[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:36

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:59

Ff snel tussendoor.... hele dag gewerkt, Ol snel uit de wei geplukt, zo honden uitlaten, Han ophalen van logeeradres (maar dat is Eindhoven dus wel even onderweg).
Mies is gelukkig weer vrolijk en eet weer goed en, op haar manier, actief, denk dat het inderdaad kwam van dat warme weer opeens. Ze heeft nog een flinke vacht, die vacht wordt steeds dichter naarmate ze ouder wordt als ze haart halen we er enorme plukken uit. Ze is al verhaard, was denk ik februari zoiets?

Tallechie en Gem wat ongelovelijk balen zeg... -O- arme paardjes.
Bij 'ons' op de wei is tot nu toe alles heel gemoedelijk verlopen, is ook wel enorme weide maar goed je hoeft er maar een draak tussen te hebben zitten en je kunt de pech hebben dat net jouw paard te pakken wordt genomen...
Ollie is nu bijna door haar haar heen, ze krijgt echt zo'n arabierenvacht superglad en heel fijntjes. Kwam enorm pak haar vanaf, dacht dat ze niet zo'n dikke vacht had maar dus blijkbaar wel :o?

HT goed bezig geweest, Tara in de 'zen'houding brengen O:) en Aks leidsels onderweg, OK!

Morgenochtend heb ik afspraak met stalgenootje dat ze meegaat mennen. Hoop dat ze het leuk vindt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:28

VHU: toen onze Akita boven de 10 jaar was, ging ze naar de trimsalon. Omdat ik zelf nogal allergisch ben en gewoon totaal niet door de vacht heen kwam, was dit voor mij ideale oplossing. Dan was ze weer snel in zomervacht. Misschien voor jou ook een oplossing.

Zooo, ben net op tijd terug van paarden naar de wei brengen zeg, het stort hier nu. *\o/* *\o/* *\o/* Eindelijk regen. Heerlijk.
Net fantastische springles gehad met Thabor. Hij was zo ontzettend gehoorzaam. Heerlijk dier is het toch. Morgen hopelijk nog puf om met hem te gaan mennen.

Zometeen pony wassen en vlechten. Hou hem maar op stal vannacht, anders is hij zo weer zwart.
Nu eerst even avondeten maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:03

Ht,,les van ton monhemius, die man is brillant,.lijkt me vreselijk leerzaam !
Wedstrijdgangers voor morgen succes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:14

Ik las net (had eerder geen tijd gehad) in de krant de overlijdensadvertentie van de jury, waarvan de zoon 1,5 week geleden belde dat zijn vader ernstig ziek lag. Echt zo verdrietig. Was zo'n vriendelijke, goedgehumeurde man. Dat het zo snel toch kan gaan. 6 april was hij ook nog jury bij ons.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:51

Tine dat meen je niet... Je bedoelt toch R.O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:02

Ja. Echt ongelooflijk. Sinds dat telefoontje van zijn zoon denk ik echt dagelijks aan hem. Had zondag aan A.P. nog gevraagd hoe het ging, maar toen ook al gehoord dat het niet best was. Hij is gisteren overleden.

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:15

Ai zie overlijden. Niet leuk! L

@ht nou het is niet zozeer vacht: ezel is tropisch dier. Ze hebben de vetlaag zoals paard tegen bescherming van regen niet. Ezels worden dus meteen tot op huid zeiknat. Zijn niet waterproof. Daarom is schuilgelegenheid een vereiste bij ezels. Ze haten regen maar kunnen er ook echt doodziek van worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:16

Net zoiets als geiten dus.

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:26

@tine10; zelfde als geiten idd. Wij noemen dat "natte dieren".

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:41

Wat een verhalen hier weer :D

Tallechie beterschap voor de ponies!
Gem, wat vervelend zeg, hopen dat het allemaal netjes geneest zonder littekens.(lijkt me dan wel balen dat je op de boot zit)
Tine, vreemd dan als iemand overlijd die je "pas" nog gezond en wel gezien hebt.
HT les van Ton monhemius, ik vond er geen zak aan met pablo (maar dan heb ik het wel over een jaar of 6 terug hoor) Hij had hele vreemde oplossingen voor Pablo zijn gedrag.

Hier ook wat regen, maar er mag nog even iets meer vallen (liefst vannacht dan haha) dan kan ik het land nog even rollen. Ben druk bezig de schuur leeg te ruimen, zaterdag met deze weersvoorspellingen moet er 123 man in :P . Vandaag heeft de schuur dakgoten gekregen. Echt geniaal, stopt gewoon een busje, achterdeuren gaan open. Zit er een wals machine in met een rol aluminium erboven. Machine aan en er komt een dakgoot uit. Echt grappig (bedrijf is van een buurman) want we hebben gister pas de offerte gekregen en geakkodeerd.
Det heeft weer een charmante kras van 20 cm op haar hoofd, troela.
Ik heb mezelf vanmiddag een laptop kado gedaan, handig als ik straks de wedstrijden ga doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:10

Ik ben een jaar of 15 geleden wel eens bij hem op stal geweest in Halfweg. De manegeles die ik zag was ik niet zo heel gecharmeerd van, maar Ton zelf was ontzettend aardig en nam alle tijd om te vertellen over zijn paarden, zijn manier van rijden en mennen, zijn visie etc etc. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen waren zijn top-paarden, tegelijkertijd gewoon lespaarden voor de goede ruiters, die wisten waar ze mee bezig waren.

Oja, ik zag vanmiddag dat de DA een tubetje Vetramil wondzalf had achtergelaten voor de oppervlakkige wonden. Dus dat smeren we er eerst maar eens op.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:40

Vetramil is honing zalf toch? Mesistran is ook met honing. Daar heeft nouvel fifi mee behandeld toen met die vreselijke buikwond. Schijnt ook top spul te zijn.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:44

Ips-grote schuur voor een feesie,hoop toch wel droog weer hoor
Ik had gisteren ook zoiets van....pfffff wat moet ik veel tegelijk en had al moeite om mijn kont op de stuiterende concourswagen te houden op een hobbelig grasveld :o maar vandaag alles weer gedaan,en nu :)*
Ezelvrouwtje-weer wat geleerd,van geitjes wist ik dat wel,bij de eerste druppels staan de dames al binnen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:47

Akshay schreef:
Vetramil is honing zalf toch? Mesistran is ook met honing. Daar heeft nouvel fifi mee behandeld toen met die vreselijke buikwond. Schijnt ook top spul te zijn.

:j , morgen eens kijken hoeveel ik daarvan nog nodig denk te hebben. Zo te zien kan het ook via internet besteld worden en is het niet recept-plichtig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:56

Zo we zijn weer thuis... heel de weg file gehad en 2 uur en kwartier gedaan over wat ik anders in uur en kwartier doe .... gefrustreerde zoon opgehaald want neef had hem zitten treiteren vanmiddag -O- onze zoon is nooit zo goed in van zich afbijten (tja... van wie heeft hij dat nu he) vond het zo sneu voor hem.... en dan terugweg nog dik een uur grrr wat een tijdsverspilling al dat gerij in die auto. Rug hield zich gelukkig redelijk.

Tine deed de trimmer dan plukken? We hebben voor Mies een speciale kam waarmee we de vacht er nu wel beter uitkijgen, maar de vacht zelf lijkt steeds dichter te worden (en dus ook eerder te vilten). Zal hier eens vragen aan de plaatselijke trimster wat die ervan vindt. Weet wel dat ze beslist niet geschoren moet worden of geknipt, dan gaat hele vacht eraan. Triest van het jurylid....

Grappig Ips, die goten-machine! Ken TM niet maar zo heeft ieder weer zijn plussen en minnen met lesgeven en wat je er zelf mee kunt. Zoveel mensen, paarden, pony's en zoveel ideeen en aanpakken.

Ben bezig een heel leuk project op onze school op te zetten, hoop zo dat het lukt! Moet financiering rondkrijgen en toestemming van directie enz. Vind het allemaal erg spannend maar wordt er wel erg fanatiek en vrolijk van dus prima voor mijn motivatie :+

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:19

tine10 schreef:
Ik las net (had eerder geen tijd gehad) in de krant de overlijdensadvertentie van de jury, waarvan de zoon 1,5 week geleden belde dat zijn vader ernstig ziek lag. Echt zo verdrietig. Was zo'n vriendelijke, goedgehumeurde man. Dat het zo snel toch kan gaan. 6 april was hij ook nog jury bij ons.

Jeetje, ik had de advertentie wel gelezen maar me niet gerealiseerd dat hij dat was. Het zal toch wel gek zijn zaterdag op de wedstrijd als je bedenkt dat hij daar ook had kunnen zitten.............

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:36

Misschien besteden ze er op de wedstrijd nog aandacht aan zou wel gepast zijn....

Vanochtend op stap met stalgenootje ipv met mijn vaste groom. Was dus weer stap in het mennen met Ollie want ik heb rotsvast vertrouwen in mijn groom en voordat ik met iemand anders op de wagen ritje ga doen moet ik dus echt al wel wat vertrouwen in pony/paard hebben. Het was erg gezellig (vind ik toch wel een van de leukere dingen van mennen, dat je iemand mee kan nemen :D ) en Ol gedroeg zich keurig. Wat nieuwe weggetjes verkend, al met al dik uur gestapt/stukjes gedraafd, heerlijk begin van de dag.

Had haar van tevoren gelongeerd.... maar goed ook want ze ging als een raket in de rondte, beetje energiek door 't weiland geloof ik :=

Volgende week bij de endurance wedstrijd mag ik bij de start en de vetgate staan zo gaaf *\o/* Frensie waar sta jij, misschien ook daar?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:14

Wij gaan bij de prijsuitreiking van de vaardigheid er zeker aandacht aan besteden, hij zou deze namelijk gaan jureren.
Zal wel even een moeilijk moment zijn, maar dit is toch wel het minste dat we kunnen doen. Ook al zal zijn familie er waarschijnlijk niets van meekrijgen, vind ik toch wel dat we dat stukje respect moeten tonen.

VHU: ik weet niet wat ze allemaal precies deed, maar niet scheren, plukken of knippen. In ieder geval wassen en daarna waarschijnlijk eindeloos borstelen. De salon was ook altijd compleet ontploft als we haar weer ophaalden. Maar ze knapte er zo van op. Voelde zich ook gelijk veel blijer. Kan het je echt aanbevelen.

Gem: hopelijk geneest het mooi.

Ips: sorry, als schippersdochter moet ik je toch even corrigeren. Het is een schip, geen boot (een boot is een roeiboot hahaha)

Vanmorgen alleen op wedstrijd geweest met Amerigo. Ons debuut in de M. Tallechie heeft me voorgelezen. Ik was vooral over de 1e proef erg tevreden. Pony deed goed zijn best. Natuurlijk kan het allemaal nog beter, maar ja, dat kan het altijd :D Tweede proef was Amerigo moe en dan heb ik meer moeite om de aanleuning voor elkaar te krijgen.
De vaardigheid ging heel hard, helaas alleen 1 bal. Omdat ik de andere 2 nog wil trainen en manlief ook niet hele dag alleen thuis wil laten, zo ongezellig, ben ik na de wedstrijd weer naar huis gegaan.

Heb nog wel eerst 2 vrouwen en kinderen heel blij gemaakt. Waren wandelaars die langs de wedstrijd kwamen. Ze stelden me allerlei vragen, waarom ik stiften gebruikte, hoe ik het invlechten had gedaan enz enz. Die kinderen wilden wel graag de pony knuffelen, wat natuurlijk mocht. Toen de vraag of ze ook met de pony op de foto mochten. Uiteraard. Even mooi plekje in de zon opgezocht, kindjes halstertouw gegeven en zelf net buiten beeld erbij gestaan. Iedereen helemaal blij. Toen heb ik gevraagd of ze misschien ook wel even op de pony wilden zitten. Nou, hun dag kon toen natuurlijk niet meer stuk :D

Nu even slapen en nog knutselen met de definitieve startlijst voor zaterdag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:31

Goeiemiddag! Heb het druk (moet nog een lied maken voor de 45-jarige bruiloft van mijn ouders a.s. zaterdag :x ) dus alleen een update Y;( .
Vanmorgen het verband eraf en de wonden zien er mooi en rustig uit +:)+ . Ook geen vocht of verdikkingen, DA was zeer tevreden! Maandag komt ze weer om verband te wisselen.
Nu nog een manier verzinnen om de AB - poeders te geven, want meneer blieft het niet door zijn muesli. En ook niet door zijn slobber -O- . Morgen eerst maar eens kijken of hij überhaupt slobber lust zónder AB, en anders de trucendoos appelmoes, appelstroop of potjes Olvarit - fruit of Olvarit - worteltjes (met poeders) openen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:34

VHU ik weet nog niet waar ik ingedeeld ben bij de CEI. Heb wel om een controlepost oid gevraagd.
Jij mag er lekker vroeg zijn voor de start :)

Tine fijn dat je tevreden was! En anderen blij gemaakt, altijd leuk!

Gem hoe gaat het nu met Moos? Edit je staat boven mij. Appelmoes is vaak een fijne truc! Met een grote spuit in de mond geven.

Ips vanavond feest!

Vanochtend Gwin gelongeerd. Die had er zin in. Daarna mocht ze lekker anderhalf uur op het gras met haar vriendje. Appeltaart zit nu in de oven, ruikt heerlijk!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:07

gem: inderdaad met een spuit in de mond geven,toen showtime een maand in utrecht stond,kreeg ze elke dag 3x zo'n spuit,nou ik kreeg hem er niet in....maar bit in en dan de spuit ertussen....dag showtime......baasje was slimmer ;)
tine fijn gereden en kinderen blij gemaakt
frensie heeft appeltaart gebakken.....we komen eraan ,heb je genoeg voor iedereen hier? *D
ik heb met een sun rondje bos gedaan, wist dus niet dat ze de ruiterpaden breder hadden gemaakt...wauw heerlijk met de oxer gestuiterd *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:35

Kreeg net een mailtje dat ik 180 en 187 punten had. Dus ben gelijk M met 2 wp *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Toppony. Ik vergeet nooit dat toen ik met hem begon (en ook later nog) er meerdere mensen tegen me zeiden dat ik met hem geen schijn van kans zou maken. Nou, ben nu lekker wel M. Puh! :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:39

Jeejjjj Tine *\o/* !

Ik heb trouwens de afgelopen week aan boord de FAQ van AR eens grondig onderhanden genomen. Veel aan informatie-voorziening gedaan, maar wat me vooral opviel is dat er zoveel leuke oude interessante discussie-topics te lezen zijn :) ! Sommige al lang niet meer actueel, maar anderen nog steeds wel :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:48

*\o/* gefeliciteerd Tine, knap gedaan !
Er is niets mis met die pony !! mensen zien HET gewoon niet in hem !

Verder..rustig hier..maar ik heb niets te vertellen en ga lekker slapen.. :j trusten voor ieder straks.. :z