[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:32

VHU: Ja het is zeker fijn dat ze zo goed staat :D.
fijn dat je geen spierpijn heb :)).

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:21

DA is geweest en ik = niet blij ;(.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:21

@ Tass: hoe komt het dat je niet blij bent? Wat zei hij?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:22

tisser tass?
niet goed met de mannen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:22

zo er is weer aardig gekletst hier,paardentandarts: ik was 30,- voor sun kwijt,tiamo alleen nagekeken en kostte 0,00 euro :j
gisteren hadden de ponys iets teveel gras gehad,tiamo had wat koliek,ff gelongeerd,geen eten en later nog ff wezen kijken....meneertje was weer met de 2-jarige kwpner aan het spelen.die voelde zich weer goed
voor iedereen die wedstrijd heeft gereden: toppie(als ik de punten enz lees)
nouvel: hoe gaat het met fifi?
maisie: oeps echt eng....de boel aan de kletter
babs op het kleine kamertje..... :(:) gaat het weer? (weet wat het is, heb zelf ziekte van crohn en heel veeel puzzelboekjes daar) :j

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:25

Fiorano heeft een spuit gekregen tegen de slijm en het hoesten. DA heeft naar zijn schuren gekeken en denk toch dat het ZE is... Het schuurt alleen zijn staart, manen en kuif. Dat wordt dus een deken kopen en heb ik nog een ZE'er. Arm ding ;(.

Aiden heeft een infectie en moet 2 weken op prednisolon staat en moet daarnaast 8-10 dagen slijmoplosser hebben. Het arme ding hoest zijn longen uit zijn lijf ;(. Ik moet wel met hem gewoon wandelen af en toe zodat hij in beweging blijft en alles los kan komen.

Voel me zo rot.... ;(.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:27

Maisie: van wat gingen ze aan de kletter? Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd...
Babs: ben je al wat beter? Ik ben de afgelopen weken ook wat ziekjes. Vele uren op dat kleinste kamertje, en dan ook nog eens die hooikoorts |( Voortdurend keelpijn, oorpijn, hoofdpijn,... Pilletjes tegen hooikoorts en Dafalgan (pijnstiller) wijken niet van mijn zijde!

Paardentandarts is hier nog nooit geweest :o De dierenarts checkt de tandjes als hij hier is, bij de castratie heeft hij ook 4 tanden getrokken: 2 wolfstandjes en 2 andere losstaande tanden die voor overlast zorgden.

@ Tass: wat rot zeg, ZE! Heb er bij Romeo ook eens voor gevreesd, maar bleek geen ZE te zijn.
Hoesten doet hij ook, maar niet echt hard. Volgens mij heeft hij ook erg last van de pollen...
Hoesten die van jou echt hard?
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 26-04-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:29

he rot dat ie ook eczeem heeft! :oo
welke dierenarts heb je? niet die uit etten toch? >;)
:(:) beterschap voor de ponies, kun jij toch ook niks aan doen :)

ik ga ook weer aan de ibu.. want mijn hoofd doet ook nog niet wat ie moet doen.. ^)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:32

Jep, blijven ook hoesten :j. Ook met een beetje bewegen :j.

Ik wil heel even afwachten of het echt ZE is. Hij is nog steeds flink in de rui, ze hebben nieuw vers gras met veel eiwitten en hij krijgt nu brokken... Ik ga ze vanaf vanavond terug zetten op mijn muesli. Flink borstelen voor de haren en dan kijken of het beter gaat. Andere pony opstal heeft het zelfde zou raar zijn als ze ineens allebei eczeem hebben :?.

Ik heb Paardenpraktijk Breda :).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:36

ah paul? :) die is wel fijn

dat eczeem kan getriggerd worden door gras etc he :j dus grote kans dat het al vermindert als je wat terug verandert..
andere pony is ook ''plots'' op eiwitrijk gras? :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:38

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:46

Jep, andere pony loopt in dezelfde wei :j.

Ja Paul :D. Al 3 jaar mijn DA, heeft Blond toe ook gekeurd :D.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:47

Ferro heeft ook ZE. Zomaar uit het niets. Nu mag ie ook niet meer op de volle wei en krijgt
ie safe & sound dat zit onder de 10% suiker en zetmeel. Het blijft aantobben. Ook ferro
kucht wel regelmatig (nu is het al een poosje weg).

Pony's gingen aan de kletter omdat ferro zo hard weg ging in de gallop dat de kar bij robijn tegen zn hakken ging en die daardoor weer gas gaf. Toen kwam ie weer tegen ferro zn hakken. ging ik remmen ging mn kar dweilen en mn langboom zwiepen daardoor gingen ze nog harder. Remko had ook mn leidsels beet en we zijn
geeindigd op een tarweveld. Ferro was zo moe dat ie door zn knieen zakte en ze hijgde allebei behoorlijk.
Robijn had ook een streng tussen zn benen. Spul weer goed gemaakt en op t gemakje naar huis gereden toen waren ze weer rustig. Dus niet meer in galop over het gras.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:49

heb 'm pas ook 2x bij dids gehad :j vind 'm een stuk aardiger en netter dan die uit E-L :=

nou, ik ga de verloopstekker ophalen en dan richting ouderlijk huis. Hopelijk gaat alles goed met de trailer halen :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:53

@ Tass: stelt me een beetje gerust over Romeo. Hij heeft perioden dat hij iedere dag hoest, maar dat is dan zo'n 5 keer en dan is het gedaan. Tijdens het werken hoest hij zelden of nooit, het kan eens voorkomen dat hij 2 keer hoest, maar dat komt niet vaak voor.
Hij heeft al allerlei kuren gehad, dierenarts zegt dat het geen kwaad kan, dat er ook mensen zijn die dagelijks moeten hoesten zonder werkelijk iets te hebben (ik ben toevallig zo eentje :+ )

Ik heb wel hetzelfde gehad als jij, ik denk dan dat het geen eczeem is. Om het bij Romeo te voorkomen, heb ik nu een stukje van 10 meter op 2 meter afgezet waar het gras niet te lang staat, daar heb ik hem gisteren een uurtje op gezet. Zo blijft het nog een paar dagen doorgaan, ik doe het voorlopig niet langer dan een uurtje. Zo bouw ik het héél langzaam op, ik zet hem zeker niet te lang op die verse weide.
Nu het zo droog is, kan het gras niet groeien en stijgt het fructaangehalte. Ze zijn nu dus ook zeer gevoelig voor bevangenheid.
Vorig jaar heb ik het net zo gedaan, en Romeo heeft helemaal niet geschuurd.

@ Maisie: dan heb je toch geluk gehad! Lijkt me wel schrikken!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:54

Hij is wel duurder als andere DA's heb ik gehoord, maar ik geef liever veel geld uit aan een goede DA dan aan een slechte DA :+.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:18

Tass veel sterkte. Ik hoop dat het terugschroeven in het dieet al helpt.
Maisie wat schrikken.

Ik voel me al beter, maar durf niet echt veel te eten. Als je zo een paar liter over je nek gaat, doet je slokdarm dus heel hard pijn en probeer je dit ten allen tijde te vermijden. En als je je daarbij ook nog moet haasten om op tijd op het toilet te zitten, is het hek helemaal van de dam.
Happytime: ik hoop dat je niet te veel last hebt van je Crohn.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:18

Dank jullie wel :).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:36

@ babs: hopelijk ben je snel weer helemaal beter!

Pff het veld waar ik Romeo altijd longeerde hebben ze omheind :( Vorig jaar hoorde ik dat mensen van hier in de buurt het stuk zouden huren, maar dat is een tijdje stil gebleven. Gisteren zijn ze begonnen met paaltjes in de grond te slaan... Dat wil dus zeggen dat Romeo heel binnenkort nieuwe buren krijgt, namelijk 5 arabieren. Maar dat wil ook zeggen dat ik Romeo daar niet meer kan longeren |(
Best wel vervelend, nu weet ik even niet meer wat ik moet doen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:41

sl kun je niet vragen als je daar mag blijven longeren

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:48

Ik denk dat dat moeilijk is, hun paarden komen erin te staan...
En als ik in iemands zijn wei wil longeren, ik dat evengoed in mijn eigen wei doen. Ik doe dit niet in mijn eigen wei omdat dit het stuk vernielt, ik denk dat die mensen net zo gaan denken.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:00

S_L ik longeer altijd in mijn eigen wei en merk hier weinig problemen mee. Na de winter zie ik wel een spoor, maar nu in de zomer heb ik er weinig last van. Zeker als je regelmatig eens van plekje wisselt (een metertje opschuiven geeft al een hele andere cirkel)
en misschien leggen die mensen langs jou wel een poepsjieke bak en longeercirkel aan.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:17

Ik heb een longeerbak :+.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:24

@ babs: haha wie weet :D Maar ik vrees er toch een beetje voor. Ze huren het stuk van de stad, en ik weet dat in de overeenkomst staat dat ze de weide in zijn huidige staat moeten laten, dus er een bak/longeercirkel maken lijkt me niet bij de mogelijkheden te horen.
Hun weide hebben ze moeten afstaan omdat het verkaveld ging worden (er staan nu 2 huizen), dus moesten ze een andere oplossing zoeken.
Ik denk dat ik Romeo een stukje van de zomerweide laat kaal eten, zodat ik hem daar kan longeren. Die weide laat ik toch pas na de winter opnieuw groeien, dus dan zou ik eventueel weer verder kunnen tot het einde van dit jaar. Normaal moet het dan wel weer in orde komen met de weide, maar dat zijn zorgen voor mijn vader :Y)

@ Tass: wat een luxe! :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:28

Jep :D.

Wij hebben een groooooote rij/menbak en een longeerbak :D.
Dan nog veel wei, grote stallen met buitenluik, staan op vlas, mooie poetsplaats met water :D.