[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:11

VHU, Hij is wel vriendelijk dominant. Bijt niet of slaat niet, oren plat leggen is al voldoende om de dames uit de weg te doen gaan.
Halthouden is maar 1 keer gelukt aan de longe. Moet toegeven dat Petra daar ook slecht in is. Die komt dan gewoon naar me toe wandelen.
En er is dus nog hoop voor mijn oren. Volgende keer oorstopjes indoen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:14

Gelukkig maar :o
Als hij hier de oren in de nek legde kwamen die andere twee ook niet meer bij hem in de buurt, blijkbaar seint hij dan iets ernstigs uit :+
Oja, herinner me nu dat we met wandelen dan ook vaak oefenden met dat commando halt en dan weer rustig vertrekken. Hielp ook goed om elkaar wat te gaan begrijpen. Maar dat zul je ook wel doen. Wel fijn hoor dat je al wat met hem aan de slag bent geweest. Hij vindt het ontzettend leuk om aan het werk te zijn :j

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:19

Is hij eigenlijk gewoon van bijgezet gelongeerd te worden? Ik doe dit met Petra regelmatig en heb daar mooie resultaten mee.
Binnen dit en een paar dagen lange lijnen proberen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:27

goedemorgen :wave:

ik ga op weg naar leek

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:53

:wave:
:):) geen ernstige rothoofdpijn gehad! :):)

wel rottig geslapen, maargoed dat nemen we voor lief :)

Mijn verslagje van gisteren!
We moesten smiddags naar schoonouders voor een paasbbq, en we gingen 'sochtends nog iets doen. Vriendje zei alleen maar ''ik verklap 't niet, ben geen verraaier''..
Er ging drinken mee, moest dichte schoenen aan
En toen reden we dus naar stal, want hij wilde wel lekker op de kar mee naar het bos :+:
Dids liet zich van zijn beste kant zien, lekker wat rondgestapt in het bos, gedraafd op de weg ivm hobbels :+
Daarna paardje beloond met brokjes met een biertje erdoor _O- vond hij lekker :P

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:58

Goedemorgen
bijgaand enkele plaatjes die stalgenoot gister met telefoon heeft gemaakt van het rijden op de wei
Afbeelding
hier zit de boom net teveel naar achter, heb ik vlak erna hersteld, foutje van mij
Afbeelding
en nog een bij de eerste keer weer voor de wagen en passen tuig en koets
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:17

Zo zo ik lees echt hele goede uitslagen van wedstrijden allemaal heel erg gefeliciteerd!
VHU Die eerste foto echt prachtig! Reed je officieel?

Pantarhei: Leuke foto's :D

Gisteren met de paardjes 12 km getraint, het rare was waar ik best van schrok dat mijn splitpen tijdens het rijden op de grond viel, gelukkig hoorde ik het, keek naar de kinkettingen nee dat was het niet toch maar terug en zag ik hem liggen. Nu kan de staaf van de langboom niet snel eruit gaan (heel stroef) maar toch geeft het je een onveilig gevoel. Daarna hebben we de staaf andersom gezet zodat de splitpen aan de kant van rivaldo hangt. Toch wel heel raar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:52

naaltje, wat leuk dat vriendjelief ineens mee wilde op de kar :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:21

Hoooooi

Zo heb al weer eventjes niet gereageerd, maar ben wel braaf blijven lezen :)
Er zijn mooie punten gehaald met wedstrijden! En de vorderingen van snuit en fifi volg ik ook op de voet!
Heb mooie foto's gezien van VHU! Mooie wedstrijd foto's zeg van Rizanta! En leuke foto's van Alwyn, braaf dier ook he!

Laura, wat raar van die slitpen... geeft idd een heel onveilig gevoel!

Naaltje, wat een leuke verrassing van je vriend!

Ik zit nu ziek thuis, slaap al 3 nachten amper door een erg vervelende en pijnlijke hoest! Zit nu op de bank uit te zieken dus eindelijk eens tijd gehad voor een Men samenvatting van Silvester :D
Een beetje een lang verhaal, maar wel met leuke foto's en filmpjes :)
[AR-ITP] Een jaar lang mennen met Silvester!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:59

Zo wat weer een heerlijke dag...en rust in het topic, denk dat iedereen aan het genieten is van het mooie weer :D

Citaat:
Is hij eigenlijk gewoon van bijgezet gelongeerd te worden?

Geen idee...bij mij niet in ieder geval, ik hou daar niet van :o ben meer van de dubbele longe, en eigenlijk ben ik helemaal geen longeerder maar een freestyler :j . Ik heb het idee dat Snuit er erg driftig van kan worden maar dat is misschien ook maar een idee :o

Citaat:
VHU Die eerste foto echt prachtig! Reed je officieel?
thanks :D ja ben maar direct 'echt' gestart, moet al zoveel regelen als ik een keer wil starten dat als ik eerst ook nog oefenwedstrijden ga doen ik helemaal tot st juttemis bezig ben voordat ik ooit een echte winstpunt haal :+ Dus direct voor 't echie }:0

Vwb de splitpen, echt doodeng :( zou andere constructie maken, je kunt namelijk ook een ring er doorheen doen, zo'n ring van een sleutelbos zeg maar (maar dan steviger), die kan er niet 'uitvallen'. Zou in ieder geval iets fabriceren waardoor dat absoluut niet meer kan gebeuren... ik zou er helemaal paranoia van worden.

@Pantharei, mooi hoor! Die 2e foto bedoel je he, dat het lamoen niet goed zit, heb daar ook het idee dat ze er erg dicht op staat? Vind dat nogal snel zo maar denk dat jouw paard ook een flinke ruime draf heeft, vind dat eng als ze iets kunnen raken (ben ook wel een scheiterd hoor :o ), kan vooral in een bocht gebeuren. Maar zie dat jij dus wel lang genoege leidsels hebt, die van mij heb ik maar net een half metertje over (neem aan dat jij ook gewoon full hebt en geen extra full?), op zijn hoogst en Tallechie heeft dat bij Veale ook (Rizanta en Veale zijn ook van die grote lange paarden), dus vandaar de gedachte dat ze er nogal dicht op staat. Zie ook dat je nog een heel stuk streng over hebt. Als het allemaal goed is is het goed hoor, maar in dit topic zeggen we altijd gewoon als ons iets opvalt :o

@Jenkins, ga zo je topic even bekijken!
@Naaltje, nou dat is echt tof van jouw vriend zeg :j

Zo vandaag heb ik eerst galoptraining gedaan met Rizanta in de bak (onder het zadel he := haha), zo'n half uurtje linksom / rechtsom, proberen eenvoudig wisseltje en weer verder, vond ze erg leuk (en ik ook). Daarna naar buiten. Nu voor het eerst echt lekker kunnen draven, eindelijk durfde ik het aan en het voelde de hele weg 100% safe :D, rondje was 15 km en we hadden er een uur over gedaan, dus mooi tempo voor mendurance/evt . endurance training. Ga elke keer stukje uitbreiden, maar tempo ligt nu dus goed. Ik was zelf zo ongeveer gevloerd }:0 Rizanta zweette nauwelijks en was nog heerlijk voorwaarts en fris +:)+ Gelukkig zit je met mendurance op de wagen :+

Daarna met Alwyn in de bak en op het veld zo'n drie kwartier lekker gewerkt, hij liep als een trein! Alwyn onder de douche en toen samen met Freddy nog stukje gewandeld. Alwyn is inderdaad een schatje.

En ik zit nu bij te komen :9k

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:05

lekker VHU!! :D
lieve rizanta :j
en zo'n galoptraining, dat zou dids niet volhouden hoor :oo :+

ik ben weer aan de ibu.. hoofdpijn zit nogsteeds in z'n hoekje te wachten tot ie mag... ^)

@jenkins; mooi overzicht heb je zo gemaakt :j :D superleuk :)

Ik heb net mijn disselslot opgehaald, zodat ik als ik morgen leen-trailer ga ophalen die in elk geval goed beveiligd kan neerzetten :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:40

wat een rust ja weer hier

@ tallechie daan is een schatje
@ naaltje leuk dat je vriend mee wou
@ vhu leuke dag gehad
@ l_rivaldo mooi rondje gemaakt
@ jenkins is ziek
@ panterhei leuke foto's

wij zijn vandaag met het 4span naar leek geweest. ik werdt om kwart over 8 opgepikt in borger en we waren dus om 9 uur in leek. eerst hebben we even parcour gelopen en terug bij de vrachtwagen had de catering de koffie klaar staan. om half 12 hebben we even de eerste 3 combinatie's gekeken en daarna hebben we wat gegeten (we hadden de skottelbraay aan staan :D . we hebben broodjes hamburger gegeten) bij de vrachtwagen. toen de paarden opgetuigd en richting de start de hindernissen liepen super het wordt toch steeds meer een span eenmaal terug bij de vrachtwagen de paarden afgespoten en H.S ook even gedoucht. :j daarna met alle aanhang nog een broodje hamburger en lekkere drink yoghurts gehad (jaja uit eigen fabriek) uiteraard waren we eerste want we waren het enigste 4 span maar we waren zeer tevreden over hoe het ging en boven al hebben we erg veel lol gehad met mekaar

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:02

VHU, klinkt als een mooie dag, zie erg leuke foto's van Alwyn !!
top !!

Lanouska, we zijn nog even snel geweest in Leek, hebben bettepet in 2 hindernissen bekeken, zag er supergaaf uit !!!Na bettepet gezien te hebben, kriebelt het bij mij om ook eens zo'n oefenmarathon te kunnen doen...

Jullie (lanouska) gingen inspannen toen wij naar de vrijbuiter gingen daar hebben we 2 tarp's gehaald, zonnedoeken lekker thuis gekomen die dingen opgehangen, helemaal perfect !! lekker weer op het terras uit de zon zitten en zoonlief in de schaduw in de zandbak !!

Ennn???? zoontje wilde vanmiddag zijn shetlander nog borstelen en voor de wagen zetten, hij heeft wel een kwartier zitten hobbelen, ge-wel-dig gevoel geeft dat !! dit is echt voor het eerst dat hij fanatiek zelf het tuigje wilde halen en alles zelf wilde doen, zoooo gaaaf.
Melody lekker in de weide gemend, ging prima, braaf dier, dus het mengevoel komt weer terug gelukkig !!
Het was een fijne dag, alleen jammer dat ik niet langer in leek kon blijven kijken.

Naaltje fijn dat je hoofdpijn weer over is, jenkins ik ga je topic nog even bekijken. beterschap.
Panterhei, gaaf paard, en dat is de ex-wagen van nouvel !! staat super !!!

Nouvel ? hoe is het met Fifi vandaag ??

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:08

Hier even weer uit de meelees modus reageren.

Ik heb vandaag heerlijk gereden tijdens de oefenmarathon in Leek. Toen ik voor de tweede keer de waterbak door wilde haperde hij even, maar verder liep alles super.
Ik ben 2e geworden, achter een jongen die officieel klasse 3 rijdt en al heel veel gewonnen heeft.

Mijn dag kon dus niet meer stuk.

Als je het leuk vind wil ik wel een keer met je mee om te mennen hoor Bianco. Ben blij dat je gevoel voor het mennen weer terug komt. ( ik heb volgende week de hele week vakantie, misschien kan het dan een keer)
En anders eens een keer samen naar leek ofzo, ik mag daar nu weer een jaar trainen op het oefenveld omdat ik mee heb gedaan aan de oefenmarathon.
Poeh nog even 4 dagen werken en dan lekker een weekje vrij

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:33

Avond allemaal,
Hier is het heel rustig geweest vandaag. Ik ben ziek. Ik had vorige nacht een dilemma op het kleinste kamertje.
Heb de pony's dus amper gezien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:01

beterschap babs! :(:)

ik heb net een uur op bed gelegen als hoofdpijnbestrijding, maar is 'm niet echt :+
grr..
ik geef het weer de schuld :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:07

VHU het klopt dat ze dicht op de wagen staat, maar er zit geen zweng aan. De strengen zitten vast aan een staalkabel die door een rondgebogen holle pijp kan scharnieren, deze ronding loopt gelijk aan de ronding van de billen zeg, maar daardoor ook veel ruimte. Als ik haar langer zou zetten, schieten de bomen uit de lichtogen. Ze past er zo echt mooi voor en kan niets raken met de hakken, want dat zou ik ook heel eng vinden. Tuig is inderdaad full en omdat ze zo kort op de wagen staat, zijn in de strengen drie gaten bijgemaakt, vandaar zoveel ruimte over en zijn mijn leidsels ook lang genoeg ;-)

WOw half uur galopperen vind ik wel lang hoor achter elkaar, zeker in een bak, ook al is die groot

Balen Naaltje dat je hoofdpijn niet verdwijnt

Bettepet, knap gedaan hoor zo goed rijden, proficiat met je tweede plek!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:09

@ Naaltje en B 485 en Jenkins: beterschap
@ Bettepet: super gedaan! Gefeliciteerd
@ Biancacoo: wat een heerlijk gevoel he, als je zoon dan ineens weer wil. Hoop dat wij dat ook weer gaan krijgen hier. Mis het echt dat we samen bezig zijn. En je eigen mengevoel ook weer op de terugweg. Super.
@ Lanouska: jij zult wel op zijn na dit weekend. Maar wel fijn dat het zo goed en gezellig is gegaan allemaal.
@ VHU: lekker fanatiek bezig geweest.

Vanmorgen eerst menles gehad met ponybeest en daarna les ohz gehad met Rembrand, terwijl manlief op Thabor les had. Ging bij alle drie de paarden heel goed. Daarna weer druk bezig geweest in de tuin/op het erf. Heb ook nog alle zweetdekens gewassen en winterdekens afgespoten. Thabor ook nog 2x geoefend met trailer laden en beide keren ging het vandaag helemaal goed. Kon hem alleen op de trailer zetten en hij bleef staan als we naar achteren liepen om stang vast te maken. Laatste keer liep hij alleen te snel uit trailer na afloop (we hadden nog geen commando gegeven dat hij eruit mocht). Maar toch super resultaat. Ik blijf het nog wel hele week oefenen, dan kan ik hopelijk volgende week maandag met Thabor naar les.

Edit: nog even een vraagje: wat kost de paardentandarts bij jullie? Die ik nu heb is op zich wel goed, maar vraagt per paard 80 euro (en kletst hopeloos veel over privezaken die ik helemaal niet wil weten :) ) Dat vind ik (zeker omdat we er 3 hebben, dus 240 euro) toch wel erg veel geld. Dat is zonder verdoving of iets. Ze was bij Thabor nog geen half uurtje bezig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:33

@Pantharei:
OK dan snap ik het :j Bijzondere constructie dan, nooit eerder gezien, zo leer ik ook weer wat :7 Maar 't gaat eigenlijk ook niet om het tikken van de hakken, maar om de kogels/hoeven, langs de wielen, dat bedoelde ik meer. Want die wielconstructie is niet verder naar achteren, lijkt me? Maar ik zal het wel niet goed zien hoor, het lijkt op die 1e foto echt maar iets van 10 cm van de hoef en dat is nog maar in stap en rechtuit, in een bocht kom je nog meer langs de wielen. Ik zal het er nu niet meer over hebben hoor maar vind het er nog steeds 'nauw' uitzien :o

Half uur galoptraining vind ik niet zo zwaar hoor (tenminste, niet zoals ik het doe :+ ), als je spring/crosstraining doet ben je ook continue bezig met stap - galop - sprongetje etc. We zijn begonnen met 5 a 10 minuutjes en dat steeds ietsje meer uitbouwen. We hebben een enorme bak, waardoor je dat goed kunt oefenen. Ik laat haar lekker licht onder me door galopperen, versnellen, weer terug, volte groot / kleiner en weer voorwaarts etc. Met draf krijg ik dat niet voor elkaar, ik kan haar gewoon niet uitzitten en krijg er enorme spierpijn van :o . Straks als het buiten nog beter gaat, kan ik het natuurlijk buiten doen, dat is helemaal gaaf :D niets heerlijkers (onder de man) dan in een lekkere galop (zo'n handgalopje) door het bos te tuffen 8-)

Draf oefenen we wel weer voor de wagen :+

Ben ook benieuwd hoe het met Fief gaat.

@Tine zo jullie zijn ook lekker bezig geweest, leuk hoor :j
Paardentandarts heb ik bij Freddy vorig jaar bij het castreren gedaan, weet niet wat het apart gerekend was. Alwyn gaat volgende week pas voor het eerst :o en Freddy dus voor de 2e keer. Zal het tarief even doorgeven. Vind het wel fijn als ze zonder sedatie werken trouwens, tot nu toe heb ik dat bij geen enkel paard nodig gehad. Freddy was toen toch onder zeil dus toen heb ik gevraagd of ze zijn gebitje ook wilden nakijken.

@Lanouska, sorry, was je even vergeten, fijn weekend gehad dus! Beetje op jezelf letten he, je werkt echt keihard!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-04-11 21:49, in het totaal 3 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:39

@ tine nee zat nog lang niet en da is puur omdat ik het zo naar me zin heb bij het menteam. alleen als ik echt moe ben dan wordt ik stil en krijg ik hoofdpijn en denken mensen dat ik het zat ben

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:45

Bij sil laat ik de tandarts wel sedatie gebruiken, ben er van overtuigd dat het beter werkt omdat ze dan beter in de mond kunnen werken, ook achterin. Maar goed hier heeft iedereen een mening over.
Prijs verschilt heel erg, ligt eraan hoeveel narcose er nodig is en wat hij precies heeft gedaan. laatst was sil 2 keer verdoofd (lichamelijk en plaatselijk) en was iets van 100 euro kwijt.

VHU je bent lekker bezig geweest! Grappig he dat jezelf kapot bent en je paard amper haha!

Bianca, leuk dat je zoontje zelf wou mennen!

Tine, klinkt leuk al die lessen! Ben jij niet een vermogen kwijt aan lessen? :P

Naaltje & B485 Beterschap!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:45

PB Albert eens hier op bokt, die is volgens mij minder prijzig en GOED! als paardengebitsverzorger

VHU, ik denk dat het vertekend op die foto, het lamoen zit net zo breed als de wielen en ze zal dan helemaal scheef moeten gaan lopen om het wiel te raken, die draaien namelijk mee met de wielen
Op de tweede foto kan je de half ronde halve pijp zien waar de ijzerdraad doorheen gaat, die zit onder het zitdeel

Wil iemand trouwens nog een cob menhoofdstel, in zeer nette staat ruilen met een full variant? Heb deze recent op MP gekocht en nog gevraagd of het full was en nu blijft het dus toch cob te zijn, te klein dus :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:52

Ik ben ook naar Leek geweest. Was er rond half 12 dus bettepet niet gezien want voordat ik bij de hindernissen was, was bettepet al bij die 3 hindernissen geweest. Lanouska nog wel even gesproken aan het eind. Het kriebelt nu toch wel weer, maar nog 3 weken en dan mag ik weer.
Ik ben ook donateur geworden dus mag ook oefenen. Wil even flink in de waterbak oefenen, omdat veale daar niet in wil en ik wil in juli wel mee doen.

Daan en Dribbel liggen nu naast mij te slapen. Zijn beide kapot. Dribbel heeft behoorlijk lopen rennen en vliegen.

Tine ik betaal ook 80 euro, maar die van mij mag wel verdoven.
Fijn dat de lessen zo goed gingen

Ik ga zo even douchen en dan ook al richting bed. Vriendlief is naar het paasvuur, maar dat is bijna 2 km lopen end daar was ik te moe voor

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:54

Logisch dat je gelijk officeel ging hoeveel winstpunten had je? Wel leuk om gelijk eerste te worden :D
Heerlijk dagje gehad lees ik, ik moest helaas werken.

Bianca: Leuk dat hij zo enthousiast was.

Naaltje: Leuk dat je vriend mee wilde :D.. die van mij heb ik nog steeds niet mee gekregen :P

Vandaag vanaf mijn werk terug gefietst. Werd gelukkig wel gebracht (scooter stuk) en ging even bijhouden hoeveel km het was. Totaal 14 km in 52 minuten gefietst. Daarna nog heen en weer naar stal gefietst om sleutels van verzorgster uit de kast te bevrijden. Poeh voel nu wel al mijn beenspieren :P Doe alles op de scooter normaal :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:03

Lanouska ik heb foto's van jullie gemaakt en mijn zus ook. Die komen zo snel mogelijk.