[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:41

goeiemorgen
:z

zometeen de auto in, heb tentamen om half 9. Vertrouwen in het OV is niet groot genoeg om met de trein te gaan.. Ja.. Of ik had al in de trein moeten zitten nu, maar daar pas ik ook voor zegmaar :P
dus dan maar zelf rijden :')
Zal eens wat ontbijt gaan zoeken.. Een grote mok chocomel en een bakje aardbeien ofzo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:43

Naaltje heeeeeel veeeeeel succes !!!
zo, nu ga ik even bijlezen.
zoon slaapt nog lekker hondjes zijn uitgeweest, paarden staan buiten. :j
zo bijgelezen...paarden met jeuk, het lijkt steeds meer voor te komen, erg vervelend.
ik had een fjord gekocht jaren geleden, die was 100 kg te zwaar waggel waggel ,en had geen manen en bijna geen staart meer over, waarom koop je zoiets kun je denken,maar het was verder om bosritten te maken gewoon een superpaardje !! helemaal top.
ze stond daar niet op een weide, maar vreselijk onkruidveld, dus allerlei veel te hoge eiwitwaarde's die ze dagelijks at, kreeg lekker veel biks, en suikerbieten....
nou thuis dus eerst maar eens op een schone weide, lekker trainen om die extra vetjes kwijt te raken en geeeeeen krachtvoer !! misschien rigoreus, maar het werkte wel, ze viel af en werd echt mooi, en heeft na 1 maand bij ons nooit meer 1 dag jeuk gehad.
ze kreeg van de DA een omega 3-6-9 mix en mineralen mix over een handje cavalor perfomix per week, en dat was het.
elke dag 24 uur op een mooie schone weide met het juiste gras en voldoende beweging en gelukkig heeft zij nooit meer een dag jeuk gehad, maar oh wat kan het frustrerend zijn voor je paardje !!

Voeding is lastig, nu heb ik er 1 die krijgt bulten van pavo en van subli, dus dat komt er hier niet meer in, ik voer enkel als ze wat doen cavalor perfomix, en nu staan ze allemaal stil, dus enkel het gras wat ze tot hun beschikking hebben en hooi (als ze s'nachts al binnen komen), ze zien er super uit, appeltjes op hun vacht en winterhaar komt eraan. boterham zo nu en dan, af en toe een wortel, en dat is het DA gaf nog complimenten over hoe ze eruit zien, dus ik houd het hier maar bij.
Oh ja mijn opa paard :+ die houd ik in de winter dik met hartog grasmix en lucerne combinatie en omega 3-6-9, want anders komt hij de winter niet door.
Jonge paarden geef ik altijd lucerne van hartog, beetje zonnebloemolie erover, en wat cavalor perfomix handje erdoor, prima voeding !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:20

goedemorgen!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:21

Goede morgen!
Naaltje succes vandaag! Ik denk aan je! ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:29

Goedemorgen allemaal

Succes aan Naaltje! Ik ging ook vaak met de auto naar tentamens. Heb een keer gehad dat de trein niet reed en toen moest mijn vader me naar Utrecht brengen, hihi. Gelukkig dat hij er tijd voor had!

Tallechie weer goed de nacht doorgekomen? Ik hoop het voor je!!

Hier lekker dagje voor de boeg. Ga nu eerst protocollen en startcoupons voor de wedstrijd in orde maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:39

goeiemorgen!

naaltje succes!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:40

Goedemorgen.

Ik sluit me even bij alle samenvattingen aan. Zoooo moe.

Ik geef al jaren pavo, op zich tevreden. Geen last van exceem/jeuk. Rembrand Winners sport, en Amerigo Natures best. Sinds kort krijgt Amerigo ook winnerssport, omdat ik hem wat actiever wil hebben, maar dat lukt nog niet erg. Iemand tips wat ik beter kan voeren, zodat ze (allebei) wat energieker worden?

Trouwens, heb van de week eens voor de gein geteld. Ik haal gewoon iedere dag tussen de 40 en 46 mesthopen uit de wei. Stelletje scheitmormels zijn het.

Nou, vandaag weer heel volle agenda, dus zal het hier niet echt kunnen bijhouden. Ik ga nu paarden binnenhalen, mogen ze allemaal wat doen straks.

Edit: naaltje succes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:56

Naaltje succes.

Hier weer een goede nacht, alleen had vriendlief de gordijnen van Daan zijn kamer niet dicht gedaan en was hij al om 515 wakker ipv 615. Dus maar bij ons in bed gelegd en zijn er net uit.

Hier ook een drukke agenda. Eerst naar een collega voor overleg over een opdracht, dan paardjes trainen en alles poetsen. En heb dus mijn nichtje.

Vriendlief zal naar werk gaan, maar heeft enorme hoofdpijn en is dus lekker thuis

Ik kan helaas ook niet naar nijkerk, zelf wedstrijd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:06

Ook goedemorgen!
Tine heeft een soort recycling fabriekjes op de wei. Toen ik zelf mij wei nog onderhield stond ik er ook altijd verbaasd van hoeveel die dieren mesten }:0

Hier weer slecht geslapen, heb gewoon teveel werk want ze hebben me meer uren gegeven dan ik wilde. Ik trap daar altijd weer in en ik trek het gewoon niet. Dit is trouwens echt een euvel in het onderwijs. Al die jaren dat ik op contract heb gewerkt is dat zo gegaan. Je moet ontzettend goed je grenzen in de gaten houden. Zo had ik bijv vorig jaar twee klassen, waar plm 20 mensen inzitten, heb er nu twee met ruim 30. Dat betekent veel meer nakijkwerk, gesprekken e.d. Vakken die nog nooit gegeven zijn, dat betekent veel meer voorbereidingstijd. Allemaal niet erg, maar ik ben dan veel te aardig dat ik niet direct zeg NEE. Dus Lanouska, je bent gewaarschuwd, of je nu bij speciaal onderwijs of de universiteit werkt, het is overal zo. Wat niet wegneemt dat ik ontzettend leuk werk vind maar als je even niet oplet zit je weer veel te veel te doen.

En mede daarom, vandaag samen met groom, lekker ritje door het bos *\o/*
Iedereen fijne dag :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:32

@ VHU: ik ken het, mijn moeder is kleuteronderwijzeres en zelfs zij zit met dat probleem. Vorig jaar besloten ze om 2 klassen naar 1 klas om te vormen, mijn moeder mocht dit opvangen. Het bestuur ondervindt er geen problemen van, dus het gaat prima hé >;) Dus zat mijn moeder met 30 kleuters van 4 jaar opgescheept, dat is echt niet te doen. #)

Veel plezier trouwens met je ritje!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:55

Goeiemorgen iedereen

Naaltje, succes !!
VHU lekker ritje maken (ikke jaloers, moet werken hahah)

Deze wil ik even met jullie delen: shettie Hans van Ollie1 _O- :D lekker ding he hahha

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:13

Las nog dat Bettepet afgedraaid was na een dagje special kids,hahaha kan het me helemaal voorstellen, veel succes in Tolbert !!
VHU veel plezier bij je rit ! altijd fijn om te doen. :j
afgelopen zondag ben ik ook uit korte buitenrit geweest met mijn shetlander en wagentje, ik heb genoten *\o/* , maar man...wat kunnen sommige mensen stom reageren.....ach kijk nou, die arme kleine pony moet voor een kar lopen...en een plezier dat die arme kleine pony toch had !!!! :j
Tine heeft alweer een paardendag, bah ...wat vervelend toch !!
Ingrid, gave foto van Hans, wat een leukerd !!!!
Tallechie lekker paardjes doen vandaag, succes, druk dagje als je ook dochter van je zus hebt.

Ga aan het werk nu...
succes bij diegene die werken moeten en veel plezier voor iedereen die vrij is...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:42

VHU: Thnx voor het stukje over lucerne :j.

Ik denk dat je per paard moet kijken wat hij nodig heeft :j.
Ze kreeg Aiden altijd meer voer als Fio omdat hij het nodig had, hij groeide zo hard dat hij naast die enorme berg hooi nog afviel. Dus dan maar wat meer brok en muesli bij geven :j.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:01

naaltje: zet hem op succes *\o/*
tine: en dan vinden mensen paardrijden geen sport....misschien het rijden niet maar de rest.....ik verbaas me ook over de hopen mest in de wei.
voor iedereen die gaat rijden/mennen vandaag...veel plezier het is super mooi weer ervoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:13

@Naaltje en VHU: heel veel succes!

@Tine: tjee, knap hoor, elke dag de wei uitmesten, daar ben ik heel snel van afgestapt, dat kan ik echt niet aan. Hier wordt dus regelmatig gesleept.

Lucerne krijgen ze hier ook, voornamelijk met de gedachte om tot een betere opname van het schaars gevoerde krachtvoer te komen.
Hier komen ze elke zondag langs en brengen wortels, appels en rode bietjes voor de paarden, ik lach elke dag om mezelf als ik met mijn grote schaal "fruithapje" kom. Dit weekend 20 graden, wij hadden een heel leuke herfstrit opstaan morgen, maar ik heb helaas geen geschikte groom, ach ja, dan maar wat klussen op de boerderij.
Ik zag nog een heel lief Hansje, trouwens <3

Voor iedereen nog even een dikke knuffel :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:00

@ Avaluna: is inderdaad wel wat werk, iedere dag de wei uitmesten, maar de wei blijft daardoor ook netjes, er groeit minder onkruid en het werkt preventief ivm wormbesmettingen. En ik mest veel liever de wei uit (daarom staan ze nu nog steeds 24/7 buiten, is zacht weer en bodem is nog geen blubber) dan de stallen. Dat vind ik veel zwaarder werk.

@ Biancacoo: toch altijd vreemde reacties van mensen he? Maar goed, gelukkig heeft pony er zelf veel plezier aan gehad.

@ Ingrid: grappige foto

@ VHU: Kun je proberen toch wat uren terug te draaien? Je moet er natuurlijk niet aan onderdoor gaan

@ Tallechie: super weer een goede nacht!!!

Vanmorgen pony gelongeerd. Daarna weer op Thabor gereden, manlief heeft thuiswerkdag, dus die moest erbij staan. Heb ook sukkeldrafje gedaan. Vond het wel eng, maar Thabor was weer superbraaf. Maandag toch maar weer met hem naar les. Zie er wel tegenop, hij is tijdje niet op vereniging geweest, dan is hij de eerste keer (voor zijn doen dan) druk en ik ben nog een beetje bang. Maar goed, komt wel weer.
Daarna buitenritje met Rembrand. In het kader van wennen en soepel maken aan/van protector, deze omgehouden. Wat een ellende als je achterom wilt kijken of er verkeer aankomt. Dat lukt dus gewoon niet. ;(

Nu druk tuig van pony aan het poetsen, ondertussen aan het koken. Straks hopelijk even slapen en dan het middag/avondprogramma afwerken.

Iemand nog tips dat ik wat actievere wedstrijdpaarden krijg?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:11

net half uurtje trg van ff met de auto naar knollie geweest....hij was heel knuffelig....denk dat die door had dat me niet lekker voelde.....
heb hem lekker 2 appeltjes gegeven....en zn schone halster aangedaan...
daar stonden de zandvlekken niet echt mooi bij op zn lijf...dsu ook ff borsteltje over heen gehaald...
zn koppie schoongemaakt bij zn oogjes met de baby-doekjes enzo....
en wat menthol-groentjes gegeven....die smaakte hem best geloof ik...want hij schooide gelijk om meer...hahaah

toen trg op zn weitje gedaan...en nu weer thuis.....

--naald dr examen goed gegaan?
--tine...schep haver dag ervoor?
(ik kan er eigenlijk niet over mee praten, de mijne is altyd super actief)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:08

Tine, misschien kun je wat met voer doen ? En dat je niet om kunt kijken met je bodyprotector; dan past hij niet goed hoor ! Ik kon met mijn racesafe gewoon alles doen zonder bp, zat meer als een strakke bodywarmer !

Bicci weer bij haar paardjes geweest, fijn !

Jammer dat het hier op vrijdagmiddag altijd zo rustig is haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:28

:wave:

tine, ik heb hier nog wel een paard dat een beetje activiteit over heeft voor je... :+

jee wat een prachtig weer zeg, zonnetje en gewoon bijna 18 graden, bizar! :wow:
dat in november...
wat ben ik blij dat we toch geschoren hebben vorig weekend!
ze stond zelfs in de zon te zweten onder de 200 grams, gelukkig had ik 'r dunne deken nog niet mee naar huis genomen, dus maar even gewisseld...
gaat zo na het rijden de dikkere er wel weer op...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:32

Zo heerlijk uit rijden geweest met Bente. Wat was het mooi in het bos en wat liep ze fijn <3 Ik en mijn groom kunnen nu weer een paar weken achter elkaar, dus we gaan weer wat opbouwen. Is erg fijn want zowel mens als dier knapt altijd enorm op van gewoon lekker naar buiten :D

Snuitjes voetjes zijn werkelijk brandschoon, hij heeft zijn vlechten weer netjes en ziet eruit om te zoenen, dus daar zal het niet aan liggen *D

@Tine ik wil ook dat de school een aantal taken van mij aan iemand anders geeft hoor. Lastige is dat ik er nu pas achter ben en de komende periode alles al is ingeroosterd. Dus t/m januari ben ik waarschijnlijk nog erg druk. Maar vanaf februari wil ik dat niet meer. Zit gelukkig nog twee weken Kerstvakantie tussen :=
Ik zou dan weer niet durven rijden/mennen met een bodyprotector waarmee ik niet achterom kan kijken. Vind je dapper hoor met Thabor!

@Tass wat je zegt elk paard en situatie is anders, dat maakt het ook zo moeilijk!
@Biancocoo jeetje zeg 30 kleuters van 4 jaar bij elkaar... de gedachte alleen al zou me stapel maken }:0
@Ingrid ziet er gezellig uit, Bicci gelukkig weer wat paard gezien.

Om paarden vlotter te krijgen.... tja dat is bij ons dus ook totaal geen issue. Enige wat ik kan verzinnen is met rijden zelf veel overgangen, heel consequent zijn (maar volgens mij ben je dat al) en dan wat meer voer erin (halve schep extra kan al veel uitmaken). Maar ik heb alleen maar zeer vlotte types. Snuit staat nu trouwens wel op 1 voerschep bix, Bente op 3 per dag. Weet niet of dat veel is? Ze werken hard bij ons, dus vind het wel meevallen. Had mijn paarden waar ik wedstrijden (dressuur/springen) mee reed wel op zo'n 3 a 4 kg krachtvoer (vaak granenmix/muesli/bix) staan, maar mijn endurance paardjes stonden juist weer vrijwel niet in krachtvoer (1 kg ponybix/muesli) maar wel heel veel ruwvoer (luzerne, compactgras en goede kuil).

Moet naar tandarts :x
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-11-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:34

lekker vhu!
en sterkte bij de tandarts!

granenmix kan goed helpen voor wat extra energie trouwens, werkte bij mijn vorige paard goed...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:06

Vlotter hoeft hier ook niet, ik ben juist mijn schema met mennen aan het aanpassen omdat ze te heet blijven. Op alleen gras zonder krachtvoer.
Avaluna herfstrit waar?? en groom kunnen we regelen hoor als je wilt.
VHU niet alleen in het onderwijs maar ook in andere takken van werk moet je op je grenzen letten moeilijk hoor vind ik.
Tass voeren vind ik bij de puppiepaarden het moeilijkste.
wat een heerlijk weer vandaag echt genieten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:39

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:16

ik voer wobbe nu ook granenmix bij.
Kijken of hij er wat vlotter van word.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:32

Brrr de tandarts, succes !

Pffff ben zo klaar met dit werk ongelooflijk wat kan dat erg zijn; niets te doen hebben.
Hiervoor had ik een baan waar ik zowat een burnout van kreeg en toen dacht ik wel eens te verlangen naar een baan waar ik niets te doen zou hebben maar daar ben ik wel van terug gekomen.

Nog maar 2 uur en vanavond gezellig een avondje bij vrienden, heb ik zin in !!
Lekker even bijbeppen, hapje en drankje :-)