[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:25

Je hebt toch ook zo'n systeem waar mee je paarden in 1 keer los kan koppelen van de wagen?? Zou ook veilig moeten zijn...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:25

Volgens mij moet vaardigheid nu al verplicht met cap. Bij de kampioenschappen werd dat ook uitdrukkelijk vermeld, anders mocht je niet meedoen.

En vwb de handschoenen: is een ongeschreven regel (altijd handig!!) dat het bruine handschoenen zijn. Bij een onderlinge zal dat niet zo uitmaken, maar bij officiele dus echt wel. ;(

Vanavond priveles met de pony gehad, ik was erg tevreden, maar instructeur niet. Ik geloof dat we niet helemaal op een lijn zitten. Erg jammer. Zat een tijdje terug ook al te denken om te stoppen, kan ik beter tijd, geld en energie in privelessen stoppen (van instructeurs die wel op dezelfde lijn zitten). Blijft moeilijk, ik wil ook dat hij leert om met andere aanspanningen te rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:11

Ik zat al te twijfelen over dat mailtje. Maar dat is dus voor een andere wedstrijd.
Is er 10 januari dat ook een ponywedstrijd op de manege? Of lees ik het mailjte helemaal verkeerd.

Maar dit is dus niet het geval?
Roden gaat niet door en wordt ook niet ingehaald?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:22

De voorlezer hoeft niet perse op de wagen te zitten, die mag ook gewoon bij de b of de e staan. Deze moet net wat als Anneloes zegt wel netjes er bij lopen. Dus cap/hoedje, handschoenen en nette kleding.

Vaardigheid is inderdaad verplicht met cap te rijden, ik had laatst een wedstrijd en moest met inrijden met dressuur ook al een cap op. Had alleen geen tijd meer om de cap af te doen voor het hoedje en heb dus met cap gereden.
Is nu nog niet verplicht maar zal me niet verbazen dat het binnenkort wel zo moet

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:23

Tine: ik heb al verschillende handschoenen geprobeerd, allemaal bruin, maar deze die ik heb vind ik niet fijn rijden. De leidsels glijden me uit de handen op eenof andere manier.

Heb nu hele donker groene, bijna bij zwart af, die gebruik ik ook onder het zadel en daar men ik het fijnst mee. Heb het overlegd met instructrice die ook jury is en die heeft akkoord gegeven., Heb er ook nog geen commentaar op gehad

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:24

Dat is vervelend Martine dat je niet op 1 lijn zit met je instructeur. Kun je niet samen met iemand bij jou les krijgen of in de manege van een ander dat hij wel met een andere aanspanning in de bak loopt, maar dat je van een ander les krijgt?

Ik praat tegen mezelf geloof ik, maar kan niet slapen. Dus heb even een kopje thee gemaakt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:54

tallechie schreef:
Dat is vervelend Martine dat je niet op 1 lijn zit met je instructeur. Kun je niet samen met iemand bij jou les krijgen of in de manege van een ander dat hij wel met een andere aanspanning in de bak loopt, maar dat je van een ander les krijgt?

Ik praat tegen mezelf geloof ik, maar kan niet slapen. Dus heb even een kopje thee gemaakt

Ik heb de luxe dat ik veel instructeurs heb. De verenigingsinstructrice voor onder het zadel geeft me ook priveles (ohz en mennen), en haar manier staat me heel erg aan. Ik heb ook nog een priveinstruceur mennen, die zit op dezelfde lijn als instructrice, maar woont tegenwoordig ver weg en heeft volle agenda. Maar die 2 gaan dus wel heel goed. Maar ik vond het ook leuk om in een verenigingsles mee te rijden. Nu zijn de overige lessers toch al veel minder fanatiek ingesteld, dus het heeft geen zin om een van hen te vragen mee te doen in een priveles. Ik kijk het nog even aan, maar leuk is het niet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:10

Ik zag gisteren bruine handschoenen eindelijk een stel wat lekker zit blijken het wel menhandschoenen te zijn, maar mist wel de versteviging tussen middelvinger en ringvinger, mij kennende houden ze dan niet lang.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:41

ik rij niet op de achenbach manier dus heb gewone rijhandschoenen. Heb er nu van roeckl zijn warm en glijden absoluut niet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:01

Ik probeer wel met achenbach te rijden en dat gaat ook prima met die handschoenen waar ik nu meer rijdt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:13

Ik rij ook met roeckle handschoenen :) de meredith beerbaum versie. Zomers ongevoerd, in de winter de gevoerde versie :)
Achenbach en boerenbach werkt het prima :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:08

Heb eventjes bijgelezen, ik rijd normaal op de rijmanier ohz, maar dan meestal met mijn hele handen een teugel.
Oke, dan ga ik wel voor de zekerheid naar bruine kijken.

Kom net bij de dokter vandaan en ik moet bloed prikken, bah,, ik ben zo panisch daarvoor en denk dat het ook behoorlijk kabaal gaat worden daar, als ik een naald zie dan weet ik niet meer waar ik het moet zoeken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:18

Vandaag bloed laten prikken, wat ging de rij snel zeg, had amper de tijd om er goed overna te denken. Mijn vriend kon eerst niet komen, zijn accu was leeg maar toch optijd voor mij kunnen komen.. vrouw die ging prikken was ook erg geduldig en ik kon me eerst gek maken en ze liet me rustig gaan, daarna werd ik vastgebonden aan de leuning .. ik maakte namelijk niet goed een vuist en ik bewoog alle kanten op, ene kant had het dus iets goeds, maar ik kon dus zo ook niet makkelijk weg en dat was een groot nadeel.. uiteindelijk was ik heel rustig en zorgde me vriend en mijn moeder voor goede afleiding al met al viel het reuze mee had niet eens door dat ze 2 buisjes vol had! Ben erg trots .. zonder te schreeuwen en geweld :)..

Daarna heb ik nog 2 guppies gekocht :j

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:35

jouke_h schreef:
Je hebt toch ook zo'n systeem waar mee je paarden in 1 keer los kan koppelen van de wagen?? Zou ook veilig moeten zijn...

ja heel veilig als je paarden er vandoor gan met een zweng achter zich aan bungelend, zonder groom en menner in de buurt en uiteraard zonder rem! :Y)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:54

Ja idd dat systeem zou ik ook niet willen hebben.

Hier kan ik nog steeds niets doen. Ze hebben wel lekker bijna 5 uur op de wei gestaan maar dat is het enigste en ik begin het behoorlijk beu te raken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:03

Vandaag ben ik niet naar stal gegaan, hij heeft een dagje vrij en staat 5 uurtjes buiten. Ja het weer wordt ik ook helemaal gek van vreselijk, want je kan zo echt niet super werken, al is bij ons nu wel de longeerkraal oke. Het is alleen zo glad om daar te komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:19

Ik ga wel een poging wagen om op stal te komen.
Als het goed is hebben ze zand gestrooid op de oprit.

Als ik alleen ben longeer ik hem even en anders ga ik even onder het zadel rijden,

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:11

Hey!
Goh wat een weertje weer, lekker koud :D

Net onze hond laten inslapen...

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:12

Owwhhh heel veel sterkte jelleee!!!

Heb vandaag geen zin om wat te doen. Morgen maar weer. Ondanks dat het dan allemaal ongeleide projectielen zijn :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:58

ooh jelle wat vervelend was hij al oud?

brrrr wat is het koud! pony's hebben lekker buiten kunnen spelen, terwijl ik de molen schoon moest maken... das dan weer minder haha

jammer genoeg is de wedstrijd voor zondag afgezegd

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:04

sterkte Jellee

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:27

Sterkte Jellee!

Ik ben op stal geweest, maar vondt het gewoon te koud om te rijden. Daarbij kwam dat het al weer wat begon te sneeuwen en dus niet heel laat terug wilde rijden. toen maar besloten om hem even in de bak te laten rennen, hij staat overdag gewoon buiten en krijgt dus zijn beweging wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:37

Sterkte Jellee!

Vandaag de boel hier gelongeerd, nadat ze slechts 8 uur buiten hebben gestaan (normaal toch wel 10-12 uur op een dag). Was even niet anders, wilde vroeg klaar zijn met alles, ben nog steeds niet helemaal beter. Ik hoop morgenochtend voor de sneeuw met alletwee nog iets te doen. Als het niet te koud is, met mijn paard even mennen, anders beide longeren. Maar kan wel aan de bodem merken dat de vorst aanhoudt (en de zout op was). Hij wordt steeds harder. Gelukkig vandaag weer een paar zakken zout weten te vinden, hopelijk wordt het daardoor weer beter. Maar als dit nog lang gaat duren, kan ik zometeen ook niet meer thuis aan de slag. Wordt tijd dat ik een trailer met koetsenframe kan aanschaffen. Donaties zijn welkom *D

Nou, ik ga maar eens slapen, lampje is uit hier :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:56

Martine: als je voldoende donaties hebt houdt ik mij ook aanbevolen.

Ik begin dit weer nu echt vervelend te vinden. Je kan geen kant op, je kan geen afspraken maken, echt niks aan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:21

Sterkte jelle met het verlies van je hondje.

Ik hoorde dat het morgen echt heel slecht weer werd, ik moet de paarden binnen halen meestal tussen 3 en 4, weet iemand hoe laat de storm ongeveer komt morgen in amsterdam?