[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:34

Patrick mocht pas vanaf een jaar of 5 mee op de wagen, altijd met cap op en inderdaad iemand erbij om hem eraf te halen, mocht dat nodig zijn. Of dat nu thuis was of op pad. Maar ik heb begrepen dat zij alleen met kind van 9 maanden op de wagen zat. Maar een kind van 9 maanden kan toch nog niet stabiel rechtop zitten op een hobbelende wagen lijkt me. Ik vind het maar een vreemd verhaal, maar goed, niet alle nieuwsberichten kloppen, dus kan best zijn dat het verhaal in werkelijkheid anders is.

Helaas zie ik geregeld fotos van menners met een heel klein kind op de wagen. Ook soms vast in een maxicosi. Brrrrr

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:52

Tine, ik ben/ was ook van plan om komend voorjaar onze uk mee te nemen anders moet ik opvang regelen om te mennen. Ik merk wel dat ik er steeds meer over twijfel zeker bij dit soort verhalen. Hoe ik dat precies wil gaan doen weet ik nog niet, wellicht in een draagdoek. Maar dat verhoogt wel het risico als er iets gebeurt. Een groom mee is voor mij niet eens een vraag, die moet er gewoon bij zijn als je een ukkie meeneemt. Als ik in de wei zou mennen zou ik mijn kind niet op de koets zetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:23

Toen Patrick nog klein was, zeker tot een jaar of 3/4, zat hij buiten de rijbak, eerst in de wandelwagen en later in de kinderwagen (onder een parasol). Ook als ik les had, zat hij er zo bij. Ik was/ben door de week altijd alleen. Op deze manier kon ik toch trainen, maar was hij veilig. Hij wist niet beter en vond het prima. Op een gegeven moment gaf ik hem dan een bakje met wat fruit of een rijstwafel en uiteraard wat speelgoed. Hij heeft echt nooit gemopperd of iets.

Draagdoek zou ik echt niet durven. Bovendien belemmert dat jouwzelf enorm.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:46

Hier één keer paard proberen te longeren met kind in draagzak, daarna nooit meer :+ vond mezelf te onhandig.
Onze zoon lag / later zat ook altijd lekker in zijn wagentje als hij mee was en later speelde hij gewoon wat bij de wei, had stukje afgezet voor hem, waar hij dan kon spelen met tractortje, zandbakje of met de waterbak :P enzo je kent het wel. Had toen ook eigen wei, was echt wel heel fijn. Ik mende nog niet toen zoonlief heel klein was, begon pas in 2009/2010. Toen was hij al 7, 8 jaar, dan kunnen ze prima mee, altijd met cap op natuurlijk en altijd met handen aan de wagen, voeten op de vloer. Van die hele kleintjes mee op de wagen.... alleen als groom erbij is zou mijn keuze zijn.
Hoop uiteraard dat het voor de betrokkenen allemaal goed afloopt wat een drama -O-

Vanmiddag met dubbele lijnen gelongeerd met Ollie, had haar goed aan het werk. Toch altijd weer mooi als je ze zo ziet werken <3
Daarna in de stal die ik heb gehuurd laten eten, maar ze vond het maar niets, ze wilde er gauw weer uit :P Merk je dan goed zeg dat ze ruim 3 maanden al zoveel vrijheid hebben. Maar ga haar er gewoon elke keer inzetten na het werk, wie weet gaat ze het wel leuker vinden als ze weet dat ze er eten krijgt :)
Maar ja kan ook maar zo zijn als ze er goed uit blijft zien dat ze er nooit zal overnachten, ik zie het wel. Het is in ieder geval een geruststellende gedachte dat ik een box tot mijn beschikking heb, voor het geval dat.

Gelukkig goed bijgekomen vandaag. Pffff was er gewoon beetje van geschrokken dat ik zo stuk zat.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:56

VHU gefeliciteerd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:02

Goedemorgen allemaal...
dat ongeluk..is vreselijk..hoe dan ook....ik hoop dat alles en iedereen er weer helemaal bovenop komt..

Verder...Vhu :

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:18

VHU: van harte. Maak er een mooie dag van!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:31

VHU happy birthday to youuuuuuuuuuuuuuuu

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:17

VHU: van harte gefeliciteerd,hoop dat je goed verwent word *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:59

@VHU: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 , maak er een mooie dag van!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:00

Vanmorgen het nieuws dat beste vriendin van dochter gaat verhuizen |( .
Heel verdrietige situatie ook nog eens.
Zo jammer, die twee altijd samen met hun pony's |( .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:23

Jakkes, Ava, dat is erg sneu!

Hier goed bezig geweest. Beide bakken gesleept, kur geoefend met Amerigo, wei uitgemest. Moet nu eigenlijk de keuken uitmesten, maar even geen puf meer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:48

@Tine: flink wat activiteit bij jou! Pffff, ben er ook echt ff naar van; vanmorgen met de moeder flink zitten janken. Moet eigenlijk aan het kantoorwerk, maar staat ff m'n hoofd niet naar. Zou het liefst ff met pony van dochter naar het bos gaan; maar eerst maar ff verstandig en even huis aan kant; dat gaat ook prima als je veel stof tot nadenken/verwerken hebt :').
Later dan toch maar ff op pad; dochter is toch pas laat thuis van de Efteling.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:11

Ava....dat is rot zeg... |( Sterkte voor jullie....niet leuk !!
straks even op buitenrit samen.....zal even lekker zijn....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:55

Bedankt voor de felicitaties :D
We doen niets bijzonders, vanavond als het goed is wel eten in erg lekker restaurant :9

Wilde vandaag naar universiteit maar voelde me nog steeds %) dus maar thuisgebleven. Naar pony's op de fiets. Met Ber wat aan de leadrope gewerkt (enige doel is een rustig stappend ontspannen paard, om me heen, naast me en achter me), vind ze ontzettend moeilijk omdat ze zo paniekerig is af en toe maar ze stond na die tijd wel erg tevreden voor zich uit te staren :+ Hero gelongeerd, die liep heel lekker. Ber vond de box maar eng, durfde er eerst niet in (is containerstalletje) en ze at heel snel en zenuwachtig het eten op :(:) Hero vond het allemaal wel prima 8-) , die ging rustig aan zijn voer en daarna uit het deurtje de boel bekijken :7

Altijd erg jammer en verdrietig als beste vriendje/vriendinnetje (plus de ouders daar heb je dan zelf een band mee natuurlijk) verhuist. Twee jaar terug emigreerde Han zijn beste vriendje naar Amerika. Is ook zo'n eind weg dat je er echt niet zomaar heen kunt. Ze hadden vanaf de kleuterschool elke maandag en vaak ook vrijdag bij elkaar gespeeld. Leken wel broertjes. Ik / we hadden het daar ook erg moeilijk mee helemaal omdat hij ook nog enigst kind is.
Maar goed.... leven is niet altijd even makkelijk.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-09-14 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:02

@VHU: klopt dat heb je wel eens verteld. Hier ook een enig ;) kind en wij zijn natuurlijk ook al zelf de grens over gegaan, waardoor ze ver van de Nederlandse school woont en hier wonen we prachtig, maar is natuurlijk anders qua contacten door de afstand en minder binding met de kids in DE, behalve dan met haar. Is idd lastig.

Doe nog maar even lekker rustig aan :(:) :(:) en voor vanavond: smakelijk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:57

Dacht ook al jullie dochter ook enigst kind... ze komen er wel overheen en ze vinden ook wel ander vriendinnetje het blijft sneu he :(:)

Moest vandaag erg lachen om Ber. Bij stal staan twee zeer rustige pensionado quarters. Daar liepen we dus langs. Geeft ze opeens zo'n hele harde snuif, met dat hoofd omhoog, staart erop. Die quarters schrokken zich een hoedje, stoven weg :') kwamen ze daarna weer naar haar toe lopen (ik was wat aan het op en neer lopen met die leadrope) doet ze het weer _O- volgens mij deed ze het expres, oude paardjes pesten <<)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:26

Goeiemorgen voor iedereen.....
hier heerlijke 6 graden...maar kan niet gaan trainen...balen !!
vanmiddag wel een supergave uitstap..ik ga een iditarod musher en yukon quest winnaar en zijn leidhond ontmoeten !!.....tot later..

fijne dag allemaal....hoop dat het mooi weer is zodat jullie wat met de paarden kunnen gaan doen *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:27

*\o/* *\o/* *\o/* janouk in uitgelicht, supergaaf !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:04

Biancacoo schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* janouk in uitgelicht, supergaaf !

Ja, trots op mijn meisje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:57

Errrrug rustig hier :+

Vanavond nog even ritje gedaan met Ollie en stalgenootje, het was zulk rustig weer. Daarvoor Hero en Ber bij de hoefsmid, staan er weer netjes op.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:01

Zwaai, zwaai uit Griekenland

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:10

hey janouk met haar edelweis *\o/*
hier vandaag vrij,maar kon wel beter gaan werken(veel te druk gehad),alles in orde gemaakt voor de oefenminimarathon morgen,hindernissen helpen bouwen(altijd handig dat het parcours er dan al haast makkelijk in zit)
baudy zag ik voorbij zwaaien vanuit griekenland {:}
voor iedereen morgen een zonnige dag {:} 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 23:03

Zoonlief was vandaag hele dag op pad met Jeugdstimuleringsplan. Helaas was het zoals ik had verwacht. Saai. Alleen maar luisteren, luisteren en kijken. Alleen bij de laatste workshop mochten ze ook dingen doen. Jammer, want daar steken ze veel meer van op.

Vanavond met zijn drieen naar het theater geweest. Slagerij Van Kampen gaf een voorstelling (percussie) Aangezien zoonlief fanatiek djembeespeler/drummer in wording is, wilde hij graag mee. We zaten helemaal vooraan. Erg leuk!! Morgen hopelijk lekker uitslapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:34

goedemorgen..
baudyh, :wave: naar griekenland.
idd rustig hier..

gisteren in de file gekomen....en daarna een ongeluk op de snelweg....en nog een file....en een omleiding...dus hopeloos te laat bij de lezing aangekomen van de iditarodmusher.... ^)
gelukkig hem wel echt ontmoet..hand geschud, wat vragen gesteld...en een boek t-shirt en kalender gekocht...en ik reed mee met een zeer ervaren musher..dus heb zeker wat geleerd..alleen vanuit een andere hoek..haha...was een leuke dag gisteren. :)) en..een goede vriendin was mee, dus..super !

nou, fijne dag allemaal..