[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:49

Zo Tine ziet er super uit zeg die winstpunten komen wel als hij zo blijft rijden. Mooie veelzijdige pony Sam. OHZ en Mennen.

VHU ik had vorig jaar ook rainrot bij mijn haflinger heb dit met betadine schrub gewassen een paar maal en verder niets ook geen deken met regen, hij kon toen nog niet bij de schuilstal dat hij het kreeg, meneer is wel net een geit als hij kan schuilen doet hij het wel.

IPS fijn dat het met Det goed gaat, en duimen dat je een plekje krijgt.

Hier met ringsteken een beetje pech mijn steekster kon/mocht niet steken ivm zenuwproblemen in arm. Dus een vervangster geregeld maar die moet de techniek nog onder de knie krijgen, en we zijn dus naar beneden geduikeld in het klassement van 1e naar een na laatste.
Ik gebruik het steken ook als training want er staat altijd tussen de 15 tot 20 km op de teller als we weer thuis zijn en hoop dat Eef wat went aan het applaus want dit vind hij nog steeds erg spannend. Staat te stuiteren en wil weg. we gaan soms ook wat hard onder de ringen door als hij de kans krijgt, Pep is dan een mooie remmende factor die geeft er niets om.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:54

En als laatste is Sav vandaag ook verhuisd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:43

Alles is geregeld, we gaan als er geen tegenslagen komen naar Wierden!

Fijn dat sav ook verhuist is Belker.

Ringsteken is ook echt een tak apart. Niks voor mijn paard (en voor mij haha)..

Ik zit nu in de arena. Zometeen concert van U2. Sjiek de friemel op zachte stoeltjes, gaat er niet om wat je kent maar wie je kent blijkt wel weer!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:10

He jammer Marga1 dus nu niet gereden begrijp ik? Goed om te horen van jullie haflinger, hoop dat het bij Cathey ook snel weg is.... zijn toen bij jouw haflinger alle bultjes ook werkelijk 'open'gegaan of zijn er ook die gewoon zijn weggegaan? Er komen bij mij nu geen bultjes bij, vandaag en gisteren althans maar wel paar bultjes meer open.

Heerlijke beelden van Sav <3 staat ze nu lekker dichtbij?

Hier dagje ge-vrijwilligd bij endurance was weer erg gezellig. Nog best redelijk weer gelukkig.

Gaaaaaaf Ips!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:54

VHU lekker geholpen op wedstrijd
Ips was vast een mooi concert <3
Belker wat een mooi plekje!
Marga wat jammer van je plaatsing

Hier beetje stress. Da komt straks voor de jaarlijkse entingen van paarden, katten en 1 hond. Dus de paspoorten bij elkaar gezocht. Kan ik die van Sam nergens vinden. Ligt nog op de KNHS. Grrrr Ze moesten maandag de paspoorten inleveren en na controle zouden ze dit weer terugkrijgen. Maar dat zijn ze vergeten en bij het ophalen woensdag heeft ook niemand eraan gedacht. Mijn vertrouwen in post.nl is niet meer zo groot dus vind het erg spannend. Maar ja, even ophalen zit er ook niet bij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:42

Wat vervelend Tine. Aangetekend laten versturen, iets anders zit er niet op denk ik? Slordig hoor van de KNHS organisatie dan. Die kinderen kun je het niet verwijten vind ik persoonlijk dan...

Net onze Canadese gasten uitgezwaaid mijn beste paardenvriendinnetje woont al jaren in Canada (we kennen elkaar al ruim 30 jaar... ze woonde tot haar 30e ongeveer in Nederland) en we zien elkaar zo eens in de twee jaar. Was zo gezellig want ze hebben een paar dagen bij ons gelogeerd in de B&B dus we hebben elkaar eindelijk weer eens paar dagen achter elkaar gezien en gesproken. Haar gezin, man plus kids waren er ook.
Nu totaal gevloerd :))

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:09

Mag ik hier ook mee praten :D
Na een zoektocht en wat pech heb ik mijn nieuwe pony gevonden!

We hebben vroeger veel dubbel en 4 span gereden en ik vorig jaar nog twee pony's enkelspan maar blijft kriebelen om het nu op te pakken voor wedstrijden. Dus nu met mijn nieuwe topper hoop ik dit allemaal mee te gaan maken. Karretje staat klaar nu naar toe werken!

ps dit is mijn knapperd:

Afbeelding

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:41

Wat een knapper Irm!
Succes!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:51

Gisteren met Team van Gestel (super om daar deel van uit te mogen maken) het Districtskampioenschap gewonnen in de klasse 1PA-M *\o/* . Het was spannend, maar de voorsprong na de dressuur en vaardigheid was voldoende. In de marathon gaat dit paard nog niet voluit, kan hij ook nog niet.
Dat werd op stal een leuk feestje in besloten kring! Heel benieuwd hoe het zal gaan tijdens het NK in Uden / Kronenberg

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 05:42

Gem *\%/* *\o/* _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 05:43

@irm welkom. Wat een mooie pony. Heel benieuwdnaar jullie groei. Succes

@vhu ik vind het zo leuk om te lezen hoeveel je geniet van je B&Bpp

@tine balen van het paspoort. Even heen en weer Ermelo is geen optie. Aangetekend versturen komt goed.

Ips hoe is het nu met Detje? Nu zonder medicijnen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:25

Gem :)F *\%/* super!
Irm wat een leuke pony/paard, wat is de stokmaat? Zag in je profiel (sorry nieuwsgierig :o ) flink wat gave spring- eventing foto's staan, doe je dat ook nog?

Klopt Janouk is vrijwel altijd een feestje :D zo blij dat we dit hebben gedaan zo al met al met nieuwe huis etc.

Bah hier beetje naar gevoel. Gretha kan enorm stressen als er vreemde mensen in- en uit het huis lopen en ik dacht laat ik haar helpen en wat tranquigel geven. Want vandaag komen de bouwvakkers ivm het glas in lood. Ligt ze nu helemaal uitgeteld in haar mand -O- ben dan zo bang voor een overdosis maar dat is onmogelijk want heb maar 1 streepje gegeven. Wist niet dat ze er zo heftig op zou reageren.... minder kan haast niet. En het is best een flinke hond... je vraagt je dan af hoe je moet doseren bij een kat?

Yep heb de tranquigel dus wel maar in huis gehaald voor als ik na de vakantie met Cathey naar de DA wil en ze wil nog steeds niet laden... 't is niet mijn methode maar op een gegeven moment zullen we toch idd wat moeten... -O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:23

Balen VHU.

Ik heb pup en Jones vandaag eenhalve dag alleen thuis. Mij benieuwen hoe ik de keuken aantref als ik thuis kom. Ben nu inUtrecht voor werk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:09

Ojee :+
Gretha ligt er nu normaal bij en kan ook slomig staan schrok me rot, ze viel zo neer :oo wist niet dat dat spul zo'n effect had. Ook best gevaarlijk dat je het gewoon kunt kopen bij Agradi, denk als je een hele spuit geeft je je hond wel bij elkaar kunt vegen. En dan hebben wij nog een grote hond...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:25

Hier is alles goed gegaan. Gelukkig.

Echt eng Idd. Maar het is toch voor paarden of hebben ze het ook speciaal voor honden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:23

Paarden, honden, katten :-)
https://www.agradi.nl/ast-farma-tranqui ... nd-kat.htm

lichte dosering is 0.5 - 1 streepje per 35 kg lichaamsgewicht, en er staat dat de werking na 1 uur inzet.
Heb 1 streepje gegeven, ze is 30 kg laatst nog gewogen bij DA bij enten, ze viel vrijwel direct neer :oo

Fijn dat het goed is gegaan :j

Net lekker gereden met Fred. Eigenlijk gaat het in stap en draf best wel goed al. Hij vindt draf wel moeilijk (dwz draf rustig en netjes over 4 benen etc) maar gaat steeds beter. Galop zijn we nog niet mee bezig :P
Catheys plekken zagen er rustig uit, geen nieuwe open plekken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:31

Ik gaf paarden maar 1 streepje en het werkte als een tierelier :oo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:35

Bij de bijsluiter staat ook een andere verhouding voor paarden idd. Die hebben veel minder nodig per gewicht dan een hond of kat. Maar ik hoor ook van mensen die paarden idd als sedatie een of twee streepjes geven en dat dat erg goed werkt. Maar levensgevaarlijk als je hiermee overdoseert en dat kan dus heel makkelijk met zo'n verhouding werkzame stof in zo'n spuit.
Echt paardenmiddel zeg maar :oo >;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:09

Gefeliciteerd gem!

Vanhuisuit: haha jazeker, ik spring in het ZZ, heb in de dressuur eventing en western leuk mee gedaan maar nu blijft mijn aandacht naar de mensport gaan :D dus dat wil ik toch op gaan pakken :D

Het is een pony van ongeveer 1.30.

Oef snap dat het schrikken is. is het nu allemaal goed gekomen? wellicht toch even een recensie over deze dosis geven. Helpt wellicht anderen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:33

Leuk maatje :j leuke poown gaat vast wel goedkomen! Kun je een beetje buiten mennen bij jullie? Dat is wel fijn vooral als je in die beleer fase zit, kunnen ze gewoon km's maken met die kar achter zich aan en spieren opbouwen.

Heb idd een (kritische) review gedaan, hoop dat het gepubliceerd wordt. Ze loopt nu vrijwel weer normaal, ging wel als een jekko los op het veld net met stokken gooien *\%/* en ligt nu te slapen in de gang. Denk dat het grootste leed geleden is.
Dacht daar gaat m'n hond :oo

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:51

We gaan verhuizen (haha nouja terug naar huis) met mega veel bos en mooie paden dus dat moet helemaal goed komen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:40

Irm, dat klinkt goed en moooie pony!!
VHU, fijn dat het weer over lijkt. Ben het met je eens dat je na beleren zoveel mogelijk naar buiten moet gaan, maar dat gaat hier echt niet gebeuren. Moet er niet aan denken dat ik met een kar erachter in de sloot belandt. Zo met alleen een lopende pony was al spannend genoeg ;-).
Gem super *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:42

Nou ja moeten, moet wel te doen zijn uiteraard :) maar als het kan is het wel heel fijn. Sloten zijn niet fijn :n nee. Jij hebt een super fijne menbak dat scheelt ook een hoop. Bij veel maneges / stallen heb je dat niet, dan is het met een jonge aanspanning behoorlijk lastig allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:27

Drie plekken helemaal open en ellendig van die rottige rainrot |( ze ziet er niet uit ;( en dan gaan we vanaf komend weekend 2 weken op vakantie, komt allemaal weer lekker uit zo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:08

Ips, gaaf U2.
Gem, gefeliciteerd.
Tine, hoop dat je boekje op tijd er is.
Vhu..bah rainrot... en hond knock out...vreselijk eng idd.
Irm mooi paard.
Belker geweldige plek voor Sav. ( en jullie )

We waren paar dagen naar duitsland, genoten !!