[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:14

@Frensie, ik heb ook standaar drainage compositum staan en ik vind het super spul....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:45

Heb ik ook liggen drainage. Ga ik denk ik volgend voorjaar aan ferro geven. Voordat het schuurseizoen begint.

Afbeelding
Ik longeer met dubbele lijnen en verder meestal met touwtjes.

VHU super van snuit zou m graag eens in actie zien !!!

Ik heb nu die equilin dat wat nouvel ook gaf. Merk nog niet echt verschil maar is wel een goede aanvulling
omdat ze bij mij ook weinig krachtvoer krijgen.

Ferro was wel een beetje aan de dunne heb heel zn staart en achterbenen gewassen? Maar als ie poept zijn het gewoon
normale drollen. Miss toch last van de warmte.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:51

Ik heb mijn dag niet. Was al om 9 uur op stal, maar paarden stonden nog binnen.
Ik heb veale opgezadeld, maar kon er niet op komen. Dus had bedacht hem eerst te laten eten en dan eerst alwyn te pakken. Toen Alwyn klaar was wilde ik veale pakken, maar ben door mijn enkel gegaan. Dus eerst 10 min in een emmer met heel koud water gedaan, maar kan niet lopen. Ben dus maar naar huis gegaan. Veale heeft dus geluk.
Straks naar mijn zus

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:10

@Tallechie: :(:) :(:) , voor jezelf en voor je zus.

Ik zag geweldige tandem en klavertje drie foto's, ik lees nog steeds mee, maar pfff :o ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:21

tine, dan moet je inderdaad met je andere krachtvoer minderen denk ik...
vet/olie geeft langzame energie waar ze niet heet van worden, wil je dat ze echt vlugger/heter worder kun je beter een granenmix bijgeven...

fifi krijgt bijna geen krachtvoer, die krijgt de omega mix voor de energie (en niet heet worden) en inderdaad om aan te zetten...

Longeren deed ik altijd veel met dubbele longe, maar Fifi doet het fijner op enkele longe met pessoa of touwtje (longeerhulp), dus ik gebruik de dubbele longe op 't moment niet veel meer, en dan verlies je duidelijk snel je handigheid... :+

Zo, wij hebben ons ritje er weer op zitten!
eerst stallen gedaan en toen gelijk ingespannen, mijn moeder zou foto's komen maken, maar het is zo somber en grauw hier dat ik haar afgebeld heb, andere keer maar eens proberen...
Ritje over de weg gedaan en even paar rondje op een veldje gedressuurd om het weer een beetje op te pakken.
Ze was gelukkig na een hectische week vandaag ook weer rustig en deed goed 'r best.
Rechts zit ze nog enorm vast, dus daar zit nog wel weer even wat werk in...

Nu even bakkie en wat eten en dan terug naar stal, om met staleigenaar mee te gaan op de wagen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:29

Lacuna, fijn dat je zo lekker op pad geweest bent met je heren

nouvel, hihi klavertje 3 met 2 schimmels en een bruine! wat een leuk gezicht!

Tine, bedankt voor je tip.

VHU, hartstikke leuk dat ze het zo goed gedaan hebben!
weet jij ook wat je te doen staat he? marathons gaan rijden hihi

Tallechie, daan heeft dus lekker uitgeslapen? hihi en dan zit jij zo in het ritme dat je al om 6uur wakker bent.

Naaltje, ik maak hem dus ook zo vast als jij alleen dan op dezelfde hoogte (omdat ik niet meer ringen heb :+ )
en probeer absoluut niet te trekken
ik zou hem toch ook zo kunnen longeren eerst en als hij er dan even net doorheen is dan op een andere manier (door ring en dan aan bit vast) te doen?
als ik 'ontspannen' longeer, dan gaat het inderdaad hetzelfde als bij jou :j zoals dids loopt op de foto.
als hij in het begin nog wat stijf is o.i.d. dan loopt wobbe ook echt niet zo, ook al zou ik veel druk geven.

maisie, jij longeert dus met dubbele longe op dezelfde manier als naaltje en ik?
het is bij mij alleen dus zou (jouw foto even als voorbeeld) dat de ring waar ik de lijn aan vast klik dezelfde ring is als waar de lijn doorheen gaat.
dat geeft toch hetzelfde effect?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:47

@ Nouvel: ow ok :o maar dan nog vind ik het leuk om Fifi aan het werk te zien na alles wat ze meegemaakt heeft! :D

@ tallechie: Daan heeft weer een goede nacht gehad, super! +:)+

Ik ben net terug van de hondenschool, heb nog eens heerlijk kunnen genieten. Zhora deed alles wat ik wou, dat was net was ik nodig had vandaag, leuke opkikker :Y) Alleen mijn rug werkte niet mee, voortdurend steken in mijn onderrug dat uitstraalde naar mijn been.
Nu wat eten en dan maar weer eens aan het schoolwerk...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:21

Even snel want we moeten zo naar kindervoorstelling.
@Tine vet worden ze er niet van, ze krijgen betere en mooiere spieropbouw vind ik zelf. Bente zou anders meer krachtvoer nodig hebben als ik geen Omega 3-6-9 zou geven en ik dat wil ik niet. Van die mix krijgen ze meer 'ausdauer' en worden er niet heet van.
@IngridM ga mee met longeeruitleg van Tine. Gewoon het simpelste, geheel 'zakt' bij mij vanzelf dan (haha, alleen paardenhoofd bedoel ik hoor ;) )
@Maisie...bijgaand foto van Snuit in actie op die site staan er meer
http://www.leukopdefoto.nl/vorige-3952. ... 790605.JPG
@IT ik zou Snuit nooit zo kunnen rijden als Peter dat doet hoor, ik kan er ondertussen goed mee overweg buiten en zelfs al wat dressuren maar het is wel een type apart (zeg maar hoog explosiegehalte := ). We willen volgend jaar misschien wel eens met een SGW mee gaan doen, puur omdat mijn groom graag een keer spetterend door een waterbak wil. Ik richt me met wedstrijden op Bente.

En Bente ging vandaag toppie door de bak. Fijn galopperen al rechtsom, zo knap van haar. Linksom nog wat lastiger maar ook al heel netjes, houdt ze nog niet zo lang vol maar wel keurig aanspringen en afsluiten. En....na 3 kwartier dressuren naar het bos gegaan ... yes....heel stuk gedraafd buiten en lekker uitgestapt. Kwamen van alles tegen van paarden voor de wagen t/m groepjes andere buitenrijders en ze deed het super.

Dus mijn zondag kan niet meer stuk :D
:evaw:

PS
Drainage compositum geef ik niet zonder advies van homeopatisch DA. Geef wel hoestcure, hoefcompositum maar die drainage dat vind ik even wat anders (weet zelf niet waar het op welk moment op werkt).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:29

Goedemiddag allemaal,

Heb braaf alles gelezen, sluit me aan bij samenvattingen.

Gisteren na de vaardigheid zat zoon op de kar, wilde ook wel eens galoperen met de kar. In de dressuurring/bak thuis, krijg ik het nog niet voor elkaar. Pony schijnt te denken dat hij daar niet mag galoperen. In de vaardigheid doet hij het wel meteen op de kleinste hulp. Dus ik dacht in het losrijdeel van de vaardigheid even te galoperen met zoon. Dus niet. Gekke pown.

Vanmorgen heeft zoon weer heerlijk gereden en een paar sprongetjes gemaakt (30 cm ofzo). Zo leuk. Daarna hebben we hem bij vriendin gebracht waar hij de hele dag gaat spelen. Dus man en ik hebben ohz lekker samen een buitenrit gemaakt. Ik vond het wel spannend (zat zelf op Rembrand, maar Thabor maakte zich soms zo groot, en herrie als we langs weides kwamen :oo ) maar het ging allemaal super. Toen we thuis kwamen Thabor weer even ingespannen. Deze keer echt helemaal alleen, ook echt vastgezet aan oog aan de schuur. Man stond er natuurlijk wel bij. Thabor stond echt superbraaf stil. Ik moest gelijk de bok op van man, vond het wel spannend, maar Thabor deed het erg braaf. Heb na een paar rondjes stappen ook nog gedraafd en was bijna niet meer bang :D . Eigenlijk zou het voor het vertrouwen het mooist zijn om dit een paar dagen achter elkaar te doen, maar ja, dat gaat helaas niet.
Maar goed, Thabor mag morgen voor het eerst sinds 1,5 maand weer mee naar les ohz. Hij zal best wel druk zijn (en ik gespannen), maar het komt vast goed.

Nou, ik ga eens uitmesten voor onze visite komt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:37

zie ik een appeltaart voorbij komen op de foto"s.....ruik ik hem ook....(hier is er ook 1 net gebakken) :j
ik longeer hetzelfde met dubbele lijnen alleen gaat bij mij net als bij maisie, de buitenlijn bovenlangs ipv achterlangs :j
(longeerlijn is alleen nog wat nieuw....erg stug)
vanmiddag kwpner gelongeerd,liep erg lekker ondanks de wind,na de galop.....kreupel,baal ervan,ben haar net weer aan het oppakken en dan dit weer.... :(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:51

@ VHU; mijn reguliere dierenarts stelde voor om een drainage compositum te geven. Dus dan durf ik het wel aan :D
Fijn dat rijden met Bente zo goed ging!

@ Tine: super dat je lekker buitenritje hebt gereden met man en Thabor!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:28

Hoi,
bij hier bijna heel de week niet geweest :o

Dus veel pagina's gemist, heb alles bijgelezen,maar ga niet reageren :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:21

Zo lekker dagje gehad bij Ollie. Heb terwijl Ollie Simba stond te scheren met Hans getrutteld en een wandeling gemaakt. Daarna hebben we Simba voor de wagen gezet en heeft Olga proefjes geoefend. Daarna heerlijke bosrit met Brutus. Ik heb hem voornamelijk gestuurd en heb weer veel geleerd. Nu volgende keer nog toepassen := hahahah.
Heerlijk galopje gehad met een super brave Bruutje <3 Braaaaf Brutus en Ingrid :D

(dit smaakt wel naar meer, leren,leren,leren :D )

Zo heb gelijk voor Ollie geschreven whahhaa.

verder braaf bijgelezen :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:22

@HT wat vervelend zeg....enig idee wat het is (geweest)??
@Lottex ben je nog bezig geweest met de bontjes?
@Frensie zou fijn zijn als ze daardoor van dat laatste mok afkomt :j
@IngridM dat is fijn zeg dat je zelf zoveel hebt kunnen mennen, gaaf he.
@Tine wat heerlijk lekkere buitenrit met manlief en daarna nog even mennen met Thabor, top!

Bente kijkt wel heel erg :wow: maar eigenlijk maakt ze zich volgens mij helemaal niet echt druk. Ze wordt ook niet sterk.... Moet zeggen dat ik daar wel erg blij mee ben, ik durf haar nu ook gewoon lekker aan wat losser teugeltje te laten stappen.
Ik hoop stiekum nog steeds op ons endurance debuut straks eind maart 2012 Kootwijkerbroek.... wilde eigenlijk toen met Rizanta in september/oktober eindelijk weer eens endurance starten maar dat is toen allemaal heel anders gelopen. Maar heb toen met Bente toen we er weer opzaten met mezelf afgesproken dat we dat toch echt ooit weer willen doen.

Zo ben nu wel even helemaal afgedraaid zeg met zo'n stoet kinderen naar kindertheater :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:28

Ja ik men elke keer als ik bij Ollie ben wel hoor :-) Super leuk !

Kan me voorstellen dat je moe bent, hihi, zo'n kindermiddag. Wel leuke voorstelling geweest ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:37

je hebt lekker getutteld en gement dus ingrid? leuk!

tine, jij ook een fijne paardenmiddag gehad? gezellig met man een buitenrit!

ik weer met wobbe gement.
aan het einde als zijn spiertjes echt warm zijn probeer ik altijd net iets meer aan de voorkant te vragen dan dat ik in het begin doe.
want aan het einde gaat het makkelijker hihi.
vandaag leek het erop alsof hij wel wat meer nageeflijk wil/gaat lopen.
met het vragen probeerde hij wel nog tegen te werken zeg maar, maar er waren ook kleine momenten dat het wel wat beter ging.
dus zo ga ik verder werken (en dan paar keer per week dubbele longe werk)
ik vind het alleen moeilijk om dan én te vragen én hem voorwaarts te houden.
uberhaupt vind ik het moeilijk hem voorwaarts te houden, want het is gewoon niet echt een super vlot type...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:38

:wow: wauw die Snuit !!! op die foto's indoor, geweldig dier is dat toch vhu !!Superrrrr !!!
lekker druk zo'n kindermiddag.
Tallechie ... beterschap voor je enkel !!
Ingrid lekker bij ollie bezig geweest met Simba en Brutus !! lijkt me fijn, samen mennen.
Vandaag ben ik een klein blokje omgegaan met missy....daarna lekker even op stal gelaten, hooi eten, en wat drogen, ze heeft een vacht alsof het hartje winter is..die is echt in wintervacht geschoten...
HT paard kreupel...balen zeg.
Tine op buitenrit geweest, lekker toch.
Zag mooie klavertje 3 foto's !! supergaaf.
en Fief die weer goed haar best heeft gedaan, super, jammer dat het geen fotoweer was...fifi is altijd zo fotogeniek !!! *-:)
En Zhora die alles braaf gedaan heeft op de hondenschool, superbraaf dus.
En Wobbe die goed zijn best doet !! heerlijk menweer toch ! :j

Wij zijn bij de mac geweest.. :o helemaal fout natuurlijk...maar het heeft gesmaakt...
nu kijken of ik mijn airbrush kan maken, ik heb hem laten vallen.. _-:( _-:( _-:( :( dus....doet niets momenteel en ik wilde nog voor iemand aan de slag....balen...
heb al nieuwe onderdeeltjes besteld...

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:44

Hoi, ik meld mij ook maar weer eens. Jullie zijn voor mij echt niet bij te houden.
Dat jullie naast veel paardrijden, een gezin, een huishouden nog zoveel tijd over hebben voor internet O:)

Geven jullie de Omega 3 ook aan kleine pony's die makkelijk groeien. Ik gebruikte het wel voor mijn grote paard. Nu onze pony voor de wagen staat wil ik dat ook wel proberen.
Vanmorgen vroeg heerlijk een rit door de mist gemaakt samen met mijn zoontje. Voor het eerst hebben we met zijn tweetjes ingespannen. Mijn zoontje had een directieve rol, hij moest onze pony goed in de gaten houden dat ze stil bleef staan. Dat ging het goed af. Daarna samen door het veld, wat een rijkdom.
Volgende keer kunnen onze skipakken aan, het was best fris zo in de mist.

Tine, wat lijkt me dat leuk een paardrijdende echtgenoot. En wat doet je zoon het goed. Heb je nog een leuke foto?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:49

biancacoo lekker naar de Mac geweest! :9
airbrush laten vallen, wat zonde zeg! :oo

it lekker met wobbe gemend...
proberen eerst goed naar voren te rijden en daarin wat meer nageeflijkheid te vragen zonder dat hij terug valt, gewoon oefenen en met kleine stukjes tevreden zijn en goed belonen!

ingrid, heerlijk hoor zo bezig zijn met de poown, genieten, zeker nu het weer nog zo goed is!

vhu aan het uitblazen... :D
zou mooi zijn zeg als jullie aan de endurance mee kunnen doen!

ht kreupel paard, da's nooit leuk... :(:)

tine's zoontje heerlijk aan het rijden geweest, leuk!
buitenrit en gemaakt en Thabor aan het werk gehad, fijn!

ow wordt geroepen...
pannenkoeken! *\o/*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:51

nouvel, het naar voren rijden op zich als een een hele opgave.
hoe ik ook rijd ik krijg hem niet 'vlotter'.
maar misschien wil ik het tempo wel te hoog leggen, misschien loopt ie wel genoeg door.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:55

Zo, ben ik ook weer van een paardenweekendje.
met losrijden liep mijn kleine monster super, alleen toen ik de ring in ging werd er iets omgeroepen via de microfoon, dus ging Oot helaas over op racestand en ging de dressuurproef dus helaas niet zoals gewenst.
Ach ja, volgende keer beter.
Vandaag had mijn vriend dressuurwedstrijd. Het ging super, alleen dacht de jury daar toch iets anders over helaas. Gelukkig heeft hij voor zijn gevoel wel goed gereden.

@VHU, wat super van Snuitje
@Bianco, heerlijk gereden met Missy, en een kapot airbrush apparaat, is dat even balen.
Tallechie zit met een zere voet, Ollie en Ingrid hebben heerlijk gemend, Tine heeft heerlijk gereden.
@ Tine, ga je de ijsco nog kopen? Of onderhouden de winter over?

Zo, dan nu maar eens ff wat eten en straks op verjaardag bij Lanouska

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:00

@nouvel; smakelijk, pannekoeken :9
@happytime; balen van de kreupelheid :(:) hopelijk gauw over
ga snuitfotos kijken!
@it; lekker bezig geweest
ollie en ingridM ook las ik
en ook biancacoo heeft een blokje om gedaan :)

Ik ook. Na de super interessante demo van de osteopaat naar stal gereden. Samen met stalgenootje een stapritje gemaakt want ''wie weet hoe lang ik morgen niet mag van de osteo..''. Ging verder alleen echt rampzalig natuurlijk, want ik heb compleet geen vertrouwen in m'n eigen zit/rug nu. Dus durf nergens langs zowat :') peerd van mij lol, die vermaakt zich dan helemaal met wegspringen voor niks, en net doen of iets eng is enzo >;)
Toch was het leuk. :P

En nu thuis. Frietjes bakken :9

lottex

Iedereen heeft zo te zien een gezellige menrit gemaakt vandaag :D Leuk! :)

VHU : ik heb nog gelangelijnd zonder onderlegger en vond zelf dat het het tuig veel beter lag dan met die dikke onderlegger. En toen Luna een bandje getrokken had, was de binnenkant van haar borsttuig vuil van huidvet of zo, dus ik denk dat ik gewoon 2 dunne onderleggers ga kopen om het tuig te beschermen... Ben er nog altijd niet helemaal uit :+

VanHuisUit

@Ulyse ik internet vaak als ik even zit bij te komen....tussen alle bedrijven door zeg maar :o daarnaast ben ik gewoon veel te nieuwsgierig..:o Heerljk he als je met je zoon op pad kunt. Het wordt nu wel weer kouder...moet zeggen dat onze zoon als het zo koud wordt niet echt meer meewil op de wagen :brr: en eigenlijk geef ik hem geen ongelijk :+
@IngridM elke keer mennen helemaal top :j Kan ik mijn grooms helaas niet 'geven', ik durf ze alleen aan instructeur uit handen te geven... Daarbij staat/zit bij Bente groom ook altijd nog achterop, zit niet naast me, vind het nog niet zo vertrouwd dat ik dat durf. En bij Snuitje kan ik de stoel niet zo zetten dat iemand naast me kan zitten (of ik dus naast die iemand, zodat die iemand zou kunnen mennen en ik evt snel ingrijpen mocht het nodig zijn), dus zit/staat de groom ook achter me.
@Biancocoo wij gaan zo even lekker aan de patatjes en pizza :Y)
@Nouvel, eet smakelijk :)
@Lottex er is hier iemand op bokt die ze maakt...weet even zo niet meer wie :o?
@Naaltje ik hoop dat het morgen meevalt meid :(:) hahaha ook aan de frietjes :9

**edit** jeetje iedereen post opeens moet dus nog meer bijwerken
@Bettepet balen dat Ootje de turbo erop zette :+ is Lanouska jarig?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-11-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:02

ifever maakt onderleggers :j