[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:45

Ik wilde er ook graag een een concourswagen, maar heb uiteindelijk een marathonwagen, en daarnaast dit jaar een tweewieler aangeschaft omdat ik de marathonwagen te zwaar vindt voor enkelspan en 2-span duurt nog even de merrie van mijn pa moet eerst nog bevallen en mijn 2e moet nog 2 worden in mei en dan in 2011 3 en dan zien we wel of hij al werken wil en kan of net als mams een laatbloeier is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:58

ik hou wel van dat sjiek, maar vind marathonwagens ook erg mooi, alleen hele andere prijsklasse als deze die ik van marktplaats liet zien hihi

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 02:16

Mijn probleem met de concourswagens was en is dat ze veelal ongeremd zijn en hier met de heuvels, is dat niet echt aan te raden. Ik vind ze wel mooi en lichter ogen dan een marathonwagen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 02:21

nu je het zegt, dat was volgens mij ook de rede dat ik de juiste niet gevonden had.

Ik ga naar mijn bed, morgen vroeg de paardjes buitenzetten.
Slaap lkkr :z

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:39

@ Jellee; wat een prachtige hond! Die husky's zijn hele mooie honden :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:12

nee ik bedoel bij mij in de polder. Volgens mij met 6 honden. Geen idee wie het is. Is ook nog maar sinds een paar maanden daarvoor nog nooit gezien.

Ik ga vandaag als het lukt een rondje proberen. Zit nu alleen even te kijken of het gaat lukken nu sneewt het wel een beetje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:23

lijkt me leuk om te zien die honden hoor!
Is niet wat je vaak tegen komt.

Ik ga me nu aankleden en naar stal, er ligt hier echt opeens veel meer sneeuw, heb eigelijk niet veel tijd (ondernemingsplan moet nu echt maandag af zijn, kreeg paar dagen uitstel) maar als er genoeg in de bak ligt, dan blijf ik een uurtje extra om te sleeen :D.. hihi

Maisie, veel plezier vandaag, hopelijk gaat het lukken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:11

Jammer maisie dat je geen naam weet. De meesten mensen die sledenhondensport doen ken ik toch wel. :j

maar jeetje wat een rot weer.. het sneeuwd hier echt hard en het waait, bluh geen fijn weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:47

Hier ligt ook al weer behoorlijk wat sneeuw en sneeuwduinen.
Het sneeuwt hier ook nog steeds.
Wordt weer niet naar stal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:53

Bah, vandaag al weer paar uur bezig geweest met sneeuwruimen, zout strooien en bak slepen. Wordt geen mennen vandaag. Bak is goed genoeg om ze in buiten te laten lopen, maar niet om in te werken. En ik zie het zelf niet zitten om 2 keer op en neer te rijden naar de manege om daar te gaan rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:45

Hier ook weer niets gedaan...nou ja niets :+ Water gesleept, stal gemest, gevoerd en stuk weg schoongeschept. Het heeft hier ook weer gesneeuwd en het stuift, heel leuk }> Auto kan het dijkje niet meer op dus ik moet op de weg ervoor parkeren, dan kruiwagen ophalen (plm. 400 meter, richting loods van de tuin), dan met kruiwagen water uit de auto halen endan weer 500 meter andere kant op naar stal van de pony's. Mijn looptraining dus wel weer gehad. Pony's had ik gisteren op hele wei, dus die waren lekker bezig geweest. Voor vandaag heb ik ze alleen op de paddock want het is zulk raar weer heb ze liever echt achter slot en grendel. Mijn schrikdraden hangen steeds op half 7, dan werkt het schrikdraad niet goed en zijn ze natuurlijk weer erg geinteresseerd in wat zich achter zo'n lijntje bevindt ... :Y)

Baal wel, wilde gaan schaatsen met Han plus vriendjes maar nu kunnen we weer niet schaatsen want overal ligt dus weer sneeuw. Gisteren kon er wel geschaatst worden maar moest ik dus werken. Nu zitten we een beetje duf in huis... :Z

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:45

he jakkes weer sneeuw, houdt het dan nooit op heb nog nooit meegemaakt dat ik zo lang niets met de pony's kan doen, vandaag zou ik eigenlijk wedstrijd hebben, maar die is dus afgelast, ach we konden toch niet trainen....

morgen moet ik weer naar school ik hoop dat ik er kan komen, sinds de vorst rijdt de randstadrail nou niet echt naar behoren :n

ben bezig met het zoeken voor een hengst om mijn merries te laten dekken, jammer genoeg kan ik echt niets vinden dat ik denk van jaaaa

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:11

Leuk marrianne, veulens! Voor je bonte merrie? Wat is haar afstamming en wat voor type hengst zoek je dan ivm het verbeteren van je merrie neem ik aan? Wel erg spannend een beebie :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:20

van mijn 3jarige weet ik niets over de afstamming, het enige wat ik daaraan wil verbeteren is dat er iets langergelijnds uitkomt, ze heeft nogal een kort gedrongen nekje. haar beenwerk en dergelijke ben ik ook over te spreken, karakter ook, heb nog nooit zo'n gezellige en vrolijke pony gehad!

mijn andere merrie daar heb ik de vader nog van lopen, haar vader is half welsh, wat haar dus kwart welsh maakt. misty is eigenlijk gewoon een chique shet om te zien, maar wel echt sportief dus met flinke bespiering, maar dat heeft meer met training te maken.

ik ben opzoek naar een hengst van minimaal 1.05 die vosbont is, hoeft niet goedgekeurd te zijn, maar wel een chique ding. het liefst zo iets als mister magic, de vader van misty.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:55

Maar je wilt wel een veulen met papier fokken neem ik aan? Ik zal eens kijken naar een leuke vosbonte hengst in die maat. Wil je de veulens houden?

[edit] lex liebas vind ik sowieso een mooie bonte hengst (1.03m) maar is zwartbont..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:17

Wat leuk zeg dat je je merries wilt dekken :)

Vandaag met rivaldo een uur lang buiten gelopen . Heerlijk hoor en we kwamen genoeg andere tegen, wat de tijd ook snel liet gaan. Er stond ergens een trainingsrooster voor endurance en daar stond in dat je in week 1: 60 minuten moet stappen 3 tot 5 keer in de week, nou daar kan ik dus nu al goed voor trainen met dit bagger weertje :P

Sta nu ook voor een moeilijke keuze qua bijrijders :(.. Er is mij iets heel naars bij mijn pony opgevallen:(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:20

Wat is er dan opgevallen laura?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:33

heb het even via een pbtje verstuurd ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:42

Oké!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:50

Ben ook wel benieuwd Laura.

En heb je perse een bijrijdster nodig?
Of zou alleen verzorger ook voldoende zijn?
Waar staat Rivaldo precies?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:54

Ik hou sowieso niet echt van verzorgstertjes en bijrijdertjes. Zéker niet als ze alleen met je pony zijn. Als ik er bij ben kan het nog wel, maar ze verpesten zo een pony en zie dat maar weer eens recht te zetten.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:56

-:(- We komen om in de sneeuw hier!! Bah, bende.... Ik ga geen poging doen om op stal te komen, de wegen strooien ze niet meer ivm schaarsheid van et zout, dus denk dat het 1 grote glijbaan wordt om hier weg te komen.

Las wat over concourswagentjes. Wij hebben er ook 1, is superspul voor die kleine pony's! Lekker licht en niet zo lomp achter een enkelspan als een marathonwagen. Wij rijden er ook gewoon dressuur en vaardigheid mee, en shows en toertochten. Omdat ie niet zo zwaar is kon Charmer 50 km prima volhouden.

En veulens, leukleuk!! Wij verwachten op stal dit jaar ook 5. 4 A'tjes (waarvan we wel twijfels hebben bij 1) en Viva is ook drachtig. De pony die ik vorig jaar reed ook, dus daar vant voorjaar ook maar ff op kraamvisite :)
Ik had voor Royal ook plannen, had de hengst al uitgezocht en was aan het sparen voor het dekgeld (want dat is echt niet grappig bij die paarden!). Maar het mocht niet zo zijn...

L_Rivaldo: wil je mendurance gaan starten? Ik met Charmer ook dit voorjaar/zomer, superleuk :D

En verzorgers problemen?! das mooi klote, wat is er gebeurd dan? Lijkt mij echt supermoeilijk je pony uit handen te geven!! Ik heb een stalgenootje die ik het wel toe zou vertrouwen, maar verder doe ik alles liever zelf.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:59

ja ik wil 20 maart in kootwijkerbroek starten (16 km denk ik kennismakingsklasse) als het goed is heb ik dan mijn koetsiersbewijs en vol ik al prive lessen dat ik met een goed gevoel van mij op stap kan gaan :) waar wil jij gaan starten? misschien dat ik je tegenkom, zou leuk zijn :D

Jullie krijgen even een pbtje :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:05

24-4 is Westdorp, 28-8 Wateren (Drenths Friese Wold) en 25-9 Onstwedde. Denk dat ik daaruit een keuze maak, allemaal redelijk in de buurt. Omgeving van Harich en Wateren ken ik al, dus das wel handig. Kootwijkerbroek lijkt me ook gaaf, das wel supermooie omgeving... maarja alweer wat verder voor ons, dus moet even zien of men zin heeft die kant op te tuffen.

Zal ff pb lezen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:07

ik heb eerlijk gezegd alleen maar gekeken welke als eerste is, doe deze nog niet officieel omdat ik totaal geen idee heb hoe en wat het ons zal lijken en of we er samen al wel klaar voor zijn. Het liefst rijd ik met iemand mee die er al verstand van heeft.

Kan je eigelijk al een startkaart aanvragen? of moet je al gelijk de keuze nemen uit welke tact van sport je wilt beoefenen ?