[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:41

Hoe is het met Detje Ips?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:07

Ik kwam ook even langs in de hoop iets te lezen over Det.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:49

[PP] Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Gisteren kwam er een herinnering voorbij op Facebook aan Bente. En met gedoe met Detje dacht ik afgelopen week ook vaak weer aan Rizanta. Dacht wat een ellende is het toch soms met onze paardjes. Gelukkig hebben we ook mega mooie momenten. Bij mij zijn die ook nog steeds of nu even mede dankzij Fred meer dan de negatieve hoor... Maar soms heb ik wel zoiets van wat een hobby. Waar doe je het voor. Hoe is het eigenlijk met Dalerboy Baudyh?

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:19

Detje staat lekker thuis, lekker hooi te eten. Ziet er goed uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:43

*\o/* +:)+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:02

WT fijn Ips. *\o/*

Hier keert de rust weer een beetje terug. Ik wacht op 2 offertes en heb vanavond ook weer 2 offertegesprekken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:32

Wat super Ips

Zit hier weer met een monteur in huis. In februari zijn ze hier geweest om wat dingen na te gaan ivm verzakking van onze vloeren. Bij het gaten boren in de vloer hebben ze toen de vloerverwarming van bijkeuken, badkamer enzo geraakt, wel dicht gemaakt maar niet gekeken of het nog wel werkte. Wat het dus niet deed. En jawel, nu komen ze eindelijk het probleem oplossen. De kerels die er in februari waren (waren toen zelf niet thuis ivm vakantie) zeggen nu doodleuk dat de verwarming het sowieso al niet deed. Grrrr, ik ben nu in standje ontploffingsgevaar. Waar halen ze het lef vandaan!!!!!Ze hadden toen ook gewoon alles open en bloot achtergelaten ipv de gaten weer netjes dicht te maken. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:55

Hier loopt het niet echt lekker.
Ik zelf zere polsen en nu weer een spiertje in mijn voet verekt.
Sta al een maand elke ochtend om 6 uur ( voor gerrit naar het werk moet) een veulen af te spuiten. Dik been en kreupel.
Word plat gebeld voor Mr Brown maar een koper nee die zit er nog niet tussen.
Db en ikke hebben vakantie er is gewoon geen tijd voor. Soms denk ik wel eens ze moeten maar weg. Wel mesten elke dag maar verder houd het op. Nou ja vanaf volgende week heeft gerrit 4 weken vrij, wie weet.

Fijn dat det weer thuis is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:10

Spannend Belker de offertes, wat moet er zoal gebeuren wat je wilt uitbesteden? Bij ons beginnen ze nu aan een gedeelte van het glas in lood en dubbelglas bij de voorkant.

Ojee Tine wat zul jij briesend geweest zijn / zijn -:(-

Baudyh wat vervelend allemaal. Als fokker lijkt het me best wel heel lastig af en toe. Dan heb je zo'n mooi product gefokt maar het moet natuurlijk wel ook verkocht. En dat is soms een heel gedoe :(:) wat een gedoe elke ochtend -O- hoop dat je straks even een paar weken wat 'lucht' krijgt! En ze gaan natuurlijk niet weg want tja, wat moeten we anders :7 maar begrijp je gevoel hoor ^)

Vanmiddag met Fred in de bak bezig geweest, hij deed erg zijn best. En Cathey was weer eens opeens enorm ingevallen. Kan daar ook geen peil op trekken. Soms regent het enorm en zie je er niets aan, of ben je dus week weg en dan ook niet en nu opeens in twee dagen tijd ziet ze er niet uit.
Heeft stalbaas keurig hooibak in de weides gezet zodat ze 24/7 kunnen bij eten, wil ze dat weer niet :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:05

Welkom Fabienne, mooi paardje !! veel succes met beleren.
Ips, zooo fijn dat Det thuis is !! hoop dat ze vooruit blijft gaan !!

verder..geen puf om te reageren...sorry ^) :evaw:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:45

VHU, het dak en vloerverwarming infrezen.
Het dak is echt groot onderhoud inclusief isoleren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:32

Heb je ook gekeken naar vloerverwarming die in platen word gelegd? Daar zitten de gleufjes al in. Dat hebben wij.
Wat vervelend van Cathey joh!
Afbeelding
Det alweer voor de wagen gehad. 7,1 km waarvan 6,4 km stap en de dijk op trok ze zelf aan in galop. Hartslag in stap was keurig, galop iets hoog maar ze ging wel hard en daarna herstelde ze super snel. Komt wel goed met mijn schatje denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:42

Jeetje, Det alweer voor de wagen. Nou, dat gaat wel goed dan
Bianca :(:)
VHU: Cathey in de stress. Zou ze gesprek hebben gehad met Ber? Hoe gaat het met Ber trouwens?
Baudy: Pffff klinkt allemaal niet leuk... Sterkte met alles. Welk veulen ligt in de kreukels?

Zoonlief is weer thuis en wil volgend jaar weer. Het was wel jammer dat er tussendoor niets werd georganiseerd voor de kinderen (op papier zou er wel van alles aan spelletjes en films en zo zijn). Dus tussen de 2 lessen per dag was er weinig te doen.

Problemen met het springen liggen duidelijk wel bij de pony. Het is niet dat ze het niet kan, ze vonden het een supergoede springpony. Het lijkt net of ze onzeker is of ze het wel kan. Pony met faalangst zeg maar. Advies is om heel veel km te maken, dus op fb maar oproepje gedaan wie er parcourtje thuis heeft staan. Want oefenspringen of onderlinge springwedstrijden zijn hier eigenlijk niet, zeker niet in zomerseizoen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:24

Kan maar zo dat ze heel veel bevestiging nodig heeft. Of zo'n pony die altijd gewoon elke week of twee keer per week parcourtje moet springen. Maar ja hoe organiseer je dat, logistiek is best lastig lijkt me. Jammer dat ze tussendoor weinig hadden voor de kinderen, ook beetje vreemd, het zijn wel kinderen... blijkbaar heeft hij het wel leuk gehad anders zou hij niet weer heen willen :-)

Wat fijn Detje weer voor de wagen. Kan ze ff haar zinnen verzetten en jij ook *\o/*

Cathey kan erg omslaan qua stress. Ene dag is ze super relaxed andere dag trillend rietje. Ene dag ziet ze er geweldig uit, dan opeens is het weer een hoopje ellende om te zien. Vind dat heel raar. Vandaag ook ik kwam aan, zo'n bonestaak zo dunnig. En na poetsbeurt voor en nadat ik Fred had gereden plus slobbertje plus even longeren zag ze er alweer veel beter uit. Vind dat zo raar... Hoop niet dat ze nog lijntje heeft met Ber := toevallig kreeg ik vandaag update van Ber, springend over boomstam, zo los. Ze wordt niet echt bereden (stappen er wel eens mee rond) ze doen wel veel met haar. Zijn nog steeds blij met haar gelukkig. Pony oogt op foto's ook goed :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:27

Ze mocht gewoon wat doen als ze fris zat was. Ze stampte de hele boel bij elkaar dus ik dacht mooi een rondje stappen. Gemiddelde hartslag was 68 over het hele rondje dus geloof niet dat ze er nog niet aan toe was.
Wel fijn voor Patrick dat ze dat vonden van de pony, dat zij wat faalangst heeft kan zijn onzekerheid over zijn springkunsten dan wel wat weghalen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:31

+:)+ ips !!

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:07

Hoii,

Hier even een update van Blue,
We zijn vandaag naar iemand geweest die ons gaat helpen met het beleren van Blue. Hier hebben we zelf al een beginnetje aan gemaakt (langelijnen). Hij heeft meegereden op het EK met zijn enkelspan.

Eerst hebben we hem gelangelijnd en dat even een poosje gedaan (dit kende hij al)
Vervolgens een band geslepen en dit ging super goed!! :D

Hier wat foto's (kreeg het filmpje er niet in helaas)
Afbeelding
Afbeelding

Het ging super goed :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:52

Wat fijn dat je iemand hebt gevonden die je kan helpen met beleren !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:54

Ziet er geweldig uit Fabienne +:)+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:15

Mooi Fabienne dat je een goede hulp hebt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:48

Nou Cathey's rug en stuk hals onder de ringworm / rainrot iets in die richting ... waar ze dat nu van heeft? Fred heeft het niet in ieder geval, dus het is geen kruisbesmetting.
Gelukkig is het niet koud, kunnen we flink wassen :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:04

VHU: wat een ellende -O- Ringworm kan toch ook door stress komen? Of verwar ik het nu met iets anders?
Ziet er goed uit Fabienne!
Bianca hoe gaat het met je?
Ips met det nog steeds alles goed?
Janouk, hoe is het met jouw haffies?

https://www.youtube.com/watch?v=nmH2Qjg ... e=youtu.be

Trots, vandaag hebben Patrick en Samoerai oefenspringen gedaan in Dalerveen. Het parcours dat er stond varieerde van 90 cm tot en met 120 cm. Even ter verduidelijking: voor een C pony is 100 cm een Z parcours. Ze komen er wel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:39

Pfff dat is verrot Vhu!
En Tine wat knap van ze, dat is echt hoooooog !
Afbeelding
Training van vandaag, super tevreden en ben nu aan t duimen dat we volgende week nog op de lijst kunnen in Wierden. Sta nu op de Knhs site 1 ste reserve voor t nk en er gaat sowieso nog iemand afvallen. Dus grote kans dat ik heen mag en dan is een beetje wedstrijdritme wel fijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:54

Mooi piekje erin 8-) ging je hard daar ;-) goed bezig Ips merk je nog wat aan haar dat ze zo beroerd is geweest die paar dagen?

Zo da's springen Tine, komt dat nu door het kamp dat het nu zo goed ging? Heeft Patrick er zelf nu meer vertrouwen in?

Het is echt rainrot -O- daar waar de nattigheid het langst op het lijf staat heeft ze bultjes / plekjes. Nu stuk of 10 plekjes waar het kaal is -O- wel rustig gelukkig beter dan gisteren toen was het pusserig bleh... vandaag weer in de Betadine scrub en alle plekjes daarna (na goed drogen uiteraard) in de sudocreme gezet. En heb vetericyn besteld, schijnt erg goed spul te zijn ook bij rainrot.
Had gewoon meer / eerder een deken op moeten doen maar goed dat weet je pas als het te laat is :\ Dacht juist er goed aan te doen geen deken op te doen omdat ik het nogal warm vond... Het valt nog mee de 'schade' maar weet niet hoeveel er nog open gaat nu ... nu wel deken op en het regent echt ook vreselijk hier -O-
Hoop dat ik er snel bij ben geweest en dat het ook weer snel weg gaat... maar ook lastig straks ben ik 2 weken met vakantie, hoop dat stalgenootjes het een beetje in de gaten kunnen, willen en gaan houden...

Beste is uiteraard gewoon op stal zetten met regen maar dat is bij ons niet te doen, alles staat buiten. Cathey breekt de boel af als ze alleen binnen staat. Zou ik Fred er ook bij kunnen zetten maar omdat ik toch ook op vakantie ga straks is dat echt geen optie. Maar goed duimen dat het niet mega heftig wordt allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:34

Bij het losrijden nog wel aantal weigeringen hoor. Maar zoonlief heeft nu meer zelfvertrouwen en weet dat hij haar moet steunen. Rijdt er meer aan en dan krijg je dit. Z zal geen probleem zijn hiji. Maar goed, hij zal wel eerst wp in de L moeten halen. Als we zo nog een paar keer wat oefenparcoursen kunnen doen en ze bouwen steeds meer vertrouwen, dan komt het wel goed. Ze kunnen het echt wel.