft gewoon standaard haar hoofd en oren op uitkijkstand :wow: als we over de weg gaan _O-

Gewoon heel veel doen Jenkins, wordt het vanzelf beter :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:35

Mijn smid doet het met woorden en af en toe een corrigerende hand op de plek waar hij bij kan. Het echt afstraffen laat hij aan de eigenaar over. Maar veale is braaf bij de hoefsmid. Ik ben er niet eens altijd meer bij. Hoefsmid haalt hem uit het land en beslaat hem gewoon alleen

Maar veale heeft gisteren van mij ook een rake trap gehad. Hij sloeg namelijk met zijn achterbeen naar mijn vader. Dit heeft hij nog nooit gedaan en ben ik dus niet van hem gewend. zonder na te denken trapte ik veale terug, mijn vader was te overdonderd om hem een trap te verkopen.

Lacuna vervelend van sun. Hopelijk knapt hij snel op.
veale liep gisteren rechtsachter ook een beetje stijf, maar hij werkt nu natuurlijk ook weer dus misschien ook spierpijn

VHU ik hoorde gisteren nog meer kinderlogica. Een collega van mijn vriend heeft een zoontje van 4. Hij was naar kaboutervoetbal en zoontje had op het veld gestaan en gezegd, maar papa waar zijn de kabouters dan _/-\o_ :')

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:39

Naalt hopen dat zijn beentje beter wordt :(:).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:40

1-0 voor tallechie! Goede reactie. Zit weer in de trein. Nu een duitser offensief,pokkekerel gaat mij in t duits vertellen dat k weg moet en heeft me intussen klem staan met zn fahrradjes. En dan nog zon gerimpelde makeupdoos naast hem die in t duits meejankt.
Denkend aan jochem meijer, 'want vandaag is het mijn dag!' ^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:48

VHU wat super dat Han gemend heeft en dat hij over Simba begon. Zat hem dus wel wat dieper dan gedacht. Maar super dat hij het zo leuk vond. En 2 pionnen, dan doet hij het nog beter dan mij :-)

Volgens mij hebben alle paarden de lente ook weer in de bol. Bij ons zijn ze ook drukker. Krijgen natuurlijk meer gras binenn en zo

Tine 4 uurtjes is niet veel. Heel veel succes. En met de wedstrijd gaat vast goed komen. Ik kom waarschijnlijk ook nog even. Ik mag dan zelf weer rijden enzo.
En knappe paarden heb je hoor. Ik heb al moeite met 1 naar de wei brengen :-)

Naaltje wat balen. HOpelijk is het voor dit weekend weer klaar. Sterkte

Bianca gefeliciteerd met je man.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:50

@ IT: jeetje zeg, ik krijg er kriebels van...

@ VHU: kinderen denken daar meer over na dan je zou verwachten. Door met alles verder te gaan (dus ook met mennen) kan hij Sim misschien een beter plekje geven. Was hij close met Sim? (Lijkt alsof het gisteren was dat je het postte, dat verhaaltje 'een kleine man vertelt' zit nog steeds in mijn hoofd, en ik krijg nu weer tranen in mijn ogen als ik aan dat verhaal terugdenk)

@ eefielover: dat is wel waar, een altijd brave pony is ook maar saai :D Ik ben altijd voor de uitdaging gegaan :Y)

@ tine: ik denk dat Romeo net zoals Amerigo is: super braaf, maar toch wat te pittig.

@ Jenkins: jammer van je ritje, maar daar moet je toch doorheen. Gewoon consequent blijven, behalve als er echt gevaar dreigt mag je pas je vriend naar voren sturen. Sil moet leren om het op zijn eentje op te lossen zonder iemand aan zijn zij.
Romeo heeft zo een periode gehad dat hij helemaal in paniek raakte als er iets in het bos stond wat er niet hoorde. Een keer stond er een container in het bos, Romeo raakte zo in paniek dat hij gewoon rechtsomkeer maakte! Leuk hé als je een vierwieler hebt die niet ter plekke kan omdraaien :o
Romeo is toch langs die container gegaan hoor, in een stevige dribbelende draf weliswaar (met een ingetrokken kont), maar ik weigerde om iemand naar voren te sturen :Y) Ik was toen wel alleen in het bos dus er was geen gevaar, je moet uiteraard zelf uitmaken wat mogelijk is...
Zo ook met plassen: Romeo weigerde in het begin om door plassen te gaan (zijn zelfs eens omgeslaan met de wagen omdat hij weigerde erdoor te gaan, terwijl dat de enige uitweg was), tot ik de leidsels eens hééél kort heb genomen en ben beginnen roepen op hem van "doorgaan!" en een mep met de zweep. Hoe bang hij ook was, hij sprong erin en sindsdien gaat hij door plassen :)) Door het 1 keer te doen (onder dwang wel, maar hij had geen keuze), heeft hij gemerkt dat het eigenlijk geen kwaad kan.. Als hij nu iets eng ziet, doe ik net hetzelfde (leidsels kort nemen en streng "doorgaan" zeggen, en evt een tik met de zweep erbij) en dan gaat hij er altijd over/voorbij.

@ Naaltje: rij je helemaal alleen zonder groom dan? Ook buiten?
Hopelijk is het niets met Dids zijn been!
Zulke terroriserende kinderen zijn inderdaad zeer vervelend! Succes met je hoofdpijn!

@ Tallechie: gelukkig was die trap niet raak! Goede reactie van je :j

@ Biancacoo: gefeliciteerd met je man ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:51

Vandaag is mijn dag vind ik zo'n gaaf nummer :-)
Wordt ik helemaal vrolijk van.

Hier gaat het weer wat beter. Ik/wij hebben 3 klote nachten en dagen gehad. Daan wilde maar niet stoppen met huilen/jammeren en wilde niet slapen. Ik had gebeld naar het consultatiebureau maar daar werd het op de warmte gegooid, maar ik had het vermoeden dat het niet zo was. Hij was namelijk lichamelijk veel drukker. Slaan/schoppen e.d. Ik heb dus gwoon flesvoeding opgehaald en ik geef nu borstvoeding en daarna nog een aantal ml flesvoeding. Nu slaapt hij wel direct en is weer rustig.
Er is vanmiddag inloopspreekuur dus ga daar even heen.

Zeggen dat ik gelijk heb en een klacht indienen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:51

Tallechie op oorlogspad :+
Nee hoor, je hebt groot gelijk. Moet eerlijk zeggen dat dat bij die van ons gelukkig vrijwel nooit nodig is, maar gericht trappen of bijten is absoluut not done _-:(
Zoonlief heeft inmiddels de LEGO doos gekocht uit zijn spaarpot :+
Oppas is er nog niet :=

Oja, zie dat je nog een post hebt geplaatst, bij Han heb ik ook zo af en toe extra voeding gegeven tussendoor met Nutrilon (kunstmelk) als ik er gek van werd hoor. En vanaf een maand of 2 met wat Molenaars kindermeel erdoor. Niet veel en was vaak ook niet nodig, maar het idee alleen dat het kon stelde mij al zeer gerust :oo Mocht volgens consultatiebureau niet want dan zou hij minder borstvoeding willen. Nou kind had gewoon honger. En borstvoeding is gewoon goed blijven gaan. Dus ga maar lekker op je eigen gevoel af :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:59

ik heb het idee dat daan wel genoeg melk krijgt, maar dat hij er niet vol van wordt.
In het ziekenhuis heeft hij ook al flesvoeding bij gehad dus vindt het wel prima.
Maar officieel mag je dus niet zonder overleg wat doen. Maar dan moeten ze me maar normaal te woord staan.

Want hun optie was inbakeren, warmte en weet ik wat allemaal terwijl hij daar geen last van had

En nu mag Freddy weg?