[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:35

Ik ben pas op mijn 18e begonnen met de paardending gedoe enzo, en dat vond mijn vader juist leuk en heb mijn moeder er ook in mee getrokken.
Mijn ouders hebben het zelf nooit gekund, geen geld, geen ruimte, geen tijd e.d. om een eigen pony of paard te houden. Mijn vader heeft vanaf zijn 14e tot zijn 35e geloof ik in de paarden gezeten dus die vind het super. Hij baalt er van dat hij niet alle dagen kan komen ivm te ver weg en nog 2 zussen en nog van alles te doen

VHU haha en had hij genoeg geld voor zijn lego doos.... geweldige reactie

mirror666

bij mij hebben ze niks met paarden :n
paarden zijn eng, en stinken :j
na 7 jaar zijn ze erachter dat ze je niet meteen met huid en haar opvreten
en zelfs mams durft nu lekker mee te wandelen in het bos :D
Paps vindt het allemaal wel leuk, klopt paard een keer op z'n nek en vindt het wel prima :P
sponsoren heb ik zelf maar moeten doen, daarom heb ik ook zo'n stoute pony :D

maar ruilen voor een LEGO doos zou ik niet willen ;) :))

sander_lotte

@ VHU: Lijkt me wel vreemd voor jou om zo een antwoord te horen te krijgen! Hij zegt dat Alwyn wel rustig is, dan begrijp ik wel dat hij Alwyn liever heeft.

@ gem: nee hier is hetzelfde met Romeo, hij werkt dolgraag, alleen dacht hij écht dat hij die wagen niet getrokken kreeg. Na een paar maanden kreeg hij het in zijn bol om al steigerend vooruit te schieten, dan kreeg hij de wagen wel getrokken :)) , alleen mijn groom vond het niet zo leuk om steeds een paar hoeven voor de ogen te krijgen :o Romeo was niet stout ofzo, hij deed er gewoon alles aan om die wagen vooruit te krijgen, zonder te willen snappen dat die ook vooruit ging als hij gewoon netjes in stap vertrok. Eens we vertrokken waren, was er ook niets meer aan de hand :o De redenering van paarden kan soms ook heel vreemd zijn hoor :+ Na heel veel oefenen is het wel goed gekomen, hij doet het prima nu :j

@ Naaltje: mijn ouders hebben daar ook vaak op gehoopt! Hier in de familie rijdt niemand paard, geen paardenliefhebbers, ik ben helemaal uniek :+ Mijn ouders vonden dat blijkbaar niet zo leuk :o maar ze hebben mij gelukkig nooit verboden om paard te rijden, ook niet toen ik in het ziekenhuis belandde, daar ben ik ze wel dankbaar voor. Anders had ik Romeo nu ook niet.
Smakelijk trouwens!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:48

ik kom heel brutaal zo weer even binnen vallen... :+

vandaag weer thuis gekomen van weekendje achterhoek, had geen internet, alleen af en toe even op trage computer bij mijn schoonouders, heb dus alleen een korte update van Fifi in het topic getypt en verder niks bij kunnen lezen...

komende dagen druk met werk en cursus, lange dagen dus weer...
[probeer het Fifi topic up to date te houden en dan klets ik hier straks weer mee als het weer ietsje rustiger is!

hier de foto's die ik net in het topic heb gezet...
dit zijn de foto's van afgelopen zaterdag toen het verband er nog omheen zat:
http://img862.imageshack.us/img862/4089/p1040922a.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/5084/p1040905a.jpg

http://img546.imageshack.us/img546/9745/p1040909a.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/5638/p1040918a.jpg

http://img860.imageshack.us/img860/7093/p1040920a.jpg

en van vandaag, zonder verband:

http://img807.imageshack.us/img807/5513/p1050051a.jpg

http://img864.imageshack.us/img864/7683/p1050047a.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/6076/p1050048a.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/9601/p1050049a.jpg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:50

@Nouvel vind het heel fijn van je dat je updates plaatst ze zit toch denk ik bij ons allemaal minstens een keer per dag in het hoofd (als je alleen al bokt opent op internet). Vind dat Fifi er nog attent uitziet :(:) en die wonden... heb er geen verstand van maar lijkt me logisch dat dat nog enorm werkt.

**werd ondertussen bij het editen van dit bericht gebeld dus zag Nouvels berichtje nu pas **

Citaat:
VHU haha en had hij genoeg geld voor zijn lego doos.... geweldige reactie

Ik moest er ook om lachen hoor :+ hij had iets van 27 Euro bij elkaar dus de doos zou gekocht kunnen worden...
zal morgen eens vragen hoe hij dan denkt over Freddy _O-

Snuit was ook heel lief bij kinderen moet ik zeggen, stond keurig stil met poetsen, hoefjes krabben enz. alleen als die met je wandelt heeft hij een nogal hoog tempo dat vinden kinderen lastig om bij te benen. Snuit wandelt ook wel langzamer maar daar moet je dan al wat paardengevoel voor hebben en dat hebben kinderen dan nog niet. En met mennen kon Snuit van zo'n ongecontroleerde beweging wat een kind soms doet gewoon een beetje de kluts kwijtraken. Alwyn is gewoon 'een sukkeltje' zeg maar bij Han := echt jut en jul bij elkaar (mag dat eigenlijk niet zeggen als moeder :o ). Touw half los, Han wat onhandig ernaast, Alwyn met zo'n half verward hoofd, maar op een of andere manier begrijpen ze elkaar wel en krijgt Han Alwyn altijd overal waar hij wil, Alwyn gaat er ook nooit vandoor als Han niets meer doet staat hij gewoon stil dat geeft zo'n kind wel vertrouwen blijkbaar.

Maar goed, we zullen morgen wel zien, wil met de kinderen gaan mennen en wat pionnetjes neer gaan zetten enzo.

Wel fijn S_L dat dat gedoe bij Romeo nu helemaal verleden tijd is, weet nog wel dat je het er vorig jaar wel eens over had.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-04-11 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:10

Tja kinderen. Vorig jaar toen sjors overleed zei remko zn zoontje ook alleen maar van
papa dan koop je toch een nieuwe?

Mijn ouders zijn gelukkig wel into de paarden moet ook wel want ze staan bij hun thuis :D
Mocht op mn 10e op manegeles maar had natuurlijk allang door dat we thuis ook makkelijk
een pony konden houden en dat gebeurde ook een paar maanden voordat ik 12 werd.

Ik ben ook echt heel blij met mn ouders. Ze zorgen voor de paarden hoef geen stalgeld te
betalen en ze gaan ook nog mee op wedstrijd. Maar verder sponsor ik mn paarden volledig zelf.
(bedenk me nu hoe rijk ik zou zijn als ik die knollen niet zou hebben :o :+ )

Brrr die wond van fifi is toch echt wel groot hoor. Ze staat er wel al wat fitter bij op de foto's
vind ik zo.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:18

Avond allemaal.
Nouvel, ik heb echt respect voor je. En mijn gedachten blijven naar je uitgaan.

Toen ik nog klein was (ergens tussen 8 en 12) was mijn pa ook met paarden bezig. Je kent dat wel zo een man die in het weekend zen paard opzadelt en er mee in de bos gaat crossen maar eigenlijk geen sikkepit kan rijden. Om zelf te leren rijden mocht ik dus op de manege gaan leren rijden. Daarna op de eigen paardjes. Maar toen begon de interesse bij hem weg te ebben en werd ik dus niet meer gestimuleerd. Heb 2 jaar wedstrijden gereden en mijn ouders zijn 1 keer komen kijken ( juist de keer dat ik er serieus af viel en naar het ziekenhuis moest voor controle). Nu is hun interesse nog minder. Mijn pa heeft Snuit pas gezien toen ik met hem over straat voor bij kwam gewandeld (de pony's staan bij mijn pa aan huis) en Snuit heel luid liet weten dat hij er was. Mijn ma is wel al 2 keer komen kijken.

VHU: Wat een logica van Han. Maar ik kan wel begrijpen dat hij Snuit maar niks vind (zie verder in mijn post) En met Alwyn kan hij nu al meer dan met Freddy: poetsen, wandelen, op zitten, mennen. Alleen poetsen en wandelen kan snel saai worden.

Hier nog iemand met zware dilemma's. Snuit update: vandaag de lange lijnen bovengehaald. In de wei geoefend: halt, stap, draf en alle bijhorende overgangen. Heerlijke pony. Luistert zalig en snel. Dan dus maar een stukje het bos in. Een kleine nachtmerrie. Volgens mij heeft Snuit nog een gang tussen Stap en Draf in. Laten we het dribbeldrafstap noemen. Ongeveer een half uurtje weg geweest en ik was stikdood. Het zweet stond op mijn rug. Heb wel honderd keer een ophouding moeten geven om hem uit dribbeldrafstap te halen en terug naar normale stap. Regelmatig proberen halthouden wat resulteerde in luttele seconden stil staan, opnieuw vooruit willen maar niet mogen, weer milliseconden stil, proberen,... en om dan uiteindelijk in hevig protest achteruit te gaan of om te draaien. Als ik een paar weken geleden niet bij VHU met Snuit had gemend, had ik het denk ik hier opgegeven. Bij haar was hij zo relaxed, hier is hij een echt stresskonijn.
Toen we terug waren heb ik Petra nog wat aandacht gegeven en voelde dat ze hevig verliefd is op Snuit. Dus beide even aan het touw genomen en ze langs elkaar laten stappen. Dit kon ik pas met Petra en Sasha na een paar maanden. Dit ging dus super goed. Snuit legde wel een paar keer zen oren naar achter maar was niet agressief en Petra reageerde er ook niet echt op.
Maar nu ik ze zo langs elkaar gezien heb, lijkt het wel dat ze 10cm in schoft schelen. En Petra is ook een stuk langer dan Snuit.

(Sorry voor de lange post)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:43

@B485 Snuit moet gewoon even wennen aan de omgeving en aan jou. In de wei ging het dus lekker, dat is mooi. EnTja, groter of kleiner kun je hem niet maken :Y) Maar...een tip...wees streng en consequent en blijf vooral in- en uitademen, want tussen wennen en aanstellen zit natuurlijk een dun lijntje _-:( Ik denk dat als je hem morgen weer pakt en het zelfde stukje langsgaat, dat het al een stuk beter is (erger dan dit kan ook haast niet als ik het zo lees, sorry :o ). Hij vindt het dan gewoon eng als hij van huis gaat. Die dribbeldrafstap, ik weet precies wat je bedoelt. Als hij zo doorstapt veel rust erin praten en een belonen als hij ook maar ietsje minder snel stapt. Als je veel gaat stilstaan, en weer voorwaarts, stilstaan en weer voorwaarts heb je de poppen aan het dansen / kan hij heel koppig worden, zeker als je hem nog niet zo goed kent. Als je hem beter kent weet hij ook wel dat hij gewoon moet luisteren, heb je dat niet meer. Maar door steeds terug te nemen wint je die bom steeds meer op en ik denk dat dat is gebeurd :oo
Als je halthouden gaat oefenen eerst alleen op de wei, als dat goed gaat alleen op de heenweg van je rondje en dan langzaam uitbreiden naar het hele traject. Hij vindt het erg moeilijk maar wat je zag bij het proefrijden hij kan het prima maar hij heeft wel even de tijd nodig.

@Maisie vind het zo leuk bij jullie dat jouw man ook ment, heb je echt zo'n hobby met z'n tweeen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:29

Goedemorgen.

Jullie hebben weer veel gekletst ;(

B485: als hij zo gaat dribbelen, kun je hem dan niet op een volte zetten en dan laten draven? Van overgangen maak je ze actiever, dus dat lijkt me even niet de oplossing ;). Actief genoeg.

Lees over veel actieve paarden met de paarden.
Mijn ouders hebben nooit iets gehad met paarden (ook geen geld voor gehad), zijn ook eigenlijk zelden bij een les wezen kijken. (was dat ook lastig, want ze hebben gevaren) Afgelopen hippiade zijn ze wel komen kijken. En tegenwoordig zorgen ze (nou ja, vooral mijn vader dan) voor de paarden als we op vakantie zijn.
Mijn vader heeft een paar jaar geleden een keer op mijn paard gezeten, voor het allereerst in zijn leven.

VHU: gedachtengangen van kinderen zijn soms zo raar. Maar als ik het zo lees, kan ik me wel voorstellen dat hij voor Alwyn kiest. Amerigo is ook zo'n flippo, daarom wil onze zoon nu niets meer met de pony. Als deze net zo was geweest als Alwyn, hadden we denk ik een heel andere situatie gehad.

Nouvel: ik vind het erg fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.Heel veel sterkte.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:58

Haha, kinderlogica!! snap helemaal wat je bedoelt vhu, geweldig !!
zoonlief ziet nu de smiley's op het scherm en vind er een verliefd ! en eentje boos.....en eentje rood-aangelopen. hahaha.

Goedemorgen allemaal...
Nouvel, Fifi staat er fris bij !! blijf duimen voor je !! :j

B485; klinkt idd alsof snuitje zich extra opgeladen heeft tijdens jullie rit, door de nieuwigheid en de spanning in een cirkeltje terecht gekomen !!
idd rustig blijven, misschien juist idd een drafje doen, en praten, halthouden zou ik buiten eerst niet te veel oefenen idd.
Fijn dat snuit en petra het beter kunnen vinden !!

Gisteren de hondenkennels allemaal weer lekker uitgewassen en ontsmet, jaja, dat heb je met een hondenopvang, alles moet superschoon zijn !!
Daarna zijn er al weer 2 berner senne'ns gebracht, en die gaan vrijdag naar huis, want dan gaan we zelf een weekeind naar Texel.
Geen pc denk ik voor mij daar, dus niet te veel posten dit weekeinde........ ;)

Vanavond les met Melody....zie er nog erg tegenop, moet voor het eerst op het buitenveld mennen.... :7 }:0

Mijn ouders vonden vroeger de paarden wel leuk, toen stonden ze ook bij hen thuis, inmiddels is de interesse verdwenen, wat ik wel jammer vind, maar ja, ik moet het toch zelf doen ! :j

Gem; niet willen vertrekken tja....... schuin weg laten stappen ipv recht voorwaarts wil wel eens iets helpen, zo word het lichter voor het paard om weg te gaan met wagen.
Komt vast goed !!
die hier wil ook juist te snel weg, halthouden ?? HOOOO maar !!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:09

Ik kom ook uit een anti-dieren familie :\ . De enige vraag die mijn moeder wel eens stelt over de paarden, is of ik haar niet vergeet wanneer er rookvlees op het menu staat _-:( . Mijn vader kan wel begrip voor mijn paardenliefde opbrengen; zijn eigen vader had 3 werkpaarden voor op het land en zat in ergens rond 1925 - 1930 rond diensttijd in de cavallerie. Toen ik geboren werd, wilde mijn opa (tot mijn vaders schrik) dat ik later zou leren paardrijden. Helaas stierf hij al 6 weken na mijn geboorte. Toch is zijn wens uitgekomen :)) .
Opvallend is wel dat het paardenvirus een hele generatie heeft overgeslagen, maar dat er nu toch een paar nichten en neven met paardenmensen zijn getrouwd (o.a. de directeur van HH) en er zelf zo ook in beland zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:12

:+ dat is wel cru van dat rookvlees :=
dan vallen ze bij mij nog mee.
Ze vinden het allemaal goed hoor :j en als ik bel omdat ik hulp nodig heb zijn ze er zo :)
vorig jaar een keer door asociaal gedrag van anderen op een buitenrit een eindje van huis besloten om in mijn eentje naar huis te wandelen met dids.
Toen kwamen ze met de auto met jerrycans water :+:
En mijn papa is mijn chauffeur met de trailer :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:24

Mogge,
@B485, ik ben het persoonlijk met VHU eens dat je het met Snuit wat tijd moet geven. Niet teveel willen in 1x. Snuit is in korte tijd 2x vrij snel verhuisd en heeft ook nog een ander baasje gekregen.....
@VHU, heerlijk die kinderlogica :)* Ik herken er wel iets in, echter mag van
Thom geen enkele /3 weg en zeker niet voor een doos Lego ;)
@Nouvel, Fifi geniet zichtbaar van je aandacht <3 . De wonden zien er inderdaad nog wel heftig uit, maar het is goed dat het naar buiten komt want het is een natuurlijke reactie van het lichaam...

Mijn vader had vroeger paarden en pony's en mijn zus heeft ook een 'blauwe maandag' een eigen paard gehad totdat ze te allergisch werd. Ik ben nu nog de enige van de familie welke 'besmet' is en waarbij het niet meer overgaat... wel heb ik nog een schoonzus die een eigen paard heeft.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:47

@ Nouvel: bedankt voor je update! Fifi ziet er inderdaad nog alert uit :j

@ VHU: ja dat gedoe met Romeo is inderdaad verleden tijd. Nu kan ik rustig op de wagen stappen, mijn handschoentjes aandoen, zweep in de hand nemen, mij nog eens goed zetten :D en als ik het commando geef, vertrekt hij in een heel ontspannen stapje recht vooruit. Heerlijk gewoon!

@ Maisie: ja dat heb ik me ook al bedacht, en ik heb er maar eentje!! Pff ik zou echt rijk zijn als ik Romeo niet had :D

@ Babs: zowel jij en Snuit hebben nog tijd nodig, jullie moeten elkaar nog leren kennen. Komt wel goed!
Wel leuk dat het zo goed gaat tussen Petra en Snuit!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:49

goeiemorgen,

Arme fifi, het is nog niet zoals we het willen zien :(:) Veel sterkte nouvel, en een dikke knuf voor fifi.

Haha, kinderlogica! Toch is dat bij de kindertjes van mijn stalhoudster niet hoor, daar mag geen paard weg. Alhoewel ze met dierendag een dier mee naar school mochten nemen, en toen wilde Renee niet haar eigen pony (shetlander Zoë) maar één van de grote friezen :+ Hebben we toch maar niet gedaan haha.

Hier is het paardenvirus wel in de familie. Mijn moeder heeft vroeger ook paarden verzorgd en mijn tante heeft jarenlang 2 arabieren gehad. Nu heeft ze twee minipaardjes.
Ik zit zelf vanaf mn 12e in de paarden (eerst manegelessen en verzorgpony's) en voor mn 16e verjaardag kreeg ik Sunny :)

babs, inderdaad wat de rest ook zegt. Sunny kan dit precies hetzelfde, en hoe meer ik hem terug ga nemen hoe harder hij gaat vechten tegen me en dan heb ik het hoe dan ook verloren. Ik geef hem voldoende ruimte op het leidsel, en met mn stem vertel ik hem dat hij in elk geval moet stappen en als hij wel gaat draven corrigeer ik dat en daarna laat ik meteen weer los. Meestal, om mezelf rustig te houden, ga ik wat meer onderuit zitten, leidsels in 1 hand, en het is dat ik niet rook maar anders zou ik op zulke momenten dus een sigaretje opsteken :+
hoewel, zelfs als ik zou roken zou ik dat nog steeds niet bij de paarden doen, dus dat is niet helemaal waar, maar met dat gevoel zit ik in elk geval op de wagen

Groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:20

Ik snap jullie wel hoor. Maar als je er achteraan wandelt is het moeilijk om rustig achterover te gaan zitten. Mijn beentjes dragen me ook maar zo snel als ik kan lopen.
Ik wil eigenlijk niet te lang wachten om hem voor de wagen te zetten. Ik snapte goed genoeg dat hij opgefokt was omdat hij enkel maar mocht stappen. Ik ken het bos bij ons op men duimpje dus kan hem voor de kar daar ook een heel eind lang laten draven zonder dat we gevaarlijke situaties tegenkomen.
Maar eerst is een paar dagen hetzelfde rondje als gisteren lopen. En misschien men jogging schoenen maar aan trekken. Dan gaat mijn conditie er ook op vooruit.
Op de wei was het trouwens een zalige pony. Hij luisterde heerlijk op stem en had amper het leidsel nodig om hem overgangen te doen maken. Dus we geven het nog niet op. Het is logisch dat we beiden nog moeten wennen. Ik moest het gewoon even van me afschrijven.

Het feit dat hij een pak kleiner is dan Petra is eigenlijk iets een iets moeilijker punt. Want groeien zal hij niet meer doen. Maar zijn ego is groot genoeg om dat verschil op te vangen. De liefde tussen Petra en Snuit is nu nog groter. Petra is hengstig en wijkt niet meer van zen zijde. (En Snuit had bijgevolg een pisvlek op zen schouder).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:25

whahaha _O-
snuit wordt gewoon onder gezeken door zijn wannabe vriendin :P
heeft hij er ook aandacht voor of niet? :))

Ik wil even een foto spammen
Afbeelding
dit wordt zondag onze reis-combi!
Ik ben kei blij met mijn vriendje voor het lenen van zijn lieve bus
met de eigenaresse van de trailer :*
en mijn papa die hiermee mag rijden omdat hij de enige met een E rijbewijs is :P

wilde ook een foto met dids in de trailer eigenlijk, maar die was zo braaf dat we dat vergeten zijn _O-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:29

Naalt: Fijn dat dids het zo goed deed :D.

VHU: Kinderen :P.

Nouvel: Veel sterkte :(:).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:33

@ babs: ik dacht al dat ik je verkeerd begreep na Lacuna haar reactie :D Ik dacht inderdaad ook dat je er te voet achter bent gegaan. Dat zou niets voor Romeo zijn, in het bos wil hij écht niet voortdurend stappen. Ook een drafje op mijn looptempo zou niet goed zijn, en ik loop net geen 13 km/uur :Y) Ik zou Romeo veel te erg opnaaien, dus houden we het gewoon voor de wagen (als ik een groom heb tenminste)

Hier vallen de eerste drupjes!! *\o/* Normaalgezien haat ik regen, maar nu wil ik dat het de ganse dag goed regent, liefst ook nog de ganse nacht! Dan zijn die vieze pollen een stuk minder en dan kan het gras op Romeo zijn weide eens wat groeien...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:34

Naaltje, hij had er beperkte interesse in. Ging wel ruiken en snuffelen, maar hij was nog niet in volle extase.
Ziet er een knappe combinatie uit. Ben je voor de rest klaar voor je TREC?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:34

nouvel:bedankt dat je ons op de hoogte houd met fifi,heel veel sterkte met haar.
die snuit, was een beetje stout :j
ik had sun en tiamo ook naast elkaar gezet...mmm.sun is langer en 5cm hoger(baal er wel van,had tiamo gekocht omdat ze vertelde dat hij 124cm zou worden.....helaas ;( maar het is wel weer een knappe kerel aan het worden nu zijn winterjas eraf gaat(en beweegt ook heel fijn,als hij niet lui is) :j
tja paardenliefhebbers in de familie....mijn moeder komt wel kijken op wedstrijden,vriend heeft ze liever op zijn bord,maar loopt wel meteen naar ze toe als we op stal aankomen(tiamo is toch wel zijn favoriet,hebben we samen opgehaald) en hij vond de bevalling van showtime wel erg intressant,eigelijk indrukwekkender dan toen zijn eigen kids werden geboren :j )
en zijn 2 meiden.....rijden allebei zelf nu op de manege :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:42

happytime schreef:
tja paardenliefhebbers in de familie....mijn moeder komt wel kijken op wedstrijden,vriend heeft ze liever op zijn bord,maar loopt wel meteen naar ze toe als we op stal aankomen(tiamo is toch wel zijn favoriet,hebben we samen opgehaald) en hij vond de bevalling van showtime wel erg intressant,eigelijk indrukwekkender dan toen zijn eigen kids werden geboren :j )
en zijn 2 meiden.....rijden allebei zelf nu op de manege :D

Dat heb ik gelukkig niet! Mijn vriend begint het vervelend te vinden dat ik steeds iemand anders meevraag om te gaan mennen, terwijl ik net dacht dat hij enkel mee ging om mij een plezier te doen... Blijkbaar vindt hij het echt leuk :D
Paardenvlees wordt hier niet gegeten, gelukkig maar. Mijn ouders hebben er ook respect voor dat ik het niet wil eten, ze kopen het zelf ook niet meer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

b485 schreef:
Naaltje, hij had er beperkte interesse in. Ging wel ruiken en snuffelen, maar hij was nog niet in volle extase.
Ziet er een knappe combinatie uit. Ben je voor de rest klaar voor je TREC?

haha, Dids had in ''zijn kudde merries'' ook eentje die hem wel zag zitten
en hij liep alleen continu de andere kant op, om ongestoord verder te kunnen grazen..
arme merrie :(:) :P

Verder klaar.. euh.. spullen inpakken en gaan toch :') ben doodzenuwachtig _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:47

happytime schreef:
vriend heeft ze liever op zijn bord,maar loopt wel meteen naar ze toe als we op stal aankomen(tiamo is toch wel zijn favoriet,hebben we samen opgehaald)

Vooral die combinatie :D :D ! Begon even te denken dat Tiamo er het lekkerst uitziet :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:27

Jeetje, wat gaan we weer snel vandaag.

Ergens werd geschreven over een pony die niet wil vertrekken. Is je kar niet gewoon te zwaar. Probleem had ik ook heel erg met Amerigo. Op papier is de wagen 125 in het echie echter 220 kg. Dat scheelt voor zo'n kleintje natuurlijk bizar veel. Andere tips die ik heb, heb je al gehad. ;)

B485: gewoon lekker de tijd geven. Snuit heeft best veel meegemaakt in korte tijd. Wij hebben Thabor hier nu 3 weken, maar doen ook heel rustig met hem (terwijl hij veel minder is verhuisd). Als het in de wei wel goed gaat, lekker daar aan de slag gaan, zodat het voor jullie allebei iets positiefs is.

Vanmorgen met Rembrand naar het bos geweest. Wel voornamelijk gestapt (had geen zin in de blaasproblemen van de laatste keer :D ), maar toch lekker ritje gemaakt. Helaas is het bos niet meer opengesteld, je mag alleen op ruiterpad rijden (die dan weer nergens staat aangegeven. Halverwege het bos staan kaartjes, maar bij parkeerplaats niet. Stom SBB).

Nu ga ik snel slapen. Zoonlief is naar feestje van een vriendje, dus ik heb gelukkig nog even de tijd.