Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

geen ernstige rothoofdpijn gehad! 

vond hij lekker

Citaat:Is hij eigenlijk gewoon van bijgezet gelongeerd te worden?
ben meer van de dubbele longe, en eigenlijk ben ik helemaal geen longeerder maar een freestyler
. Ik heb het idee dat Snuit er erg driftig van kan worden maar dat is misschien ook maar een idee
thanksCitaat:VHU Die eerste foto echt prachtig! Reed je officieel?
ja ben maar direct 'echt' gestart, moet al zoveel regelen als ik een keer wil starten dat als ik eerst ook nog oefenwedstrijden ga doen ik helemaal tot st juttemis bezig ben voordat ik ooit een echte winstpunt haal
Dus direct voor 't echie
zou andere constructie maken, je kunt namelijk ook een ring er doorheen doen, zo'n ring van een sleutelbos zeg maar (maar dan steviger), die kan er niet 'uitvallen'. Zou in ieder geval iets fabriceren waardoor dat absoluut niet meer kan gebeuren... ik zou er helemaal paranoia van worden.
), kan vooral in een bocht gebeuren. Maar zie dat jij dus wel lang genoege leidsels hebt, die van mij heb ik maar net een half metertje over (neem aan dat jij ook gewoon full hebt en geen extra full?), op zijn hoogst en Tallechie heeft dat bij Veale ook (Rizanta en Veale zijn ook van die grote lange paarden), dus vandaar de gedachte dat ze er nogal dicht op staat. Zie ook dat je nog een heel stuk streng over hebt. Als het allemaal goed is is het goed hoor, maar in dit topic zeggen we altijd gewoon als ons iets opvalt
haha), zo'n half uurtje linksom / rechtsom, proberen eenvoudig wisseltje en weer verder, vond ze erg leuk (en ik ook). Daarna naar buiten. Nu voor het eerst echt lekker kunnen draven, eindelijk durfde ik het aan en het voelde de hele weg 100% safe
, rondje was 15 km en we hadden er een uur over gedaan, dus mooi tempo voor mendurance/evt . endurance training. Ga elke keer stukje uitbreiden, maar tempo ligt nu dus goed. Ik was zelf zo ongeveer gevloerd
Rizanta zweette nauwelijks en was nog heerlijk voorwaarts en fris

superleuk 
. we hebben broodjes hamburger gegeten) bij de vrachtwagen. toen de paarden opgetuigd en richting de start de hindernissen liepen super het wordt toch steeds meer een span eenmaal terug bij de vrachtwagen de paarden afgespoten en H.S ook even gedoucht.
daarna met alle aanhang nog een broodje hamburger en lekkere drink yoghurts gehad (jaja uit eigen fabriek) uiteraard waren we eerste want we waren het enigste 4 span maar we waren zeer tevreden over hoe het ging en boven al hebben we erg veel lol gehad met mekaar 

) Dat vind ik (zeker omdat we er 3 hebben, dus 240 euro) toch wel erg veel geld. Dat is zonder verdoving of iets. Ze was bij Thabor nog geen half uurtje bezig.
Bijzondere constructie dan, nooit eerder gezien, zo leer ik ook weer wat
Maar 't gaat eigenlijk ook niet om het tikken van de hakken, maar om de kogels/hoeven, langs de wielen, dat bedoelde ik meer. Want die wielconstructie is niet verder naar achteren, lijkt me? Maar ik zal het wel niet goed zien hoor, het lijkt op die 1e foto echt maar iets van 10 cm van de hoef en dat is nog maar in stap en rechtuit, in een bocht kom je nog meer langs de wielen. Ik zal het er nu niet meer over hebben hoor maar vind het er nog steeds 'nauw' uitzien
), als je spring/crosstraining doet ben je ook continue bezig met stap - galop - sprongetje etc. We zijn begonnen met 5 a 10 minuutjes en dat steeds ietsje meer uitbouwen. We hebben een enorme bak, waardoor je dat goed kunt oefenen. Ik laat haar lekker licht onder me door galopperen, versnellen, weer terug, volte groot / kleiner en weer voorwaarts etc. Met draf krijg ik dat niet voor elkaar, ik kan haar gewoon niet uitzitten en krijg er enorme spierpijn van
. Straks als het buiten nog beter gaat, kan ik het natuurlijk buiten doen, dat is helemaal gaaf
niets heerlijkers (onder de man) dan in een lekkere galop (zo'n handgalopje) door het bos te tuffen
en Freddy dus voor de 2e keer. Zal het tarief even doorgeven. Vind het wel fijn als ze zonder sedatie werken trouwens, tot nu toe heb ik dat bij geen enkel paard nodig gehad. Freddy was toen toch onder zeil dus toen heb ik gevraagd of ze zijn gebitje ook wilden nakijken.

.. die van mij heb ik nog steeds niet mee gekregen 
Doe alles op de scooter normaal