[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:52

bij mij werkt dat niet door m'n bril.. ik krijg die beelden niet aan elkaar geknutseld in m'n hoofd..
Tenminste, bij wat ik tot nu toe geprobeerd heb..

Bakkie muesli gepakt, hongerr...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:03

Zooooo, jullie hadden vanavond de turbo erop zeg. Stelletje kletsmiepen.
Ik sluit me dus even aan bij alle mooie samenvattingen die ik tegenkwam.

De les ging vanavond heel goed. Amerigo liep echt super. Was wel erg warm en benauwd (hier 60 druppels gevallen en heel even wat gerommel op de achtergrond), dus zijn wat eerder gestopt.

Heb net nog vast zoveel mogelijk spullen voor de wedstrijd al in de auto gelegd, want morgen heb ik heel volle agenda. Ik wil proberen voor ik zoon naar school breng, Rembrand naar huis te halen, dan na school moet ik naar de dokter en naar die fijne meneer met zijn geweldige dieet (wat ik nu dus 12 dagen heb gedaan, zonder enig resultaat. Ja, honger..., maar goed, dat had ik daarvoor ook wel). Als ik daarvan thuis ben, snel Rembrand even loswerken ohz, en dan is het alweer tijd om middag eten te maken en zoon van school te halen.

Dus ik ga snel onder de douche en naar bed. Hopelijk valt er wat te slapen met die hitte...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:20

Welterusten Tine!

Aiiii wat heerlijk Ollie dat gebak :9 ik vind het mega knap dat je dat durft te maken terwijl je aan de lijn doet. Ik doe nooit aan de lijn maar het lijkt me zo drama als je dat dan maakt en je mag er niets van eten, zou ik echt niet kunnen vrees ik :o

Kongs hebben we hier ook, Mies verslijt er een per half jaar zo ongeveer, dus het is echt sterk spul want Mies bijt echt alles kapot. Wiske is veel voorzichtiger, die knabbelt, bijt het niet compleet aan gort :Y) ze krijgen hier zo eens in de twee weken een echt botje (schenkelstukje bij de slager vandaan of uit zo'n soeppakket) vinden ze heerlijk. Wis heeft laatst haar eerste botje gehad, ze is er nu nog druk mee. Mies verstopt die afgekauwde botjes soms in de bank of de stoel, is altijd beetje maf als bezoek ze daar vindt :+
Wis is ook erg gesteld op haar flostouwen (heb een dikke en een kleintje). Daar doet Mies dan weer niets mee, Wis kan er echt mee spelen, gooit het omhoog, slaat ermee tegen balletje en loopt dan achter balletje aan enz heel grappig.
En ze zijn allebei helemaal wild op (tennis)balletjes maar die sloopt Mies ook altijd binnen no time dus ik berg ze als ik erop let altijd even op zodat alleen Wis ermee kan spelen, onder toezicht dus.

Net heeriljk met de dames avondwandeling gedaan, was heerlijk fris is net bui gevallen. Mies vindt het overdag veel te warm maar ze was nu vrolijk.

Nou welterusten allemaal. Ik moet dus om 06.00 uur opstaan -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:49

Goedemorgen allemaal!!!

VHU is lekker vroeg opgestaan voor de handtekeningensessie! Hier geen flostouwen, Zhazha maakt die meteen kapot. Bubbles is ook helemaal gek op balletjes, maar tennisballen of piepballen worden ook gesloopt door Zhazha.

Tine heeft ook een erg druk programma vandaag. Fijn dat de les goed ging met Amerigo!

Hoe zal het met Tallechie gaan?

Ondanks dat het druk is op het werk heb ik toch een rustige dienst gehad. Alleen nog een telefoontje om 00.45 uur en daarna lekker geslapen. Manlief moest vroeg naar de zaak, dus om 06.15 uur eruit om samen met hem met de honden te wandelen.

Denk dat het vandaag weer warm gaat worden. Gwin heeft een vrije dag gezien de training van gisteren. Straks samen met Beer naar stal. Eerst nog even de dienst overdragen en een stel dossiers opruimen en daarna boodschappen halen.

Fijne dag allemaal!!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:26

Pffffff moest gewoon ff 4 pagina's bijlezen!

Baby's erbij, bij de uitbreiding bij Maisie haar familie Gefeliciteerd :D Wat doet Robin het goeeeed <3
Ollie lekker aan de baksels.
Foto's gezien van nieuwe wagens (trailers en marathonwagens) en flittsende stijgbeugels en beschermkleding voor mens en dier *\o/*
Nog een :(:) voor Aks (beter laat dan nooit)

Gister met de Pown naar het strandje gelopen, die vond het maar niks :+ Was bang van de golfjes! We hadden eerst wat gehoorzaamheidoefeningetjes gedaan (ala Parelli) Meneer heeft de hele weg met een opgetrokken neus naast me gelopen en zo min mogelijk een blik gegeven (beetje arrogant is hij wel). Het was hard nodig om hem weer even op zijn plaats te zetten, want na Vrouwenpolder leek het er weer op een onopgevoed projectiel _-:(
Daarna nog lekker ff aan het dressuren geweest op de Fries, dat gaat super goed, we zijn nog maar 3 maandjes aan het rijden :D

Vandaag zie ik het wel wat er op de planning staat, lekker een beetje rond keutelen.....moeten op tijd van stal terug.......want een stelletje idioten hebben verzonnen om een wielerronde te gaan houden in het dorp........zo kunnen we tussen 17.00 uur en 21.45 uur niet meer naar ons huis -:(-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:42

lekker dan zo'n wielerronde.. >;)

succes VHU

Hondenspeeltjes, de 2 monsters bij mijn ouders hebben standaard geen speeltjes, en krijgen vanalles alleen onder toezicht.. Kleintje is een etterbak namelijk en pakt alles af. En niemand wil ervoor instaan wat er dan kán gebeuren.

Nou, ik ga zo een wasje draaien, afwas doen, eten en dan naar stal toe. Met de auto want ik heb op een rare manier heel veel last van m'n rug? (En nog niks geks gedaan deze week :?)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:18

@ Maisie: nog gefeliciteerd met je nichtje (had ik gemist)
@ Aks: jouw traantjes had ik ook gemist :o Meid, :(:) en: komt wel goed schatje (las iemand die dat glas roosvicee al had toegeschoven ;-) )

Jammer Frensie, dat die rit op 12 augustus georganiseerd wordt... ik zou het heel leuk hebben gevonden, maar wat VHU schreef, klinkt erg leuk, om een keer paardje mee te nemen en daar lekker te gaan rijden... vind het zelf altijd wel leuk als er iemand mee is voor de gezelligheid en ook voor mijn gevoel van veiligheid...

Maar eerst nog naar Ameland, naar de Sallandse Heuvelrug en naar Ermelo reünieweekend van ponykamp :P

Ik ga snel douchen en naar kantoor, fijne dag allemaal!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:05

Goedemorgen allemaal..
maak er een fijne dag van...
Tine fijn dat Amerigo zo goed liep !!!
en alvast iedereen succes die aankomend weekeinde weer wedstrijd gaat rijden !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:46

wow die oranje beugels,als ik ohz zou rijden zou ik ze zo ook kopen.geweldig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:27

Echt jouw kleur natuurlijk grappig.

Wie heeft ervaring met de marathon Gilze? Gisteren zei stalgenootje dat ze ook mee ging doen en dan ook op de zaterdag (recreanten) in wilde schrijven, net als ik. Mijn instructeur hoorde dat en zei dat ik echt mee moest doen met de zondag (wedstrijdrijders). Hij meende dat dus serieus ^) Gewoon doen of niet?

Nou om 06.00 uur opgestaan, 07.00 uur in auto, 08.00 uur bij school, ff koffie gedronken en gebept en handtekeningen gezet en toe om 09.00 uur weer terug... file.... }:) .... was om 10.30 uur weer net op tijd terug voor uitreiken getuigschriftje van zoonlief pfffff.

Vandaag rustig chill dagje voor de rest, we gaan zo lekker naar Ice Age :D

:wave:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:02

alleen ervaring tot nu toe met strodorp, stane r altyd voor wspa en brooke.....

wil eigelijk ook meedoen zaterdag :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:05

Zou leuk zijn! Stalgenootje doet zowiezo zaterdag mee. Ik moet nog even nadenken wat ik doe maar moet ook wel snel inschrijven natuurlijk anders is het vol.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:08

ik heb nooit op zaterdag meegereden. Alleen op zondag. Dit jaar voor de 5e keer dat ik ga. Vind het een leuke wedstrijd.

VHU je kan gewoon zondag mee rijden. Je moet dan wel 6 hindernissen. Het is altijd wel pittig en zijn lange
hindernissen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:09

ik wil graag, maar moet eerst iemand regelen voor in de kraam, kan die niet leeg achterlaten natuurlijk.
en das lastig, want iedereen die ik daarvoor geschikt ken, wil ons dan ook zien meedoen....tjah...dan is kraam nog leeg... -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:21

Grote voordeel is natuurlijk wel als ik op zondag ga dat ik mee kan met de vrachtwagen :o en dat instructeur & aanhang dichtbij is in het geval van stress :+
Dus dat is het verschil, het aantal hindernissen.... Bente is voor de wagen veel gehoorzamer & goed te rijden dan onder het zadel met gekke dingen. Kan altijd wat misgaan natuurlijk maar ik heb wel vertrouwen in haar. En qua conditie kan ze het echt makkelijk. 't Is meer dat ik die andere deelnemers heel goed vind en dan kom ik aan met mijn gestuntel :+ Moet instructeur anders met zijn 4-span maar achter me aanrijden kan hij me duwen _O-

Hier ernstig slecht bezig := zoonlief aan de buggles ik aan de M&M's :P

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:57

Zo Image is weer veilig thuis met nieuwe originele Van Nassau's.
Helemaal gestresst, want file rijden bij Rotterdam is niet haar hobby. Image houdt van snelheid; in de bak, in de wei, in de ring en al helemaal in de trailer. Trailers moeten niet stilstaan of stapvoets rijden ~~}>

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:18

@ VHU ik ben altijd blij als ik daar ergens in de middenmoot eindig. Er zijn er die rijden op leven en dood. Nou daar begin ik niet aan wil alles heel mee terug nemen. Dus als je 6 hindernissen kan onthouden dan kan je best rijden hoor !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:02

@ VHU: als ik het kan, kan jij het zeker :j
@ Janouk: Image weer verwend
@ Prinsje: veel leuke dingen in vooruitzicht
@ Aks: :(:)

Verder weet ik het even niet meer.

Vanmorgen weer naar die meneer van het dieet geweest. Hij snapte niet dat ik niet superfit was. Dieet had tot nu toe bij iedereen geholpen. Tja, heb me er echt heel strikt aan gehouden. Hij vindt trouwens dat ik de boerderij en alles moet verkopen en in rijtjeswoning moet gaan zitten, eventueel met 1 hond of kat. Tja, dan heb ik vast minder werk, maar word ik ook doodongelukkig. De paarden geven me juist zoveel energie. En ik woon hier zo ontzettend fijn. Iedere keer als ik er kom, doet hij van die rare uitspraken, ben het helemaal zat.

Heb net Rembrand geprobeerd wit te krijgen, maar vrees dat ik morgen als hij zweet toch zwarte strepen ga zien. Wat een zand kwam eruit. Het is dat ik paarden kies op karakter en niet op kleur, want anders....

Trouwens nog een vraag, ik heb dit weekend dus een 2-daagse marathon. Als hij vies is, moet ik hem dan weer helemaal gaan wassen voor de marathon van zondag? En moeten de knotten ook erin blijven?

Nou, ik ga weer verder hier. Broodjes voor vanavond smeren, andere 2 paarden naar huis voor de springles en dan naar de judo.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:08

@ tine voor de marathon maakt het niet uit hoor hoe hij er uit ziet. ik vlecht ze dan iig nooit.
Dus dat mag je helemaal zelf weten maar ik zou hem niet wassen en vlechten.

En wat een domme opmerking van die meneer. Ik heb ook astma maar no way dat ik mn beestjes weg doe !!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:45

Tine....vreemde manier van die meneer om je je beter te laten voelen...sluit je zelf op word kluizenaar...geen dieren om je heen en voila....je hebt energie ???? kort door de bocht !!
Ik denk dat je af en toe wat je nu al doet goed rust nemen, misschien vaker op de dag en dan korter af en toe 10 minuten niets doen, ook niet achter de pc !! scheelt een boel energie,...even 10 minuten ZEN !
helpt echt !!
Wat maisie zegt, voor de marathon gewoon even borstel erover en that's it !
Janouk....haha...image houd van snelheid...was met mijn melody ook..die begon vreselijk te stampen als we stil kwamen te staan...drama's...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:45

vandaag in rijsbergen 2spanneke zien oefenen, wit en donker peerdje voor een marathon-wagen.
iemand uit t topic?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:48

Geen idee Bicci ... alhoewel ik wel iemand weet met maatje D/E zo ongeveer en een beetje creme/palomino met een donkerder paardje?

@Tine Gauw dumpen die kerel ~~}>

Ik heb nu 2x in mijn leven gehad dat mij ten strengste werd verboden ooit nog paard te rijden, trappen te lopen en een hond was ook te veel. En als ik had doorgezet was werken als docent ook te veel geweest...
Ik rij weer paard ('t is soms afzien maar goed :P ), we wonen nog steeds in ons huis met veel trappen, dus twee honden, werk nog steeds / weer als docent (let wel op dat ik niet teveel college uren heb en met genoeg rustdagen ertussen dat ik mijn eigen tempo kan bepalen). Dus met die therapeuten die alleen maar zeggen wat je niet moet / mag, daar heb ik niets mee. Heb liever iemand die je helpt je eigen grenzen te bepalen. Als die grens half dood op de bank liggen is na een dag paardrijden of mennen en je bent daar gelukkig mee, zodat je functioneert in je gezin en sociale leven, dan is dat jouw grens.

Jammer dat het dieet niet werkt maar als jij je er niet prettig bij voelt dan is dat zo en zou ik er gewoon mee stoppen ~~}> en die man 'ontslaan' :+

Film was leuk! Na afloop nog lekker patatje van echt Rotterdamse snackkoning Bram Ladage gegeten (da's echt lekkere patat).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:06

ow kan ook, palomino, op afstandje maakte ik er wit van..
en dan donkerder dingetje ernaast....
denk idd D-maatje...
kar had gele wielen...hihi
afstand te groot voor details :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:21

:wave:

*\o/* vakantie!!! *\o/*

hoop dat het me gaat lukken om in de vakantie hier weer wat meer mee te kletsen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:35

Even een :wave: van mij vanonder een heule verre steen in Verweggistan! Je maakt hier wat mee in Servië (dachten wij dat ons land bureaucratisch was...), maandag vlieg ik weer terug met de kinders vanaf Budapest. Dan beloof ik weer bij te lezen.