Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tine10 schreef:Ergens werd geschreven over een pony die niet wil vertrekken. Is je kar niet gewoon te zwaar. Probleem had ik ook heel erg met Amerigo. Op papier is de wagen 125 in het echie echter 220 kg. Dat scheelt voor zo'n kleintje natuurlijk bizar veel. Andere tips die ik heb, heb je al gehad.
sander_lotte schreef:@ gem: Volgens mij is het echt iets psychologisch, zoals ik je vertelde met Romeo. Ik denk dat zij ervan overtuigd is dat ze die wagen niet getrokken krijgt, ookal weegt het niets. Misschien toch eens proberen om de wagen te beginnen duwen en dan het commando geven om vooruit te gaan (desnoods met iemand van voor bij haar die haar aanmoedigt). Ook als ze plots te hevig vertrekt, moeten ze haar gewoon laten gaan, dit moet achteraf afgebouwd worden. Romeo vertrok na een tijdje in een serieus galopje, maar dit heb ik afgebouwd. Nu vertrekt hij heel netjes in stap.
Maarja, Ster is uiteraard Romeo niet, het kan zijn dat zij anders reageert, maar het is volgens mij wel het proberen waard.