[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:34

@frensie, ik snap je twijfel wel.
ben ook katholiek, wel stuk minder streng dan jullie dan weer.
maar ben er heilig van overtuigd dat geloof in je hart zit.
in de daden die je verricht en met welk doel je die uitvoert.

en niet in hoevaak je in de kerk te vinden bent of in hoeveel je in de collecte-mandjes neerlegd.

uiteraard is dit slechts mijn mening en gevoel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:43

Goedemorgen

Hier heel erg moe, maar goed, dat was te verwachten. Straks Rembrand even longeren en verder zien we wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:48

goeiemorgen

sterkte tine!

janouk wat beter, fijn!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:51

kalmaan doen tine, goed op jezelf passen... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:02

Iemand hier ervaring met kamperen (met tent) bij een marathonwedstrijd? En hoe gaat dat doorgaans met je paard?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:06

morgen :wave:

denk meld me ook weer eens
gelezen over christelijk enzo, ben zelf katholiek, doe er niet veel mee, geloof dat er meer is tussen hemel en aarde. Woon in dorp waar het christelijk is en sommige (eigelijk groot deel) streng. Zelf kan ik me niet voorstellen om in een rok te lopen en 2 keer per dag naar een dienst te gaan en kinderen naar zondagsschool, maar goed het komt hier ook voor en hier is het ook zondagsrust zeg maar. Maar goed ik wil wel schoonmaken als ik dat wil en ook op zondag.
af en toe vind ik het ook een beetje te. Bedoel voorbeeld nieuwjaarsduik uitgesteld ivm dat het op een zondag valt.

ollie, tja paardrijden als ik dat doe op zondag, ga ik het dorp niet in als respect. Denk niet dat dat gewaardeerd wordt hier namelijk.
janouk, gelukkig valt het mee
tine, rustig aan.

verder hier drukjes, vandaar meer op meeleesstand dan reageerstand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:38

Allereerst knuffel voor Janouk....hopen dat de scan laat zien dat er niets kapot is... **verder gelezen** ziet er nu dus weer wat gunstiger uit. Je kunt er niet voorzichtig genoeg mee zijn met dat soort symptomen... laat je nog wel scan doen of niet?

Dennis, Ollie en Tine allemaal echt fijne wedstrijden gereden, toppie! Ik heb gisteren nog wel aan jullie gedacht, wat een regen en blubberzooi }:0

Principes en dingen doen en laten dat zijn op zijn tijd vraagstukken. Nooit verkeerd denk ik dan om er even bij stil te staan waar je mee bezig bent, waarom en hoe (wat het dan ook is).

Gisteren door de warmte in combinatie met de regenbuien een erg hoog prikbeestgehalte dus gekozen voor rit onder het zadel langs de vele weggetjes die er rondom onze stal liggen. Met af en toe een stuk zandpad. Dus zo'n twee uur onderweg geweest. Was heerlijk. Op de zandpaden lagen enorm veel (diepe en grote) plassen. Met het oog op Gilze (en ook omdat ik het zelf zo leuk vind natuurlijk) lekker vooral door alles heen gedraafd ook in volle galop allemaal spetters *\o/* dan ben ik helemaal gelukkig :D en vraag ik me ook wel af waarom ik in godesnaam nog op dressuurproefjes oefen :=

Zo zoonlief wegbrengen naar hockeykamp en dan vanmiddag om 16.30 uur pas weer ophalen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:05

Hallootjes :D

Meld me hier ook weer ;) (gedeeltelijk bijgelezen :o )

@ Janouk gelukkig al iets beter :(:)
@ iedereen die wedstrijdjes heeft gereden +:)+ beetje jammer van die buien, maar dat mag de pret niet drukken!
Verder sluit ik me aan bij alle samenvattingen!

Wieleronden weinig last van gehad, want was op tijd thuis :+ We zijn de grindbak voor de deur maar aan het leeg halen :roll:
Verder was het één groot feest bie oans op het durp :D Gezellig nog een dansje gedaan met Maisie :=
Gister nog een lekker rondje gereden met de pown voor de wagen ~~}>
Helaas alweer aan de arbeid :O vandaag maar is niet te druk maken, ga nog maar is aan de :9k

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:19

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten !!!!

@ tine op wedstrijd blijven slapen. Meestal kan je dan een stal huren voor je paard. Heb ik ook gedaan in vrouwenpolder.

Janouk gelukkig al weer een beetje beter.

Dingetje in de tuin bezig en idd nog een dansje gedaan op de hakkuh party in het dorp hihi. We hadden
wel mazzel met de regen !!

Zo nu ff een ochtendje werken en dan vanmiddag maar de pony's aan de longeerlijn. Heb geen groom en de wei is te nat dus rijden zal er niet van komen. Gisteren wel ferro gelongeerd en die loopt weer goed !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:21

jeej!! Ferro terug heel :):)

Hopelijk janouk ook weer gauw terug goed!

Ik ga gauw boodschappen doen.. Vanmiddag op stal eventjes longeren. Voel me niet bekwaam om te mennen of rijden.. bah ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:37

Aks: :(:)
Maisie: fijn dat Ferro weer goed loopt. En ik heb liever een stukje wei dan stal, maar ik ga straks organisatie even bellen over wat er mogelijk is. Vind het wel raar om er dan ook te overnachten hoor. Maar goed, is ook wel weer leuk natuurlijk. Wordt de bus wel afgeladen als de campingspullen ook mee moeten.
Dingetje: fijn dat je weinig last had van wielerronde
VHU: knap rondje gereden

Over christelijk enzo. Ben behoorlijk zwaar christelijk opgevoed, maar doe er niets meer mee. Ik vind veel dingen erg hypocriet in de geloofswereld. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder zijn ding.

Net Rembrand gelongeerd, die liep heel fijn. Nu staan hij en Thabor alweer in de zomerwei. Zo nog even iets met pony proberen en dan lekker lang naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:08

@tine; kun je niet slapen in je bus? Scheelt je 'n tent meezeulen :P

Net terug van boodschappen. Bleh wat heb ik daar toch een hekel aan :o :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:37

@Tine bij endurance deden we altijd / doen ze gewoon paar prikpaaltjes, stroom erop en paddockje klaar voor peerd. Tent ernaast en klaar. Maar volgens mij zijn ze bij SGMW wat gestructureerder / strenger :=
Ideaal is als je aan je bus zo'n zonnescherm laat maken. Daar kun je vaak een caravan tent aanvast maken. Dan kun je daarin slapen. En paard dan inderdaad op een stal of vaak zetten ze ze aan de vrachtwagen, maken ze daar tent aanvast en dat als stal (zo doet onze stalhouder het).
Maar ja begrijp dat je nog geen vrachtwagencombi hebt :)) :x je man ziet je aankomen hahaha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:41

Als je een verlengde bus hebt kun je daar achterin ook slapen :) En als je dan achteraan een kofferbak-deksel hebt ipv openslaande deuren? Kun je aan de klep een tent maken :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:59

3/4 Augustus heb ik een tweedaagse endurance wedstrijd in Uddel (vlakbij huis). Gwin moet dan op het terrein overnachten en voor haar heb ik een stal gereserveerd. Veel endurance paarden staan 's nachts inderdaad in een zelf gemaakt paddockje met prikpaaltjes en een draagbaar stroomapparaat. Maar ik heb niet zo'n apparaat en zie het niet helemaal zitten om Gwin de hele nacht in een paddockje te houden. Zelf twijfel ik nog wat ik doe; in de auto slapen of lekker thuis slapen. Ik denk het laatste. Toevallig zag ik van de week bij de Welkoop een iglo tentje voor 20 euro, heb nog getwijfeld om die mee te nemen, maar vind het niet nodig voor die ene wedstrijd. Verder kamperen wij niet.

VHU lekker door de plassen gestampt! Daar geniet ik ook altijd van!

Maisie super dat Ferro weer goed loopt!!

Ik heb Gwin vanochtend gelongeerd. Voordat ik dat deed, had ik Beer aan een grondpen met een ketting vastgelegd in de bak, zodat hij niet in de auto hoefde. Daarna ging ik snel even Gwin klaarmaken en toen ik terugkwam had Beer de pen uit de grond getrokken, maar hij was braaf blijven zitten waar ik hem neergezet had := <3 Pen even opnieuw vastgezet en toen gelongeerd. Omdat hij mij kon zien, was hij af en toe wat aan het piepen, maar hij heeft vooral braaf liggen kijken. Nu is hij ingestort thuis :Z

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:00

hahahaha _O- pen uit de grond getrokken en blijven zitten :P
Zo heb ik een paard wat zijn touw lostrekt en dan blijft staan (soms :+ )
_O- heerlijk

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:18

@Tine, Bij het SGWM is het wel strenger als bij de Endurance zo te lezen... je mag niet op alle wedstrijdterreinen een weitje maken (zou ik navragen bij de organisatie) en eventueel moeten ze op stalmaten... (meestal krijg je die info ook bij inschrijving).

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:41

hier wasdroger gesneuveld dit weekend, drogen zo schiet niet op als je droger gewend bent. Dan is het erin en zo droog. Nu gelukkig droog buiten. En in polder waait het, maar toch. Pffff.....
Floris is zindelijk aan het worden en heeft nog weleens snachts een ongelukje. Dan is droger zo makkelijk. Wassen drogen en hoppa klaar. Nu binnen aan rekje, wil niet hard drogen. Voordeel nu. Het is droog buiten. Donderdag komt monteur. Hoopt dat die het kan fixen. Anders nieuwe kijken. Gelukkig nog garantie, maar toch.. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:43

Ik heb een stal geregeld voor Rembrand. Wij nemen voor onszelf een tent mee (is wel een grote, maar neem aan dat dat niet uitmaakt). Met 4 man achterin de bus wordt wel heel krap. Bovendien, daar staat het vol met tuig, stoelen en andere zooi. Zal nog vragen of ik weitje mag prikken, daar blijft R ook wel achter staan. Aan vrachtwagen wordt hem niet inderdaad (in de toekomst misschien), maar denk dat het voor paard fijner is om los in een stal te staan dan vast aan een vrachtwagen. Bovendien moet je dan ook iets hebben als een tent voor over hem heen, zodat hij droog kan staan.

Manlief riep gisteren, dat als ik wp scoor, ik echte marathonwagen krijg. Vind ik helemaal niet nodig. Deze wagen doet het prima. Maar wel lief natuurlijk. Ik heb 2 foto's van gisteren, hoop dat ik binnenkort betere kan plaatsen, maar hebben jullie toch een idee.

Afbeelding
Rembrand vond dat het water wel erg afremde en vond het niet nodig om in galop te blijven

Afbeelding

Hopelijk later nog meer.

Nou, ik ga snel naar bed. Straks nog naar fysio.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:44

wel stoer tine *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:30

Akshay schreef:
hahahaha _O- pen uit de grond getrokken en blijven zitten :P
Zo heb ik een paard wat zijn touw lostrekt en dan blijft staan (soms :+ )
_O- heerlijk

Ik was op dat moment binnen, dus ik denk dat Beer geen idee had wattie moest doen of waar hij heen kon :+

Leuke foto's Tine, jammer dat je filmpje niet gelukt is.

BTW niet bij alle endurance wedstrijden mag je een paddock maken, hangt een beetje van de terreineigenaren af.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:53

balen ng-tje..

@tine, altyd doen,hihi

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:54

:wave:

hier vanmorgen wakker met vreselijke migraine, dus met Maxalt terug in bed gekropen... nu net wakker en hoofd vol met watten en helaas nog hoofdpijn, net maar 2 paracetamolletjes genomen met blikje cola (doe ik altijd met cola, dat helpt stuk beter, hoe slecht 't ook is, maar die hoofdpijn is echt niet te harden)

las trouwens over hele mooie wedstrijdresultaten, gefeliciteerd voor Ollie met 5 wp *\o/* , Lanous 2e geworden ondanks 'tegenwerken' vd jury, Dennis tevreden met wedstrijdresultaat

en verder mee met de samenvattingen

en nu even mijn werkmail checken (gelukkig was het wel mijn vrije dag vandaag) aangezien ik daarom de laptop aan ging doen ;-)

%) %) %)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:02

balen prinsje, hoofdpijn is zo ontzettend balen.... :(:) :(:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:16

@ Tine...wat een leuke foto's......beter in stap dan stilstaan toch :D, misschien doet onze Pown dat ook wel in de waterbak ~~}>
@ Prinsje hopelijk is de hoofdpijn snel weer weg :(:)

Pffff heb echt zo geen zin meer vandaag om te werken :n