[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 08:59

Goedemorgen

Janouk: balen van de wedstrijd, maar vooral van zielige pown natuurlijk.
Ollie: heel veel succes
Dennis: ook heel veel succes
Aks: blijft ellende bij jou. Heel veel sterkte
VHU: nieuwe auto. *\o/*
Prinsje: druk met pimpen van de kamer

Wow, die Simba, wat een toppony zeg
Alleen slapen, moet ik hier 4 tot 5 dagen per week, jullie zijn verwend ;)
Eerste eigen toet was hier een Suzuki Alto uit 85 (zo'n blikje met 3 deuren. Daar propte ik dan drie grote honden in. Op de bijrijdersstoel de bagage, op de trekhaak een fiets en zo ging ik met mijn honden op vakantie. :D

Nou, eens zien of ik vandaag mijn 2e marathon goed weet te doorstaan.
Fijne dag allemaal

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:19

Goedemorgen allemaal!!!

Janouk: hopen hopen hopen dat het meevalt! Fijn dat de dierenarts vandaag nog langs kan komen.
Tine, Dennis en Ollie: succes met jullie wedstrijd!
VHU: nieuwe auto! Mijn eerste eigen auto was een Smart :D
Aks: hoe is het nu met je hoofdpijn/migraine?
PrinsjeH: heftig behang! Maar ook erg gaaf! Ik heb absoluut geen verstand van huizen inrichten dus ons huis is flut, hihi. Heb een paar schoonzussen waarvan het huis eruit ziet als een foto van zo'n woontijdschrift. Tja, ons huis is vooral om in te leven, samen met de honden, en dat gaat super.
Nouve: fijne vakantie!

Ik heb gisterochtend omgeroepen op een springwedstrijd van onze vereniging. Daarna 's middags en 's avonds met Beer toeschouwer geweest. Beer was super braaf, bleef heel rustig.
Vanochtend was Beer uiteraard om 6 uur weer wakker ;( :z Dus om half 7 liep ik met de honden in het bos, daarna ontbijten en om 8 uur was ik alweer op stal. Paardjes gevoerd en samen met 2 stalgenoten paarden buiten gezet. Nu weer thuis en ben echt moe, hihi, vanmiddag maar even een dutje doen, want ik heb vanavond weer dienst. Straks nog met een vriendin en haar hondje en met Beer naar het bos en dan heeft Beer wel weer genoeg gedaan vandaag.

Fijne dag allemaal!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:25

@Janouk: fijn dat DA gelijk even komt kijken! Het klinkt beetje als gedrag wat Mick ook had 3 weken geleden... wel prima lopen, maar zichtbaar minder werkwillig en die kwam toen donderdag ook ineens met dikkere kogel uit de stal 's ochtends! Gelukkig viel het bij ons mee en dachten ze idd aan verzwikking... hij is ook weer helemaal de oude na anderhalf-2 weken rust met stapwerk op 't harde en veel koelen, hopen dat 't bij Janouk ook dit scenario is!!!! Ik duim in elk geval!

@Tine: duimpies draaien hier ook voor jou, geniet van je 2e marathon!!! Hoop dat 't beetje droog blijft en de ondergrond niet te drassig wordt om hindernissen fijn te kunnen nemen!

@Frensie: ik ook geen verstand van hoor... bedenk altijd dingen die in mijn hoofd een mooi resultaat geven, maar op één of andere manier is de uitwerking altijd minder :roll: Ach, zo blijf je bezig ;-) Veel plezier in bos strakjes en jij bent toch maar een bezige bij altijd ;-)

ik ga eens wat doen... :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:39

@janouk; :(:) ik steek een kaarsje aan en ga duimen dat het heel erg meevalt!
En niet teveel ''had ik maar geluisterd/gekeken'' naar jezelf doen!

@frensie; vroeg op.
@prinsje; wat een.. aanwezig behang :=
@dennis; succes vandaag
@tine; ik weet dat ik verwend ben :P
En succes nog! Hopelijk blijft het droog..

Mijn hoofdpijn is nog niet over.. helaas, had het wel gehoopt :o 't voelt nu echt als ''kramp in m'n hoofd'' :') doe dan maar kramp in m'n kuit hoor..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:01

kei gaaf ollie!!
janouk, wat ontzettend balen, hopelijk valt het inderdaad mee met veel koelen etc..
prinsje, wat vet!!!!
zou het zo ook doen, super gaaf idee!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:16

sterkte voor janouk, hopelijk valt het mee... :(:)

wow wat gaaf van stoere simba!!! *\o/*

aks sterkte met hoofdpijn... :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:23

Sorry, red het gewoon niet om overal op te reageren :o ...

@Janouk: :(:) , sterkte hopelijk valt het mee met HRB :(:) .

@Ollie: oh, wat goed van Simba en F. *\o/* *\o/*

Zoek maar even uit: :D }:0 :(:) *D <3 :9 !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:22

Veearts is geweest. Voorlopige diagnose: verstuikt kogelgewricht. De schade aan banden/pezen/gewricht is pas te zien als de zwelling minder is. Ze heeft pijnstilling en ontstekingsremmer gekregen. 2 dagen boxrust en daarna een paar keer kort stappen op de harde grond per dag. Geen vrije beweging. Ze mag niet met Bjorn en Image naar buiten. Zo sneu, want ze loopt altijd met allen buiten overdag.
Als de zwelling weg is, dan kan een scan of echo misschien meer duidelijkheid geven, mocht ze nog kreupel zijn.
Arma Nouka :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:30

Janouk: gelukkig dus geen peesblessure!! Hopen dat de zwelling snel afneemt en je een echo kan maken. En hopen dat ze de boxrust accepteert!

Avaluna :wave:

Even Beer spam

Afbeelding
Samen met grote zus Bubbles.

Afbeelding
Lieve Beer lekker onderuitgezakt zitten :D

Nu paardensport kijken op Duitsland (CHIO Aken)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:34

leuke foto's frensie!

ach, arme janouk... :(:)

concentratie... :D
lange teugelles vorige week...
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:07

@janouk; nou ik duim nog een paar dagen door dus! :(:)

Mooie foto nouvel!
En van de woefs van frensie ook :j

Ik ben lekker op stal geweest. Poepjes geruimd uit de wei, en verder lekker gekletst :) Wel fijn, kan verder toch weinig, helemaal met die koppijn, maar ben toch lekker een paar uur (zonder regen!!) buiten geweest :)

Nu ga ik wegnummers opschrijven voor de vakantie route. Adressen van campings zoeken, tol-tarieven optellen zodat we weten wat we daaraan kwijt zijn etc :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:01

Janouk...beterschap voor HRB !!! duim voor jullie dat ze heel snel weer opknapt ! is altijd heel vervelend, helemaal nu jullie zo goed op dreef waren in de dressuur !!
Nouvel...zo'n gave foto ! opperste concentratie !! en dat allemaal bereiken zonder bit !! super !
Aks.....beterschap met je hoofdpijn...balen dat het nog niet over is....
Avaluna..hoi hoi..
Gem......al weer thuis ?? hoe is het gegaan de lange reis...
VHu een nieuwe auto, super !! leuk en spannend !!
Tine, ik ben erg benieuwd hoe het ging vandaag...leuk marathon !!
Frensie...superleuke foto's van Beer en Bubbles !!! ze kijken allebei hetzelfde..hahaha..familie !!
Ollie gave foto van Simba en Fayegale !!
Prinsje...zo'n zebra kamer wil ik ook wel !! supergaaf !!!! :j

Hier is het gezelligheidsniveau gedaald naar ..... - 1000 ofzo....stomme rot tour de france....hele middag naar de filisteinen.....bah !!!!! zo even mijn gal gespuwd...sorry.. Y;( moest er even uit !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:05

honden bij elkaar graaien en 't bos in biancacoo! :(:)

Hier ook heel gezellig, vent rally-opruimen. Net gebeld, hij eet weer niet thuis :=

Ik ga maar eens de douche in ben helemaal gaar...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:16

Even heel kort, ben namelijk totaal kapot.
Vandaag ging het super. Veel in galop tussen de hindernissen in, maar zelfs ook in de hindernissen!! Man en groom waren geloof ik beetje verbaasd. Moest in hindernis 2 heuvel af, dat vind ik eng, maar toch in draf gedaan. In de waterbak had Rembrand niet zoveel zin om tempo te maken, heb het wel geprobeerd, maar dat vond hij te zwaar of niet nodig. Maar we waren echt super tevreden en hebben enorm genoten, ondanks de enorme regen. Volgende keer doe ik wel stiften in, want Rembrand gleed in de hindernissen best weg, en hield daarom iets in en ik natuurlijk ook, om mijn paard te sparen. De video-opnamen zijn ook mislukt, alleen 1e hindernis, want daarna was de batterij leeg. -O- Daarna zijn er foto's gemaakt, maar door nieuw besturingssysteem kan ik de camera niet meer leeghalen, dus kan niets zien of dus plaatsen helaas.
We hadden 164 strafpunten, dus net geen winstpunt. Ons doel was 1 verliespunt, dus dat hebben we ruim gehaald *\o/* Helaas zijn er dit jaar geen marathons meer, tenminste niet waar we heen kunnen, dus we zullen over een half jaar of zoiets pas weer kunnen gaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:21

Goed gereden tine !!
Die heuvel in leek is doodeng !!!! geef je groot gelijk dat je daar rustig af ging !!
maar petje af, super gedaan !! mooie oefening voor jullie en het klinkt dat jullie al meer op tempo waren als vorige keer, fijn !!
Aks...ben naar buiten gegaan en idd bij de honden gaan zitten....naar het bos gaat niet, want zoontje gaat straks naar bed, en manlief gaat nog wielrennen...ga zoontje niet alleen laten...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:54

SUPER Tine!! *\o/*
Biancacoo lekker bij de hondjes gezeten.
Aks dinner for one.

Ik heb dienst en moest net een verpleegkundige van de trein halen, die was op repat geweest. Daarna even zijn spullen opgeruimd op de post, ben ik net weer thuis, kan ik weer terug naar de post om nog wat dingen klaar te leggen voor morgen. Dat kon nog niet eerder omdat het dossier nog niet compleet was 8)7 Lekker heen en weer rijden zo... gelukkig is het dichtbij en verder is het een rustige dienst, er staan voor vannacht geen ritten gepland :z

Morgen maar weer eens dressuren met Gwin, denk ik. Kan maar zo zijn dat ik morgenochtend bedenk om te gaan longeren. Ik wil dinsdag nog een training in het bos rijden en woensdag komt er een vriendin rijden, dus dan ook het bos in als laatste 'zware' voorbereidingen voor Uddel begin augustus. Dan ga ik een tweedaagse wedstrijd rijden, beide dagen 30 km.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 20:15

goedeavond

wij zijn ook err terug uit een zonnig, warm, benauwd, heet, regenachtig, nat leek.

wij hebben een mattige dressuurproef gereden (waar we flink genaaid zijn door de juryleden) en uiteindelijk hadden alle 3 de 4 spannen precies dezelfde uitslag na de dressuur.
we hadden 3 ballen in de vaardigheid . eigenlijk best goed want de vaardigheid was erg moeilijk.

het was weer een beetje veel te laat toen we naar bed gingen (1 uur :O ) en omdat het warm was in de vrachtwagen hebben wendy en ik met de deur en dakraam van de vrachtwagen open geslapen. was heerlijk een klein windje door de vrachtwagen.

vandaag nog wel de tent droog opgeruimd, maar wel met als gevolg dat we in de regen moesten optuigen. omdat natuurlijk door de regen de hindernissen glad waren geworden hebben we iets rustiger gereden als we eigenlijk gepland hadden, maar desondanks hebben we echt heelijk gereden en op H3 en H4 de snelste rijd gereden. dus al met al waren we super tevreden met onze 2de plek met 150 strafpunten dus nu zijn we kl2+15 uit 5 wedstrijden +:)+

woensdag mogen we met de burgemeester en zijn vrouw de oostermoer optocht rijden, he HARRY ~~}>

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:56

Goedenavond,
@Tine, super dat je jezelf overtroffen hebt in de hindernissen +:)+ :):)
@Lanouska, jammer dat de uitslag van de dressuur wat 'vreemd' was, maar ondanks dat toch een super resultaat neergezet! RESPECT +:)+ :j
@Frensie, jij was vroeg uit de veren :z , wat een knappe foto's van je honden en wat groeit Beer hard :oo :j en is het op zondag werken voor jou geen probleem ivm jullie zondagsrust ?
@Aks, dadelijk mag vriendlief zich op nieuw aan je voorstellen ;) ... hij is heel het weekend 'op pad' geweest :P
@PrinsjeH, wat een retegave kamer krijgen jullie :):) 8-)
@Nouvel, mooie geconcentreerde foto van jou en Fif :j
@Janouk, verstuikt kogelgewricht...hopelijk valt de schade mee en is Janouk snel weer de oude :(:)
@Dennis, hoe is het gegaan vandaag ? alles kunnen redden qua jureren en rijden ?
@Avaluna, heeft 't ffies druk :):) , daarom :wave:

Nou ben ook weer terug en momenteel zit mijn 2de Millionair Shortbread in de oven voor mijn collega's morgen. Die van vrijdag is gisteren meegegaan naar de zaak van manlief en dat is allemaal op gegaan :Y)

Vanochtend ondanks de regen en de blub heerlijk gereden . 1e proefje had Brutus wat moeite met de natigheid en plassen samen met de verzamelde draf... en waren mijn punten niet geheel in overeenstemming met mijn gevoel... en 2e proef liep écht lekker... ik was ondanks mijn punten al zoooo trots op mijn kanjer, mijn rots in de branding... dat gevoel is in geen punten uit te drukken <3 . 1e proef 219 punten en 2e proef 240 punten :):) , vaardigheid foutloos echter paar seconde tijdsoverschrijding dus ook daar nog een wp gescoord....oftewel 5 wp's gescoord en nog veel belangrijker een heerlijk gevoel :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:00

Indd, hij mag zich wel opnieuw voorstellen ^) is nogsteeds niet terug...
Hij heeft zitten bbqen... grrr!

Lekker, nóg een MSB!! :9
Heb nog een receptje gevonden, net zo slecht:
[VT] Recept voor de ultieme chocoladetaart
:=

Super van je winstpunten zeg :oo 5... :oo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:05

Heb tussendoor zelfs nog tijd gehad om een jonkie te trainen :).
Jureren ging prima, 1 combi had afgemeld, dus er bleef maar 1 combi over dus was snel klaar ;).

Terrein was zwart en waar het niet zwart was stond het gras tot aan Roos haar buik...... Was dus flink zwaar en als je op een honger dieet ben (tja, Roos is chronisch dik :+) en het gras komt ongeveer tot je neus, hihi O:). Hals strekken/hapjes snoepen, wat is het verschil? Ze hoefde enkel haar mond open te doen.
1e proef super fijn gereden ondanks het slechte terrein, 214 punten dus echt wel tevreden.
2e proef erg slordig omdat ze moe werd en er fietsers tussen de ringen door fietste (ruimte van ong 2 meter) met met je wilde praten, daardoor grote fouten gemaakt (oa verkeerde galop die meteen een 2 waard was, zie dat maar weer eens goed te maken) toen 190 punten. Maar kon er wel super fijn aan blijven rijden terwijl ze eerder altijd stopte met lopen als het zwaar werd.
En foutloos in de vaardigheid, en zelfs binnen de tijd! Ook in de barage foutloos binnen de tijd. 1e van de M, Z en ZZ samen.

Nu maar weer eens gaan lessen komende maand om volgende maand te knallen!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:09

@Aks, ziet er overheerlijk uit en heb het receptje direct opgeslagen :9 :Y) , thanks ;)
@Dennis, super vaardigheid en super 1e proef *\o/* , jammer maar begrijpelijk van je 2de proefje... maar toch overall een super resultaat :j +:)+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:23

Super resultaat Dennis! Jammer van de 2e proef.

Ollie ook super wedstrijdresultaat!!
Tja, werken en zondagsrust. Dit werk heeft met gezondheidszorg te maken, dus dan kan het. Mijn collega's in de planning zijn toevallig ook allemaal christelijk en een stuk strenger dan ik en die doen het ook. Ik merk wel dat de grens tussen wat wel en wat niet kan op zondag begint te vervagen doordat ik werk. En manlief en ik zijn ookal een tijd niet naar de kerk geweest. 's Ochtends gaan we eigenlijk nooit omdat dit de enige dag is dat mijn man een beetje kan uitrusten en uitslapen en 's avonds kunnen we niet omdat ik dienst heb. Dus dat is wel iets waar ik af en toe mee bezig ben en over twijfel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:07

@Frensie, Je hoeft je niet te verantwoorden hoor :o , Het kwam bij mij op als vraag... daar ik in de veronderstelling was dat zondagsrust ook 'niet werken' betekend, daar je ook bijvoorbeeld niet mag paardrijden op zondag... en hoe één ieder daar een invulling aan geeft dat is mij om het even :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:27

_/-\o_ *\o/* :j Gefeliciteerd met de goede wedstrijdresultaten allemaal. Ik ben trots op jullie en de paarden!

update vanmorgen
Janouk reageert (te) goed op de medicijnen: ze is flink brutaal en belast het been goed. Ik koel het been een paar keer per dag. De zwelling begint af te nemen: er komt weer wat model in het been. Geen rare bulten van peesblessures te voelen. Het zegt nog niets, maar het lijkt minder ernstig dan gisteren.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:54

@ Ollie; zie het niet als verantwoorden hoor ;) Eerder als uitleggen. Ik merk dat zondagsrust voor heel veel mensen een vreemd begrip is en al helemaal aangezien de ene christen er weer een hele andere draai aan geeft dan de andere.

@ Janouk: dat lijkt al wat goed nieuws!! *\o/*

Ik heb lekker de hele nacht kunnen slapen :Z

Fijne dag allemaal :evaw: