[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 06:42

Jemig Gem, je dochter bijna zoek: je bent die nacht vast wat jaartjes ouder geworden. :(:)
De wedstrijd was zondag indoor. Geen rekening meegehouden en het was warm voor mevrouw net beginnend wintervacht. Het was het allemaal net niet. Maar gewoon doorgasn en weer kilometers maken in de dressuurring, 178 en 176 in l1

Paul zijn hand is nog behoorlijk gat. Niet ontstoken gelukkig. Het heeft nog tijd nodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:02

Goedemorgen
Janouk: jammer, maar wel logisch met hoge temperaturen en wintervacht.
Gem: wat een verhaal, wat zul je geschrokken zijn zeg.
VHU: ruinen zijn inderdaad lomp. Heb nu ineens een merrie, wat een verschil haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:54

Rustig, hier.

Ik heb kantoordag, dus ga jullie nog even lekker vervelen :') .

Verf zelden mijn haar, maar had in februari highlights laten zetten en bedacht het nu maar weer "egaal" te verven. Wil ik dus net gaan doen, bellen ze dat ze de vlas komen brengen, verdorie, extra een paar dagen m'n haar niet gewassen; dus moet zo met een vet knotje dochter van school halen :o :') . Ging me iets te ver om de meneer van de vlas met een handdoek om m'n koppie gedraaid te ontvangen :') .

Hier staan dit jaar aardappels op het veld, nou zie je geen aardappelplanten meer, alleen maar distels, distels en nog eens distels :( ; ben benieuwd wat dit volgend jaar op onze wei gaat worden -:(- .
Zo maar even vragen of het zin heeft om de onderste wei nog te spuiten, als de paarden om gaan.
Om de rijbak stikt het al van dat rotspul.

Wordt sowieso tijd dat er weer meer gebruik van de rijbak gemaakt gaat worden, gras is dit jaar ook een ramp := . Van de week maar even de 40x80 dressuurring opruimen op de wei en dan ook weer lekker in de bak mennen.

Zo ben weer klaar met mijn klaagzang/monoloog O:) .
Fijne dag, allemaal {:}

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:57

@Janouk: :(:) sterkte voor hand van manlief.
Hier heeft ml een paar weken geleden in zijn hand geboord; is al niet handig, maar vriend van ons helaas pas een stuk van zijn duim gezaagd |( . Daar ben ik bij ons altijd bang voor op de werkplaats.
Vreselijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:23

Zo dat is heftig Avaluna... van de duim bedoel ik, niet van je haar uiteraard :P zie je zo op het schoolplein staan hihi.
Vwb distels en ander ongerief op mijn wei is dat ook een terugkomend gedoe. Iemand enig idee hoe je mn distels definitief weg kunt krijgen? Zit er echt niets anders op dan uitsteken? Of weet iemand een milieuvriendelijke makkelijkere oplossing?

Met deze temp en dan binnenbak en beginnend wintervacht is geen pretje voor paardjes... gaat elke fut eruit.

Gem's avonturen met dochter, wat een gedoe zeg! En dat midden in de nacht :(:) Moos weer op de Biomag, dure grap als hij dat steeds moet hebben. Wel fijn dat het werkt.

Hier rustig dagje. Naar pony's gefietst, hond mee dus lekker relaxed. 't Spul ontwormd en beetje gepoetst, mest geruimd enz. Wat een heerlijk herfstweer is het zeg. Zoonlief kwam gisteren met erg mooie cijfers van school, blij mee want denk dat dat wel motiveert.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:29

@VHU: bij veelvuldig werken op de werkplaats is zoiets altijd snel gebeurd. Bij het personeel van de houthandel waar wij altijd zaken mee doen, tja, daar zie je het telkens weer bij het personeel.

Hahaha, jij ziet me al staan met m'n knotje; volgens mij valt het nog mee, maar is het vooral mijn eigen gevoel dat mijn haar niet schoon is :') .

Ik heb dit jaar voor het eerst gespoten, heb eerst ook altijd lopen uitsteken, maar is gewoon te gek, heb hier veel wei en als ik het nu zie met het aardappelveld :oo . Je ziet wel precies de grens waar wij gespoten hebben en waar het gedeelte begint dat de boer gepacht heeft.
Wij hebbeZn Simplex gespoten, volgens mij alleen in Duitsland verkrijgbaar en ook werkzaam tegen JKK.
Als het geen kwaad kan voor mijn beukenhaag spuit ik ook nog even langs de rijbak.
Zou het ook graag anders zien, omdat ik niet graag gif gebruik, maar was niet meer bij te houden :o en wil het ook graag netjes.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:32

vhu als de paarden er op lopen en je de beginnende onkruidjes eruit trekt, steekt bven je ze op termijn wel kwijt is mijn ervaring.

Gem dat is schrikken als het adres niet klopt. En wat apart dat zo'n spul zo'n verschil maakt.

Bianca hopenlijk kunnen ze je nu helpen, lijkt mij erg pijnlijk.

Avaluna, weer mennen in de bak tegen het onkruid, goed plan. Romeo wordt nu onder het zadel beleerd toch.

Voor alle zieken beterschap.

Hier gaat alles goed, maar ik merk wel dat ik geschrokken ben van het bericht vorige week en nu hard aan het nadenken wat wel en wat niet te doen komend jaar ivm met mennen en ukje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:48

Komt tijd komt raad Sonjim, niet over piekeren hoor, lekker genieten van je mooie mannetje :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:23

@Sonjim: idd genieten van je mannetje :j .
Idd Romeo ohz, voor de wagen deed die al prima <3 .
Dochter heeft met Liesje ook veelal gemend; rijbak moet nu dringend weer in gebruik genomen worden, hahaha, gisteren de menles ook in de rijbak. Zelf rijd en men ik sowieso het liefst in de bak.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:34

Sonjim, dat komt vanzelf goed ! lekker samen genieten, voor je het weet is hij grooot...
Tine, hoe gaat het vandaag ?

hier geen nieuws...dus, tot later, en slaapwel voor straks allemaal..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:38

nou...t'is nog nooit zo rustig geweest hier....

te warm voor onze hondjes.....aankomend weekeind trainingsweekeind..ik denk dat het een uitstapje zonder trainen word..haha..ook gezellig !

nou...fijne dag dan maar...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:09

Idd rustig :O
Of iedereen is druk behalve wij Biancacoo :))

Ik heb ook niet veel te melden. Net wat gewerkt (training voorbereiden die ik vrijdag geef, best spannend, voor het eerst weer sinds ik ziek ben/was). Zo even naar de pony's. Maar eerst :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:19

:wave:

|( |o %) :O

:evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:27

Tine.. :(:)
Tuurlijk is iedereen druk..met werk, thuis, of andere bezigheden....dat is ook super..
maar mis best veel topickers hier......
ik moet de caravan in orde maken....maar ja....t'is zo warm..dat ik nog geen vertrouwen erin heb dat we kunnen gaan trainen....hahaha...

heb iets stoms gedaan..iets besteld..en naar mijn huisadres vergeten te wijzigen, is het naar ons oude adres toegestuurd....dommmm.....nu zegt huidige huiseigenaar dat er niets is aangekomen..en de gls zegt....dat ervoor getekend is en afgeleverd....
weg geld....weg bekken/gordel band..... -:(- :x ^) en ik heb m zo hard nodig....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:37

Maar ze horen toch de naam te controleren als er wordt getekend voor een pakketje? Hier doen ze dat altijd tenminste als ervoor getekend moet worden. Dus denk dat de GLS dan verkeerd zit hoor. Wel flink balen zeg.

Straks weer met zoonlief op pad voor zijn dressuurlessen. We kregen gisteravond bericht dat onze vereniging de indoor kampioenschappen vaardigheid mogen organiseren. Toppie!! Mencommissie krijgt het wel druk zo. ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:42

Volgens mij is het geen "Tine"-dag :n .

Ik ook weinig te melden. Gisteren weer heerlijk gekoetst met Moos langs de bosrand bij de ondergaande zon. Hij was alweer een stuk rustiger dan zondag, dus misschien had hij de marathondag nog een beetje in zijn kop zitten ("voortaan mogen we hard :):) ?"). Komt vaker voor volgens lesmees.
VHU, de Biomag is geen duur supplement hoor. Ik doe er een paar maanden mee, dus het is het me wel waard :P !

Oja, of het nog gelukt was met de menschorten :)* Jaaaaa!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De effen kanten zijn overbelicht (vooral de blauwe), maar voor het idee :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:45

Mooooooie menschorten Gem !!!
Daar kun je mee voor de dag komen !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:49

Leuk hè :) . Moest wel lachen om die naaimevrouw: ze dacht dat ze voor het paard waren :') . Slabbetje-model?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:00

haha..Gem...moos, met cape !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:16

mooie schorten gem. :j
tjeetje wat balen om iets naar je vorige adres te sturen...maar wat moeten die mensen met bekken/gordel/band? >;)
tine heeft een off-day Y;( morgen weer opnieuw beginnen tine :o
te warm voor de hussen.....mij hoor je nu ff niet klagen hoor O:)
het is zeker even rustig hier.... :list:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:34

die mensen kunnen er weinig mee...is een medische rugband voor mijn bekken en heup...op maat..reteduur...dus ik baal als een stekker........die mensen geven niet thuis......klikte ook niet zo tussen ons als verkoper en hen als koper van ons huis.. }:0

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:46

NOu wat een stelletje sukkels zeg. Zowel van GLS als de nieuwe bewoners .... Ik denk dat je GLS wel aansprakelijk kunt stellen. Zij hebben het pakketje dus afgegeven maar niet aan de juiste persoon. Lijkt me als het een duur pakket was dat het aangetekend of zoiets is verstuurd en dat de geadresseerde (naam!) moet tekenen.
Maar hoe dan ook, je schiet er al met al niets mee op want je hebt die band dus nu niet }:)

Mooie schorten Gem! Ik had dan een magnesium iets wat wel duur was staat me bij een emmer voor iets van 40,- Euro en daar deed ik 1.5 maand mee. Mag misschien een knieperd zijn maar ik vond dat dus duur :o

Gaat het weer Tine?

Vind het ook lekker weertje :) heerlijk nog zonder jas naar buiten enzo :)ddd
Vandaag Hero gelongeerd en daarna in de bak paar keer op en af gestapt en stukje gesukkeld. Vond het zelf bijzonder spannend :o , Hero was in een soort :O stand :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:56

Even gecheckt bij de paardendrogist, die Biomag is idd goedkoop! Ik had NAF Magic, kostte dus 33.90 per 750 gram, moest je 25-50 gr per dag. De Biomag (19.50 / 1500 gr) is veel zuiniger in gebruik, 10 gr per dag. Waarom ik dan ooit voor die Naf Magic heb gekozen weet ik ook niet meer, misschien om de productomschrijving (voor als echt niets anders werkt) :P

De andere keren op Hero was in de wei. Dit was voor het eerst in de bak, is toch anders dan tussen zijn dames (tenminste, dat vond ik :+ )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:31

verzender baalt ook, en is ermee bezig....nu duimen maar.....

vhu, goed bezig met hero ! en t'is idd lekker weer !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:59

VHU, een kennisje van mij gebruikt Biomag. Ik weet hoe haar paarden zijn / waren, dus ik vertrouwde op haar expertise :D .