Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, alleen mijn groom vond het niet zo leuk om steeds een paar hoeven voor de ogen te krijgen
Romeo was niet stout ofzo, hij deed er gewoon alles aan om die wagen vooruit te krijgen, zonder te willen snappen dat die ook vooruit ging als hij gewoon netjes in stap vertrok. Eens we vertrokken waren, was er ook niets meer aan de hand
De redenering van paarden kan soms ook heel vreemd zijn hoor
Na heel veel oefenen is het wel goed gekomen, hij doet het prima nu
Mijn ouders vonden dat blijkbaar niet zo leuk
maar ze hebben mij gelukkig nooit verboden om paard te rijden, ook niet toen ik in het ziekenhuis belandde, daar ben ik ze wel dankbaar voor. Anders had ik Romeo nu ook niet.
en die wonden... heb er geen verstand van maar lijkt me logisch dat dat nog enorm werkt.Citaat:VHU haha en had hij genoeg geld voor zijn lego doos.... geweldige reactie
hij had iets van 27 Euro bij elkaar dus de doos zou gekocht kunnen worden...
echt jut en jul bij elkaar (mag dat eigenlijk niet zeggen als moeder
). Touw half los, Han wat onhandig ernaast, Alwyn met zo'n half verward hoofd, maar op een of andere manier begrijpen ze elkaar wel en krijgt Han Alwyn altijd overal waar hij wil, Alwyn gaat er ook nooit vandoor als Han niets meer doet staat hij gewoon stil dat geeft zo'n kind wel vertrouwen blijkbaar.
)
Maar...een tip...wees streng en consequent en blijf vooral in- en uitademen, want tussen wennen en aanstellen zit natuurlijk een dun lijntje
Ik denk dat als je hem morgen weer pakt en het zelfde stukje langsgaat, dat het al een stuk beter is (erger dan dit kan ook haast niet als ik het zo lees, sorry
). Hij vindt het dan gewoon eng als hij van huis gaat. Die dribbeldrafstap, ik weet precies wat je bedoelt. Als hij zo doorstapt veel rust erin praten en een belonen als hij ook maar ietsje minder snel stapt. Als je veel gaat stilstaan, en weer voorwaarts, stilstaan en weer voorwaarts heb je de poppen aan het dansen / kan hij heel koppig worden, zeker als je hem nog niet zo goed kent. Als je hem beter kent weet hij ook wel dat hij gewoon moet luisteren, heb je dat niet meer. Maar door steeds terug te nemen wint je die bom steeds meer op en ik denk dat dat is gebeurd
. Actief genoeg.
. De enige vraag die mijn moeder wel eens stelt over de paarden, is of ik haar niet vergeet wanneer er rookvlees op het menu staat
. Mijn vader kan wel begrip voor mijn paardenliefde opbrengen; zijn eigen vader had 3 werkpaarden voor op het land en zat in ergens rond 1925 - 1930 rond diensttijd in de cavallerie. Toen ik geboren werd, wilde mijn opa (tot mijn vaders schrik) dat ik later zou leren paardrijden. Helaas stierf hij al 6 weken na mijn geboorte. Toch is zijn wens uitgekomen
.
dat is wel cru van dat rookvlees
en als ik bel omdat ik hulp nodig heb zijn ze er zo 

Ik herken er wel iets in, echter mag van
weg en zeker niet voor een doos Lego
. De wonden zien er inderdaad nog wel heftig uit, maar het is goed dat het naar buiten komt want het is een natuurlijke reactie van het lichaam...
en als ik het commando geef, vertrekt hij in een heel ontspannen stapje recht vooruit. Heerlijk gewoon!
Veel sterkte nouvel, en een dikke knuf voor fifi.
Hebben we toch maar niet gedaan haha. 

.
.
.
Ik dacht inderdaad ook dat je er te voet achter bent gegaan. Dat zou niets voor Romeo zijn, in het bos wil hij écht niet voortdurend stappen. Ook een drafje op mijn looptempo zou niet goed zijn, en ik loop net geen 13 km/uur
Ik zou Romeo veel te erg opnaaien, dus houden we het gewoon voor de wagen (als ik een groom heb tenminste)
Normaalgezien haat ik regen, maar nu wil ik dat het de ganse dag goed regent, liefst ook nog de ganse nacht! Dan zijn die vieze pollen een stuk minder en dan kan het gras op Romeo zijn weide eens wat groeien...
maar het is wel weer een knappe kerel aan het worden nu zijn winterjas eraf gaat(en beweegt ook heel fijn,als hij niet lui is)
)
happytime schreef:tja paardenliefhebbers in de familie....mijn moeder komt wel kijken op wedstrijden,vriend heeft ze liever op zijn bord,maar loopt wel meteen naar ze toe als we op stal aankomen(tiamo is toch wel zijn favoriet,hebben we samen opgehaald) en hij vond de bevalling van showtime wel erg intressant,eigelijk indrukwekkender dan toen zijn eigen kids werden geboren)
en zijn 2 meiden.....rijden allebei zelf nu op de manege
b485 schreef:Naaltje, hij had er beperkte interesse in. Ging wel ruiken en snuffelen, maar hij was nog niet in volle extase.
Ziet er een knappe combinatie uit. Ben je voor de rest klaar voor je TREC?

ben doodzenuwachtig
), maar toch lekker ritje gemaakt. Helaas is het bos niet meer opengesteld, je mag alleen op ruiterpad rijden (die dan weer nergens staat aangegeven. Halverwege het bos staan kaartjes, maar bij parkeerplaats niet. Stom SBB).