[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:55

janouk schreef:
Bedankt Gemma, bewijs dat hij wel het water is ingegaan. Heel braaf. Geen spektakel genoeg voor een waterspektakel foto

Het begin is er!

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:26

Nou Det staat in Middenmeer. In een enorme box zonder stalbedekking. Pffff nu wachten tot morgen. Medelijden met mijn prinsessenpaard dat ze geen lekker plekje heeft om te slapen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:32

Agossie. Ja zo'n maagonderzoek en mn de tijd ervoor (het vasten) is geen pretje. Lagen er wel matten of zoiets?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:38

Nee niks, gewoon beton ...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:40

Tja wel het beste voor det op dit moment.
Het komt vast goed. Duim voor jullie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:53

Ik duim nog steeds

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:13

Wat Baudyh zegt nu het beste. Ff doorbijten spreekwoordelijk dan en hopelijk morgen wat meer duidelijkheid.

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:59

Hoii Hoii
Ik ga ook even meelezen! Hierbij ook even wat over mijn pony (aanstaande menpony)

Blue is een 7 jarige A welsh ruin.
Afbeelding

We zijn nu erg fanatiek bezig om hem te beleren! Het langelijnen gaat al erg goed en vandaag zou eigenlijk de bedoeling wezen dat we naar iemand toe gingen met Blue die ons verder zou helpen. Helaas ging dit niet door inverband met het slechte weer.. :Z

Dit is onze marathon wagen die we al hebben aangeschaft. vind het zo een plaatje :9
(Kan niet wachten!) <3

Afbeelding
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:04

Welkom fabienne hier,mooie pony en gave wagen.
Ips,sterkte met det. En det in een kale stal....mijn ponys wetenniet beter inde loopstal.
Tine,knap gedaan van je zoon.nu ff van de rust genieten
Vhu heeft leukevakantie gehad met fred
En gem heeft een supermerrie
Ik heb vanmorgen ff een priveles genomen,flink aan het werk,volgende week maar weer 1 besproken....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:45

Welko fabienne, mooie toekomstige menpony. Succes met de opleiding. Neem je tijd......hoe meer rust hoe beter.

Roos, ben je vandaag bij de maagscopie? Heb je vakantie? Duim duim duim verder voor Detje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:07

Ik ben wel vrij, maar ze wisten niet precies hoe laat en ik ben er zelf erg gespannen onder en dat lijkt me niet goed voor Det dus blijf thuis.
HT Det is ook een lege stal gewend maar dan kan ze buiten in het zand slapen, nu natuurlijk opgesloten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:32

Groot gelijk Ips, schiet je allemaal niets mee op, ze weten daar prima wat ze doen :(:)
Fabienne wat een leuke pony en mooi wagen +:)+ lekker rustig aan idd en dan gaat het vast prima! Hebben jullie ze bij huis staan of sta je bij een stal?

Wat een baggerweer he. Ga vandaag met vriendinnetje naar
https://www.wereldmuseum.nl/nl/tentoons ... k-ben.html
Ben zelf niet zo'n koker maar vriendin wel dus dacht laten we dit dan maar doen. Voor de stad in is het echt geen weer :\

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:37

Ik ben net gebeld, ze heeft een paar plekjes boven en onderin de maag. Ze gaan haar straks opvoeren en dan hebben we vanmiddag contact of ik haar al haal of dat ze voor de zekerheid nog een nachtje blijft. Niks ergs en klopt precies bij het beeld wat ze geeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:42

Duidelijke diagnose dus. Ze zal nu een kuur omeprazol krijgen. Hopelijk voelt Det zich dan snel weer beter.
Bij Anton heeft het veel geholpen om na de kuur qua voer over te gaan naar havens gastro. Daar zit natrium bi carbonaat in. Zuiveringszout. En de dag beginnen met hooi en pas de gastro een uur later.
Sinds die tijd heeft hij geen koliekaanvallen meer gehad. Fijn voer en ze doen het er goed op. Want ik ueb Janouk ook overgezet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:29

Je had det toch al op de gastro, of ben ik in de war met iemand anders.
Maar wat Janouk zegt klopt zeker. Zou er dan ook havens mix bijvoeren.
Komt vast goed met detje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:49

Det staat nu al een tijd op horsefood omega power mix, gastro moest ik teveel van voeren om haar door de marathon te krijgen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:08

Je kan het ook combineren hè. Als basis op de gastro en voorde wedstrijd dat andere bijvoeren.
Horsfood heeft 29% zetmeel dat is echt hoog als ze last van hun maag hebben.

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:15

[quote="VanHuisUit"]Groot gelijk Ips, schiet je allemaal niets mee op, ze weten daar prima wat ze doen :(:)
Fabienne wat een leuke pony en mooi wagen +:)+ lekker rustig aan idd en dan gaat het vast prima! Hebben jullie ze bij huis staan of sta je bij een stal?

Mn pony staat op een padockperedise, voor de gene die niet weten wat dat is het is 1,5 hektare groot en ze kunnen vrij rond lopen, zo hebben ze twee grote inloopstallen, bak(zandbodem), bak (grasbodem), longeercirkel en heel wat weiland ook hebben ze iets super tofs gemaakt speciaal voor mij! Een van de weilanden hebben ze omgetoverd tot oefenparcours zo staan en boomstammen voor slalom en een trekkerband en klein stukje met boompjes *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:34

Fabiennexvis: klinkt als een mooie stal.
Baudy: zo handig om jou in dit topic te hebben :j
Ips: fijn dat het niets ergs is.

Vanmorgen buitenritje met Rembrand gemaakt. Wat is het toch een heerlijk paard. Zoonlief belde net nog even. Hij was vanmorgen op buitenrit drijfnat geregend. Vanmiddag hebben ze crossles. En zo grappig, hij is bevriend geraakt met de zoon van mijn vroegere voorbeeld.

Nu eerst even slapen en dan verder met mijn lijst :list:

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:26

Fabienne welkom, mooie pony en is jou wagen aubergine van kleur? En fijn dat jou pony op een padocks paradise staat.

Ips fijn dat het een diagnose is waar je wat mee kunt en niets ernstigs is.

Tine is gelukkig met Rembrand, heeft natte zoon op ponykamp, en moet nog veel wegstrepen op lijst.

VHU heeft museumdagje.

Hier is het wel bewolkt maar droog en winderig, de buien gaan voornamelijk om ons heen. We hebben de afgelopen zondag 12 mm gehad en gister een niet af te lezen drup in de regenmeter, maar nu wordt het weer een beetje groen in de wei, want het is hier erg droog.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:47

Hallo weer. Ik lees mee maar de energie ontbreekt.
Mooie wagen en pony Fabienne.

Tine droog maar zoonlief niet.

Ips hoe is het nu met Det? Wat schrikken.

VHU weer bijgekomen?

Marga ook veel klussen.

Janouk blij van meneer Anton in het water.

Hier heel veel te doen, veel echt vies en Belker weer alleen met al het werk en pup. Ik doe dus niks. De kleding ligt op zijn plek, de was wordt dagelijks weggewerkt en nu eerst maar stabiel stuk voor pup creeeren.
Ik ga een stoom zuigmachine kopen en dan is het makkelijker, sneller en beter schoon en scheelt mij veel energie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:23

Belker vervelend dat het zo vies is. Toen wij hier kwamen wonen was het ook ranzig vies. De oudbewoners kwamen nog even langs en waren heel verbaasd dat we nog een keer aan het schoonmaken waren. Voor het idee. We dachten dat er een grijze vloer in de bijkeuken lag. Dit bleek lichtblauw ~~}>

Belt zoonlief net, er was iets erg vervelends gebeurd. Ik schrik me rot, ze hadden net crossles gehad, dus allerlei scenario's schieten langs. Blijkt: hij is 4 stiften kwijt (ook niet fijn, hadden net nieuwe nogal dure gekocht), 3 bij de training verloren en 1 bij het indraaien in stal (tja, thuis doen we dat altijd op de poetsplaats, maar ze moeten daar vast in de stal op- en afzadelen).

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:20

Marga1 hij is in de richting van rood bruin

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:22

Jammer van de dure stiften, maar gelukkig maar materiaal en niet iets lichamelijks bij hem of pony.

Het is hier met name van dievieze randjes, overal......
Nouja even op loon wachten en dan dat Kärcher stoom zuig ding bestellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:03

Nou daar is idd overheen te komen schattig dat hij daarvoor belde :(:) :)
Moet zeggen toen wij ons huis kochten hadden ze het keurig achtergelaten. Toen we de verbouwing 2x hadden gehad kon ik echt elk hoekje en gaatje schoonmaken wat een ellende was dat ^)
B&B is altijd brandschoon :)) ben daar enorm zijkerig in. Iets in de categorie van 'wist niet dat ik het in me had' O:)

Leuk stal Fabienne!
Hoop dat het is wat het lijkt dat het is Ips! En dat is goed te behandelen :j fijn zo! En zo te horen meer ervaringen hierover in ons topic, dat is super handig!

Mijn stalbaas heeft slow feeders gemaakt voor op elke wei omdat we nu minder wei hebben dan afgelopen jaren. Nu staat de feeder er al de hele dag maar Cathey vindt hem eng :roll: dus die heeft er nog geen hap uit genomen :+ Fred is gewoon zo van kom maar op met die feeder :Y) :))

Museumbezoekje viel beetje tegen maar daarna naar een van de grootste toko's van Rotterdam gegaan en dat was een belevenis.