[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:26

Goedenmorgen! Hier ook antislip leidsels voor zowel enkel als dubbelspan.
VHU, wat leuk dat je gaat vrijwilligen bij een internationale wedstrijd!

Hier gisteren heerlijk dressuurmatig gereden met dubbelspan. Donderdag dan mijn eerste oefen smw.

Iemand trouwens nog opzoek naar een hele leuke jonge C-pony? Zowel beleerd ohz als voor de wagen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:43

Goedemorgen

Zijn jullie paarden al door de wintervacht heen? Mijne zijn nog steeds aan het verharen. Volgens juf duurt het te lang en moet ik vitaminespuiten gaan geven.
Is er bij jullie wel regen gevallen? Hier amper iets -O-
Wedstrijdterrein durven ze ook niet te maaien, ze zijn bang dat ze alles doodmaaien.
Voor zaterdag geven ze heel veel regen op, niet fijn tijdens de wedstrijd, maar voor de grond wel erg goed.

VHU: kan goed door het weer komen, maar dan zou het vandaag beter moeten gaan.

Nu naar school om te brigadieren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:58

Tine ik kan je donderdag heel makkelijk voorlezen... ik start zelf namelijk niet... 1 heel erg geblesseerde pony en de ander klein beetje geblesseerd, daar start ik vaardigheid alleen mee

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:00

Tine: De pony's hier zijn ook nog aan het verharen, zowel de geschoren pony's als de niet geschoren.
Geef het nog twee weekjes en dan is het haar er wel af.
Hier is gisteravond ook maar een klein beetje regen gevallen. Hopen dat het zaterdag toch redelijk droog blijft ondanks de voorspellingen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:06

Tine..hier zijn ze er ook nog niet doorheen, maar ze staan wel dag en nacht buiten, dat is wel een verschil met paarden die op stal staan s'nachts.
volgens mij zijn die vitaminespuiten niet echt nodig, je voert ze toch ook krachtvoer..lijkt me dat daar voldoende in zit.
vhu, vrijwilligen bij grote wedstrijd, super !
tallechie met een klein beetje geblesseerde pony toch vaardigheid starten, wat is er met de pony's ? balen zeg.
Ollie toch al even gemend, genieten hoor !

fijne dag allemaal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:16

VHU; sterkte met de woef. 't is ook zo ontzettend warm opeens..

wat betreft wintervacht, Dids is ook nog aan het verharen. Nu is dat volgens mij niet echt iets raars voor hem. Maar zeker aangenomen dat het weer heel wisselend is geweest vind ik het niet heel gek? :)

@tallechie; he bah, 2 geblesseerd? Niks ernstigs?

ik ben nog steeds benieuwd naar fotos van ipsilonka :))

Zometeen gauw naar stal. Dids controleren na zijn salto van gisteren en meteen het schoftje wegbrengen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:17

Tine Gwin is ook nog niet door haar haren heen, zij heeft zonder deken gestaan deze winter. Bieb verhaart ook nog wat, hij heeft met deken gestaan. Vitaminespuit kan nooit kwaad, maar of het echt nodig is...
VHU ik ben er de 18e ook bij de CEI! Ben erg benieuwd!
Ollie lekker gemend, ben je al teruggeweest voor controle?
Tallechie wat is er met je ponies aan de hand? En hoe gaat het met jou en Daan?
Poeltje alvast veel succes morgen!
Aks hoe is het met Dids?

Ga morgen een appeltaart maken en heb een heerlijk recept gevonden voor een appelkruimeltaart met banketbakkersroom! Mjammie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:49

Oke, bedankt voor jullie reacties. Ze staan hier ook dag en nacht buiten. Pony was helemaal geschoren, de andere 2 gedeeltelijk. Ik denk dat juf zich verkijkt op het gebeuren (is tenslotte ook nog niet zo lang warm), zij heeft alleen maar geschoren paarden. Ze krijgen ook krachtvoer, dus ik vind dan eigenlijk extra dingen niet nodig. Vind al die supplemententoestanden altijd maar onzin :D

Aks: hoe loopt Dids erbij?
Frensie: :9
Tallechie: wat een pech. Knapt Alwyn al wel op? En wat heeft Snuit?

Vandaag is het juffendag op school, vieren ze allemaal hun verjaardag. Was ik in de haast om te brigadieren hun kadootjes vergeten. Kon ik nog een keer naar school. :o?

Nu lekker trainen met Rembrand

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:53

Alwyn is woensdag te pakken genomen door een paard. Dikke hals, dat lijkt beter. Maar van het weekend is hij weer opgejaagd en zit hij onder de bijtplekken. Hij heeft ontzettend veel pijn, zijn hele rug doet hem zeer en is kreupel. Snuit is gisteren opgejaagd en heeft 1 bijtplek, maar heeft daar geen last van.

Ze staan nu dus weer apart.

Verder druk met de voorbereidingen voor de wedstrijd van donderdag. We hebben 74 deelnemers in de dressuur en 40 in de vaardigheid. Behoorlijk veel dus.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:00

Hier verharen ze ook nog hoor. Zowel de geschoren als de ongeschoren pony's. Ferro is er wel een eind doorheen maar robijn is nog best kaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:02

Goeiemorgen!

Ik heb bijgelezen over ongelukjes met lamoenen en sloten, S + A opgejaagd, VHU heeft haar droompony gevonden, ezeltjes, snelle stappers, trouwjurken, iets onduidelijks over spss? waar blijkbaar iedereen uitslag van krijgt.... verder weet ik het niet meer.

Hier vervelend nieuws gehoord aan boord: peerdie is voorlopig uitgeschakeld #) . Hij was met lesmees na het slepen met tuig op aan het uitstappen / uitdrogen op het bosweggetje naar stal en hoorde achter zich een auto heel langzaam langsrijden, dus niet van achter opkomend. Kon het vanwege de oogkleppen niet zien, en wilde zich in een ultieme poging omdraaien / springen (nieuwsgierig als hij is). Belandde daarmee met zijn achterhand in een dichte heg, waarin 5 lagen prikkeldraad bleek te zitten. Om het verhaal maar niet te vreselijk te maken ivm zwakke magen %) : volgens de DA komt het allemaal wel goed, niks vitaals beschadigd, maar zal het wel een heel aantal weken in beslag nemen voor alle rafels hersteld zijn.
Gisteren ben ik even, tussen het lossen door, gaan kijken, en ik vond het naar omstandigheden meevallen. Morgen gaat het verband er even af, komt de DA AB spuiten, en hoop ik dat ik het nog steeds vind meevallen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:10

Zoo, Gem. :oo Jeetje zeg.. Gelukkig dat er niks beschadigd is.. Beterschap voor je paard :(:)

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:16

hey hey allemaal,

VHU dank voor de tip stappen aan de hand, dat kan ik idd wel doen.... bij gebrek aan een groom!
Ezeltjes zijn zo of zo geen snelheidsduivels, (niet zoals ponies), maar het zijn krachtpatsertjes. Ze sjouwen door, kijk maar eens in de landen van Brooks hoe ze bakstenen rondsjouwen op een kar. :D
Het zijn geen dieren die net als paarden kilmeters kunnen draven. Maar ze kunnen echt UREN in hun eigen tempo doorsjouwen, je moet ze ooit tegen zichzelf beschermen.
Mijn ezeltjes hebben een stokmaat van 1.03/1.05

Heb mijn oude tijden bijgepakt, toen ze "getraind waren"... daar zat ik op gemiddelde van 6.2. Dus moet lukken.

Vwb leidsels, ik heb inderdaad ook Ideal antislip, hele fijne leidsels, wel funest voor je handschoenen.

Verharen, zucht, mijn paard is er bijna door de ezels zijn net mamoets!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:37

Tallechie: arnicadruppels geven en sintjanskruidolie smeren (niet op open wonden) Helpt echt. Arme ponys. Maar als je in vh mee kunt doen, kan je toch ook in dressuur meedoen?
Ezelvrouwtje: ging dus toch nog niet zo heel langzaam voor ezels.
Gem: jeetje, dat is wel heel flink balen. Gelukkig goed afgelopen, maar toch, je bent wel weer een poosje zoet.

Net heerlijk gemend met Rembrand, man wat kan die knol toch sjouwen. Helaas de kur zonder muziek geoefend. Blijkbaar laatste keer mp3 speler niet uit gezet, dus batterij was leeg. Hopelijk kan ik morgen nog ergens tijd vinden om te oefenen.

Nu snel boodschappen halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:45

ik start met snuit in de vaardigheid. daar start ik nu geen dressuur mee omdat hij net een marathon heeft gehad. HOef niet weer zo'n vernedering als in onstwedde

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:47

Tine: Arnica + St Janskruid olie, waar helpt dat tegen? Pijn of haar groei? Mosel zit uiteraard ook onder de kale plekken (ook nog van de bijtplekken van de Anda). Lang geleden smeerden we volgens mij uierzalf en ik zit me te bedenken dat ik ook nog een pot wondzalf heb staan. Merk weet ik zo ff niet.
Ja, voor de zomervakantie zal het beleren niks meer worden, en daarna moet ik weer varen. Het zal half augustus zijn voor ik zelf met hem aan de gang kan, vrees ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:57

arnica smeer ik ook, dat werkt goed tegen zwelling geloof ik.

ik heb alwyn nu in de groene klei staan.

balen gem

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:04

jeetje gem! :\ Arme moos! :(:)
Hopelijk herstelt hij gauw!

Dids is, zover ik dat kan beoordelen, in orde :) Hij was vlotjes met stalhouder mee gelopen (duuh, die bracht 'm naar de wei _O- ) maar het rondje bos stappen (gewoon wandelend) ging ook prima. Drafjes klinken ook zuiver. En hij stuiterde vrolijk de wei in :):)
Sissertje dus :)

Mijn schoftje ook weggebracht. Nieuwe singelstoten was niet nodig. Was ''gezond leer'', hij wilde er wel nieuwe op zetten, maar zag niet in waarom :) Dus alleen nieuw leidseloog :) Morgenavond klaar :)
Fijn :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:52

Gem..wat vreselijk balen, wat zul je geschrokken zijn, en je lesmees ook..ik hoop dat het allemaal goed geneest !!

balen tallechie, dat is dus geen succes dat bij elkaar samen weiden....zielig voor alwyn..ik hoop dat hij snel opknapt.
Aks, gelukkig Didd's in orde !
Ezelvrouwtje..dat vind ik nog een nette snelheid 6,2 km per uur, super !
Frensie..jumjum..die taart klinkt erg goed !

ik heb al het gekloofde hout op onze grote aanhanger gegooid..en naar binnen gereden, afladen moet een andere keer..T'is echt heeeeul veeul om netjes op te stapelen..maar het staat in ieder geval binnen. :j
nu even bijtanken... :z

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:50

@tallechie; beide ponies zo aangevallen.. Dan staat er wel een reuze piranha bij? :oo

jeetje, gebeuld biancacoo! Maar wel alweer hout voor komende winter :))

Net gauw moederdagcadeautje wezen halen. Mezelf een hardstikke ruig paar schoenen cadeau gedaan O:) Ach, iemand moet me verwennen he :D (en ze waren afgeprijsd :)) )

En nu begint hier het buienalarm te rinkelen.. Neerslag verwacht. Blij dat ik in elk geval alle buitendingen al heb gedaan :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:34

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:45

@Biancoo, thanx, ja ze kunnen het wel, als ze willen.... :D Terwijl anderen in tuintjes graven, zorg jij voor winterhout, hahahahahah!

@Gem: Beterschap met Moos, au prikkeldraad, rotzooi, hopenlijk knapt hij snel op en heeft hij niks blijvends, shoot zeg, was net zo lekker op weg!!!
@Aks: Dids zijn salto lijkt met sisser afgelopen, en jezelf maar meteen (moeder)dag cadeau gedaan
@Tallachie: Sjee ook twee in lappenmand, balen zeg. Succes met de twee.

Vwb wondbehandeling. Ik heb altijd goede ervaringen met groene klei. Helpt ontstekingen voorkomen. Wel op tijd afspoelen, de klei trekt namelijk rotzooi uit de wond, deze gaat in de klei zitten.... dus op tijd verversen.
Ook kan klei bij kneuzingen gebruikt worden voor koelen, afvoer van afvalstoffen en voorkomen (terugbrengen) van zwelling, helpt ook doorbloeding op gang te brengen. Ook hier geldt eigenlijk, na 10 minuten afspoelen, en in begin bijv. 3x per dag. En inderdaad Arnica, wondzalf of wondspray erop smeren.

Succes met alle paardjes in de lappenmand!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:49

klei is fijn spul! :)
Ik heb vorig jaar Dids' benen in de klei gezet. Door zijn zomereczeem knabbelt hij daar wondjes aan. Wat weer vliegen aantrekt etc...
Netjes in de klei zetten levert een paard met shrek-pootjes op. Maar de vliegen kunnen er lekker niet meer bij :)) En het werd er veel rustiger van :) Drupje teatree erdoor ook altijd :)

Ben nu eigenlijk nog op zoek naar een fijn vliegenmasker.. Heb er nu een maar die doet hij af.. Heb ooit een heel fijne gehad, zo'n gezichtjes-vliegenkap viavia uit het buitenland.. Die bleef wel zitten.. :\

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:08

ik had groene klei met teatree en ook nog arnicadruppels. Zal zo nog even bij de patienten kijken

echwel... super dank je wel

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:32

gem balen van je moos,hoop, snel herstel
s en a te grazen genomen door een paard,arme mannetjes
over leidsels,ik heb ze in alle vormen,maar pak toch steeds mijn gewone leren van ideal _/-\o_
verharen doen ze bij mij ook nog steeds,vogels maken er gretig gebruik van de losse haren
ezelvrouwtje ook druk aan de poets met een pak haar erop,is dat zo dat ezelvacht niet tegen regenwater kan?
gisteren les gehad van ton mohemius,ik wil alles meteen goed doen(perfectionist, foute eigenschap) en had de pest in dat het me niet lukte maar....vanmorgen alles rustig opnieuw gedaan en.....marcherende sun voor de sulky... *\o/* die nu ook vertrekt naar de middendraf :D
tiamo tuig opgelegd en achter gelopen,die is zooo stout,gaat met zijn lip de leidselsleuven pakken,probeerde om te draaien,tong over het bit....en toen was de baas boos _-:( .......pak op zijn mieter gegeven en toen kon hij wel braaf zijn best doen :j
tara voor de sulky gezet en mee gewandeld zodat ze niet zelf vertrekt(als ik wil opstappen) halthouden en 'rustig 'wegstappen
actieve middag geweest,lading wortels gezaaid in de ""pony"moestuin O:)