[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:36

Oja, de aanbieding van Janouk vind ik superlief! Helaas betekent naar het "westen" gaan, voor mij meestal familiebezoek. Vrijwel alle familie woont daar en we komen dan eigenlijk aan niets anders toe dan aan ... familie bezoeken en wel aan 2 kanten om geen scheve gezichten te krijgen :') . Zelfs goede vrienden bezoeken lukt eigenlijk nooit. Wel heel erg jammer; ik zou wel willen dat ik toch minimaal plezier krijg in de vaardigheid. Die vicieuze cirkel kom je maar moeilijk uit.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:53

Gem volgend jaar met mijn ukken een keer proberen dan ga je vanzelf lachen als die liggend door de bocht gaan, tenminste bij mij gaat dat vanzelf. Letterlijk een laagdrempelige oefening.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:59

Sorry, even enorme egopost *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Had computer al uit staan, maar wilde even kijken wat de L2 proefjes voor A ponys zou inhouden. Nou, daar ben ik niet aan toegekomen, want had ook even mijn mail geopend.

Heb ik een mail ontvangen van Pavo Paardenvoer/ Hoefnet.
Ik had meegedaan met een fotowedstrijd en daarmee al een prijs gewonnen (gratis zak voer en voeradvies)
Wat blijkt nu, ik heb NOG een prijs gewonnen. Ik ben 1 van de gelukkige 6 prijswinnaars die een gratis les van IJSBRAND CHARDON gaan krijgen.
Ik ben helemaal aan het stuiteren gewoon. Dat wordt weinig slapen straks
stuiterstuiterstuiterstuier......

Echt, ik heb nog nooit ergens een prijs mee gewonnen en nu gewoon met 1 foto 2x prijs (was de foto van Mowgli met zadeltje op bij pavo voerzakken. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Edit: wel heeeeeel erg jammer dat Rembrand geblesseerd is. Nu zal ik met Amerigo heen gaan, maar ja, ze zien me aankomen met zo'n gekke kleine pony die niet echt spectaculair is.... Nou ja, ik heb niets anders. Sam is nog niet beleerd.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:24

Komt onder de meelees steen vandaan....

Gefeliciteerd Tine! Dan zie ik je daar! Ik mag namelijk met Sam heen *\o/* *\o/* *D

Wordt wel een beetje de kleine witte pony's club dan. :+ :D

Even een zwaai naar iedereen! :wave: :wave: Leef (bijna) dagelijks mee met jullie verhalen. Alleen wat meer op afstand.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:09

Marjola, jij ook gefeliciteerd. Top he? Haha, kleine witte ponyclub. Hoe klein is Sam?

Heb even gekeken, zonder file is het een dikke 3 uur rijden. Wordt dus heel vroeg op, want ontvangst is om 10 uur. We willen natuurlijk wel enige spits proberen te ontwijken. Moet nog wel iets bedenken voor zoonlief, want die moet natuurlijk wel gewoon naar school (is op een doordeweekse dag)

Wow, ik kan het nog steeds niet geloven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:14

Gefeliciteerd Tine en Sam. *\o/*

Bram is wel gewend aan witte pony's voor zijn koets :D hij heeft er zelf 4 voor de koets lopen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:31

Dat klopt, maar die zijn wel van een ander kaliber dan mijn simpele Welsh, die amper op een Welsh lijkt :D

Ik moet altijd zo lachen als mensen zeggen dat je met een Welsh of KWPN-er gewoon standaard al gewonnen hebt als je de ring in komt. Maar ja, mijn Welsh is geen standaard Welsh en mijn KWPN-er ..... zijn bijnaam bij vorige eigenaar was niet voor niets Belgje. Hij is nogal fors gebouwd (nee niet dik, ribben zijn te zien)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:27

Dankje Janouk. :D het lijkt wel of we er stiekem op zijn geselecteerd met die witte welshjes ;)

Sam is 1.30m, Tine. Dat klinkt groter dan het is, want hij is Welsh Mountain gefokt dus verder heel petit. Zeker naast al die grote paarden bij ons op stal. ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:46

Nou, naast Amerigo toch nog groot hoor, die is 1.14 :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:55

Wat een leuke berichten hier allemaal op bokt :D
Gefeliciteerd met jullie prijs Tine en Marjola *\o/* *\o/*
Mooie foto's gezien van Janouk met baas :wow:
Avaluna heeft een super knappe dochter _/-\o_ wat leuk dat ze er zelf ook plezier in heeft!
Biancacoo heeft nieuw electrisch en gas echt een handige tante :D Eagle is ook weer aan het genieten samen met de baasjes :j
Gem heeft een nieuw klokje nodig misschien wel met digitale cijfers, zodat ze in geval van stress niet meer alleen naar de grote wijzer kan kijken := Maar wel goed dat je doelen zijn behaald, meedoen is belangrijker dan winnen en het belangrijkste is nog altijd *Lol met je knol*
VHU heeft kast opruiming........zijn je dekjes van Ankie voor een dressuurzadel? Heb misschien wel interesse in de paarse en créme kleurige...misschien voor een leuk prijsje :o

Verder ga ik weer lekker meelezen, heb weinig nieuws eigenlijk......met Pown gaat het weer goed, hij is braaf en redelijk ontstressed. Heb 2x van de week een buitenritje gemaakt en 1x 40 minuutjes dressuur getraind en het voelde weer goed.....nu ff twee dagen niks en morgen aan de lange lijnen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:29

goedemorgen.
Gem,...herkenbaar is dat.....maar het zou best eens een super mooie training zijn...Moos heeft veel potentie....haha..moet je eigenlijk gewoon een dag uit voor jezelf van maken...maar ik snap dat dat erg lastig is !! maar....zou wel mooi leerzaam zijn met janouk en paul !!

Tine gefeliciteerd, en Marjola, jij ook gefeliciteerd, leuk dat jullie een les gewonnen hebben !

Ik heb vanmorgen het nieuwe bos een rondje verkend met de step en 2 hondjes ! mooie route, voor nu lang genoeg....over een maand of 2..veel te kort..haha..komt wel goed !
ik ga nog even bijlezen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:41

Gaaf Marjola en Tine *\%/* Wanneer is het trouwens? Gewoon dag vrij vragen voor zoonlief Tine, voor speciale gelegenheden mogen kinderen 10 dagen in totaal vrij krijgen (moet je wel aanvragen). Dit lijkt me toch zeker voor zo'n kind als Patrick een zeer bijzondere gelegenheid.
Mag Liesje er ook nog bij, als schimmeltje :))

Leuk Biancacoo dat je het bos in bent geweest, het begin is er dan weer :j
Gem vind je vdh niet leuk? Moet zeggen dat ik dat dus wel erg leuk vond, hindernissen ook maar daar kon ik nog echt geen tempo on maken, vond die pionnetjes wel leuk (ook maar paar keer gedaan hoor maar goed :P ) safe wat spelen zeg maar. Gewoon veel doen, wordt het vanzelf leuker.

Moet zo verder met presentatie die ik morgen bij universiteit moet houden, best spannend ...
Vanochtend weer naar pony's gefietst, wat is het heeeeeerlijk weer zeg. Kon weer paaltjes in de grond krijgen dus ze staan weer in stukje vers weiland :Y)

Nou mijn markt-activiteiten gaan uitstekend, al van alles verkocht :D
@Dingetje pb maar even, maar het lijkt erop dat de drie dekjes al weg zijn (waren dressuurdekjes). Heb nog wel een mooi witte pufferpad. Dekentje is ook al weg, bontje en 1x chaps :$
@Maisie is het niet warm nu onder een regendekentje? Ik durfde Ollie er niet onder te zetten (is sinds vorige week ook geschoren, dekenmodelletje, maar staat wel gewoon zonder, wat ze nog als haar heeft functioneert volgens mij als echt dekentje := ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:24

Paarden staan tijdelijk in de winterwei (in de zomerwei is tegen onkruid gespoten). Over 2 weken mogen ze weer terug, want er staat nog heel veel te eten. Voor de paarden is het er super (behalve bij heel veel regen, dan bieden de bomen niet genoeg bescherming), maar ik vind het toch wel veel fijner als ze bij huis staan. Zo'n heerlijk gezicht, van die grazende paarden in de wei. En het scheelt heel veel tijd. Nu pluk ik er zo even 1 uit de wei om mee te gaan werken. Heerlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:28

Rustig hier.....

VHU: het is op woensdag 29 oktober.

De inschrijvingen voor onze competitie gaan echt super. Vanmorgen stond de teller al op 23 combinaties (dus 46 starts), nu staat hij al op 30. We gaan tot de 70 (140 starts), dus het gaat heel lekker zo.

Zoonlief is aan het spelen bij een vriendje, die ga ik zo met trailer en alles ophalen voor zijn 2e JSP les (jeugdstimuleringsplan). Komende zaterdag is hij ook de hele dag op pad met JSP. Er is dan talententrainingsdag. Ze krijgen allerlei clinics en workshops. Erg leuk. Uiteraard is zoonlief weer de jongste van de ploeg. Ben benieuwd wat hij er allemaal van vindt.

Hier al de hele middag regen. Bah. Ponys zijn wel blij dat ze in de winterwei staan, ze staan namelijk aldoor in de schuiltent/stal. Rembrand niet, die laat zich lekker schoonspoelen. }:0

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:34

@Tine: wat leuk voor je zoon, spannend, zaterdag ook nog een uitstapje *\o/* .

@Biancao: leuk nieuwe paadjes ontdekken <3 .
Hier ook, gisteren. Was daar al eens alleen geweest, maar leek me erg dicht begroeid en steil en dat is met paard van 1.80 in je uppie niet zo handig. Wilde met dochter en pony gaan verkennen, maar gisteren samen met vriendin en opaatje. Was goed te doen en mooie paden, alhoewel ik idd bij de afdalingen langs zijn hals moest hangen :') . Twee uurtjes weg geweest en maar goed ook, want vandaag slecht weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:57

Ava: klinkt als een avontuurlijk tochtje. Leuk!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:17

goedemorgen.
Ava dat is een uitdaging zo liggend te paard een paadje verkennen..haha.

vanmorgen weer klein rondje met de step met 2 andere hondjes...zo met 10°C is het mogelijk om rustig aan al iets te gaan beginnen met de conditietraining..kwam op een steil afdalinkje..haha..zo'n 5 meter omlaag...op een smal spoortje met 2 trekkende hondjes..is wel.....beeutje spannend..maar gaaaf !!

Rustig hier zeg....iedereen weer druk aan het werk..en druk met bezigheden....
hoop ik dat iedereen een fijne dag heeft..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:42

Ik vind het maar :brr: , maar voor jou wel weer lekker Biancacoo :D .
Hier idd drukjes: over 3 weken naar Engeland maar heb nog geen huisje, dus hard op zoek.
Verder nog bezig met enkele koetsen, inmiddels ook naar KCS geweest.
En mijn ge-taxi naar Venlo is uitgebreid met cliëntenvervoer voor de zorgboerderij van vriendin, dus de dagen slibben langzaam vol. Vanmiddag Moos maar weer eens een beetje laten lopen. Heeft rust gekregen na het afgelopen weekend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:44

Gem: het is ook :brr: . Ga je op vakantie naar Engeland?
Bianca begin van de training is er weer. Lekker hoor.

Nou, ik heb het programma voor komende zaterdag ontvangen. Ik vrees dat het voor de deelnemers (80 kinderen) een heel lange dag gaat worden. Er zijn allerlei clinics en workshop. Klinkt heel leuk, maar alles duurt ca 30 minuten. Wat met zo'n grote groep vrees ik betekent dat ze niets mogen doen, alleen maar kijken en luisteren. De workshops zijn in 3-en, maar ja, dan heb je nog steeds een flinke groep van ca 25 kinderen. Lijkt me niet dat ze dan iets mogen doen.

Ik hoop maar dat ik het verkeerd inschat, anders krijgen ze nog hun handen vol om de aandacht van al die kinderen vast te houden. Juist door dingen te laten doen, hou je de aandacht en concentratie vast.

Ik ben benieuwd....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:49

Hier nog aan het bijkomen van halve dag universiteit zo zeg ik was helemaal %) kwam in noodweer terecht met enorme onweersbuien op de terugweg :oo . Vanochtend naar tekenen, gewerkt met soort aquarel. Was knap ingewikkeld :+ kende die techniek helemaal niet.
Zou morgen weer naar uni moeten maar mijn hoofd trekt dit onderdeel van het programma niet (presenteren, feedback geven aan elkaar, weer verbeteren en weer presenteren, allemaal in het Engels en dan ook nog op zo'n hoog abstractie niveau, is heel intensief allemaal).

Ga zo de ingenomen deken van Ollie ophalen ben benieuwd hoe het nu zit. Is het met de menschorten uiteindelijk gelukt Gem?
Wat heerlijk dat je weer kunt gaan opbouwen Biancacoo!
En heb miv 1 oktober een box gehuurd bij de pensionstal voor als het te nat / koud / ellendig wordt op de wei. Voor Ollie, Hero en Ber kunnen prima gezamenlijk in de container staan bij slecht weer. Zie op de wei ook dat Ollie het eerst naar de container rent bij regen. Ber gaat vooral in de container als de rest er net weer uit loopt. Ze is af en toe echt onhandig (wel aandoenlijk om te zien) :(:)

Zo naar de pony's, misschien nog wat longeren of zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:00

VHU: kan me voorstellen dat je gaar bent. En zware dag en dan ook nog zware terugreis. Doe nog maar rustig aan :(:)

Hier maken ze ook heel verschillend gebruik van de schuilstal. Gisteren plensde het. Amerigo gaat zo bijna in galop naar de schuilstal, Samoerai staat er ook wel graag, maar is iets minder pietluttig. En Rembrand blijft gewoon in de stromende regen staan. Zo raar dat het zo verschilt, maar goed, ook heel fijn dat ze kunnen doen wat ze willen.

Zometeen weer B12 injectie en fysio. Bah, gaat weer pijn doen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:27

@VHU: alles al geregeld voor een eventuele winter. Idd even rustig aan :(:) . Leuk tekencursus!

@Tine: dat zullen ze idd wel snel merken dan. Sterkte bij de fysio.

@Gem: ik wilde gisteren ook met dochter en Liesje naar de les, maar volgens Connor had Liesje toch echt nóg een dagje vrij verdiend na dat zware weekend :') .

Dochter heeft gisteren een afspraak gemaakt voor haar prijs; ze had de meeste puzzelstukjes verkocht voor de sponsoractie t.b.v. de aanschaf van het nieuwe voltigepaard en nu mocht ze een privé les nemen met haar beste vriendin, nu heeft ze d'r 2 bij voltige en het is natuurlijk nuttig om de oefeningen die met z'n drieën moeten goed te oefenen, dus heeft ze gevraagd of ze met z'n drietjes mochten <3 ; hartstikke leuk.
Hun hele team had geluk, want er was ook een prijs voor het team dat het meest verkocht en tja, doordat dochter d'r zo veel had, waren zij dit ook, dus gaan ze ook nog eens met z'n allen naar de film *\o/* .

Morgen gaat dochter op schoolreis naar de Efteling.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:29

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:40

Het was toch een baby van 9 maanden oud?

Ik hoop dat alles goed gaat me ze. Wel vind ik het persoonlijk wat vreemd om zo'n jong kind mee te nemen op de koets, maar goed, ik ken niet het hele verhaal (bericht is erg sumier) dus wellicht doe ik een verkeerde uitspraak.

Ava: je dochter is super bezig geweest. Wat lief dat ze aan haar vriendinnen dacht voor de les.

Edit: ik lees net dat ze zelf de koetsier was en ook 20 weken zwanger is..... pffff heftig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:26

@Tine: als Connor mee ging toen ze klein (overigens niet zo jong) was, nam ik altijd iemand mee en zijn/haar taak was om te zorgen dat mijn kind van die koets af kwam. Maar goed, ik begreep dat ze achter het huis gemend hebben. Is een paardrijk stukje daar, wij hebben daar vlakbij gewoond, voordat we de grens over gingen. Hoop dat het geen bekende is...