[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:26

Trusten Biancocoo :z
@Tine weet nog goed dat je in de B zat en verzuchtte dat dat echt het eindstation zou zijn want L starten dat zag je echt niet zitten :+ en kijk nu eens en dat niet eens in zo'n lange tijd _/-\o_ voor Amerigo en jou.
@Gem pfff.... hoop dat het allemaal met een sisser en zonder al te vervelende littekens afloopt bij Moos.... wat zul jij balen zeg ;( hoop ook dat het met Alwyn alweer wat beter gaat....

Hier beetje ingewikkelde middag/avond. Stalbaas belde dat Ollie afwisselend lag en stond en wat slomig oogde op de wei -O- dus ik erheen. Stond ze weer. Even uurtje geobserveerd. Op zich niets te zien, ze liep te grazen. Kwam vlot naar me toe en vlot weer weg.... toen flinke poetsbeurt gegeven.... gaf ze af en toe enorme boeren, dat had ik nog nooit gehoord van een paard. Dus DA gebeld... schijnt vorm van gaskoliek te kunnen zijn.... als ik dacht dat het echt vervelend ging worden zouden ze langskomen.... maar goed op stal gezet... nog poosje bekeken, leek rustig en ze oogde goed. Vanavond weer heen, stukje gewandeld maar ze was stuk minder rond (denk dus heel wat gas weggeboerd...) en ze boerde niet meer :) dus ben weer beetje gerustgesteld.

Van schrik wel de trailer verkeerd geparkeerd toen ik hem op een andere plek wilde zetten, verlichting nu dus kapot gereden aan een kant := >;)

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:57

Oef vhu, toch schrikken met ollie!

net pas thuis..gauw slapen, morgen druk druk! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:36

Goedemorgen,
Vhu, dat is schrikken..arme ollie, ik hoop dat ze geen last meer heeft...

Ik ga de hondjes uitlaten, fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:16

Goedemorgen

Vhu: dat is even schrikken met Ollie. Gelukkig alles weer goed. Tja, Amerigo, nu ander bit en kar die bijna de helft weegt, dat scheelt heel veel.

Ik bleek zelfs 1e prijs te hebben met die 187 punten. Moet niet gekker worden hahaha

Onze paardendouche heeft besloten het niet meer te doen. Moet ik die arme paarden straks met koud water gaan wassen. Vinden ze vast niet fijn.
Zo eerst nog even trainen met Rembrand. Zoonlief en vriendjes gaan pony bezighouden. En Thabor mag vanavond naar springles.
Straks nog de laatste dingen klaarzetten voor het secretariaat voor morgen, tuig poetsen, kar poetsen en dus paarden schoon zien te krijgen. Enige voordeel dat het vandaag een stuk kouder is: ze kunnen straks regendeken met hals aan en toch buiten staan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:41

ik was altijd met koud water maar dan was ik ze niet helemaal alleen benen en staart.

Ik heb morgen oefenmarathon. Heb er al zin in vanavond hindernissen verkennen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:06

he balen tine. En net nu het weer wat minder is. Hopelijk nemen de paarden het je toch in dank af ;)

succes met de wedstrijden alvast :)

@vhu; hoe is ollie nu?

Ik mag vandaag mijn tuig alweer gaan ophalen :) Hoop dat vanmiddag evven te doen, op de fiets. Vanavond heb ik afgesproken in moerstraten voor mijn afstuderen. Wil daarvoor even gauw naar stal gaan nog om Dids een aai over z'n bol te gaan geven :))
Die is gisteren trouwens mee geweest rondje wandelen. Hij heeft de helft van de tijd los gelopen :o Als er geen varkens in de buurt zijn is het gewoon een grote brave doedelzak _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:46

Maisie schreef:
ik was altijd met koud water maar dan was ik ze niet helemaal alleen benen en staart.

Tja, met 2 zwarte varkens die weer wit moeten worden, ga ik dat helaas niet redden. Zeker als ze dan wat gaan zweten, dan ziet het er helemaal niet meer uit. En morgen geven ze ook nog regen op, dus ze moeten echt goed schoon zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:54

Afbeelding
Afbeelding

En daarna nog eventjes stoom afblazen in 't kale weitje :)
Afbeelding

@tine; als 't maar uit de wind is en ze uit de wind kunnen opdrogen moet wassen met koud water gewoon kunnen toch? :) Ik doe ook niet anders :o Heb dids nog nooit met warm water gewassen :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:59

Tine weer goede resultaten neergezet gisteren! +:)+ :D

Mooie foto's, Aks!

Gisteren oefen smw gehad, kwam uit in klasse 2. Dressuur ging eigenlijk boven verwachting.
Nog nooit met die combinatie gemend, maandag en dinsdag geoefend met ze.

Daarna de beurt aan de vaardigheid, daar bleven ze ook netjes rustig draven.
Uiteindelijk een balletje gereden (volgens mij was er maar één foutloos in de vaardigheid en die reed met enkelspan paard)

Na D+V gingen we de marathon in en wauw, wat liepen ze super. Henkie mag nog wat vlotter door de bochten, maar liep netjes mee.

Nu wachten op de uitslag, die komt als het goed is straks online.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:34

Super Poeltje en wat knap dat het dressuurmatig zo lekker ging *\o/*
Lieve Diddle, wat een mooie foto's!
En Tine in drukke voorbereiding voor de wedstrijd *D Maisie oefenmarathon, leuk!

Hier geprobeerd m'n ongerustheid in te tomen, vanochtend even naar stal gebeld (moest werken) of alles OK leek met Ol en dat was zo. Vandaag wel maar uur of 4, 5 op de wei, even weer 'her'opbouwen.
En baal van trailer dat ik de verlichting kapot heb gereden .... grrr... kan ik niet gewoon even lampjes verwisselen maar moeten nieuw kapjes omheen en heb ook stuk van zijkant meegenomen, moet stuk hout in jaja als we het doen doen we het grondig ^)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:45

@VHU; :(:) Moet ik monteur meebrengen als ik kom groomen? :)) ;)

Fijn dat Ol oke lijkt! Da's t belangrijkste! :)

Net tuig op wezen halen.. Niet gelukt, tuigmaker was er niet ''ja ben vrijdag hele dag thuis'' helaas niet dus..
Heb leidsels ook al binnen. Die moeten ingekort. Wilde ze meteen afgeven. Mááárr!! Hoe lang zijn cob leidsels? :P Deze zijn full en zijn ongeveer 4,65 meter...

En wat doe je aan verzorging aan gloednieuwe leren leidsels? Vet? Olie?

*muziekje in oren en weer verder voor school...*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:06

Wauw! Nog even petje af voor gem! Wat heb jij een hoop topics verzameld in de AR-FAQ! :) :j
*zat te zoeken of er iets stond over leidsellengte en leidselverzorging :)) *

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:14

Zo ben ik ook weer eens. Gisteren naar Ermelo geweest voor de paar en leven dag. Was echt leuk. Db kennis laten maken met de marathon hindernissen. Volgens mij vond hij het wel leuk. Liet zich goed sturen, raakte niet in paniek of zo. De waterbak wilde hij natuurlijk in eerste instantie niet in. Na een mega hoge steiger actie en sprong waren we er midden in en na een paar keer zelfs in galop er door heen. Erg leuk. Alleen jammer dat je dan twee dagen later weer wedstrijd heb.Dus vandaag druk met tuig poetsen en kar wassen . Vanavond nog ff vlechten en voeten wassen en hop morgen naar tine op wedstrijd. Voor het eerst sinds een jaar ook wer de vaardigheid.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:19

Aks: ik zie dat er in de FAQ idd nog niets over leidsels als onderdeel van het tuig staat. Wel over leidselvoering, maar geen "technische" stuff :)* . Nu geen tijd voor, maar ik zal er aan denken om uit te zoeken of er voldoende zinvolle topics over op bokt staan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:21

och dat was geen aansporing tot handelen hoor!!! :oo

Ik krijg 't ook werkelijk nergens gevonden hoe lang leidsels zijn (google ook niet)dus op bokt zal ook niet veel staan..

Heb trouwens een prachtige zilco-gids gekregen bij m'n leidsels. *Kwijlll*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:25

Zo vatte ik dat ook niet op hoor :D ! Ik vind het gewoon heel erg leuk om een mooie, uitgebreide, maar vooral zinvolle FAQ op te zetten, waar makkelijk info uit te halen valt. En om te (proberen te) voorkomen dat Dyonne of ik steeds dezelfde topics op slot moeten zetten en verwijzen naar de zoekfunctie. Scheelt een hoop dubbele topics, en ergernis van bokkers en TeMmers.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:27

standaard leidsellengte lijkt in elk geval niet te bestaan of topsecret te zijn *geeft het googlen op* :))
Morgen m'n huidige leidsels maar even opmeten :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:30

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:24

Nou, heb me net heel populair gemaakt bij de paarden. :n Gewassen met koud water. Heb ook het idee dat ze er veel minder schoon van worden en dat sop veel minder goed uit te spoelen is. Maar goed, het is even niet anders.

En we hebben, vast voor zondag, 2 marathonhindernissen in de grote bak neergezet. Mogen ze alledrie gaan proberen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:31

Ik laat ook even snel mijn neus zien :D .

Zag mooie foto's van Aks met Didds, jullie zien er beiden echt heel goed uit :j <3 .

Gelukkig weer beter met Ollie van VHU, arme poownies van Tal, ook voor Moos een extra dikke knuf (als je wilt mennen ben je van harte welkom; ik lig weer gigantisch stop -:(- ), hoop dat het met Ollie ook goed gaat en met iedereen hier.

Fijn weekend, allemaal!

*kruipt weer terug*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:22

avond allen..
didd's en aks..supermooie foto's zo samen !
avaluna...menstop..ik hoop niets ernstigs ??
Tine heeft koudgewassen paarden, en 1e prijs met pown, goed gedaan gefeliciteerd
leidsellengte..topsecret...
Gem is meestertopicverzamelaar.
baudy is in ermelo geweest.
ollie van vhu lijkt gelukkig weer goed in orde, maar lampen van trailer gesloopt...balen..
maisie hindernissen verkennen, veel plezier en succes.
en alle andere wedstrijdgangers ook veeeeel succes en plezier.

hier niets nieuws..dus ga weer naar mijn hondjes, even uitlaten en voeren. :evaw:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:32

Hier vandaag doe-dagje. Kinders naar M'tricht gebracht voor kamp, Mosel verzorgd, box gedaan, (beetje spannend) ritje meegereden met tweespan, kleertjes gekocht voor bruiloft van mijn ouders morgen, eten gemaakt...... en nu vind ik het toch wel erg stil in huis := .

Oja, en dat rare paard van mij lust geen slobber 8)7 . Niet mét poeders, maar ook niet zonder poeders. Zo eentje nog nooit gehad. Das nie handig nie. Dus op de hoek een dikke spuit gehaald bij onze oude, knorrige, maar fijne dorps-DA, die ik heb voor de poezels. Hij loopt momenteel achter een rollator: "Het gaat slecht met mijn knie, dus je koopt er maar 2, anders sta je hier morgen weer omdat je paard de spuit kapot gebeten heeft en kan ik morgen weer van mijn bureau naar de kast lopen." "Ja meneer de DA, dank u wel meneer de DA".

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:57

**heeft beeld bij jouw DA** :')
Misschien snapt Moosel het gewoon niet, paar keer aanbieden? Bente lustte vaak ook niets de 1e keer maar vaak wel de 5e of 6e keer (en dan heb ik het over doodnormale dingen: brood, appeltje, zelfs peen!).

Vind ook dat je super bezig bent als AR-MOD _/-\o_ +:)+

Mijn idee mbt nieuwe leidsels zsm gebruiken en voor de rest weinig aan doen. Door het gebruik worden ze al wel soepeler. Ik heb leerbalsem van NAF, super fijn spul, daar smeer ik ze wel mee in, maar dan een keer als ze nieuw zijn. En als ze bijv door regen wat stijver zijn behandel ik ze met NAF schoonmaakspul en dan weer even leerbalsum. Lengte leidsels zijn wel standaarden voor, ik ga dan uit van lengte van Ideal, weet tuigenmaker als het goed is (Van Rijs/Zevenhuizen weet het zo, is tabel voor). Maar omdat jij Diddle voor tweewieler hebt staan kan zijn dat je ze korter wilt dan standaard Cob of pony. Met de welshjes bijv reed ik met mini-leidsel-lengte met de tweewieler. Voor Ollie moet ik mijn leidsels eigenlijk ook nog laten inkorten (vergeet het elke keer, :)* , ga dat morgen direct regelen :j ).

Ollie is nog steeds niet helemaal van de 'lucht' af. Ze ging tijdens poetsen en werk een paar keer weer erg gestrekt staan met wat moeilijk hoofd.... beetje sneu... Ze moet denk ik echt wennen aan het gras. Vandaag dus maar paar uurtjes op de wei en na de wei flink wat stapwerk met haar gedaan aan de lange lijnen, voor het netjes buigen en reageren op links/rechts plus halthouden, ging lekker. Alles in stap, kan zelf niet echt draven :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:02

VHU, ik heb geen 5 of 6 x de tijd om af te wachten of ik die poeders erin krijg :+ . Aan slobber wennen gaat hij maar doen wanneer hij volop in training staat en wel een versterkertje na de rit of wedstrijd kan gebruiken :D . Maar nu moeten die poeders er gewoon NU en wel ONMIDDELLIJK in ~~}> .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:13

Begrijp ik hoor, zou ook mijn idee zijn (geen gezeik erin dat spul)
Maar dacht zal je hart onder de riem steken dat het vanzelf wel beter wordt, alhoewel Bente me bij brood aan bleef keken alsof ik haar wilde vergiftigen :roll:
Ollie daarentegen is net een vuilnisvat die (vr)eet alles := (wat vooral duursport-technisch gezien, endurance, marathon, wel erg fijn kan zijn maar dus met wennen voor de wei lastig, want volgens mij vreet ze zichzelf gewoon veel te vol).

Baudy wat goed zeg dat jullie nu waterbak-proof zijn zo ongeveer *\o/*