[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:35

@VHU: dat is altijd vervelend, zo zoeken, zeker als je lekker naar de paardjes wilt!
Heel veel plezier, vanavond.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:36

spannend vhu! Ik moet nog effies wachten :D.. maar mijn eerste les komt al over 2 weken samen met rivaldo.

Ik zat vannochtend ook al naar me id te zoeken , lag hij onder een bloempotje op mijn bureau!

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:41

L_Rivaldo schreef:
Ik ging met school daar heen, doe opleiding handel en daar gaan ook bloemen mee op transport. Wat je zegt over dat quaratine, dacht ik ook aan, maar er werd door de mensen niet verteld. Wel wist ik dat de paarden van 1 stal komen en ook naar 1 dezelfde punt gingen. Maar je hebt helemaal gelijk hoor! Het lijkt me wel een heel leuk beroep, je gaat gewoon mee met de paarden op transport en zorgt dat ze rustig zijn en van alles voorzien worden.

Leuke foto avaluna :D

welke opleiding moet je daar dan voor hebben?? klinkt wel heel leuk ja!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:42

Dat zal ik niet weten, maar vroeg net wel iets en toen zeiden ze ja dan als je hier dieropleiding doet kan je daar stage lopen. Maar om nou hier dier opleiding te gaan doen. Doe ik liever paardenhouderij of iets in die trend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:41

Nou, proberen of de foto's nu gelijk in beeld komen.

Vanmorgen weer lekker gemend met mijn paard, ging echt heel fijn.
Vanavond heb ik priveles. De andere lessers hebben allemaal afgemeld, maar ik wil gewoon les. Manege is goed bereikbaar, terrein is ook nog steeds goed, dus waarom niet. Kan ik nog even oefenen voor volgend weekend. ;) Ben geloof ik wel de meest fanatieke :o

En er komt weer heel veel sneeuw aan. Ik wil niet meer!!!!! Ben komende dagen alleen thuis, dus moet al het sneeuwruimen ook alleen doen. BAH

Edit: foto's lukt niet, ze hebben teveel pixels. Poe wat lastig toch. Nouja, dan maar via die verwijzing.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:43

Ik wil ook niet meer, afgelopen 2 dagen niet naar stal geweest (bijrijders deden hem gelukkig) maar ga nu met de scooter,, ene kant wel fijn als je je rijbewijs nu had!

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:59

VanHuisUit schreef:
Vanavond 1e les koetsiersbewijs *\o/*

Doe ze de volgende keer maar de groeten van mij ( Sybrenne)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:06

@ vanhuisuit, leuk waar doe je dat? laat even weten hoe het geweest is!

zo net lekker weer bij de pony's geweest, ze hebben lekker los gestaan, en flink gespeeld, daarna nog maar even een halfuur in de molen, want meer kan ik jammer genoeg niet, was wel fijn weer bij ze te zijn, na 2 dagen.

ben het nu echt zat dat het zo koud is, ben constant met emmers water aan het slepen, pony's kan ik niet lekker trainen, en de pony's worden zo langzaamaan ook chagerijnig omdat ze er maar zo weinig uitkomen bahh, zit er echt ff doorheen.

gister een herkansing gehad waar ik super voor geleerd heb, was het Multiple choice, wist over elke onderwerp echt veel, maar dan is elk antwoord wel een beetje goed, dus heel veel getwijfelt! heb er jammer genoeg dus niet zo'n goed gevoel over

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:39

jammer marianne, dat je er niet zo'n lekker gevoel over had. Misschien valt het wel mee :D

VHU hoe was het geweest?

Vandaag ook naar rivaldo geweest, wilde met de scooter maar leek me moeder niet zo'n goed idee, die hebben me heen en weer gebracht, me pa moest vroeg weg en deed het toch nog effies :).. rivaldo had al van 10 tot 3 buiten gestaan in zijn stukje en toen ik aan kwam stond hij met zijn 2 vriendjes nog even lekker buiten in de grote bak :).. daarna rivaldo laten rennen in de bak met een nieuw paardje, en die 2 vonden elkaar aardig :), al was de bak echt net aan voor me gevoel. De longeerkraal was super, daar ga ik maar de komende dagen in werken. Morgen jammer genoeg niet naar stal vanwege het weer en zo ben ik ook even een avondje met mijn vriend :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:05

avaluna, ik heb vanmorgen van landgraaf naar heerlen een uur gereden, dus meevallen vond ik het helaas niet, van mij mag de sneeuw weg. Paarden lopen dag en nacht buiten, maar balen wel dat er niet gewerkt wordt. en 2 maal daags water ontdooien is ook niet echt mijn hobby. Ach ja het zal vast een keer gaan dooien.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:15

Oh dat watervullen moet me echt denken aan me oude stal, daar stond hij enkel in een zand/stenen paddock en bij noodweer ging hij in een stal met zijn 2 shettermaatjes. Daar was ik ook altijd voor water vullen en als het bevroren was moest meestal de hele stal voorzien worden van water.

Vraagje: bestaan er onderlingen mendressuur wedstrijden? Wat moet je daar voor aan hebben, gewoon wedstrijd jasje, witte broek, menshort? handschoenenen welke kleur? Puur ter info hoor :D.. voor van de zomer een keertje :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:22

@Sonjim: tot nog toe hier geen problemen gehad, de hele dag rond getuft in half Zuid-Limburg en grensstreek Duitsland.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:51

L_Rivaldo. Gewoon nette kleding dus een nette broek en colbertjasje met handschoenen is voldoende. En natuurlijk menschort. Kleur van de handschoenen maakt niet uit. Heb ik in de regelementen na gelezen. De meesten rijden met bruine.

Ik ben naar stal geweest maar begon al te sneeuwen, Heb hem dus even in de bak gelaten en was binnen half uur weer weg. Maar goed ook, de weg werd erg slecht.

De westrijd voor zondag is afgelast, maar deze is nu verplaatst naar de 24e. Alleen de 23e heb ik ook al een wedstrijd. Nu in dubio. Mijn ouders willen liever niet beide dagen heen en moet dus 1 afzggen.
Die van de 24e is Roden (degene die verplaats wordt) en dus dichtbij. De ander is Delfzijl (ruim een uur rijden).

Wat zouden jullie doen?

Hoe was de les van het koetsiersbewijst.
Tine mooi dat je weer wat hebt kunnen doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:58

Dus ik zou eventueel ook met zwarte of witte magic gloves kunnen rijden ? (vind die dingen zo lekker dun voor mijn kleine handjes) Colbertjasje bedoel je een wedstrijdjasje ook mee toch :D? Ik heb nog een nette witte rijbroek en zal dan alvast gaan kijken voor een (zwarte?) menschort.

Nu maar hopen dat er onderlinge wedstrijdjes zijn :D..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:00

Colbertjasje mag ook wedstrijd jasje zijn.
Maar je zou ook gewoon met wedstrijd tenue kunnen rijden, dus rijlaarzen, witte broek, en wedstrijd jasje en plastron.

Volgens mij is het wel zo als je een witte rijbroek aan doet dat je dan ook je rijlaarzen aan doet.

menschort kan ook een andere kleur zijn, je hebt ook met ruitjes bijvoorbeeld. zelf heb ik wel een zwarte. Zelf rijdt ik ook met donker groene handschoenen, omdat mij die het beste bevallen,.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:01

Anders moet je gewoon even op startlijsten of op knhs kjiken waar er menwedstrijden zijn. Dan zou je de vereniging kunnen mailen of bellen als je buiten mededinging mee mag doen omdat je nog geen startkaart hebt. Kom je er snel genoeg achter.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:05

inderdaad, bedankt :D.. zo kan ik even rustig rond kijken voor wat spulletjes :D.. ik heb wel kunstleren chaps die ik dacht ik voor wedstrijden mocht gebruiken bij het rijden, ga dat even uitzoeken.. als ik mijn les heb de 23ste zal ik gelijk even vragen of hij wedstrijdjes weet (puur voor ervaring op ander terrein en voor de fun :D)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:07

:wave:

Pff, alweer sneeuw hier!! Gatverdarrie, ben er zó flauw van!!

Wedstrijdtenue is indd wat Chantal zegt, rijkostuum + menschort of ander nette oufit + menschort. Je mag ook in rok ;)

Chantal waar heb jij vandaan dat Roden de 24e nu is?? Dan is er ponyspringen zegt startlijsten... Er wordt alleen vermeld dat de wedstrijd van zondag niet doorgaat...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:11

Hihi in een rok, daar loop ik enkel op vakantie in, dus denk niet voor op wedstrijden, maar wie weet :).. je moet bij dressuur een voorlezer op de kar hebben toch? moet die dan ook in wedstrijd tenue? (dan zal ik wel me zus vragen die heeft dat allemaal liggen:P)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:16

Vergeet alleen je schoot niet :d krijg je stafpunten voor :) net als wanneer je je handschoenen vergeet :)

Voorlezer moet ook in het netjes :) liefst in match met de menner :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:24

Ja indd, die moet ook in stijl, iig nette kleding of in rijkleding incl cap/hoedje en mét handschoenen :+

Heb mn startkaart vandaag binnen gekregen dus ik kan aan de slag! Nu nog trainen hahaha :P

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:01

Weet iemand of dat nog gaat veranderen of je straks D&V ook verplicht met cap moet rijden??

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:08

Geen flauw idee! Ergens jammer, ergens ook wel weer een stapje dichterbij optimale veiligheid.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:09

En dan volgende stap de bodyprotectors en airbagvesten...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:11

Bijvoorbeeld _O-