[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:08

Citaat:
Weet nog wel dat ze het aanspringen met 1 hand van stap naar galop en dan ook nog gelijk een volte erg goed vonden.

Dat gebeurt bij mij hooguit ooit een keer per ongeluk .... super gedaan Tine _/-\o_ *\o/*

Ziet een Ollie2 op Markt :x
http://www.bokt.nl/markt/ad/150667/luxe ... rps-d-pony

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:10

eens met VHU! Ik durf in galop niet eens een bocht te sturen _O- laat staan 't met 1 hand... Raak al in de knoop als ik eraan denk!

Super hoor tine! :) Echt top. Maar je hebt er ook echt heel hard je best op gedaan :)

Hier vandaag gauw Dids wezen checken :) Die staat nu best flink op het gras. En ik ben dit jaar voor het eerst erg bang voor hoefbevangenheid. Door m'n afstuderen, want dids vertoont helemaal niks hoor. Maarja, lees er zulke drama's over nu..

Dus netjes manenkam gevoeld, kootholtes, hoefjes, allemaal oke :) Een sinaasappel achter zijn kiezen gestopt en weer gauw naar de auto :)) 't regende! (en ik liep dus met paraplu :)) )

*duikt weer in de schooldingen*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:13

Oja Aks ik heb de vliegenkap gevonden, maat 'horse' met bordeaux randje <3 past Ollie niet, wel in omvang van kaak maar haar hoofd heeft gewoon zo'n arabierenvorm (lees hopeloos met hoofdstellen, halsters en aanverwante artikelen). Ik pb je wel data voor groomen *\o/* en nu weer verder met je studie ~~}> (en ik met die scripties :roll: )

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:23

@tine; top gedaan zeg!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:41

@Aks: ik ben hier dit jaar ook zo bang voor, heb zoveel gras en R. is echt te dik :o , dan is het wel balen dat bv dochter hem nog niet ohz kan rijden, ik voel ook elke dag na en heb vanavond een strook wei voor ze afgezet, dat is wel even wennen voor ze het stormt ook nog eens en nu kunnen ze dus niet die hele wei door.
Eens kijken hoe het gaat met de strookbegrazing, was altijd superblij met mijn mijn grote weien, maar nu echt even grasopname beperken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:45

@avaluna; ik weet ook niet echt wat ik moet voelen zegmaar.. Ik zou niet weten hoe die hartslag in die kootholte voelt etc.. Maargoed, ik ga er vanuit dat het me zou opvallen.
Dids is niet te dik (meer) gelukkig. Daar ben ik wel echt heel erg blij mee.. En dat terwijl hij ook weinig doet hoor :o

Kun je niks met graasmasker doen? Die van mij loopt nu op een klein weitje (waar heel veel gras staat/stond) en gaat daarna ook met strookbegrazing :) Maar is nieuwe stal, en dat is toch wel heel erg wennen :) Heb 't 2,5 jaar zelf geregeld en nu wordt 't weer geregeld :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:33

goedemorgen,
Tine..superknap gereden, _/-\o_ _/-\o_ heeeel goed gedaan.
hier 1 shet van mezelf die een kaal weitje heeft, en daarbij in loopt een shet van iemand anders, die was echt aan 4 benen gevoelig, dus met eigenaar overlegd..die zit tegen HB aan...ze loopt nu na 1 week inmiddels al wat beter, gelukkig..
verder..1 pony die zo veel mag eten als hij wil..die word niet dik.
en 2 pony's op een stuk weide wat we verhuren, die ook aardig aan de maat zijn..maar krijgen ook strookbegrazing.

wij vieren lekker samen moederdag..
fijne moederdag aan iedereen !!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:59

Frensie gisteren lekker taart gegeten, jammie. :9 Biancailona een nieuwe auto gekocht en fotoshoot gehad, mooie foto! VHU druk bezig met scripties. Avaluna met dochter op concours geweest, ging het goed? Tine, gefeliciteerd, weer top gereden. *\o/*

Uitslag van donderdag was bekend, helaas stond er een foutje in de uitslag, dus na correctie een mooie derde plek. Gisteren met Kokkie en Henkie gestart in de marathon van Oenkerk, mams ging voor de tweede keer achterop en ze deed het super. Uiteindelijk daar ook een mooie derde plek. *trots* :D

https://lh3.googleusercontent.com/-M6Gr ... G_4327.jpg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:33

Dappere mams Poeltje, ze kijkt wat bezorgd om je heen := wat weer een gave actiefoto!

Hier heerlijk gemend, rondje bos gedaan waarvan zo'n 70% over best wel mulle paden maar ze bleef lekker actief stappen en draven. Enige obstakel was zo'n enorme visserstent met drie mannen erin/eronder en de stonden alle drie op toen ik aankwam :wow: gelukkig was er een zo aardig om, toen ik het vroeg, ons langszij te helpen, na wat aanwijzingen waren we erlangs.

En tijdens het ritje ging opeens door mijn hoofd, daarom wilde ik destijds zo graag leren mennen, om op deze manier met peerd/poown door het bos/langs de weg te kunnen gaan.
Ons uitzicht ....
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:35

stoere mams poeltje! :oo

@vhu; wat fijn dat ollie het zo leuk doet! :)
Enneh, wbt de leidsels. Mijn FULL leidsels zijn maar 30cm langer dan m'n huidige? Ik ga ze proberen eerst zonder ze in te korten :)

Vriendje komt mij zo ophalen :) Vanavond lekker mee uit eten. En verder op de bank zitten denk ik.. Kan geen schoenen aan ivm ontstoken voet..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:58

Stoere moeder van Poeltje
Vhu: heerlijk zoals je bezig bent met Ollie

En hier dan een video van de kur. Sorry, er zitten nog best wat fouten in de proef (oa contragalop. Bodem was erg glad, denk dat hij daarom oversprong) Maar goed, hebben jullie toch een ideetje (als ik het terug zie snap ik de punten niet, er gaat zoveel mis :o )

http://www.youtube.com/watch?v=k9HyLuYl ... e=youtu.be

Door plek van filmen zie je het wijken niet helaas.

Al het gekraak is de regen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:09

Ik men nu ook met full leidsels bij de tweewieler. Maar voor het fijne zou er wat ons betreft gewoon zo'n 40 cm aan beide leidsels af kunnen.

Dank je Tine.
Was met Ollie nog soort van benauwd dat ze het in het begin steeds heel braaf zou doen en dan opeens zou gaan kwallen ofzo maar ze stond er vandaag voor de 10e keer voor en het gaat eigenlijk gewoon elke keer net weer wat lekkerder (of vlotter of dat ze beter stuurt of dat we verder gaan, of dat we iets meemaken wat ik op kan lossen zoals nu die visserstent bijv). Dus we gaan de komende tijd gewoon lekker door zo. Dat rondje bos is ideaal. Allemaal breed ruiterpad en als ik even wat makkelijker voor haar wil steek is zo door naar fietspad of de weg. Alleen stukje van plm 300 meter van stal naar bos langs autoweg (over een fietspad).

**gaat filmpje kijken van Tine**

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:17

Jeetje wat knap Tine _/-\o_ muziek is zo mooi, dat stuk achterwaarts en stap zo mooi passend en die overgang naar galop inderdaad die is gaaf... maar vond afsluiting ook heel mooi volte met halsstrekken en dan nog in uitgestrekte draf diagonaal op.

Respect.

En zo grappig als je binnenkomt in galop, die meneer op de achtergrond 'ze gaat binnenkomen in galop!' op zijn Gronings :') zo van, dat is toch niet mogelijk :+

@Aks sterkte met je voet, hoe heb je dat zo?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-05-13 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:18

leuk filmpje tine jammer van de regen. En gefeliciteerd met je punten !!
Poeltje gefeliciteerd !!
VHU lekker gereden fijn dat ze het zo goed blijft doen.
Aks mennen met nieuwe leidsels en dids op het gras. Tja heb er hier ook 1 die hoefbevangen
gevoelig is check ook regelmatig de manenkam. Gelukkig staan ze nu nog snachts op stal.

Had gisteren marathon. Heel fijn gereden maar helaas maar 4e plek had 1e kunnen zijn als ik
de tijden zo bekijk alleen was het spekglad door regen op vers gras en harde bodem waardoor ik
enorm ging glijden en heel voorzichtig heb gereden want omslaan was ook geen optie.
Alsnog de snelste tijd in de waterbak van de enkelspan pony's (20) terwijl ik echt nog
harder kon. Later nog met robijn gereden toen was het gras droog en daardoor was robijn
in 3 hindernissen sneller dan ferro. Robijn was 7e.

Vandaag beetje moederdag dingen stallen uitmesten en robin nog rijden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:33

Mooi kur Tine :j +:)+ , super gereden ondanks het feit dat de regen met bakken uit de hemel kwam!
Carina was 3e geworden las ik op FB!
@Poeltje, gefeliciteerd met je 3e plek en een wat een gave foto *-:)
@maisie, waar staat de einduitslag?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:58

Heeeeeel mooi gereden tine, mooi passend bij de muziek, erg knap.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:29

Goeiemiddag!

Tine, ik vind het waanzinnig knap _/-\o_ ! Wijken zie je wel hoor, in het begin vlak na het uitstrekken. Ik vond vooral het stukje met 1 hand in galop een volte maken vlak voor de jury-auto getuigen van enorm veel lef :D :') _O- ! Ben benieuwd of de jury bang was voor zijn wagen :D .
De contra-galop had, neem ik aan op de gebroken lijn 10 meter uitgevoerd moeten worden? Vond ik ook een mooi figuur om bijvoorbeeld 2 x een wissel op te springen. Erg leuk en de trainingsarbeid straalt er vanaf.

VHU: Ollie 2 lijkt misschien wel op jouw Ol, maar is een NRPS'er. Die hebben toch echt wel een heel ander karakter. Ik zou dichter bij de NF blijven, of een kruising NRPS met NF. Ligt jou denk ik beter.

Btw, zoekt er hier iemand nog een betuigd en bereden paard? Marleen74 (noorden des lands) heeft wegens tijdgebrek een 11 - jarige vosmerrie van 1.68 m te koop, Farrington x Ulft. Heeft mendurance gelopen en is Z1 dressuur o.d.m gereden. Momenteel voor de tweede ronde in de dressuur en bijna M.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:17

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:21

Gem, bedankt!!!!!!!!!!!!! :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:34

@Gem Ollie is ook een NRPS, ze is Orlando (NF) x Bora (ox) maar karaktertechnisch gezien denk ik absoluut een NF. Vanochtend met die tent ook, kijken, even gedoetje (baas, vertel me wat moet ik met zoiets?) maar dan vertrouwen op baasje, erlangs en klaar.

Maar we houden het voorlopig bij een hoor, gaat allemaal goed zo, houden zo :j maar ja, dromen over is er wel.

Farrington is heel fijn bloed, geeft vaak super nuchtere en goed bewerkbare paarden. Mocht ik iemand horen die zoiets zoekt laat ik het je weten.

Dat wijken vind ik dus ook echt super knap Tine, wat ontzettend mooi om te zien dat je dat voor de wagen dus kunt doen. Vind gewoon alles super knap =:) topic over de kur op muziek *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:44

Gem: na de volte in galop met 1 hand, doe ik gebroken lijn met galopwissel. Daarna zou ik door moeten gaan in contragalop en dan van hand veranderen in uitgestrekte galop. Dan kom je automatisch weer goed. Dan weer gebroken lijn met galopwissel.
Maar ja, door gladde bodem (ondanks stiften, maar ja, heel veel regen,..) ging de galop een beetje de mist in.

Rembrand kan ook schouder binnen voor de kar. Dat ga ik bij de indoorproef erbij doen (muziek blijft hetzelfde, maar bakmaat wordt dan 20x60, dus heb wat tijd over)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:48

Ik denk dat jullie / de kur rijders absoluut een trend kunnen gaan neerzetten Tine. Zeg maar het ZZ plus niveau. Gaaf hoor. Hoop dat de KNHS hierop in gaat spelen met een aparte rubriek tijdens de Levade/NK.

En ik vanochtend maar sukkelen om mijn pony recht voor de wagen te krijgen en goed links en rechtsaf hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:50

Wij gaan in ieder geval bij onze indoorwedstrijden en ook outdoor volgend jaar mensen de gelegenheid geven om (bij voldoende deelnemers) de kur te rijden. Dus kom maar op allemaal!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:06

Beetje veel te ver, Tine -O-

VHU, zo zijn we allemaal begonnen, en mag ik ook weer opnieuw mee beginnen :D :') !
VanHuisUit schreef:
@Gem Ollie is ook een NRPS, ze is Orlando (NF) x Bora (ox) maar karaktertechnisch gezien denk ik absoluut een NF.

Dat bedoel ik, NRPS is een, onrespectvol gezegd, vergaarbak van alles dat een flinke scheut xx of ox - bloed in zich heeft, maar dat NF maakt jouw NRPS'er zoveel cooler.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:28

Zal zeker zo zijn mbt NRPS is natuurlijk maar net wat voor kruisingen het zijn, ik heb daar eigenlijk totaal geen ervaring mee, zoals ik ook geen ervaring had met NewForest. Wist ook echt niet waar ik aan begon met Ollie, maar tot nu toe lijkt het aardig :D

Tja met Rizanta had ik soms het gevoel dat ik echt kon mennen / en als ik trainde dat ik serieus aan het mennen was. Met de paarden van de stalhouderij, Bente, Snuitje en Rattan heb ik dat gevoel ook wel gehad hoor maar was veel minder constant dan met Rizanta. En nu met Ol weer van 0 beginnen. Zo blijft een mens bezig. Het lijkt me wel eens mooi om te ervaren hoe het is als je gewoon minimaal 2, 3 jaar hetzelfde paard ment en daar mee doortraint.

Maar goed ben allang blij hoe lekker het gaat, kan tenminste weer zonder stress en met plezier mennen. Da's al heel wat :7