[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:58

inderdaad, ik merk dat met mijn bonte dat is een varken om te zien terwijl de rest steeds redelijk schoon lijkt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:03

ik heb toen ik dids verhuisde mijn sergio grasso leren dressuurlaarzen de kliko in gemikt.. :x :=
*auw*
paste er ook niet meer in, kuitjes gegroeid sinds m'n 14e ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:10

@Tine had voordat ik in verwachting raakte van Han prachtige nieuwe Cavallo's gekocht, pasten zo mooi, super. Na zwangerschap heb ik ze nooit meer aangekund, ook niet met oprekken of rits erin...en ik ben echt niet dikker geworden (zeg maar voor de zwangerschap en na de zwangerschap, met de zwangerschap natuurlijk wel :+ ), maar dus wel die kuiten gek he.

@Nouvel ik vind je mannetje zo'n lief hoofd hebben (ben ook wel van de blesjes :D ).

Hoorde vandaag dat onze oppas er mee ophoudt. Is echt mega probleem _-:( aan naschoolse opvang heb ik niets want die zijn niet flexibel en deze oppas was een soort oma, we hebben haar als ze stopt 5 jaar over de vloer gehad, zo'n schat van een mens.

Mijn pony's zijn altijd wel aardig schoon. Heb zand in de paddock, dat scheelt natuurlijk. Alleen als ik de stal niet goed schoonmaak, of een dagje vies laat worden om daarna grote beurt te geven, ziet Alwyn er soms uit als een varken, vind het blijkbaar erg prettig in de prut te liggen }:0

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:12

Nouvel, je mannetje is zo schattig :+:

VHU, mooi dat je ritje met snuit vandaag goed ging!
geeft toch weer wat extra vertrouwen he?

Even om misverstanden uit de weg te helpen:
Wobbe heeft nog nooit ijzers onder gehad.
dus het komt niet van het ijzers eronderuit halen.

Hij is maandag bekapt (niet vandaag, maar vorige week)
en dan loopt hij wel vaker een beetje 'op eieren' omdat hij een beetje gekke voetjes heeft.
maar ik had er vorige week niks van gemerkt, denk omdat ik toen alleen maar doordeweeks in de bak had gereden.
ook aan de hand had ik niks gemerkt, terwijl ik dat normaal als hij op eieren loop wel merk.
dus het is heel vreemd.

Hier even een quote uit een ander topic:
Citaat:
Denk dat het van wobbe een verstapt beentje of een licht verrekt spiertje o.i.d. is.
want zaterdag was er in het begin (ook al op het harde) niks aan te merken, ook niet in draf.
op een gegeven moment gingen we een dijkje af, een stukje schuin naar beneden (verder niks gemerkt dat hij zich verstapte ofzo) en toen we weer op een rechte weg waren wilde ik weer gaan draven.
en toen liep hij dus een beetje raar.
omgedraaid en verder gestapt.
een eind verderop nog een klein stukje gedraafd en toen leek er ook niet zoveel aan te merken?
zondag wilde ik toch nog even kijken, in stap weinig/niks te merken...maar toen ik aandraafde zag ik al bijna gelijk dat hij niet helemaal lekker liep.
Hij loopt niet kreupel, ook niet echt op eieren (zoals hij wel vaker loopt als hij pas bekapt is) maar ook niet 100% goed.
Pas geleden had hij een hoefzweertje aan een achtervoetje en daar stond hij toen helemaal niet op of liep heel erg moeilijk.
dus ik denk eerlijk gezegd zelf niet aan een hoefzweer.
Maar of van het bekappen (wat toen overigens al een dag of 4/5 geleden was en normaal loopt hij na zoveel dagen juist weer goed) of dat hij zich verstapt heeft....
dus ik ga het goed in de gaten houden, morgen maar weer even stappen aan de hand en nog eens goed zijn hoefjes en beentjes bevoelen.
en anders bel ik woensdag of donderdag de dierenarts eventjes.
het vervelende is nu dat ik niet naar de praktijk kan (is 10min rijden met auto+trailer) omdat we geen trailer ter beschikking hebben....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:14

Vandaag hetzelfde rondje als gistreren gement maar wel in enkelspan. Nick werd op dezelfde plek weer wat onstuimig maar is in enkelspan goed te houden.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:14

Hier zijn ze over het algemeen vrij schoon op hun zelf.
Af en toe zijn het ook net varkens hoor

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:17

zou hem zelf een weekje of 2 op rust zetten in de wei met wat stappen evt over harde. Maar werken zou ik even achterwege proberen te laten IT :)

@napie; er is dus ''iets'' daar op dat punt ;) :)

heb een topic gemaakt met m'n enquête :) ga zo naar bed, hoofdpijn is weer gezellig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:19

Ik heb je enquete van de week ingevuld met in de extra informatie iets over mennen met shetten heb je die?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:20

Naaltje balen dat je weer hoofdpijn hebt :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:21

stappen over het verharde? bedoel je niet juist op het zachte?
want op het harde loopt hij juist niet helemaal goed...
ik ben woensdagmiddag vrij.
dan kijk ik hoe hij loopt... loopt hij nog zo, dan bel ik de dierenarts en vraag ik of hij donderdag langs kan komen (dan ben ik de hele dag vrij)

Ik vind het geen probleem hem eventjes stil te zetten.
denk dat hij het zelf een groter probleem vind hihi.
hij werkt zo graag! maar voor zijn eigen best wil.
hoop alleen niet dat ik dan als hij weer mag werken een bommetje voor de sulky heb staan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:21

ik ga eens kijken sonjim :) even inloggen :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:23

Wien werkt ook graag staat nu door te snel oppakken op advies van de da inmiddels een half jaar stil, dus ik ben liever te voorzichtig dan te snel weer lopen. De da zei omdat ze na 2 weken goed liep dat ze alleen iets verrekt zou hebben, achteraf bleek ze een spierscheur te hebben klein verschil, maar wien is dan ook een harde die dus echt rad loopt met een gescheurde biceps.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:23

yep! :) goeie! :)

Ik hoop zó dat het een opdracht mag worden, hij kan zo ontzettend uitgebreid worden :)
't zal ook niet door heel NL lukken door mij, maar als ik een plan kan maken.. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:24

Fijn heb ik het niet voor niks ingevuld.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:25

@IT; loopt hij in stap op 't harde ook niet goed? dan zou ik 'm helemaal laten staan :)
Maar stappen op 't zachte wordt al gauw veel bochtjes draaien, en dat moet je volgens mij helemaal even vermijden :)

brr.. vind dat maar enge dingen hoor.. als je bedenkt hoe kapot een paardje kan gaan zegmaar...

*gaat hoofd naar bed sturen* :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:27

Bij veel blessures zie je op het harde het meeste, maar dat wil niet zeggen dat je in de bak moet stappen, bij dce meeste blessures is rechtuit op het harde namelijkde revalidatie, zegt een helaas ervaringsdeskundige van artrose tot spierscheuringen en verkalkingen.

Naaltje, ik vind het ook eng en heb serieus overwogen ze alleen als weideversiering te houden, maar wien heeft de blessure van op de wei, dus wat is dan het alternatief een glazenkast is ook niet veilig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:30

ik heb (gelukkig) geen ervaring met blessures; vandaar dat ik ''tips'' ook erg terughoudend wil geven :) dat rechtuit op verhard meeste revalidatievorm is dacht ik al, maar durfde het niet zeker te denken

en idd, glazen kastje is ook niet veilig, je hebt gelijk :) maar als je er zo over gaat nadenken.. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:46

(ik heb net afgeklopt op onbewerkt hout ;) ) sinds ik mijn paarden / pony's zelf hou, op de manier die ik het beste vind (24/7 naar buiten, stal open, goede paddock, goede vloer in stal, voornamelijk ruwvoer e.d.) komt de DA alleen enten.
Rust vind ik altijd erg belangrijk mocht er iets zijn en ontspannen bewegen dwz in de wei of wandelen op passende ondergrond.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:48

Soms moet je gewoon geluk hebben zeg ik wel eens

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 01:18

Hier gelukkig ook nooit een dierenarts bij de pony's alleen voor onderhoud (entingen en tanden) Kan me niet herinderen dat ik ooit iets kreupel heb gehad, alleen een keer diarree maar dat was ook na een nachtje stal voorbij.
Ook met de menongelukken altijd zonder kleerscheuren eraf gekomen (klopt nu ook af op hout)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:41

Wobbe is verder ook nog nooit kreupel geweest.
ja, na het bekappen loopt hij wel eens op eieren... maar hij heeft rare voeten :+
verder nog nooit.
Dus als hij woensdag nog niet goed loopt vraag ik of de dierenarts woensdag of donderdag langs wil komen.
dan maar iets meer geld uitgeven en horen: Rust nodig...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:46

hoezo heeft ie rare voeten IT? :)

dids heeft 1 scheve hoef nu, komt omdat hij zonder ijzers loopt. Hoop dat de hoefsmid 'm wat gecorrigeerd krijgt, maar ik denk dat 't ''aard van 't beestje'' is...
Vandaag m'n 1e vergadering organiseren/leiden.. ben stikzenuwachtig..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:49

Nouvel: wat een heerlijk dier, hij springt echt uit de kudde ben ook van de blesjes :D

Napie: heeft spierpijn (wat ik begrijp :Y) ) en is enkelspan gaan mennen

Tallechie: Rustig aan doen meid, ik weet niet wat zwanger zijn met je doet, maar denk een heel hoop!

Tine: Zonde van je laarzen

Sumic: Ik heb er ook vaak naar gekeken voor die onderleggers, ben alleen bang dat ze bij het borsttuigje er onder uit gaan glijden. Vind die menschorten wel erg leuk voor als ik wedstrijden ga rijden, vooral die burberry maar of de jury daar zo van te spreken is weet ik niet :P

Gisteren was ik zo niet lekker dat ik de mannen een half uurtje heb laten rennen met hun grote vriend. Wilde 2span in de bak oefenen met de gegeven tips, maar kon het niet opbrengen. Vandaag gaan de meiden zelfstandig de paardjes rijden, toch wel heel spannend :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:50

Als veulen was de stand van zijn voetjes niet helemaal oed.
ging geloof ik richting bokvoetje?
geen idee verder, maar hij stond erg stijl.
de hoefsmid zegt dat hij dat altijd een beetje zal blijven houden.
en als hij bekapt word dan zal hij wat sneller eventjes op eieren lopen, ook al is hij maar een tiende millimeter ofzo te kort gedaan.
hij heeft van het bekappen sneller last dan Ivy bijv.
ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is zo.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:38

Goede morgen