[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:38

iemand nog een idee voor een maaltijd die ik binnen 10 minuten klaar heb?
ik heb nog zakje sla maar wil geen maaltijdsalade...

sla met zalmmoot heb ik wel zin maar wat dan erbij ? passen eigenlijk alleen aardappeltjes bij ?
of iemand anders een geweldig idee met sla ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:46

Nou dat kan ik me ook wel weer voorstellen IngridM. Als het druk is vliegt de tijd om als het niet druk is duren uren echt uuuuuren >;)
Maaltijdtip: lekkere pasta met pesto :9 gewoon van die verse pasta bij de AH vandaan, heb je in allerlei soorten en maten. Is in 5 minuten klaar. Dan pesto erbij evt met gedroogde tomaat in stukjes in wat olie. Errug lekker zeker met vis.

@Biancocoo ik kreeg toen ik met Simba mende (86 cm :+ ) ook heel vaak opmerkingen over wat zielig, wat doe je met die zweep, durf je wel, dierenbeul :roll: mannetje vond het voor de wagen altijd zo vreselijk leuk! Mensen weten niet waar ze het over hebben. Wat leuk trouwens dat je zo'n lol hebt van je beestje, echt fijn hoor :)
@Tine is het niet gewoon zo dat ze wat inactiever zijn door combi warme weer en je hebt je bak toch ook net gedaan? En heb je het idee dat ze het niet volhouden (dus conditie missen) of wil je ze sneller laten reageren? Als je denkt dat ze het niet volhouden zou ik die omega 3-6-9 mix eens proberen, is voor conditie / uithoudingsvermogen op de langere termijn zeg maar, dus vooral bij duur-training. Als je ze sneller wilt laten reageren denk je inderdaad eerder richting granen (maar lijkt me voor ponybeest weer lastig want met je zoontje wil je niet zo'n electrische reactie).

Zo mijn nieuwe dekentje voor Bente is gearriveerd. Is het nu nog te warm voor maar als het straks weer normaal is staat zij er pico bello bij *D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:27

Puppiepaard voeren is inderdaad lastig -O-.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:34

Tass :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:36

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:18

hmmm pasta ook wel lekker ja. Nou ik denk er nog even over na :-)
het moet nogal snel, ben pas laat thuis, snel boodschappen doen en dan hup, in de auto naar onze vrienden :-) (lekker gepland Ingrid haha)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:33

IngridM schreef:
hmmm pasta ook wel lekker ja. Nou ik denk er nog even over na :-)
het moet nogal snel, ben pas laat thuis, snel boodschappen doen en dan hup, in de auto naar onze vrienden :-) (lekker gepland Ingrid haha)

pasta koken
afgieten
zalm gaar maken in de magnetron
zalm in afgegoten pasta mengen
spinazie-potje bij leeg kappen
btje kaas of roomsuas toevoegen.
ff doorroeren...

heeeeerrrrrlijk :)) :9 :9

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:51

:o
ik heb tentamen overleefd
nu pas thuis
op stal hooinet gemaakt. Alles doet zeer nu, heb honger, ben moe... brr..
even met vriendje mee nog. Daarna eten :=
Sorry voor niet bijleesreageren :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:51

VanHuisUit schreef:
@Biancocoo ik kreeg toen ik met Simba mende (86 cm :+ ) ook heel vaak opmerkingen over wat zielig, wat doe je met die zweep, durf je wel, dierenbeul :roll: mannetje vond het voor de wagen altijd zo vreselijk leuk! Mensen weten niet waar ze het over hebben. Wat leuk trouwens dat je zo'n lol hebt van je beestje, echt fijn hoor :)

was het zo zat afgelopen weekeinde, stress is weer helemaal volop aanwezig, en ik zat er doorheen...
zoontje en manlief lagen op de bank uit te rusten, dus....heb missy maar even meegenomen naar het bos.
denk dat ik dit weekeinde weer even ga.

Ben begonnen met airbrush,...maar wil echt even niet lukken, mijn hoofd staat er niet naar...

morgen naar een huskywedstrijd kijken en de puppen mogen mee !! gezellig toch ?! heb er zin in, even wat anders...
Melody die was weer aardig kreupel vandaag.... ^)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:01

Ik heb aardappels, spruitjes, worteltjes en vlees gegeten. :D.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:36

Ben ik ook weer. Wat een drukke dag. Zoonlief moest proefzwemmen voor B diploma. Ik ben in die tijd voer gaan halen. Heb nu naast gewone voer een zak brokken (heb eigenlijk altijd muesli) die energie zouden moeten geven. Probleem met Rembrand is dat hij eigenlijk meer voer zou moeten hebben volgens de zak, maar dat eet hij gewoon niet op. Ze krijgen al de muesli over 3 maaltijden verdeeld, omdat het anders zo'n enorme hoeveelheid per keer werd. Nu krijgt hij dus 1,5 schep per keer. Maar hij zou dus eigenlijk volgens de zak nog meer moeten hebben. Amerigo wordt wat voller nu hij winnersport krijgt en dat wil ik ook weer niet. Dus we gaan het maar eens proberen met die brokken.
Nou, zoonlief mag komende woensdag afzwemmen. Dus heel trotse mama hier, heeft hij zometeen met 5 jaar al zijn A en B. C gaat helaas niet lukken, hij wil wel heel graag, maar die les is tijdens de judoles, dus dat gaat niet lukken.
Daarna zoon dus naar judoles gebracht. Ik kon weer terug naar zwembad, want in de haast was ik een tas met kleding vergeten. Toen nog snel boodschappen voor onszelf gehaald en zoon weer opgehaald. Nu nog pony in bad en vlechten en alle spullen voor de wedstrijd inpakken.

Sorry, ik reageer ook even niet op alle posts. Moet weer nodig verder.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:52

Tine gaaf dat hij mag afzwemmen onze mup heeft sinds 16 oktober het a en mag in december voor b waarschijnlijk.
Ingrid goed gepland.
Naaltje beterschap.
Biancoo ik ken de opmerkingen, en raar maar waar sinds ik met een vierwieler men heb ik het niet meer gehoord. Meestal krijg ik nu de opmerking die hebben er zin in. Op de shettenindoor was het wel typisch dat ik de enige met een klein span was er waren verder voornamelijk grote maats pony's en uit de maat gegroeide shetten. Stiekum zijn hier de jongere ook al weer geen echte mini's meer en vind ik dat niet echt erg. Wieneke is echt een cm of 6 verschil met Billy en de rest is nog groter.
Geniet van je ritjes met Missy.

Hier vanmiddag enkelspan met wieneke gereden en een nieuwe verzorger meegehad om kennis te maken. Leuke meid die ook nog leergierig is en lol had aan het mennen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:45

wij hebben gisteren bij de mac gegeten.. waren pas om 9u klaar.. en moesten dus nog avondeten :o

@sonjim; fijn dat het beviel met verzorgster! :)

wij hebben gisteren op stal ons hooinet gebouwd en geplaatst! keitrots op!! :D
En mijn verzorgster heeft met stalgenootje een buitenritje gereden. Ik was mee op de fiets. blijf de komende keren wel meegaan, maar vond het heel leuk om te zien zo :) Dids met z'n pretbek :D

zo paar fotootjes plaatsen, en daarna moet ik naar de baas toe, winterwielenwissel.. Hopelijk gaan ze niet vragen of ik mee wil sjouwen, want ik weet dat ik dat dan toch ga doen..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:49

Ik zie net dat ze zelfs al navraag doet voor het koetsiersbewijs. leuk zo'n enthousiaste verzorgster.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:57

oh kijk, dat is helemaal fijn! :D leuk! :D

Afbeelding
mijn verzorgstertje met Dids :)
hoezo heeft mijn paard een pretbek :P
Afbeelding
:)

Afbeelding
en alle 3 aan het hooinet :+: :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:15

Goedemorgen allemaal!
Jullie hebben gisteren niet gek veel gekletst, gelukkig maar.
Wij hadden KNHS wedstrijd dressuur ohz gister. Ik deed niet mee hoor, heb wedstrijdsecretariaat gedaan. Alles prima verlopen, leuke punten gereden. Vanmiddag en vanavond ook weer.

Naaltje ik heb gister ook Mac gegeten :D
Mooi hooinet en leuk dat je verzorgster zo enthousiast is.

Biancacoo veel plezier bij de husky wedstrijd, zeg maar tegen je puppenbeesten dat ze goed moeten opletten.

Tine nieuw voer, ik hoop dat het werkt.

Veel plezier allemaal vandaag!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:21

Balen Biancacoo, Melody nog rotlopen en jij in de stress. Misschien nog een bosritje dit weekend met de kleine ? Is goed voor je ! :(:)

Naaltje heeft haar tentamen overleefd moest je er nu nog meer ?
Zo te lezen gaat het dus goed tussen je bijrijdster en Diddle ? Leuk hoor !
Mooi zo'n hooinet ! VHU, is dat dezelfde als die jij had hangen ?

Tine10, ik zou niet zo heel erg afgaan op wat op de zak staat, het is meer een leidraad en de een zit er onder en de ander zit erboven. Kijken naar je paard is denk ik belangrijker. Als hij niet meer opkan, dan is dat zo denk ik, mits hij niet heel mager wordt ?
En leuk voor je zoontje, alweer afzwemmen voor B !

Sonjim heeft misschien een nieuwe verzorgster, fijn !

Frensie druk met het secretariaat, doe je wel vaker geloof ik he ? Voor de vereniging waar je zelf lid van bent ?

Wij hebben gisterenavond een hele gezellige avond gehad bij vrienden en ik ben nu wat aan het rommelen in huis en ga zo naar een vriendinnetje in Brabant. Die is afgelopen week geopereerd dus ik ga even langs gezellig. Daarna nog even bij de shetjes langs en dan de rest van de dag lekker thuis met m'n mannetje :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:59

Mogge,

@Biancoo, veel kijkplezier bij de Huskywedstrijden dit weekend... en wij kregen met onze shet Hans ook opmerkingen naar ons hoofd dat het zielig was met een tweewieler erachter... ik ervaar het zelfs nog wel eens met Brutus voor de wagen :+
@Naaltje, werkze vandaag ene... laat je niet overhalen om te sjouwen want jij zit met de gebakken peren de komende dagen :j Leuke combi je verzorgstertje op Did's en volgens vind Did's het ook wel OK :D
@Frensie, veel plezier met de organisatie van het wedstrijdweekend... +:)+ Top dat je het doet want ik weet uit ervaring dat het aantal vrijwilligers bij verenigingen steeds minder wordt....
@Tine, Ik had hetzelfde probleem met Brutus het ontbreken aan energie en ik ben daarnaast Omega 3-6-9 olie van Primaval gaan bijvoeren over het eten....Ene ik heb toendertijd met mijn paard een x RedCell geprobeerd en na 3 dagen moest ik écht stoppen want zo'n sulletje als het altijd was nu stond hij met zijn staart op zijn rug te snurken en te tappen op de poetsplaats... pff dat vond ik zelfs iets teveel van het goede :):) :=
@Sonjim, wat leuk zo'n enthousiaste verzorgster... vasthouden.... dat doe ik namelijk ook... ben helemaal blij met Ingrid. Je voert ze af en toe een hondenbrokje en dan is ze tevreden _O- (ze had voor mijn wedstrijd even onze hond laten plassen en die krijgt bij terugkomst altijd een hondensnoepje. Ingrid en hondlief staan in de deuropening en zonder te kijken geef ik niet het snoepje aan de hond maar aan Ingrid :o . We hebben zeker gelachen....)

Ik ga proberen jullie weer een beetje bij te houden, ondanks dat ik nog wat in de lappenmand zit. Mijn griepje is voorbij, echter heb ik er allemaal verschijnselen bij gekregen...... en ik wil zo graag maandag weer gaan werken :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:27

Ollie voer jij je verzorgster hondenbrokjes. oeps.
Frensie veel plezier met de wedstrijd.
Biancoo veel plezier met de hondenwedstrijd
Naaltje als je gaat sjouwen krijg je een schop van mij denk erom. niet tillen.

Vanochtend 2-span gemend, maar wat was chicko dwars. Billy liep gewoon zoals het hoorde en trok zich scheel die arme pony, Chicko had namelijk besloten niet mee maar tegen te werken. Oftewel zo langzaam lopen voor de kar dat de kar tegen houd met je billen. Zweep maakte Billy heter alleen het geluid al en chicko stond erbij en reageerde niet. Beiden heren buiten adem en aan het zweten maar beiden van een andere inspanning. Verzorgster ervoor gestuurd liep meneer ineens wel weer, verzorgster op de kar begon hij weer te emmeren, tot we langs een weiland met mooie merries liepen toen kon hij zich niet laten kennen. Op het einde liep hij als vanouds te sjouwen, maar wat een ellende als hij besluit niet meer te werken. even enkelspan is mijn eerste gedachte, maar andere tips zijn welkom. wieneke gelongeerd, maar die loopt niet helemaal lekker, dus even rust.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:33

Ik heb gisteravond gereageerd, heel verhaal, foetsie...

@Sonjim: anders moeten we idd even afwisselend bij elkaar komen mennen :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:52

Ben weer terug van wedstrijd. Heb veel lol gehad maar punten waren prut. Waren wel terecht. Met inrijden liep hij echt super. Mooi ontspannen. Maar de wedstrijdbak was zwaar en viel hij direct stil. Ook was hij erg kijkerig en dan heb ik in zo'n kleine bak gewoon niet voldoende tijd om de oefeningen te doen.

Vaardigheid wilde ik rustig beginnen, maar veale sprong aan in galop en poortje 1 en 2 gingen goed dus dacht blijf wel galopperen, ging hartstikke goed. Zaten wel wat hobbels en daardoor ging mijn kar wat hobbelen en daardoor wel wat balletjes. Maar zat met een grote glimlach op de bok en heb hem gewoon laten gaan. Jury lag helemaal dubbel van het lachen.

Daarna ging mijn vader met hem uitstappen. We stonden met de auto in de paddock. Opeens gaat veale liggen, mijn vader stond er met de rug naar toe, dus dacht dat hij dood neer viel, maar gelukkig ging hij gewoon rollen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:31

Sonjim, misschien Chicko wat in enkelspan rijden ?? zodat hij beter op je reageren gaat, en de ander niet in de stress kan gaan.
Didd's ziet er lekker tevreden uit met de verzorgster op buitenrit, heerlijk toch !!
Naaltje niet gaan tillen !!! foei !!!
Tallechie balen van je punten, maar wel erg fijn dat je vol plezier de vaardigheid gereden hebt.

Ik ben benieuwd hoe het met bettepet is gegaan vandaag, haar Z debuut....
Tine vandaag ook in westerbork met amerigo, dus ben benieuwd hoe dat gaat wedstrijdbak is echt wel zwaar namelijk...

De husky wedstrijd was erg leuk !! puppen waren eerst erg opgewonden, maar wat wil je met al die gillende en blaffende honden op het hele terrein.
maar na een half uurtje rondlopen werd Eagle al rustig en ging naast ons zitten, dakota is echt wel een volhouderrrrr..maar in de pauze hebben we gewandeld en ze hebben beide alle behoeften gedaan, waar ik erg blij mee ben, want het was toch erg nieuw allemaal ! maar we kregen ook veel complimenten, ze vonden het allemaal erg mooie pup's.
Dus dat is altijd leuk !! ;) :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:33

Super bianca van de wandeling.

Ik twijfel of ik nog naar nijkerk zal gaan. Oude eigenaren veale staan in de finale en nog meer bekenden. Maar tot nu toe niemand gevonden die mee wil

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:06

*\o/* 4-span met Snuitje staat in finale *\o/* Hij heeft het super gedaan. Ben erg trots op het mannetje. Nu vanavond ook nog knallen maar ik denk dat Snuitje precies weet wat hem te wachten staat :):)

Vandaag lekker lang gereden met Bente. Eerst flink gedressuurd. Mevrouw was in het begin nogal dwars, had haar niet gelongeerd blijkbaar heeft ze dat toch nodig maar hoe dan ook flinke stukken kunnen galopperen, uiteindelijk := , zonder bokken en met mooie voorwaartse sprongen :D Daarna echt naar het bos gestapt en nog zo'n half uurtje uitgestapt. Ging goed af en toe wel erg kijken :wow: en wat reageren op al die blaadjes die op de grond liggen en die zo heerlijk op kunnen dwarrelen maar ons eerste echte bosritje is een feit :D

@Naaltje wat ziet dat er goed uit!
@Tine ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag!
@Tallechie op zich jammer maar vaardigheid dus lekker gestuurd en graag naar Nijkerk... ik eigenlijk ook wel maar ik doe het toch niet dan moet ik het morgen te veel bekopen (moet morgenmiddag met zoonlief naar voorstelling).
@Ollie :(:) wat leuk dat jullie elkaar zo kunnen helpen (IngridM en jij)

verder weet ik het even niet meer :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:07

Heb nog niemand gevonden om mee te gaan... dus ben bang dat het niet gaat lukken. Komt goed met snuit