[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:29

Hij draaft hier nog wel, maar niet van harte ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:18

Ah lieve Beer, zo leer ik het ze ook Frensie, gewoon langs de bak vastzetten (zeker als ze zo jong zijn) en dan niets van gepiep (mocht dat al gebeuren) aantrekken, worden het makkelijke hondjes van. Die van ons weten ook gewoon dat als ik de boxdeur open doe dat ze daarin moeten en gaan dan gewoon liggen, zo van OK dan, het is weer zover.

Gave foto's Tine! En laten we wel zijn een kar door het water trekken is gewoon zwaar :7 je bleef wel in draf? Vind ik ook al knap hoor.

Vandaag weer erg blij met mijn fijne paardje <3 stalgenoot bood aan mee te gaan met wagen want had niets te doen :D dat laat ik me geen 2x zeggen dus lekkere buitenrit gemaakt, dezelfde zo'n beetje als ik gisteren onder het zadel had gedaan plus nog stukje eraan vast. Want met de wagen draaf je natuurlijk voornamelijk over de weg dus dan maak je al snel meer km's. Op de paden waar ik al langs was geweest liep mevrouw keurig door de plassen te denderen, maar een paar die ze nog niet eerder had gezien sprong ze of overheen of wilde ze er toch langs. Lukte soms wel, soms niet. Ook nog slalom gedaan op stuk waar wat bomen op mooie afstand staan en er goed ruimte was (=bij parkeerplaats, stonden geen auto's deze keer :+ ), ging heel goed.
Alles (die plassen en slalom) in flinke draf hoor, galopperen ben ik / zijn we nog niet aan toe. Maar ik heb het idee dat dat ook wel gaat komen, misschien spontaan als we een keer een wedstrijd hebben. Instructeur doet het wel met haar in de hindernissen dus ze kan het wel.
Dus heerlijk gemend ondanks een hele flinke regenbui, wat een zomer zeg.

Nu zoonlief weer ophalen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:43

moooooie fotos tine! :)

@VHU; was een lekker plensbuitje he >;)
lekker bezig geweest met bente :)

Ik heb ook genoten op stal :) Toen ik aankwam werd me gevraagd of ik een paard wilde uitstappen van stalgenote. Nieuwe stalgenote, nieuw paard. Maar 't dier heeft wel wat, én er ligt een westernzadel op (= knop om vast te houden :P ) dus dat heb ik gedaan. Wat prettig om weer 'ns op een zadel te zitten wat je helpt met je houding :) Na 10 minuten stappen voelde ik het wel al.. En dat terwijl het een smal paardje is..

Daarna m'n eigen monster lekker gelongeerd, hij deed het zo goed! :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:15

@Akshay ja wat een bui he. Ik zag die bui dus al hangen toen we vertrokken maar had zoiets van als het maar niet gaat onweren. Dat deed het gelukkig niet maar het was wel zwart zeg. Fijn dat je even op een paardje hebt gezeten, dapper van je trouwens! En Diddle lekker gelongeerd, knap mannetje.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:28

@aks, balen van die bui.
@vhu, gezellig met stalgenootje op pad.
@dingetje, nog werkplezier gehad ondanks geen zin
@prinsje, balen van hoofdpijn

hier net huiswerkpunten terug gehad, wordt beetje intonig. Wil er niet onder gaan, maar krijg ze er ook niet boven, denk diploma een 8 zou zijn, als ik gemiddeld zo doorga, maar goed, is ook prima tuurlijk, moet nog zes opdrachten. Had 1 verkeerd gedaan die moest opnieuw. Ik kijken, tja krijg je als je niet huiswerk inleverd maar je oefenopdracht :') Had ook een negen overigens. Zal even paar pics showen, andere staan op mijn facebook, dan even mij toevoegen :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:29

Paar fotootjes :o

Afbeelding
Altijd handig zo'n plas in de bak! :P Beenwerk wordt er leuk van (en op de achtergrond hangt ''de bui'' :P )

Afbeelding
Lekker uitrennen met een los koppie :D

Afbeelding
hij is zo knap nu :9 :D

Afbeelding
En zijn bijbaan als kantjesmaaier! :P Alle vastbind-plaatsen waren bezet, dus ik had hem los in een hoekje achter een draadje gezet (geen stroom)hij vond het best, er stond wat onkruid :P

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:31

knappe diddle *\o/* hij ziet er goed uit aks :j
Laatst bijgewerkt door biancaaatje op 09-07-12 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:33

2 fotootjes van de serie waar ik een negen voor had
Afbeelding
Afbeelding
2 fotootjes van de serie waar ik een acht voor had
Afbeelding
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:08

niet eens een roze duif ng?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:14

Dat was inderdaad 'de bui' :+ heerlijk he die plassen (als de bui gevallen is }:0 ).
Prachtige foto's!
Ga lekkere spaghetti maken, zoonlief is soort van uitgeput hahaha (en dat was ook de bedoeling).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:18

zie een heleboel gave foto's !!! moooi mooooi mooi.

Diddle doet het goed,
Vhu die een fijne buitenrit gemaakt heeft, super !!!
hier is de hoefsmid geweest, mijn shetlanderdametje Missy die was al te dik... :o en weet ook dat ze niet lekker liep, dus haalde haar s'nachts al binnen, maar nu is ze waarschijnlijk toch licht hoefbevangen...baal als een stekker, t'is zo'n lief ding.
dus..een ruimte gaan vinden om een paddock te maken.....ruimte zat ,maar moet wel zand zitten en geen gras staan...zoeken maar....
de bonte op deze foto is missy..ging goed tot ze niet meer voor de kar liep...dan worden ze zo snel te dik..nu staat ze op stal.
Afbeelding
Komt ook wel weer goed, maar vind het wel zielig, is mijn schuld..
hier lekker temperatuurtje 15 graden....super ! maar wel heleboel regenbuien...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:24

@biancacoo :(:)
Een stukje door een gestresst paard kaal laten lopen? :=

Zijn er hier mensen die ervaring hebben (gehad) met bekkeninstabiliteit? (dan dus vnl de mensen met kids gok ik :) ) en heb je dan ervaring met een 'bekkenband'? Ik ben namelijk een beetje aan het zoeken naar ''hoe kom ik mijn 3 weken fulltime werk door en daarna een kampeervakantie'' :+
En een bekkenband lijkt een weinig schadelijke (zoals bergen pijnstillers :+ ) en nog redelijk goedkope oplossing?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:38

Ik kan je niet helpen aks.
Wel een flinke plas in jullie bak zeg !!!

Biancacoo balen is dat he als ze hoefbevangen zijn. Maar zal idd wel weer goedkomen.

VHU lekker gemend buiten inclusief bui.

Tine in de waterbak leuke foto's !!! robijn doet de waterbak ook in stap (of zacht drafje) Ferro denderd er in volle
gallop door.

Zo lekker middagje gehad. Eerst nog kruiwagen stront geschept in de wei. Daarna robin aan de longeerlijn gehad.
Die had zn turbo er wel op heeft een paar rondjes in platte gallop gedaan. Daarna robijn nog gelongeerd die
kan toch lekker lopen !!!!
Toen naar huis gegaan en net om half 6 weer terug omdat de hoefsmid ferro zn ijzer er terug aan kwam slaan.
Hij reageerde niet echt op het nagelen en liep al weer wat harder richting wei dus morgen maar eens een ritje maken.

En nu is mijn lasagne klaar dus ga ik eten :9 :evaw:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:58

mooie foto's vooral het kalfje vind ik prachtig. Vanmorgen met dalerboy en ted bij de hoefsmid geweest. Die staan er weer tip top bij. Helaas mijn menles afgezegd. Mega hoofdpijn.....ppfff

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:01

nogal 1tje met hoofdpijn, vind het zo sneu voor de hoofdpijnmensjes....
weet precies wat jullie dormaken...
gelukkig voor mij steeds langer geleden, maar ik besef me destebeter hoe gelukkig ik er nu mee ben,
met de dokters-pilletjes..

hugs voor de hoofdpijnmensjes...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:05

@ Aks: ik heb bekkeninstabiliteit en nooit kids gehad. Komt door mijn hypermobiliteit.
Ik heb een brede bekkenband en toen ik nog meer klachten had, vond ik hem heeeeerlijk om om te hebben, hield de boel goed bij elkaar. Zo'n smalle heb ik ook geprobeerd, maar die vond ik teveel drukken op mijn heupbotten aan de voorkant. Wel is het redelijk warm onder je band.

Gelukkig heb ik hem al een tijd niet meer nodig gehad *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:07

Heb jij dat ding op eigen initiatief gekocht frensie? Of via revalidatie?
Ik moet namelijk 1 week voor we vertrekken op vakantie naar de revalidatie voor intake.. Dus ik vrees dat ik dan niets meer kan regelen..

Via internet vind ik alleen maar smalle banden >;) *googlet door*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:09

Ik heb hem bij de fysio gekocht, die had een heel assortiment aan banden. Heb via hem ook 2 polsbraces gekocht vorig jaar. Ik kon ze eerst een tijdje lenen om uit te proberen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:12

Hmm, ik ga morgen de revalidatie gewoon bellen met deze vraag..
Ik ben zo bang dat heel m'n vakantie ver*** wordt doordat alles zeer gaat doen en ik dan niks meer kan :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:16

http://www.fitwebwinkel.nl

Heeft van alles.

Houding in combi met belasting is waanzinnig belangrijk....weet ik helaas na inderdaad bevalling :\ maar bij mij is het nooit helemaal meer goedgekomen....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:49

Ffies snel daar ik ook de hoofdpijnclub join vanavond %)

@Biancacoo, waardeloos van Missy... :(:) .. ik ben er met mijn shet ook altijd bang voor :o
@Biancailona, mooie foto's weer vooral inderdaad die van het kalf en zoonlief zijn erg mooi en vlijmscherp *-:) :j
@Aks, hopelijk kun je het eea proberen.. toch wel handig zo'n topic met mensen die elkaar zo kunnen helpen en voorzien van informatie :list: :j en gave foto's van Did's en met die donkere wolken op de achtergrond komt hij nog mooier uit :D
@Maisie, lekker met de R-tjes in de weer geweest :):) ... en super dat Ferro ook weer goed is *\o/*

Nou ik ga snel liggen want naar het beeldscherm kijken is momenteel al teveel |o
:evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 06:47

:(:) Voor alle hoofdpijners!! Hoe gaat het nu?

Aks nog even een toevoeging; zo'n brace is een tijdelijk iets om de pijn mee te verlichten, als je hem teveel gaat dragen, krijg je alleen maar meer krachtsverlies en word je er op den duur afhankelijk van. Maar zo even tijdens de vakantie kan geen kwaad.

BI mooie foto's!

Zo maar eens naar stal, wil weer een flinke training rijden en morgen ook. Ga nu denk ik richting de hei bij het KNHS centrum. Kan ik mooi vanaf stal naartoe rijden.

Fijne dag allemaal!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:25

@ Biancailona.....mooie foto's zeg!
@ iedereen met hoofdpijn hopelijk weer fit op en anders :(:)
@ Aks, weet er helaas ook alles van, van bekkeninstabiliteit, heb net zoals Frensie hypermobiliteit en daarbij nog een versleten tussenwervelschijf en reuma :+ maar goed mag de pret niet drukken ;) Ik heb geen ervaring met een bekkenband, want werd er echt knotsgek van. Heb een tijdje op zo'n bal getraint en mensendieck gedaan + fysiofit om alles te versterken. Moet zeggen nu ik weer regelmatig aan het rijden ben dat ik er minder last van heb, omdat je goed je spieren traint, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er verschrikkelijk last van hebben als ze gaan rijden. Oh ja en heb ook nog geen kindertjes!

Gister lekker op zwart monster gehobbeld :+ Belde gister de meneer van de ruitersportzaak dat mijn nieuwe Petries binnen ziijn *\o/* Kon wel 10 weken duren zei hij en was nog maar 3,5 weken aan het wachten, dus dikke +:)+ voor Petrie. Ben zo benieuwd, ga ze tussen de middag maar ophalen :D VAnvaond waarschijnlijk verplicht weer rijden O:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:27

das wel echt mazzel hebben dingetje :))

veel plezier ermee / van :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:35

Goede morgen.

Vandaag hier nog maar een rustige dag inlassen. -O-