[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:11

Ben ik ook weer.

Nou, die wedstrijdbak is inderdaad superzwaar. Bij het losrijden liep hij heel fijn. (was wel lastig losrijden, 6 combinaties, waarvan er 1 steeds op allerlei plaatsen zomaar stil ging staan en dan gewoon 5 minuten bleef staan :? en stappers bleven ook gewoon op de hoefslag, dus weinig mogelijkheid om te draven). Fijne bodem ook bij losrijden. Kom ik daar de wedstrijdhal is, valt pony spontaan uit. Wat een bodem zeg. Maar goed, even wakker gemaakt. Hij liep heel mooi constant tempo, lekker actief (krijg ik een 5 voor impuls, snap ik niets van), maar nageeflijkheid was wat minder. Hij kan niet en trekken en helemaal nageeflijk lopen. Maar goed, hij liep mooi constant, figuren waren goed, alleen die nageeflijkheid dus. Helaas 178 punten.

Vaardigheid ging heel goed, goed snel (had 20 sec over :oo ), maar wel 2 ballen helaas. Dus volgende keer maar iets rustiger (als dat al de oorzaak was hoor) Maar hij was supergehoorzaam. Wel jammer dat ik nu nog steeds geen wp in de M heb, maar goed, wie weet in Zeijen. We blijven het gewoon proberen.

Na de vaardigheid in het bos uitgestapt en zoonlief heeft daarbij een stukje gestuurd. <3

Bettepet: hoe is het gegaan?
Bianca: Lekkere dag bij huskydag gehad
Tallechie: Veale vond gewoon dat hij een rolbeurt had verdiend. Zag er erg grappig uit.
Avaluna: frustrerend he, verhaal typen en dan alles kwijt zijn.
Sonjim: maar overal merries in de weides stoppen zodat je paard door loopt op rit :D
Ollie: voert hondenbrokjes aan groom :Y)
Ingrid: Rembrand is niet dik, ook niet mager, maar kan zijn ribben wel zien als hij aan longe loopt, gewoon goed dus. Is gewoon een slechte eter. maar ja, als hij dan moet presteren, is het wel handig als hij ergens zijn energie uit kan halen. En tuurlijk is verhaal op de zak maar een leidraad, maar hij eet 3/4 van wat hij zou moeten eten. En vooral omdat hij dus wat sloom is, zou het wel fijn zijn als hij wat meer zou eten. Maar goed, de brokken lijkt hij lekker te vinden en goed te eten (maar dat is altijd even aanzien, meestal als hij aan nieuw voer gewend is geraakt, laat hij het weer staan. zou ik ook moeten doen, goed voor mijn lijn)

Hier nu druk met de voorbereidingen van onze menwedstrijd volgend weekend en ook alweer met de voorbereidingen van de volgende menwedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:26

Haha Tine plat door de bocht in de vaardigheid, grappig. Tja en trekken en nagevelijk dat is ook niet echt te doen, jammer.
Heb trouwens nog een MMS bericht van iemand gekregen met foto'tje van Snuit aan de vrachtwagen, maar kan het nummer niet thuisbrengen is het van een van iemand hier geweest? Lanouska hield me ook mooi op de hoogte tussendoor, zo grappig, super bedankt nog!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:31

Inderdaad plat door de bocht. Van hindernis 13 naar 14 moest je eigenlijk een volte draaien, maar ik heb hem rechtstreeks gepakt. Moest wel vol op de rem om het te halen, was echt haakse bocht, maar het lukte. Was met een groter paard niet gelukt hoor. (grotere pony ook niet denk ik ;) )

Nou, ik ga paarden maar voeren (wilde gaan mennen met Thabor, nou ja willen.... vind het nog wel eng, maar moest eigenlijk toch maar wel, hoe vaker ik het doe, hoe meer het vertrouwen weer komt; maar manlief is ziek naar bed gegaan) en dan maar voer voor onszelf gaan maken.

Wil ook nog cake bakken. Krijg morgen visite (om over hengstenkeuring te praten, krijg ik mooi allerlei tips)

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:33

VHU, wat super stoer dat het 4 span in de finale staat!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:37

@ VHU: geweldig dat Snuitje in de finale zit met zijn maatjes!! Super kereltje!

Ik ga ook eens wat foto's spammen :Y)
Heb mijn kereltje vandaag weer gelongeerd, hij deed het best goed! Met zijn knie lijkt ook niets meer aan de hand! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:12

@VHU: wat een keigoeie pony heb je ook!! (en peerd ook, bosrit, stoer! :D )

@SL; mooie fotos

@tallechie; fijn dat de vaardigheid zo goed voelde. En het losrijden ook :) balen van je punten

@biancacoo; lekker met de pupsels op pad geweest.

Nou thuis... Werken was een ramp. heb m'n best gedaan niet teveel te tillen... Paar wieltjes maar gedaan :o voelde wel bij elk wiel dat het niet slim was... Toen de huurautos aan de binnenkant alle ramen gedaan. En een paar demo's gewassen.
En toen heb ik de handoek in de ring gegooid.. Rug is gewoon op... :\ zelfs met nierband aan ging het niet best meer...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:19

@VHU, wat super van Snuitje *\o/* en je instructeur...
@Naaltje, :(:)
@Tine en Tallechie, jammer van de punten maar wel begrijpelijk met zo'n zware van bodem ... :j
@Biancoo, wat fijn dat je kanjers zich goed hebben gedragen op wedstrijd.. hopelijk hebben ze al wat goede indrukken opgeslagen op hun harde schijf ;)
@Sander_Lotte, wat fijn dat de knie van Romeo niet meer op slot schiet... en heerlijke longeerfoto's...

Vanochtend ook lekker met de pony's aan de gang geweest. Simba gelongeerd met dubbele lijnen en met Bruutje en hondje ben ik lekker richting de duinen gereden.... heerlijk nu pas op de plaats want mijn batterij is al weer behoorlijk leeg ^)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:40

zo bijgelezen en mooie samenvatting van ollie hierboven... 8-)

snuit in de finale is wel stoer zeg! *\o/*

ollie, lekker bezig geweest, was ook heerlijk weer! :j
verder rustig aan hoor... :(:)

Hier ook hele dag paardjes...
Vanmorgen stallen gedaan, paardje op stal erbij, dus weer een box meer... :+
Daarna Fifi ingespannen, de hele week was ze al een beetje hyper en gister onder het zadel liep ze zich echt enorm druk te maken en te spannen, doorweekt daarna dus, ondanks het scheren...
Vanmorgen was ze nog duidelijk moe van gisteren, was ze was zoooo braaf voor de wagen! :D

Vanmiddag met staleigenaar mee geweest op de wagen met klavertje 3, zonnetje was doorgekomen, echt heerlijk weer! :j
toen nog even paddocks gemest, voer klaar gezet, en toen was de dag wel weer zo'n beetje om...

tijd voor thee met boterkoek... :9 :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:50

Oude eigenaar van Veale staat ook in de finale en zijn dochter ook en nog een menner uit het noorden.

Wij gaan even eten, vanavond wil vriendlief voetbal kijken bij schoonouders

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:57

VHU super van snuit
tallechie veel plezier met voetbal kijken.
Tine balen van zo'n zware bak.

Enkelspan was naar mijn idee ook al een oplossing voor het probleem met Chicko. Billy trekt zich er verder niet veel van aan en loopt gewoon door gelukkig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:01

@Nouvel braaaave Fief, gek beest :+ leuk hoor met klavertje drie op stap, vind dat zo mooi om te zien!
@Naaltje tja als het niet meer gaat, gaat het niet meer.... :(:) Wanneer kon je ook alweer naar de osteo?
@Sonjim altijd lastig twee van die verschillende pony's in tweespan. Veel enkelspannen kan helpen, aan de andere kant werkte het bij Alwyn zo dat hij doordat Snuit zo vlot was hij zelf ook veel vlotter werd, die had het snel door dat hij moest 'bijbenen'. Niet dat het uiteindelijk een goed span is geworden, maar dat lag ook wel echt mijlen uit elkaar.

Hier aan het uitbuiken van de nassi :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:02

Snuitje vond zichzelf echt super stoer vandaag! Kleinste van het span maar bloedje fanatiek! En terecht in de finale!
Maar erg sterke tegenstanders :)

De MMS kwam trouwens van mij :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:25

ik had wobbe trouwens vandaag weer aan de dubbele longe.
en hij deed het wederom echt heel goed!
aan de ene kant denk ik "misschien snapt hij het trucje nu eindelijk"
aan de andere kant denk ik/ben ik bang dat ik het dan weer 'verkeerd' doe waardoor hij ineens zo netjes nageeflijk loopt.
maar ik heb soms de lijnen die van mijn hand naar de ring van de singel lopen bijna in een boog.

ik heb ze trouwens eerst door een ring van de singel (in dit geval een zelf gemaakte lus) dan door het bit en dan weer terug naar een ring van de singel op dezelfde hoogte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:27

@Evelli bedankt! Als je ziet wat er in de finale staat .... wow. Peter stond 3e overall. Vijf gingen door, dus hij zit er goed bij. Nu heb ik wel het idee dat het nog sneller kan omdat hij nu een beetje weet wat hij aan ze heeft, dus ben heel benieuwd. Maar vd Kamp jr is gewoon onverslaanbaar, die zou een fout moeten maken wil hij hem kunnen verslaan. We hoopten echt op finale, dat is gelukt, dus op zich is missie al geslaagd....maar....je weet maar nooit.

Ben wel benieuwd hoe Snuit het straks weer enkelspan doet O:) . Of hij doorheeft dat hij 4-span mag knallen maar met mij dus ff moet dimmen :+

@S_L wat een fijne foto's van Romeo!
@IT ik werk nooit met touwtjes.... dus weet ook niet hoe het moet :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:33

het was niet met touwtjes, maar met dubbele longe.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:38

gewoon ff tussendoor.

Afbeelding
maandag gemaakt, toen nog niet heel erg ziekjes was...hopelijk morgen weer :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:58

Ollie1 schreef:
@Sonjim, wat leuk zo'n enthousiaste verzorgster... vasthouden.... dat doe ik namelijk ook... ben helemaal blij met Ingrid. Je voert ze af en toe een hondenbrokje en dan is ze tevreden _O-

Ja en dan zeg je dat je geen kaas lust en krijg je broccoli met kaas. %)
Maar Ollie haar groentesoepjes en appeltaarten daarentegen zijn wel lekker hoor :Y) :roll:
Eerlijk is eerlijk; Ollie zorgt goed voor me :j

Sonjim haar ene poonie wilde niet meewerken vandaag, jammer !

Tallechie; jammer van de zware bak maar wel veel lol gehad in de vaardigheid zo te lezen en dat is tenslotte het belangrijkste toch ?! :D

Leuk Biancacoo, je husky dagje. Wat houdt zo'n wedstrijd in ?

Wat leuk VHU van Snuitje ! Super ! En lekker gereden met Bente in dit prachtige weer !

Jammer Tine, net geen winstpunt maar je zit al in de buurt ! En in een zware bak is het natuurlijk ook niet echt fijn rijden..... :n
Lastig met Rembrand, maar 3/4e deel van de "leidraad" is niet heel slecht toch ?
Wat voor brok krijgt hij ? Nou je hebt vast al verschillende soorten geprobeerd ? Ook waar meer energie in zit ? (bv. sportbrok ipv onderhoudsbrok etc ?)

Leuke foto's Sander_Lotte ! Loopt best fijn zo te zien

Naaltje; ik denk dat je toch misschien wat teveel doet voor je rug ?

Leuk El, dat Fifi braaf was voor de wagen !

IvysToeter, ik heb altijd geleerd op mijn longeerlessen dat je je lijn juist niet in een boog moet laten hangen, dat doe je namelijk met je teugels achter de wagen en onder het zadel ook niet, je moet altijd wel contact blijven houden. Als ze in een boogje hangen heb je geen contact meer.

Bicci heeft een heel raar gevormd paard haha

Ik heb leuke middag gehad bij m'n vriendin en vanavond lekker kneuterig op de bank met vriendje.

En morgen.......................weer lekker mee met mennen joepieeeee *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:10

Mooie samenvatting van ingrid hierboven, dank je wel !

Wat zo'n wedstrijd met sledehonden precies inhoud,...is voor mij ook nog nieuw, ze moeten een rit doen over een bepaalde afstand en de snelste tijd die wint, maar ze doen de rit op 2 dagen, dus die ritten worden dan bij elkaar opgeteld en daar de snelste van die wint, volgens mij, maar ik kan er ook finaal naast zitten...dit is ongeveer wat me uitgelegd is.. :+
in ieder geval gave teams gezien vandaag, met 4, of 6 of 8 honden, supermooi !! :j en moet me nog verder gaan verdiepen in hoe dat nu precies zit en werkt op zo'n wedstrijd, maar daar heb ik nog een heel jaar de tijd voor hahahaha... :Y)

Naaltje....oh oh....te veel gedaan, doe voorzichtig, je hebt maar 1 rug.... :(:)

VHU knap 4 span, en Snuit die dat toch maar even op zijn sloffen doet !!! gaaaaaaf !!

Tine balen, maar de bak is echt zwaar, en balen van het losrijden !!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:11

Top samenvatting IngridM +:)+ heel veel plezier morgen jullie krijgen prachtig weer!
@Biancocoo wat leuk je zo verdiepen in nieuwe tak van sport (en zo'n gave sport!!)
@IT
Citaat:
ik heb ze trouwens eerst door een ring van de singel (in dit geval een zelf gemaakte lus) dan door het bit en dan weer terug naar een ring van de singel op dezelfde hoogte.

Citaat:
het was niet met touwtjes, maar met dubbele longe.

Sorry dacht dat je touwtjes bedoelde. Als ik met lange lijnen werk dan doe ik longeerlijn door ring van longeersingel direct naar bit toe. Loopt lijn dus van bit/mond, naar singelring naar mijn handen. En als ze gelongeerd wordt doen ze dat vaak met pessoa. Ik heb / wil inderdaad wel altijd aanleuning. Maar ik ben er niet goed in hoor. Mijn stalhoudster wel die kan dat heel goed.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-11-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:12

VHU de heren zijn normaal niet verschillend maar beiden bloedfanatiek, maar dit was een route die ik gister voor het eerst liep en vandaag voor de tweede keer, Chicko was hier nog nooit geweest en blijkbaar is het dan eng.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:14

OK, dat is dan weer wat anders, had dat niet begrepen. Fijn dat ze anders wel goed met elkaar oplopen.
Sorry, zit beetje veel te posten. Ben beetje zenuwachtig...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:18

niet zenuwachtig zijn en zoals onze trainer van de agressie training zou zeggen adem door je buik, concentreer je op je ademhaling

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:19

Hihi, Maaike is er niet eens bij maar zit toch te stuiteren.

Snuit ging vanmorgen zo goed, hij vond zich zelf heel belangrijk als uk in het grote span :D.
Ikke wil ook ;) :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:26

@vhu; maandag osteo! :) Morgen trouwens ook maar dan een soort clinic/workshop/uitleg van de osteo. Georganiseerd door lacuna geloof ik, op de ponyclub.
Echt zin in, wat theorie, praktijk om te zien. Neem lekker student-like een schriftje en pen mee :D

ga me zo maar met een kan thee achter een boekje nestelen. Heb van mams ''Haar naam is Sarah'' te leen. Morgen komt ie op tv ook. Maar wil nog gauw een beginnetje maken in het boek :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:28

Ik sluit me even aan bij de samenvatting, ben goed dood.
Heb nog meegekregen dat Snuitje errug goed zn best gedaan heeft, GAAF hoor!

Hier een heerlijke dag met het tandem op pad geweest.
Stormpje kon het allemaal goed aan, al liet hij me aan het begin van de rit heel erg schrikken door ineens, vanuit het niets, door zn hoeven te gaan om te gaan liggen?!?! Dus tikje met de zweep, maar dat werkte maar 2 tellen en dan ging hij weer, nog een tikje, zelfde effect en mn moeder was mee als groom en die zei ook "hij neemt je in de zeik, want hij staat met pretoogjes erbij te kijken" dus hem nu een lel gegeven; komt ie met 4 pootjes de lucht in, kop tussen de benen, 1 sprong naar voren en voila, meneer was helemaal wakker, actief en bij de les en stond keurig stil... :? 8)7
De rit zelf heeft ie keurig gelopen, op het eind was zn kwartje wel aardig op, maar niet overdreven ofzo. Hij stond bij het uitspannen nog vrolijk rond te kijken en te hinniken, heeft netjes gegeten en wat gedronken, gemest en geplast, dus ik was heel tevreden.
Sun, ach, wat zal ik zeggen, hij gedroeg zich voorbeeldig, hielp me overal waar hij kon uit de brand en heeft zich heerlijk geshowd en genoten van alle aandacht haha.
Alles bij elkaar is het echt een superfijn spannetje aan het worden zo <3
Afbeelding

Groetjes, Lacuna