Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
. Hij heeft de hoefsmid tegen de muur gegooid en is bijna in mijn nek neer gekomen....
...
.
.
... tine10 schreef:Ergens werd geschreven over een pony die niet wil vertrekken. Is je kar niet gewoon te zwaar. Probleem had ik ook heel erg met Amerigo. Op papier is de wagen 125 in het echie echter 220 kg. Dat scheelt voor zo'n kleintje natuurlijk bizar veel. Andere tips die ik heb, heb je al gehad.
afkloppen... morgen komt de smid weer... zul je zien dat hij dan net een rotbui heeft haha!
Het lijkt op spierpijn; hij heeft gisteren behoorlijk serieus gewerkt, maar ik hou het ff in de gaten. Sun is altijd heel lichtjes onregelmatig met het linkervoorbeen (5 jaar terug een trap gehad vol op de schouder, nooit meer 100% goed gekomen), maar nu leek hij juist op links te vallen en zn rechterschouder te ontlasten? Dat is vreemd voor hem. Bah, stomme paardenbenen...
. 

meestal komt dat neer op een keer een correctie met hooguit een tik.
of houdt de hoefsmid de hoeven langer vast dan jij kunt/doet?
hopelijk gaat dat gauw over..
.
We hadden vaardigheid parcoursje uitgezet (hadden ze zelf gedaan, geweldig dwars door de bak, overal poortjes
, letters erbij gezet van A t/m G) en daar zijn ze (hij was met vriendinnetje) een paar keer door heen gegaan, nadat ik ze eerst wat door de bak had laten sturen en had uitgelegd dat ze voorzichtig moesten zijn met sturen, leidsels niet te strak etc. Ze zaten naast mij en allebei gewoon zelf leidsels in handen, af en toe heb ik ietsje bijgestuurd met de zweep (links/rechts wat even aanraken en hij luisterde al). Alwyn zo super, op (mijn
) stem in draf / stap / halt, hij stapte en draafde zo braaf in de rondte

)
jij was vast trotse mama?
super dat ie toch weer een leuk paardendagje heeft gehad 
trailer komt niet eens buiten de bus uit, haha dikke auto, sweety trailer
's Nachts staat hij in zijn wei in onze tuin, met inloopstal (weide is ongeveer 10 op 20 meter, kan iets meer zijn), overdag staat hij op zijn winterweide en sinds deze week gaat hij dagelijks een uurtje op de zomerweide (heb een klein stukje afgezet van ong 10 meter op 3 meter). Ik pak hem ook flink aan hoor, hij hoeft zo niet te doen.
Jij snapt precies wat er hier aan de hand is met Romeo! Dat dribbelen hoeft hij voor mij ook niet, ik zet hem dan stil en zeg ik kort "stappen", en zo blijf ik gaan tot hij netjes stapt. Maar toch, het blijft vervelend
Ik heb sinds kort ook zo een metalen zweetmes om pony te scheren (lees: winterhaartjes te verwijderen, lijkt alsof ie geschoren wordt
), als hij gaat trippelen en ronddraaien, knal ik met dat zweetmes op zijn kont. Ding is dubbel gevouwen dus geeft ook nog eens een hard geluid, en geloof me, pony verroert geen vin meer!
dus die van mij is nog een graadje erger 

sander_lotte schreef:@ gem: Volgens mij is het echt iets psychologisch, zoals ik je vertelde met Romeo. Ik denk dat zij ervan overtuigd is dat ze die wagen niet getrokken krijgt, ookal weegt het niets. Misschien toch eens proberen om de wagen te beginnen duwen en dan het commando geven om vooruit te gaan (desnoods met iemand van voor bij haar die haar aanmoedigt). Ook als ze plots te hevig vertrekt, moeten ze haar gewoon laten gaan, dit moet achteraf afgebouwd worden. Romeo vertrok na een tijdje in een serieus galopje, maar dit heb ik afgebouwd. Nu vertrekt hij heel netjes in stap.
Maarja, Ster is uiteraard Romeo niet, het kan zijn dat zij anders reageert, maar het is volgens mij wel het proberen waard.
. Heb ze alleen nog niet gesproken
.
, heb ik Ster eens gelongeerd om te kijken of ze misschien bommetje vol spanning zit. Na 5 minuten de pessoa er aan geknoopt, maar ze reageerde erg goed
. Geen gebok, gepiep of andere tekenen van stoom afblazen. Voor mij een teken dat ze haar niet overvragen, dus das iig een goed teken
.
misschien toch ff lentekriebels haha
Rizanta heeft af en toe haar gekke momenten aan de longe en Alwyn is nu voor zijn doen zo hard aan het werk, die werkt het er wel uit
Maar van die paar uurtjes merk ik niet veel, gelukkig.