[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:08

wobbe zijn voeten en beentjes nog eens bekeken&bevoeld.
Niks warm of rare bulten o.i.d.
Nog eens kritisch naar zijn voeten gekeken en ik denk nu toch weer meer aan net iets tekort bekapt.
Hij leek al iets beter te lopen ook, dus ik wacht het nog even af.
Geef hem wel rust nog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:11

Ook goedemorgen :D

Citaat:
Soms moet je gewoon geluk hebben zeg ik wel eens

Klopt. Je hebt paarden die altijd wat hebben en paarden die nooit wat hebben. Mijn Nebraska heb ik 8 jaar gehad, en elk jaar had ze wel iets heel heftigs. Allemaal dingen waar ze 'zelf' niets aan kon doen, dus allemaal van buitenaf. Ze heeft 2x in shock gestaan na een enting, zijn ze dus met herstel wel weken / maanden zoet mee. Ze is 2x verongelukt in de stapmolen, ben bij elkaar ruim jaar mee zoet geweest. Ze is omgevallen / uitgegleden toen het glad was, was weer paar maanden stappen en rustig aan. Ik had haar in training gezet is er iets fout gegaan, nooit gehoord wat, maar had ze verschoven nekwervels, weer paar maanden zoet.... Spijker in hoef ook zo lekker. Was ze weer poosje goed, ging het weer mis, hopeloos.
Heb haar uiteindelijk verkocht als recreatiepaard en wonder o wonder ze is naar iemand anders toegegaan en is daar dus nooit ziek :D gelukkig maar.

Nebraska was het enige paard dat ik heb gekocht en rondom heb laten keuren, ze had een super afstamming en alles in zich om een top sportpaard te worden maar door al dat gedoe is ze nooit verder gekomen dan de M.

Dus je moet soms een beetje geluk hebben :7

Nou ik ga op autojacht. Heb een leuke Berlingo op het oog en wil mijn Golfje in gaan ruilen 8-)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:15

morgen dames.

Ik was/ ben nieuw en heb helaas door drukte niet veel kunnen posten heb altijd wel braaf mee gelezen.
Zondag is onze pony waar we mee zouden gaan mennen verkocht zonder we kregen een bod dat we niet konden weigeren, dus ik ga jullie weer verlaten. Iedereen succes en veel plezier

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:00

ow, dat was kort maar krachtig dus. :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:02

welkom terug & succes met alles verder :j

Ik zit ergens mee... gaat over een pony, maar niet 1 van mezelf.
wie mag ik een PB sturen?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:04

stuur maar hoor :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:04

pb maar hoor :)
ik verveel me toch op stage :))
:o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:16

Napie, eng ritje achter de rug zeg. :oo

Je ziet echt vooruitgang met Alwyn, VHU. Leuke foto’s! Mooi dat het mennen met Snuit goed ging na het gedoe van de vorige keer. Jammer dat je oppas ermee ophoudt, snap dat het vervelend is. Wat ga je nu doen?

Nouvel, mooie foto. Wat een plaatje is het ook! Verder ook leuke foto’s van derest! Staan er lekker bij zo te zien.

Tallechie, balen dat je niet fit was. Doe maar rustig aan met dat wondertje in je buik.

Sumic, mooi dat ze zo braaf waren bij de smid!

Tine, leuk dat je in Blijham wel kan meedoen. Zonde van je laars.

IT, raar dat Wobbe niet helemaal goed loopt. Stuur maar een PB.

Verder nog wat gelezen over blessures. Bart loopt nu na drie weken weer helemaal goed gelukkig. Verder hebben we nog het valkhengstje, maar die loopt na een half jaar nog steeds niet goed. Heeft toen flinke trappen gehad van Winner. Eigenaar is vorige week gaan kijken, maar hij loopt nog steeds beroerd..

Zondag meegedaan aan de jaarlijkse sponsorrit van de menvereniging. We reden met twee auto’s. Een met de trailer en een met een aanhanger met twee menkarren. (De kleine meid reed onder het zadel mee, ik reed enkelspan met Kokkie, eigenaar reed tandem met Peppie en Sjors en zijn vriendin reed enkelspan met Bart).
Op de snelweg kwam er ineens ontzettend veel rook achter ons, dus moesten we stoppen.
Bleek dat de eigenaresse een beetje te enthousiast was geweest met olie bijvullen. Gewacht op de eigenaar en die heeft de aanhanger meegenomen.
Busje naar de carpool plaats gebracht en meegereden met de eigenaar. Het was gelukkig heel mooi weer, maar ik merkte dat ik nog steeds niet helemaal beter was. Kokkie was erg fris en wilde alleen maar galopperen. Maar dat mocht ‘ie niet van mij. :D
Dat liet hij even merken door een dikke bok te geven. Uiteindelijk ook nog even door de waterbak gegaan om vervolgens langzaam richting trailer te gaan. Na die tijd nog lekker snert gegeten met iedereen en toen terug naar huis. Was wel geslaagd.

Ook nog even getroeteld met Brunellie. Heerlijke merrie is het. Ze is nu vier, maar oogt nog vrij jong. Ze is wel heel nieuwsgierig en loopt de hele tijd achter je aan.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:45

bicci schreef:
ow, dat was kort maar krachtig dus. :+

Dat was het zeker. Net nu we alles aangeschaft hadden en we hem terug getrokken hadden uit de verkoop en dan staat er iemand op de stoep die een bod doet die je niet kan weigeren. Hij gaat gelukkig maar 50 meter verderop wonen dus we kunnen altijd van hem blijven genieten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:03

NOu ze zouden bij mij echt wel heel veel moeten bieden wil ik ze wegdoen. Eindelijk al mijn materiaal vrijwel op orde, de juiste pony's en dan zou je weer opnieuw moeten beginnen, no way. Voor Alwyn is al 2x keer aardig wat geboden trouwens, van de zomer toen hij voor de wagen stond en een keer toen ik met hem met de tweewieler aan het dressuren was.

@Poeltje weer van alles beleefd! Vind het altijd een ramp als er iets met de auto gebeurd als je met die pony's zit (daarom wil ik mijn auto nu ook de deur uitdoen, heeft af en toe opstartproblemen, vertrouw de boel niet meer).
Leuk he om te zien bij Alwyn. Hij is ook niet meer zo'n doetje in de groep, laat niet meer zomaar het kaas van zijn brood eten. Dat is dus ook te zien want hij is de dikste van het stel :+

Ik heb nog geen idee hoe ik het moet gaan opvangen zonder oppas. Het vervelende is dat Bart regelmatig in het buitenland is, gewoon een hele week weg of twee weken. En dan moet ik dus een flexibele oppas hebben een die niet perse een vaste dag wil en een die ook eens wat langer wil blijven of 's avonds. Plus iemand die de hond wil uitlaten :+

Oja, is Brunellie van jezelf? Wij hebben hier besloten dat ik gewoon de paarden bij de stalhouderij blijf rijden, een paard erbij is echt te veel van het goede. Ga morgen even vragen om vaste dagen.

Mensen met vragen mogen mij ook altijd PB'en, geen idee of ik kan helpen maar denk graag mee hoor.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:33

Gelukkig hadden wij alleen de aanhanger erachter, maar het was inderdaad wel een beetje vervelend.

Nee, Brunellie is gewoon van de eigenaar van de pony's. :)
Ik wil geen eigen paard. Ik kan nu komen wanneer ik tijd heb. Een paard vergt enige aandacht en die kan ik gewoon niet dagelijks geven. We doen het nu gezellig met z'n allen en dit werkt super. Sommige dagen doen we ze allemaal (ja, 10 paarden en pony's is aardig wat werk) en soms pakken we een deel. Vandaag ga ik bijv. Bart rijden (eigenaresse is door haar rug gegaan) en misschien wel even dubbelspannen. Morgen hebben we weer vaardigheid en zaterdag wedstrijd in Oenkerk, dus er moet hier en daar wel getraind worden.

Heel vervelend van de oppas. Misschien ergens een oproepje plaatsen?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:43

even een ego post :o :

Ik ben zondag 4e geworden in mn normale parcours en 1e in speel uw spel! dus overal 2e :D !

Ben zo blij!

Morgen gaan mn shetten in een 8 span! :D samen met 6 pony's van een vriendin, Tessa.
Echt super vet! ben helemaal blij vandaag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:46

8 Span ! haha wat leuk ben erg benieuwd.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:14

Phoe, paar daagjes beurs en meteen 7 pagina's bijlezen!!
Een poging:

Bicci bij een nieuwe stal, wanneer ga je er definitief heen?
Patrick geweldig mooie foto's van hertjes
Riv met tweespan problemen (idd véééél enkelspan rijden, laat hem op zijn eigen benen leren lopen.
Millanka nog gefeliciteerd en ook ik zou voor het concourswagentje gaan
Maisie leuke foto's van tandem
Nouvel toch naar P&K, en heeft een beessie met een wel heel leuk koppie
Spannende ritjes van Napie
Stoere Alwyn door het water
Tine die met paard niet op startlijst voorkomt en met pony nog bij een andere wedstrijd kan rijden
Wobbe die waarschijnlijk te korte voetjes heeft... En IT die dubt over andermans pony.. PBbox staat open hoor..
Poeltje met een spannende autorit en menrit :) en een hele leuke 'verzorg'paard
Evelinee die blij is met haar 2e prijs (Super!!) en haar pony's die morgen in een 8span gaan lopen (Gaaaaaf!!)

Ijzers: Jenna liep vorig jaar ook in de winter op ijzers, moet even goed nadenken of ik dat nu ook wil. Voor 15 euro kan ik een binnenbak een uurtje huren. De nieuwe pony staat ook op ijzers. De shetjes niet, hebben ze wel op gestaan en daardoor kregen ze wel hele mooie hoeven.
Zwarte pony's: die van mij vallen enigszins mee. Alleen als ik wil rijden blijkt dat ze toch altijd heel vies is :D
DA ook alleen een keer gehad voor zandkoliek, verder niets. Ja morgen komt ze enten en kijkt ze meteen naar been van Jenna die nog steeds niet helemaal goed is.

En dan nog even een heeeeel goed nieuwtje: Ik heb plek gevonden voor die nieuwe pony!!! Hij komt dan eindelijk!!!!
Ben rond wezen kijken en vragen, maar ik kan gewoon niet 200 euro voor stalling betalen. En dan nog mag ik daar niets: mag niet longeren (ook niet in de wei), mag niet met de koets in de buitenbak, ook niet in de wei.. Tja..
Nog een keer gevraagd op mijn huidige stal of hij niet bij de paarden in kan, of anders met Jenna op een ander stuk wei, en dat vond ie prima! :D :D :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:55

**mijn knol ga alleen dood weg**

verkoop voor geen geld..

per 1 dec, dwz. ik denk het weekend ervoor, want 1dec valt op woensdag, das onhandig..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:30

haay iedereen,

sorry hoor dat ik een paar daaagjes weg was, maar ben op wedstrijd geweest en heb keihard aan school gewerkt.

wedstrijd viel helaas heel erg tegen, wat was de bodem zwaar in deil, maar, misty deed haar best, en uiteindelijk blijft dat voor mij het allerbelangrijkst.

ik heb braaf alle samenvattingen gelezen, napie heeft een heftige rit meegemaakt, maar gelukkig is dat goed afgelopen ik zag prachtige foto's van hertjes langskomen.
verhalen over wel of geen ijzers, misty staat bij mij nu op ijzers, magic kan helaas geen ijzers onder.

en over die onderleggers. pff ik heb die van ideaal, ik heb blauwe dunne en blauwe dikke.
Afbeelding
en bij mij doen ze et best. :Y)

verder heb ik wat leuks, een heel goede menner heeft zaterdag aan mij gevraagd of ik bij em wil groomen, nu belde die of ik meewilde naar nijkerk, supervet natuurlijk. als et klikt wil hij dat ik meega naar grotere wedstrijden, zou wel echt superrrvet zijn natuurlijk.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:43

Lienepien, super dat de nieuwe pony nu wel op stal kan :D

Marrianne: Vind je setje echt super! Maarre, Nijkerk? Dan zien we elkaar. Wij doen ook mee! Wat rijdt die menner? Dubbelspan?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:44

nee enkelspan pony

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:44

Plannen zijn gewijzigd. Ik ga zo naar stal, Bart rijden, stallen doen en even knuffelen met Brunellie. Daarna even chinees eten met de eigenaar en dan mee naar tandemles.

En ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Ben heel benieuwd.

Enkelspan pony is een leuke rubriek om mee te rijden. :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:47

ja denk ik wel, welke rubriek rij jij mee?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:50

Ik groom bij tandem pony's. :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:59

ohja tuurlijk dat wist ik eigenlijk best:P

kom ik er net achter dat we 2 verschillende parcoursen moeten lopen...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:05

Zou kunnen. Vorig jaar ging ik alleen de finale kijken. Toen deed de eigenaar mee met dubbelspan pony's. Ik zie het wel.

Ben wel erg blij dat we alles op één dag hebben. Tandem pony's is zaterdagochtend.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:05

Ik ga richting stal. Tot vanavond dames. :wave:

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:27

Hee wat leuk marrianne!
Dan zullen wij elkaar waarschijnlijk ook nog wel eens tegen komen :)

Wil wel verslag horen van Nijkerk he meiden!