[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:16

VanHuisUit schreef:
Ollie daarentegen is net een vuilnisvat die (vr)eet alles := (wat vooral duursport-technisch gezien, endurance, marathon, wel erg fijn kan zijn maar dus met wennen voor de wei lastig, want volgens mij vreet ze zichzelf gewoon veel te vol).

Ja .... maarrrr ..... Ollie .... is .... een.......... juist ja :j ! En die doen álles voor eten :Y) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:39

@Gem: hahaha, moet wel lachen om jouw dorpsda, hahahaha. Succes met de spuit en idd nu moet je gewoon die ab d'r in krijgen :j .

@Biancao: komt wel goed, hoor :j , maar lig qua mennen wel nagenoeg stop, wat toch wel jammer is, want ergens lijkt het maar niet te lukken om echt eens op te pakken en ook door te kunnen pakken -O- .

Hier ook echt te veel gras, eerst zouden paarden van vriendin komen, maar die heeft er helaas 2 binnen korte tijd moeten afgeven |( en paard van andere vriendin is ook verhuisd, dus die heeft nu zelf gras genoeg. Buren wachten op de veulens, dus nu ook maar elke dag een tijd d'r af en morgen even starten met de stripbegrazing en weer het goede gras maaien, beetje zonde als paardenlui, vind ik, maar goed, krijgen we een mooie, dichte, groene grasmat van :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:39

Jammer Avaluna.... soms lijkt het maar niet te lukken he. Heb ik een paar jaar gehad tussen blessures en gedoe met werk van mezelf, manlief en studie door. Komt wel weer goed maar soms zit het gewoon niet mee. Nu doe ik wedstrijd-technisch gezien al jaren (sinds geboorte zoon :+ nu 11 jaar geleden) niet echt meer mee en dat heb ik eigenlijk ook soort aan de kant gezet....

@Gem ja toen Ol gisteren niet meer wilde eten en voor zich uit stond te staren in een volle wei was dat inderdaad reden voor alarm }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:18

Goedemorgen.....zoontje wakker....dus ik ook al. :+
Vhu, ik hoop echt dat Ol helemaal geen gekke lucht te veel meer krijgt, eng hoor.
Avaluna, balen is dat, als je er niet aan toe komt om mennen goed op te bouwen.
eens zien wat ik vandaag moet doen....allerlei klusjes staan te wachten.
Fijne dag vandaag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:51

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 06:57

Goedemorgen

Bianca: gestemd
VHU: hopelijk is Ollie alle lucht nu helemaal kwijt. Eng hoor.
Avaluna: jammer dat het even niet lukt. Hopelijk komt het snel weer goed.
Gem: hilarisch verhaal van DA. Is het gelukt met de spuit, of had je nr 2 al nodig.

Zag gisteren nog de uitslagen van donderdag op internet. De tijd stond op 2.50. Ik dacht altijd dat ik met pony moeite had met de tijd, dus had flink doorgereden. Nou, voor de tijd hoef ik niet meer bang te zijn. Was in 2.06 rond. Super turbo :D

Hopelijk valt het weer vandaag mee. Ze geven heel veel regen, dat is natuurlijk niet leuk op wedstrijd en zeker niet handig bij de kur (geluidsapparatuur en zo)

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:24

Goedemorgen!

VHU wat vervelend dat Ollie zich zo vol vreet... Het gras is ook echt heel gevaarlijk dit jaar! Hoor hier in de buurt al van meerdere dode koeien en schapen.
Tine superpunten met Amerigo en een super tijd!! Veel plezier vandaag en ik hoop voor je dat het droog blijft. Haha, terwijl je graag regen zou willen hebben voor je bak en land!
Biancacoo ik heb gestemd!
Gem wat een leuke dierenarts, hahaha. Is het gelukt met de appelmoes?
Avaluna even een menstop... hopelijk kan je snel weer aan de slag!

Vandaag is een taart-eet-dag :) Lekker hoor! Vanochtend hebben we bij Gwin op stal taart vanwege een jarige en vanmiddag bij Bieb! Ik ga vandaag met Gwin aan de slag. Ik denk dat ik even ga longeren en dan er weer op stap. Stalgenootje wilde er ook wel een keer op, dus als die er is en ze heeft tijd, dan gaat zij erop ipv ik.

Nu mijn keuken schoonmaken want die is ontploft en daarna nog een keer ontploft...

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:43

Kruip ook weer even onder mijn verjaardagssteen vandaan. Ga mee met alle samenvattingen.
Hier weinig nieuws anders dan vanmiddag en ook morgen weer twee verjaardagen na de 4 van afgelopen week. ben het nu wel helemaal zat eigenlijk.

Ga eerst vanochtend proberen met paard te mennen. Paard van mijn man loopt weer goed en is gisteren gestapt op buitenrit dus dat loopt weer met een sisser af gelukkig.

Ben snip verkouden en voel me totaal niet fit. hoop dat ik opknap van een lekker ritje.
Fijne dag allemaal!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:51

biancaoo, heb gestemd.
zelf ook nog stemzoekende, degene die willen stemmen zie onderschrift _/-\o_
verder niet zoveel teruggelezen, gekke dagen geweest, problemen woensdag met auto, vervolgens dus nieuwe auto (tweedehands) opgedaan gisteren. Zat nog niet in de planning, maar in de toekomst, nu maar vervroegd dus.
Afbeelding
verder donderdag voor ontspanning van al het autogebeuren nog een fotoshoot gedaan
Afbeelding

doe snel weer bijlezen, maar zijn gewoon totaal gekke dagen geweest hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:44

Woow da's een hele flinke auto! En even knuffeltje voor jou Biancoilona :(:)
Ontplofte keukens, turbo-tine *\o/* , stemmenzoekers en verjaardagen-marathon :+

Ik weet trouwens niet of het te veel eten is, qua gras op zich zeg maar. Denk eigenlijk dat het niet te veel is qua vulling (bedacht ik me vanacht, tja het houdt me wel bezig) maar dat ze op dit jonge gras gewoon heel veel gassen produceert waardoor ze 'gewoon' haar maag vol eet, dan gaat het gisten en rommelen, en krijgt ze last. Dus ze gaat vanaf gisteren met een goed gevulde maag (flink hooinet met van dat droge stengelige hooi gisteravond en vanochtend) de wei in en dan maar kijken hoe het na een uur 4 is .... maar hele dagen de wei op denk dat dat dus voorlopig niet aan haar besteed is.

Nu aan de koffie met rechts van me stapel scripties en lezen, lezen, lezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:24

dank voor het stemmen !
ga vooral zo door !
mooie auto biancailona !
en mooie fotoshoot gedaan.
annemie...ben jezelf ook jarig ??
frensie weer met gwin aan de slag, succes !! en veel plezier samen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:34

Anders misschien een graasmasker VHU? Ik ben de pony eraan het laten wennen en hoop dat ze zo toch de wei op kan van de zomer (al is het maar voor een paar uurtjes)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:31

:wave: Goedemorgen!

Vanochtend Gwin gelongeerd en daarna erop gezeten! Ze was heel braaf, alleen zo wankel en zonder balans. Maarja, dat komt vanzelf wel weer terug. Ook erg wennen voor mij want Bieb heeft een enorme hengstenhals en een brede voorhand en Gwin is heel dunnetjes nu.

Nu lekker beetje thuis rommelen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:40

Goeiemorgen (is het nog morgen? ja, het is nog morgen)!

VHU, graasmasker is idd ook een goeie :j . Foresters kunnen zich "dood" eten, zie hier mijn (voorheen) olifant :Y) . Maar okee, ze had hier een veulen aan de voet, en vlak voor afspenen, dus de reserves kwamen goed van pas ;) .

Appelmoes-experiment is gelukt :7 . Eerst likje moes zonder poeder, érg lekker :9 . Daarna heel potje moes met poeder :r :n _-:( . Toen spuit gepakt, en na 4 spuiten zat het erin }> . En hij was nog braaf ook, dus zó ontzettend smerig zal hij het stiekem toch niet gevonden hebben O:) .

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:18

De appelmoes truc doet het hier ook iedere keer weer gem.

VHU; logisch dat het je bezig houdt. Denk ook dat het niet zozeer in de hoeveelheid gras zit maar in het jonge gras. Succes met scripties lezen.
Biancailona; mooie "nieuwe" auto hoor en mooie shoot gehad, leuk.
Frensie weer bezig met Gwin, leuk hoor, komt vanzelf allemaal weer.
Biancacoo; zelf was ik jarig op 18 april, daar begonnen de verjaardagen mee..

Hoefsmid gisteren geweest en hij was goed te spreken over het beenwerk van de merrie. Volgens hem was het beenwerk al veel harder geworden en was ze ook al veel sterker weer in de achterhand. Ijzers waren mooi gelijkmatig afgesleten. Net heerlijk een rondje gement en moet zeggen ben er wel van opgeknapt. Nu even douchen en klaarmaken voor de verjaardag..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:21

zo terug van leenauto wegbrengen en de nieuwe ophalen. Meteen voer voor paardjes gehaald en nieuwe leren klompkes voor mezelf. Andere had ik alweer versleten.
@vhu, flinke auto nodig voor de trailer, maar moet nog trekhaak aankomen.
@biancaoo, volgens mij kan ik volgende dag weer stemmen dat ik zag. Voor mij valt stemmen zoeken niet mee. Krijgt er dipje van.
@gem, experiment gelukt, toppie

zo dadelijk naar oude auto, spullen eruit halen nog :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:44

biancailona, ik had bij jou idd ook al gestemd.
maar genoeg stemmen krijg ik toch niet..was wel mooi geweest. :j

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:21

zo alle rommel uit de andere wagen gehaald.
tja stemmen, ik zeg weleens als iedereen van mijn facebook stemt, moet ik meer als 100 stemmen hebben, helaas wel 75 likes, maar maar 53 stemmen op dit moment, zat tot vorige week in de top tien. Nu moet ik daarvoor minimaal 75 stemmen hebben. :') Wil graag kaartjes winnen voor de dierentuin. Gaat mij niet op prijs 1 t/m 3 maar om 4 t/m 10 :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:32

Zo Gem dat was een olifant zeg :oo en Moos is niet voor een gat te vangen :=
Wat fijn Annemie dat paard het goed doet en ook dat paard van jouw man weer rad is, weer hele zorg minder!
Mensen op stemmenjacht :list: mooie Tchicha <3

Hier een scriptie gelezen, dus nog 4 te gaan :O niet omdat de scripties zo vervelend zijn hoor, maar het is gewoon saai werk. Dus nadat ik de 1e af had mezelf getracteerd op naar poown gaan. Ze was weer aardig gevuld >;) heb dus net een graasmasker besteld. Lekker rondje gereden van zo'n 15 km, anderhalf uurtje over gedaan inclusief een stop ivm een soort moesson die over ons heenkwam ... merk duidelijk dat weekje Laag Soeren ons goed heeft gedaan :)

**duikt weer in scriptie**

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:20

Mooie auto :j , hahaha, dikke pony <3 en Gwin is weer ohz geweest *\o/* *\o/* , appelmoesexperiment is ook geslaagd *\o/* .

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met graasmaskers :j , maar ja zou voor Romeo zijn, geloof dat die helemaal doordraait met zo'n ding :oo .

Hier vanmiddag met dochter op concours geweest, was weer erg leuk, nu even eten maken en plat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:19

Sorry, even egopost.

Vandaag wedstrijd gehad/georganiseerd.

Gelukkig viel het weer smorgens mee en bleef het droog. De vaardigheid was een erg lastig parcours, er was maar 1 iemand (en die rijdt internationaal) foutloos. Met Amerigo (met 4 ballen) toch nog 2e geworden. Bij de dressuur was ik erg verbaasd, met Amerigo 181 en 184 en ook nog 1x 1e. Ik snap er helemaal niets meer van hahaha. Gekke pony.

Met Rembrand 218 en 210 en 2x 1e.

En met de kur ook 1e. Man, wat was ik zenuwachtig. de regen kwam bij de kur met bakken naar beneden en bij losrijden wilde hij niet meer galopperen. In de kur waren nog wel wat kleine foutjes, maar ik kreeg 155 punten = 77,5%.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:26

Super, tine *\o/* *\o/* *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:30

@ Tine gefeliciteerd

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:57

@Tine, wauw, gefeliciteerd.
Je kür zag er super uit. Hoge moeilijkheidsgraad en terecht gewonnen. Het was echt jammer voor de deelnemers dat het zo hard regende. De laatste had af gegroet en het was droog....................Leuk dat de jury ook direct na de proef opbouwend commentaar gaf, daar kun je iets mee. Ik hoop dat jullie het nog een keer gaan organiseren en hopelijk heb ik dan inmiddels het niveau dat ik ook mee kan doen. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:06

Hihi, ik had een 9 voor de moeilijkheidsgraad. Ik kreeg zoveel positiefs te horen, dat ik het gewoon weer ben vergeten. Beetje dom hahaha. Maar was zo blij dat het goed gegaan was. Weet nog wel dat ze het aanspringen met 1 hand van stap naar galop en dan ook nog gelijk een volte erg goed vonden.

Het is de bedoeling dat we het volgend jaar weer gaan organiseren. Hopelijk zijn er dan nog wat meer deelnemers.