[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:22

Ik kreeg altijd enorm op mijn fl!kker als ik met pink p de leidsel of teugel reed, dus dat is er bij mij behoorlijk "uitgeramd" zeg maar. Al heel lang geleden (vwb ohz dan) Maar als je veel last hebt van je pink, zou je dus relatief makkelijk die pink eronder kunnen doen. Als Baudy dat al niet doet natuurlijk.

Baudy al bijna op vakantie trouwens, lekker hoor. Hier helaas geen vakantie dit jaar -O-

Sonjim: lekker bezig met pony.
Bianca: ik begrijp hieruit dat je man het leuk vindt? Dat vroeg je je laatst toch nog af?

Die wp voor zoon zijn natuurlijk fijn, maar ze gingen niet zo goed, dus in mijn ogen niet echt verdiend :D

Pfff zoonlief wil naar het zwembad. Totaal geen zin in, maar ja, je moet wat voor je kind over hebben. Manlief heeft bloedhekel aan zwemmen, dus ik ga dan maar....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:49

Tine, dat hardlopen doet hij normaal alleen..is ook niet leuk, zo in je uppie, nu met hond ga ik mee.....hij wil dat ook niet alleen doen, voor de honden fijn, zo wat afwisseling, en straks voor eagle noodzaak...en samen is het leuk om op pad te gaan..zolang het niet stortregent...hahaha..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:47

Afbeelding

Ik en Janouk vorige week vlak voor de Kur op Muziek

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:47

Nou het probleem is dat de echte pijnplek tussen de punk en de ringvinger zit. Waar ze bij elkaar komen zeg maar. Ik heb alle 2 de opties geprobeerd. Zonder pink gaat hij heel zeer doen omdat hij erbij "hangt" en met pink gaat hij met kracht ook zeer doen.
Vandaag ff zonder pink gement. Db deed het super voor de zware kar van Harm jan. Deze is denk wel over de 400 kilo en de mijne 210 of zo. Maar hij deed er niks op.

Onze 2 fokprodukten nog gezien bij HJ.
2 2 jarige hengsten. Die moeten als alles mee zit naar de hengstenkeuring in januari. Leuk om ze weer eens los te zien lopen. De een is mooier dan de ander maar de minst mooie loopt het beste. Zal je altijd zien.

Zo ik jas me net toch een snee in mijn hand. In mijn wijsvinger bij de knokkels. Loop met een mes en vork in mijn hand tegen de deur. Punt van het mes steekt in de deur gaat dus naar achter zo mijn hand in. Ppfff bloeden. Maar ik geloof dat het mee valt. Ook weer links. Echt tijd voor vakantie geloof ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:51

au Baudyh :(:)

Image trok gisteren ineens hard achteruit aan het halster, terwijl Paul de paniekhaak al in zijn hand had, die klapte in zijn hand open: resultaat groot gat in zijn hand, je zag de pezen lopen, 2 uur op de Eerste Hulp, 4 hechtingen en een groot verband later.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:24

En dan zeur ik over een sneetje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:39

Prachtige foto Janouk!
Aiiii wat zal dat zeer hebben gedaan bij Paul :oo
Baudyh ook al pech met vinger/hand :(:) ik had het een week of twee terug. Was komkommer aan het snijden bijna topje van vinger eraf. Was soort bloedbad. Toch paar dagen flink last van gehad vooral met nattigheid.

Wat stoer van DB met zo'n zware wagen 8-) en spannend weer fokproducten voor de HK!

Was even benieuwd naar belevenissen van Avaluna en Gem, maar dat lezen we dan morgen.
Duik zo mijn nest in, ben :O :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:52

hier gewoon 10 vingers..... O:) geen gat in mijn hand zoals paul,geen messen in deuren gestoken :? en geen lastige pink...(kan je niet een koord oid aan je pols binden en dan de pinkriem om de pink en het meeste gewicht aan het polsbandje laten hangen?) wel met paniekknoopje/omgebogen paperclip oid?
baudy straks heerlijk op vakantie,ik heb ook geboekt ff 5 volle dagen de zon op zoeken met mijn moeder. 8-) maar eerst nog ff een oefenminimarathon rijden met sun.
hoe is het met gem en avaluna gegaan? :list:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:15

goedemorgen.
waar zijn jullie allemaal..
Maisie..nog iets met de paarden gedaan afgelopen weekeind..
Ips heeeeel veel succes vandaag !!
Lanouska,...is er nog een mooie foto van jou en dempsey gemaakt ?
Janouk....auw voor paul...ik hoop dat zijn hand snel geneest !!
Baudyh....ik hoop ook dat jou hand snel weer genezen is...altijd pijnlijk !

Eagle heeft die ene hechting die hij had..eruit gepeuterd vannacht..sukkel...maar t'is nog mooi dicht..ik houd het maar even in de gaten..anders moet ik een nietje laten zetten..en een kap halen....
hopen dat hij er nu af blijft..

verder..rustig hier zeg...

ben ook benieuwd hoe het gegaan is bij avaluna en gem !
van gem zag ik e.e.a op fb !! *\o/*
janouk, mooie foto, die rode bandage's zijn gaaf ! met dat edelweisje erop.haha..super.

zoontje weer naar school..ik heb vanmorgen aan mijn pc hoek geklust...nu sinds gisteren staat er een echt buro, vanmorgen meteen aan de slag, de wand dicht maken en een grote plank voor mappen e.d. erboven.....kan ik tenminste dingen opbergen, is goed gelukt.
nu even.. :9k

werkze voor iedereen........en tot later..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:26

Goedemorgen

Wat een :brr: :brr: :brr: :brr: . Leek vanmorgen wel ijsregen te vallen, wat koud. Het is sowieso koud, maar 10 graden. Gisteren was er al 45 mm gevallen, maar vandaag ook alweer het nodige. Niet leuk -O-

Mowgli gaat een stuk beter, maar hij eet nog slecht (gisteren maar een blikje kattenvoer gegeven, dat at hij wel op :Y) )

Bianca: ben je alweer begonnen met trainen nu het zo frisjes is?
Ips: heel veel succes
Janouk: dat klinkt erg pijnlijk, bah.
Baudy: hmm geen oplossingen dus voor je vwb leidselvoering. Hopelijk wordt het snel beter.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:50

Goeiemorgen!

Nou, eerst mijn belevenissen dan maar? Zal proberen het niet te lang te maken.
Zoals geloof ik al verteld, had ik vrijdag alleen 'savonds de gelegenheid om te verkennen. Lesmees zou helpen de route te bepalen en Avaluna ('s man) + dochter en een stalgenootje die ook zou starten, zouden mee gaan verkennen. Dat was fijn, maar duurde wat lang omdat iedereen hem tussendoor aanschoot om te feliciteren met de geboorte van zijn zoon :D . Eenmaal klaar was het bijna donker en moest ik de vaardigheid ook nog verkennen. Snel één rondje lopen en morgen nog maar een paar keer.

Zaterdag ging de tijdsplanning de mist in. Ik hoefde pas om 13.00 richting het dressuurveld (10 - 12 minuten stappen) en om 14.00 uur de ring in. Planning was eerst Moos wassen, dan in alle rust stollen draaien, Moos terug op stal, rustig op de fiets naar de vaardigheid om te verkennen, dan terug en omkleden / inspannen. Het stollen draaien ging moeizaam, zag wat wazig door het bukken en ik kreeg de tijd niet goed mee. Dácht dat het al een uur later was...... geen 11.00 uur maar 12.00 uur :oo . Als een idioot proberen de tijd in te halen! Vlug naar de vaardigheid gefietst, één rondje tussen de poortjes gehold en jammer dan als ik het zou vergeten. Geen lijnen bedacht, geen strategie, geen tijd voor. Dacht ik :o . Ondertussen nog tig keer op mijn horloge gekeken, maar blijkbaar alleen naar de grote wijzer....
Moos ingespannen, op een sukkeldrafje naar het dressuurterrein zodat ik daarna nog netjes zou kunnen losrijden. Gauw mijn groom zoeken..... waar was ze?? We hadden toch 13.00 afgesproken en het is al 13.30 uur?? Paniek en megastress... tot een verenigingsgenootje zei: "Maar waar maak je je nou druk om; het is pas 12.30 uur?? Een vól uur te vroeg! Gelukkig vond Moos het allemaal best, ging op rust staan en heb ik met Avaluna de tijd vol zitten kletsen. Ondertussen natuurlijk balen van die vaardigheid.

Dressuurproef ging redelijk, Moos was wat kijkerig naar de hekjes en jury-auto's, waardoor de figuren niet helemaal mooi waren, o.a. de inzet van de slangenvolte. Lesmees was echter tevreden, dus okee.
Vaardigheid werd drama. Ik ben er niet goed in, vind het niet echt leuk, verkennen misgegaan, dus wat kun je er van maken? Eerst 8 poortjes waren gedeeltelijk lastig waaronder een grote zigzag en daarna een ABCD maar reed ik allemaal nog goed en snel. Daarna verreed ik me en kwam niet uit voor de 9. Moest een extra lus draaien en daarna ging alles mis. De focus was weg, de moed zakte in de schoenen, ik werd slordig doordat ik tijd wilde inhalen en het werd ballenbak. Nóg een keer verreden en dan ben je roemloos laatste. En echt heel erg laatste. Helaas pindakaas.

Zondag marathon. Eerst een laatste keer in de zeik-regen verkennen met vriendin L die vandaag zou groomen, maar nog nooit een hindernis gezien had. Heb haar de kritieke twijfelpunten verteld en hoe ze het A-traject moest klokken. Moos ingespannen en drijfnat aan het A-traject begonnen. Gelukkig werd het ondertussen droog. Op de verharde stukken na, was het traject zwaar en zompig van het water. Moos liep echter prima en zelfs de megawaterplassen ging hij zonder twijfel door. We kwamen te vroeg aan. Onze planning was prima met de laatste km stappen en de hartslag laten zakken, maar heb ik me door een zwaaiende en roepende hindernisjury laten beïnvloeden om snel te finishen. Daardoor een halve minuut te vroeg binnen. Niet meer doen; eigen race rijden! Leermomentje.
Hindernissen gingen voor mij goed, hoewel wat te traag. Ik heb ze kunnen onthouden, Moos was niet schrikkerig van de varkentjes, fontein, grote zeilen en vogelverschrikkkers, heb me niet verreden op één lang twijfelmoment in de makkelijkste hindernis wat me tijd kostte, en het B-traject ging ook netjes. Een kleine tijdstraf, maar dat vond ik geen ramp.
Einduitslag laatste in mijn klasse, maar mijn eigen sportieve doelen behaald: paard en koets heel houden, goede dressuur, hindernissen onthouden en géén EL als uitslag :D . Nu nog vaardigheid leren rijden :o

Afbeelding

(Ik geloof dat het toch geen kort verslag is geworden)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:53

Mooie doelen gehaald, Gem. Dat is belangrijk.

Als je in de buurt bent, ooit een keertje, ben je van harte uitgenodigd om eens met Janouk een vaardigheidsparcourtje te rijden. Paul en Janouk willen je vast de kneepjes van het vaardigheidsvak leren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:18

Super leuk Gem *\o/* tijd-stress is vreselijk! Erg fijn dat Moos zo knap zijn best is blijven doen, dat is goud waard _/-\o_

Hoop dat het goed dicht blijft bij Eagle Biancacoo maar het is nu .... 5 dagen? Jij moet ook hier maar komen klussen :j

Dat het zo koud is en zo regent bij jullie Tine. Hier is gisteren wel wat gevallen, gelukkig want het is veel te droog. En vanochtend was het wel fris, vooral door de harde wind, maar toch wel 15/16 graden (was om 9.00 uur).

Had zo'n hele mooie bruin-geruite halve hals tussen-deken (Wug) gekocht in de uitverkoop maar die was net te groot voor mijn pony's (wist ik). Vanochtend even precies gekeken hoeveel te groot, gaat onze mega-goede-naai-Turk-hier-op-de-hoek-meneer hem keurig voor mij op maat maken (hele bies eraf, gespen verstellen etc) voor slechts 25,- Euries, ongelovelijk he dat dat voor dat geld kan. Maar dan kan die straks op Ollie als het nog wat kouder wordt. Het schijnt vandaag de koudste dag van de week te zijn dus ik leg er nu nog maar niets op, heb ze maar extra kuil gegeven, eet ze zich wel warm.
Altijd lastig die tijd van het jaar met wel/niet deken op vind ik.
Als het dan nog kouder wordt gaat de Wug op Ber en krijgt Ollie een dikkere (250 grs met hele hals) en Hero een regendekentje (die is zo stevig, die kan wel wat hebben :Y) ). En als het dan nog kouder is mag Hero de Wug etc.
Soort dekencaroussel :+

Ber begint er nu eindelijk ook echt mooi rond uit te zien, hoop dat de laatste stress er onderhand uit is :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:20

Oja met pakket met bokker is goedgekomen, dwz heb pakketje nog steeds niet maar wel mijn geld terug :$

En ik had gisteren eindelijk weer zin om weer eens te mennen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:15

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:29

Ik had gisteravond nog even bijgelezen, maar geen puf voor een reactie :o , weet wel nog dat ik een heel mooie foto van Janouk zag <3 . Beterschap voor hubbie van Janouk en Baudyh :(:) :(:) .
Geld gelukkig terug voor VHU!

Nog steeds niet genoeg puf om een samenhangend verhaal te kunnen typen :o .
Pfffff, maar we zijn trots op dochter en pony.
Ik heb gegroomd bij de dressuur en dat is een lastig onderdeel voor hen; we zijn eigenlijk ook niet op elkaar ingespeeld en ik moet mezelf afleren om dochter nog even pony (tijdens) de proef even net iets ronder te willen laten instellen e.d. :o , want daar kreeg ze aftrek omdat ze dan even scheef gingen; foei moeders. Ik meen 62,2% en ovatie van de jury <3 ; dat was erg lief.
Vaardigheid, tja, Liesje vindt dat dus geweldig en dochter was helemaal overrompeld door de snelheid; je kunt haar dan ook niet terug pakken, maar alleen wat begeleiden :') , eerste paar hindernissen, dus ballen af, want dochter vergat gewoon recht aan te sturen, de rest in een rotvaart zonder ballen _O- .
Eerste reactie van de omstanders; nou snappen we waarom je niet bij je dochter achterop gaat _O- 8-) .

De jeugd moest in alle vroegte starten voor de marathon, uiteraard lastig als je 2 debutanten op de wagen hebt; mijn man heeft zelf nog nooit een leidsel vast gehad, maar na die geslaagde vaardigheid durfde hij het wel aan. Regen-regen en nog eens regen. Liesje weer veel te snel en communicatie is lastig tussen rijder-groom- en ook pony; zo'n eerste keer (voor de vaardigheid had manlief dus ook nog nooit achterop de koets gestaan :o ), dus wat foutjes, dochter moet vooral vertrouwen krijgen in de snelheid van Liesje. Ook hadden ze achteraf beter kortere routes kunnen nemen in de hindernissen, dat lukt wel met Liesje en manlief vond dat wel lastig om dan toch die langere route te laten nemen.

We gaan eens testen of Liesje de termen links en rechts kent (hahaha, lekker achteraf).

Hahahaha; wij kijken terug op een geslaagd weekend met een debuut waarbij onze doelen meer dan ruim behaald zijn: we zijn allemaal nog compleet :D +:)+ .

Voor de deelnemers in de jeugdrubriek was er sowieso een beker dus dochter ging vanmorgen apetrots met een prachtige beker en rozet naar school (ze was dus 2e van de 2 jeugddeelnemers :)F ).

Toch nog een heel verslag, hahaha, heb zo weinig geslapen, de nacht naar de eerste dag; 3 uurtjes en naar de 2e dag werd ik wakker van de hevige regenbuien na niet veel meer slaap :oo _O- .
En wat verwacht ja dan op maandagmorgen: heel veel natte en modderige kleding, koetsen, tuig, schoenen en een huis dat van boven tot beneden ontploft is; nu snap ik waarom ook de mensen die in de buurt wonen op het terrein slapen :') , hahaha, deze ronde blijft aan mama-groom plakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:55

Giga dapper van je dochter Avaluna (en van jezelf en je man natuurlijk ook :+ ). Nou als je dochter het nu nog leuk vindt met al die regen, dan gaat dat helemaal goedkomen met het mennen!
Wat een zooi heb je ervan he.

Zo ben hier kasten aan het opruimen oftewel: marktplaats-tijd:
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/102009

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:37

Zo, Gem, mooi al je doelen behaald, en leermomentje erbij, knap gereden, en wat heerlijk dat Moos zich zo supergoed gedraagt !!! daar kun je echt trots op zijn, en die tijdsstress...ach ja....dat komt wel....volgende keer kijk je een keer extra op je horloge..haha..top gedaan.
Avaluna, wat superknap van je dochter !!!!! heeeel dapper met zo'n snelheidsduivel als liesje voor de wagen en dan toch zo knap starten !! en finishen ! en jij..topmoeder !! zonder jou..lukt het allemaal nooit, nu lekker bijtanken, dat heb je verdient !

Eagle is woensdag gecastreerd..dus ja...5 daagjes verder....de wond is onderhuids gehecht..en buitenkant is gelijmt...die ene hechting was voor de zekerheid om de lijm goed aan elkaar te laten hechten..het ziet er keurig uit..dus ik heb er nog geen stress van..maar als er ook maar iets is....bel ik de DA...en moet hij wel aan de kraag...en nietjes.....allemaal maar duimen dat dat niet nodig is...
hij is nog steeds erg druk..en erg vrolijk..en heeft nu 2 dagen geen pijnstilling meer....zijn vacht glimt ook veel mooier....bizar...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:24

He VHU heb ik net een 50 gram gevoerde deken voor robijn gekocht! Hier staan ze nu met
regendeken. De 50 grams gaat er bij robijn op als het wat kouder word. Hij is natuurlijk ook geschoren.

haha avaluna leuk verhaal. Dochter heeft wel genoten dus.

Gem ik had stiekem al gespiekt op hoefnet en zag wel dat het een pittige vaardigheid was.
(heb jij enig idee wat er met de klasse 2 enkelspan pony's is gebeurd. Degene die EL heeft?)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:35

Ff gauw vanuit de auto. We mogen aan de opleiding beginnen, gaat helemaal goedkomen aldus herman smit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:46

Ips: super *\o/* *\o/*
Gem en Ava: veel ervaringen opgedaan. Enige manier is kms maken, dus op naar de volgende keer. +:)+
Bianca: fijn dat Eagle zo goed gaat.

Trots op zoonlief. Had vandaag les met Amerigo. Ze worden echt steeds beter. Helaas komt het er op wedstrijden nog niet helemaal uit, maar dat gaat zeker ook wel komen. In de lessen maken ze nu echt heel grote stappen vooruit. Zo genieten om naar te kijken. <3
Vandaag met Amerigo ook bezig geweest met wijken, dat komt nl in de L2 ook. Blijkbaar vond juf dat hij daar wel aan toe was. 8-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:32

Maisie schreef:
He VHU heb ik net een 50 gram gevoerde deken voor robijn gekocht! Hier staan ze nu met
regendeken. De 50 grams gaat er bij robijn op als het wat kouder word. Hij is natuurlijk ook geschoren.

haha avaluna leuk verhaal. Dochter heeft wel genoten dus.

Gem ik had stiekem al gespiekt op hoefnet en zag wel dat het een pittige vaardigheid was.
(heb jij enig idee wat er met de klasse 2 enkelspan pony's is gebeurd. Degene die EL heeft?)

Geen flauw idee :n . Ik heb heel weinig meegekregen uit het veld, hoorde zelfs het speaker-commentaar over mezelf niet. Behalve toen ik een seconde of 5 in de makkelijkste hindernis stilstond omdat ik na C niet meer wist of ik linksom of rechtsom om de fontein moest om correct door D te gaan :x . Weet wel dat er heel veel EL's waren, doordat het terrein echt heel zwaar werd in de marathon.
Ik mis overigens de 10e deelnemer in onze klasse(s). We waren oorspronkelijk met zijn tienen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:38

Wij vroegen ons ook nog wel af of je nog jurycommentaar krijgt bij de marathon, bij het maken van fouten bv. *weer zo'n suffe beginnersvraag :o *

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:14

Je kunt volgens mij wel je fouten opvragen als je bijvoorbeeld niet weet bij welke poort je fout reed :j . Maar geen jurycommentaar in de zin van "hoe had ik dan het beste kunnen rijden".

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:19

Nee, idd bij fouten bedoel ik, dus meer motivatie waar de punten vandaan komen; verkeerde volgorde/verkeerde kant genomen bv., indien van toepassing.

Man en dochter hadden nu ook gemakkelijke grote lijnen, maar an sich is pony wel heel wendbaar en snel en manlief vond zelf dat ze bij het rijden ook zoiets hadden van dat de bedachte lijnen niet logisch waren, kan me wel voorstellen dat je dat opmerkt door de adrenaline.
Volgende keer dus toch korte(re) wendingen e.d., verwacht ik :').

Ben eigenlijk wel verbaasd dat ze er zo goed door kwam :o ; er had een extra leidsel aan gemogen, maar goed, manlief heeft 0,0 verstand van mennen, dus tja, wat wil hij doen/corrigeren?
We hadden dus wel een halstertouw aan het uiteinde van het leidsel gemaakt, zodat hij bij calamiteiten pony "stop zou kunnen trekken".