[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:15

Mijn pa heeft er zin in, hele auto zowat vol met gereedschap voor de sulky en trailer :D.. we gaan dus klussen in deze kou :P.. hihi jullie mogen ons best voor gek verklaren hoor :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:17

Ik zit hier al de hele dag te wachten op de sneeuw. Ik zou naar mijn zus gaan maar heb dag afgezegd omdat ze zoveel sneeuw verwachten en ondertussen is hier nog niks gevallen.

Ik ga ook niet naar stal, is me veel te koud om daar bezig te zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:05

Sulky ligt nu beter achter me pony, we hebben 4 gaten erbij gemaakt zodat de wielen een standje naar voren gingen en het gewicht ietje meer naar achteren geplaatst wordt. Rivaldo heeft enkel wat gerend in de kraal, en als hulpje geholpen bij de kar in balans te krijgen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:19

pfff, ik heb de moed niet om bij dit weer de pony te trainen. Na de winter gaan we er weer stevig tegenaan.

Ik heb nu amper de tijd om te voeren en water bij te geven. Ben vandaag weer bijna 2 uur bezig geweest. Vooral het op en af lopen met water is een gedoe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:28

Hier nog zo'n waterdrager }> Vanochtend om 06.00 uur stond ik al bij ze en vanmiddag nog maar een keer. Omdat ze steeds zulk vervelend weer voorspellen ga ik dan maar 2x als het kan, als het dan niet kan staan ze er tenminste de komende 48 uur goed bij.
Vandaag zou ik de hele dag training geven (aan mensen hoor, geen paarden :+ ) maar om 13.00 uur wilden ze naar huis ivm het weer. Dus dat was eigenlijk wel lekker. Kon ik op mijn gemakkie gaan water sjouwen.

Donderdag dus eerste les van koetsiersbewijs gehad. Was erg leuk. Achter het mentoestel ook geoefend. Snap nu eindelijk een beetje hoe ik de leidsels goed vast moet houden. Wel te hopen dat er over een week of 2 / 3 geen sneeuw meer ligt want dan gaan we beginnen met het echte rijden....

@Jellee...wat naar heel sterkte.

Twee dagen niet op bokt geweest gebeurt er toch een hoop. Ontzettend druk aan het werk geweest...centjes verdienen...is altijd erg nodig als je paarden of pony's houdt }>
Sybrenne: hoop dat ik er aan denk bij Hanemaayer de groeten te doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:59

Ja ik had ook niet veel zin om wat te doen met rivaldo, maar hij moest echt even zijn ei kwijt, zat vandaag gewoon te bokken aan de hand toen ik hem binnen wilde zetten. Dus daarna nog even laten rennen zodat hij toch even wat gedaan heeft.

Morgen zou ik weer beginnen met de kinderlesjes, ze waren op vakantie geweest, in de kraal kunnen ze wel rijden, dat doen ze soms wel is, maar denk dat het voor die ukkies met dit weer de lol er niet in zien.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:17

Jeetje Jelle, dat zijn absoluut geen fijne beslissingen! Mag ik vragen wat er de reden van was? (ouderdom of ziekte oid)

Wat een gure wind buiten zeg!
Belt mn moeder net via de interne telefoonlijn: "Heb jij niet gemerkt dat iemand het weiland is ingereden?". Euh, NEE!!!!! Hup, ik naar beneden ondertussen denkend: tsja, heb wel iets gehoord, dacht alleen dat het de containers waren. Vaders kwam net al weer binnen, en toen ik dat zei melde hij gelijk: "ohw, dan heb ik dat ook gehoord." Hij dacht eerst dat het bij de paarden (die gelukkig binnen stonden) vandaan kwam.
Ben snel maar weer naar buiten gegaan, en tegen die jongen gezegd dat ie maar ff een kop koffie moest komen halen. Want hij wou eerst buiten wachten, en dat is niks met dit weer :n Hij moest kiezen tussen de bomen rij of het weiland. Ben toch wel blij dat hij het weiland heeft gekozen, had vanmiddag al iemand tegen een boom gezien 200 meter verderop....
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 29-12-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:25

Wat naar zeg, gelukkig zijn het maar houten palen! Is het bij jullie dan echt al akelig weer?.. hier valt het wel mee, me ouders zouden eerst uit eten gaan met vrienden, maar hebben dit maar niet door laten gaan, maar de volgende dag (vandaag) valt het reuze mee.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:41

Het is echt akelig weer :n Mn vader zegt absoluut niet snel dat ie ergens niet naar toe gaat, maar heeft net wel een nieuwjaars receptie afgezegd op het dorp 2 km verder op....

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:42

Hier is het ook bagger. Veel sneeuw en wind... Koud heel koud en het is overal spekglad!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:55

Bedankt voor de lieve berichtjes.

kaisa, de reden weten we niet. of beter gezegt, de dierenartsen hebben echt geen enkel idee meer. alle onderzoeken zijn gedaan, veel medicijnen gehad, speciela voersoorten, vlees, echt alles. de da zat toch te denken aan darmkanker, ookal was dat onderzocht en kon het eigenlijk niet. maar iets anders zou hij (en ook andere da's) niet weten. maar hij werd zó mager, kon bijna niet meer lopen van zwakte. het was gewoon een hel om hem te zien en hij had geen waardig bestaan meer. het is echt beter zo, ook al is het heel moeilijke beslissing natuurlijk.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:59

Het blijft inderdaad een moeilijke beslissing, maar zo te horen de beste beslissing voor het beestje :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:00

Jelle, zoals ik het hierboven lees heb jij en je familie echt alles geprobeerd wat je voor dit beestje kon doen. Nogmaals heel veel sterkte met het verlies!

Heb een best leuk karretje gezien 4 wielen en erg licht.
http://link.marktplaats.nl/310950721
Zou deze er best bij willen hebben, het is zo jammer dat we op stal huur moeten betalen voor het stallen van de wagens, daarom heb ik mijn sulky in mijn trailer staan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:48

We hebben inderdaad echt alles gedaan wat we konden doen, maar zelfs de dierenartsen wisten het niet meer en ook niets meer om te doen. En om zo'n beestje dan te laten lijden... het is echt niet eerlijk :\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:49

Laura ben je opzoek naar een vierwieler dan? :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:12

niet echt opzoek, maar kijk wel zo af en toe op internet wat er allemaal te koop is. In de toekomst wil ik er wel een 4 wielige bij.

Wij hebben 2 jaar geleden ook ons hondje in moeten laten slapen, hondje had altijd wel wat, maar op het laatst kreeg hij veel epilepsie aanvallen en nog meer akelige dingen.. uiteindelijk kreeg hij plaspillen (had vocht achter zijn longen en hart) maar beesje dronk niet meer. Normaal zouden ze dan heel veel dorst krijgen. Die pillen waren onze enige hoop. Wat gaat de tijd snel zeg, alweer bijna 2 jaar geleden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:19

Ja zulke beslissingen zijn echt vreselijk en je stelt het vaak al te lang uit... maar toch probeer je dan weer iets omdat het misschien wel helpt.

Als je een vierwieler wilt zou ik een lichte marathonwagen kopen. Tenzij dat concours dingetje ook geveerd is? Nouja ik rijdt iig erg graag met mijn marathonwagen hij zit heerlijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:23

Y;(

Afbeelding

Ik vind het echt een naar idee dat hij nu in de koude grond ligt, pff..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:24

Ach gosh, het was wel jullie husky. ;(

Onze Tex hebben we 1,5 jaar geleden moeten laten inslapen. Hij was al 19 jaar maar wat een kanjer. Ik had al een paar keer eerder bij de DA gestaan, maar Tex was een Fox Terrier, ja en krijg die er maar eens onder. Niet dus. Bij de DA bloeide hij altijd helemaal op }> Op het laatste, de laatste paar maanden ging het snel. Hij was er klaar mee. Wilde eerst niet meer met mijn man naar buiten, toen ook niet meer met de oppas, en uiteindelijk ook niet meer met mij (hij ging natuurlijk altijd met mij mee, maar als manlief of oppas hem uit wilden laten wilde hij wel, maar op het laatst dus niet meer). De avond voordat we hem wegbrachten keek hij me ook zo aan van, het gaat niet meer baas, laat maar.

Maar hoe dan ook, het is altijd vreselijk om je dier in te laten slapen, ook al is het het verstandigste om te doen. Volgens mij vindt ze het niet zo erg in de kou, die rent nu heerlijk vrij van pijn door de sneeuw.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:33

mooie foto hierboven.

Op de een of andere manier ben ik erg gechameerd van die concourskarretjes. Wilde deze eigelijk kopen dan een 2 wieler, maar toch voor 2 wieler gekozen omdat ik ook graag met hem buiten wilde rijden en menendurance starten. Hij is geveerd, tussen de wielen in zeg maar (bladveer?)

Ik weet nog dat mijn oude hondje altijd als ik verdrietig was naar me toe kwam om mij te troosten, mijn huidige slaat helemaal in de stress en wilt wel bij je komen, maar je ziet hem echt denken oh help wat moet ik doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:40

VanHuisUit, ja het was onze husky. maargoed we hebben alleen maar husky's he :)
Jou hond was 19, zo dat is een prachtige leeftijd zeg!

Onze was pas 7..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:49

@ jelleee moeilijke beslissing maar als ik het zo begrijp de beste. Sterkte ermee !!

Er is hier trouwens ook iemand die met husky's met een kar traint ziet er echt gaaf uit !!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:55

Oh wie is dat?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:56

Dat ben jij toch jelle?

Of bij jou thuis in de buurt maisie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:04

Ik had nog nooit in je profiel gekeken, jullie hebben inderdaad meer husky's, wat ontzettend mooi.
Mischa, onze hus, heeft trouwens nooit meer op de plek gelegen waar ze altijd met Tex (de fox die dood is) lag.

@Rivaldo, ik vind dat type wagens ook erg mooi. Vind de marathonwagens nogal compact en fors. Ze zijn natuurlijk super stabiel en stevig, maar ik vind een concourswagentje simpelweg mooier staan achter een pony. Heb dus ook nog geen idee wat de 4-wielige wagen achter Alwyn wordt, een concourswagen of meer een marathonwagen.