[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:17

Ik hoorde op school ook al een lerares zeggen dat iedereen nu maar naar huis moet gaan, vanwege de vele sneeuw die bij haarlem gevallen was. Balen zeg dat je niet gewoon lekker thuis kan zitten/komen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:23

Het is officieel een week las ik, maar ik zou zeker 2 weken aanhouden zit je altijd goed. En is ook fijner voor je pony.
Manlief is nu al thuis... is anders nooit zo vroeg. Ging eerder naar huis ivm sneeuwwaarschuwing (die moeten we onthouden :+ )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:24

Citaat:
Als je je koetsiersbewijs hebt ben je toch automatisch WA verzekerd als je ment dacht ik

Je hoeft niet te veel te verwachten dan die wa verzekering. als je er zelf een hebt een avp dus dan wordt die dus als 1e aangesproken. Ik denk dat er weinig mensen ooit gebruik maken van de wa bij het koetsiersbewijs.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:31

Ja dacht dat koetsiersbewijs inderdaad enkel bij nood wordt gebruikt.

VHU: haha inderdaad zo zijn ze wel sneller thuis, mijn vader komt ook uit de kant van zaandam, Hopen dat hij veilig thuis komt.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:52

okee rivaldo! Leuk als je foto's komt maken!!=)

Ik moet 's morgens rond half 12 begint mijn rubriek, en ik ben als 5e..

Ik zal wel even kijken! Ik sta 's middags waarschijnlijk als ballen meisje in de bak! :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:04

Is goed ik hou jou span in de gaten, daarna komt pas de 4spannen ? Daar ga ik ook iemand aanmoedigen hihi!

Net gebeld naar JP Hezel (die les gaat geven op die manege aanstaande zaterdag) Goed nieuws!

*\o/* hij geeft niet 1 keer in de maand les maar 2 keer in de maand *\o/*
Dus over 2 weken kan ik misschien wel :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:33

Hallohallo :D

Lees hier allemaal weer leuke verhalen.

Koetsiersbewijs heb ik niet. Weetniet of ik em ga halen, ruiterbewijs heb ik wel... Ach, wie weet nog es.

Las alweer oponthoud door de sneeuw. Wij hebben hier dikke mazzel voor de verandering, woon tussen 2 flinke buien in :D Groningen staat compleet vast en is 1 grote choas, mn vader is een uur later thuis van zn werk :+ Onder ons gaat ook een bui zag ik op Buienradar, maar wij hebben et droog. Ach, we hebben al genoeg gehad de afgelopen 3 weken.

Ik heb nog steeds beide paarden stilstaan. Viva mag vrijdag ws weer aan de bak, denk dat de trailer nu niet meer zohard glijdt op et pad, dus gaan we wel ff naar de manege.
Charmer heb ik woensdag mee in de sneeuw gereden, lekker naar het bos. Oh zadel, dat wel. Was opstappen en wegrijden na 3 weken rust. Toppertje :D
Was wel reuze lekker, was niemand in et bos. Heel apart dan zo'n witte wereld!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:49

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:52

Dat is ook een leuk bontje tine10!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:54

L_Rivaldo schreef:
Dat is ook een leuk bontje tine10!

Dank je!!! Ben ook erg blij met hem. Echt mijn maatje. Hoe krijgen jullie die foto's gelijk in beeld (ipv via een verwijzing)?

Ze hadden dus 1,5 week niet gewerkt, maar helemaal niet gek doen ofzo. Oke, ze staan overdag wel de hele dag in de bak, maar toch.... Hoop volgend weekend mee te doen met wedstrijd (als het tenminste doorgaat met al die ellendige sneeuwtoestanden), dus moet het trainen wel weer oppakken. Zelf ziek geweest, dus dat schiet niet echt op en het weer helpt ook niet. Maar goed, mijn paard kan als er niet teveel sneeuw ligt gewoon thuis in de bak met de wagen. Voor de pony moet ik naar de vereniging, daar staat zijn kar, dus dan ben ik afhankelijk van de gladheid van de wegen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:57

leuk paard tine!

Die verekte sneeuw:S

weg ermee! Heb er nu wel genoeg van gezien:P

Rivaldo, tuurlijk mag je langs komen ;) (had dat nog niet gelezen) :+

Je komt Tessa zeker aanmoedigen met het 4 span? :D

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:57

L_Rivaldo schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* ja ik heb me ingeschreven voor de koetsierscursus *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Super toch! Ik vond het reuze meevallen het examen voor het koetsiersbewijs. Dacht in het begin dat Achenbach leer ik nooit maar bij les 3 viel ineens het kwartje. Daarna ging het vanzelf. Theorie is een kwestie van het boek doorlezen en je gezonde verstand gebruiken. Bij de theorie had ik 0 fout en denk dat ik nog geen 10 minuten praktijk heb hoeven rijden. Ze zien snel genoeg of je het beheerst. Op het praktijk gedeelte had ik geen enkele aanmerking, kreeg zelfs een compliment voor het rijden :o
Waar ik het het koetsierbewijs hebt behaald waren ook scholieren die de cursus in 1 week gedaan hebben. Dacht dat iedereen geslaagd was en 1 iemand zijn theorie moest overdoen.
Succes hoor!

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:00

Leuk paard Tine! Hier valt nog niet echt te rijden. Als ik jou zo zie rijden, krijg ik toch steeds meer zin om zelf ook weer eens een pony in te spannen. Maar dan moet het weer wel beter worden...geloof dat dat er voorlopig nog niet inzit.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:10

Wat een leukerd Tine, ik hou wel van zwart-bont :D

Ja ik ben nu ook helemaal klaar met de winterstop, wil weer aan het werk en beide paarden ook! De ene komt stuiterend van stal en de ander wordt sjagie.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:20

Ja kom inderdaad kijken hoe tessa rijd :D en ook gewoon kijken, leer je alleen maar van :D

Mijn vader is net thuis gekomen en heb gelijk gevraagd of hij de 23ste niets te doen heeft, en hij wil en kan me er heen brengen, mijn moeder ''dan neem ik de filmcamera mee'' help!

Van mij mag de sneeuw/gladheid/hardheid ook wel weer weg wil graag meer gaan trainen met rivaldo. Gelukkig konden we de afgelopen dagen wel in de longeerkraal, die was super, daar hebben de meiden vandaag ook zonder zadel op rivaldo gehobbeld, maar ze bleven niet altijd zitten hihi!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:22

Wij slepen de bak iedere dag en zout strooien (lukt nu niet meer, zout is op |( ). We hebben houtsnippers, waardoor de bovenlaag heel goed te rijden blijft. Echt geweldig. We hebben het pas sinds september, maar ik ben er erg blij mee, zeker nu met die vorst en sneeuw. Toen ik nog alleen zand had, kon ik niets meer na een paar dagen. Ok, ze konden gelukkig wel buiten in de bak staan (de wei is met al die opgevroren gaten veel te gevaarlijk). Maar nu kan ik echt gewoon rijden. Moet natuurlijk wel veel slepen, al die sneeuw moet wel eerst weg, want mijn paard staat op ijzers (rest gelukkig niet), maar dan kan ik ook gewoon thuis aan het werk. Hoef ik niet eng met een trailer op pad. Want buiten onze poort is het wel glad. Erf en bak houden we aldoor sneeuwvrij, dus dat is veilig. Maar wat een werk, ben het echt spuugzat. En dan al die wedstrijden die worden afgelast. Niet leuk. ;(

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:38

Ja tis bar en boos, zijn we niet gewend in NL! En zo te zien zijn we er nog niet vanaf, iig niet van de vorst.
Wel super dat je gewoon kan rijden. Wij niet, bak is opzich wel vlak maar door de geplette sneeuw die door de bovenlaag gemengd is, issie nu te hard. Vorige winter zonder sneeuw konden we bijna et hele seizoen doorrijden...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:22

Van de week ging ik ook liever niet in de bak, ze hadden de paarden opgejaagd voor het ging vriezen, dus dan is het op passen, waar je rijd of longeert.

Ik ga even verder met de pessoa's. Het spul ervoor is al besteld, nu enkel het bontje even opmeten.
En van de week even stog/bontje daarvoor kopen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:11

Anneloes: fijn dat je zo weg kon rijden met Charmer. Toppertje hoor. En Viva bijna weer aan het werk.

Ik kan nu wel rijden, in de binnenbak, alleen op het terrein zelf is het spek en spek glad. Die van mij is de enige met ijzers, heeft gelukkig wel door dat het glad is en we lopen er dus heel voorzichtig overheen.
Zondag wedsdtrijd, kijken als die doorgaat, en als ik met de trailer bij stal kan komen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:17

L_Rivaldo schreef:
Ja kom inderdaad kijken hoe tessa rijd :D en ook gewoon kijken, leer je alleen maar van :D

Mijn vader is net thuis gekomen en heb gelijk gevraagd of hij de 23ste niets te doen heeft, en hij wil en kan me er heen brengen, mijn moeder ''dan neem ik de filmcamera mee'' help!

hahah leuk! maar, uhm, heb je het hier over de marathon? want die is de 16e he ;) :+

Hahah, de 23e staat er hopelijk niets meer :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:22

Heb trouwens sinds 1,5 maand veale weer voor de kar gehad. Had maar de helft van de bak, maar ging super. Morgen maar even weer onder zadel. Mag hij langzaam aan weer aan het werken wennen :-)

Tine: fijn dat je weer hebt kunnen trainen. Zoals het nu lijkt kom ik de 16 e wel even kijken. Ik wil even weten hoe de bakken zijn zodat ik mij evt de volgende keer ook kan aanmelden. Als je weet hoe laat je moet wil je me dat dan laten weten?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Waar heb je Veale nu staan dan Chantal? Je had em toch bij Johnny lopen? Of ga je met de trailer naar de manege te rijden?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:27

Heb hem niet meer bij Johnny lopen. Hij staat nu in Lucaswolde

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:31

Wat een eind weg... waarom?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:33

Ik stuur je dat wel even per pb.