[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:08

Ik heb Puur geprobeerd en 1 of anders poedertje en nog een keer druppels van iets :+.

Hier reageerde ze verder niet op... Alleen op natuurlijke basis... Tsja... Ik heb liever iets dat werkt dan op natuurlijke basis :=.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:11

Ik ga paardjes verzorgen :wave:.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:25

Hier ook iemand die bij complexe dingen zweert bij Eric Laarakkers of Steffi vd Laarse, ze kunnen precies zoeken waar je paard behoefte aan heeft en welk voer daarbij past.

Heb jaren probleempaarden gehad met voeren (niet met zomereczeem maar wel met hoesten, mok, hoefbevangenheid en extreme gevoeligheid voor entstoffen) ben blij dat die van mij redelijk normaal zijn momenteel en hoop dat dat zo blijft (gewoon voer van de stalhouder met beetje van mezelf erbij). Subli trouwens prima ervaringen mee :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:37

@ VHU: hier ook problemen met hoesten. Wat heb jij ertegen gedaan? (en wat uiteindelijk ook hielp)
Romeo hoest nog steeds 's morgens, voor de rest hoor ik hem nooit... Vreemde pony hé, enkel 's morgens heeft hij iets :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:50

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:05

Zo even een paar pagina's bijgelezen.

Naaltje ging je tentamen goed?
Lanouska lekker gemend gisteravond. Ik vind het niet erg dat de revalidatie nog 12 weken doorgaat, ik heb er een boel profijt van!
Bicci nog steeds ziekjes. Wij hadden een keer een sensor die vervangen moest worden en die kostte 1500 euro (aaaghh). En het MOEST, anders kwam de auto niet door de APk, had te maken met de ABS...
VHU heeft hyperkinderen thuis, veel plezier ermee.
SL wat heftig, ik hoop dat die jongen er bovenop komt!

Ik heb Gwin een tijd luzerne van Hugho gegeven. Daar zit idd geen melasse door. Ze kreeg dan bijna een hele emmer met omega 3-6-9 erdoor gemengd. Ze krijgt het nu niet meer omdat het allemaal behoorlijk duur is en ze heeft het op het moment niet nodig.

Heb vanochtend al lekker 2 uur lang hachee vlees opgehad. Straks nog aardappels koken en dan eten we vanavond lekker hachee met aardappels en appelmoes. Lekker :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:16

@S_L je hebt pb.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:25

@bianco, nee niet in Westerbork, daar is de bak te klein. Ze hebben in Tolbert een shettenwedstrijd met officiële dressuur er bij, daar ga ik aan mee doen

Pff, jongsten in het speciaal onderwijs zijn super gaaf, maar ook super vermoeiend. Vandaag met ze een kabouterpad met opdrachten gelopen door het bos en vanmiddag heerlijk spinnen en egels geknutseld. Nu is mijn lichtje wel een beetje uit. Maar moet mijn wagen en tuig vanavond nog poetsen, want morgen ochtend boodschappen doen en huisje poetsen dan 's middags werken, dan komt de hoefsmid, dan snel eten en dan menles. En het hele weekend concours, is zaterdag dus mennen en mijn vriend heeft zondag een wedstrijd met zijn paard onder het zadel. En dan 's avonds nog op verjaardag bij Lanouska. Lekker druk, en maandag gewoon weer gezellig werken bij de jongsten, Jippie!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:01

Ik heb net 3 paardjes heel blij gemaakt met een aanhangwagen vol met bieten :D Ik heb ze naar mijn vz-paardjes gebracht, de eigenaars waren er ook erg blij mee. Heb ik er toch iemand plezier mee gedaan als dat schaap van mij ze niet moet :D

Zo dadelijk ga ik nog eens naar de hondenschool, ik heb er zin in! Tijdens het studeren moet ik echt regelmatig het huis uit (nuja, anders ook :o ). Namiddag Romeo even aan de dubbele longe gezet, voor de rest niet veel buiten geweest. Ik word er echt gek van!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:05

@evelli; dat wat jij ''inenting tegen jeuk'' noemt dat is niet meer en niet minder dan het platleggen van datgene wat het paard zo ontzettend laat jeuken. Het zelfde als pijnstilling op het moment dat je bijvoorbeeld hoofdpijn hebt/rugpijn. Neemt ook de oorzaak niet direct weg :)
Niet goed voor het lijf, maar wel ontzettend rustgevend op zo'n moment. Dat geeft de eigenaar de kans om eraan te werken.
Een paard wat compleet loco wordt van de jeuk etc is namelijk écht niet leuk. En als je dat dan kun lamleggen met iets wat dan maar niet zo gezond is en maar even werkt, nou graag :)

heel het ''jeuk komt van binnenuit'' gedoe. Yeah right. Dids is netjes geleemkuurd, krijgt verder geen meuk door z'n lijf. Maar toch heeft 't ding jeuk hoor. Zelfs meer dan voor die leemkuur..
Ik geloof er ook wel in, maar het is niet heilig.. En teveel te eten heeft ie ook niet. Want hij valt zelfs in op zijn billen!

@Rhine; voor echt voeradvies kun je beter eventjes op VS kijken op bokt. Jij zit er ook nog mee dat het een jonge groeiende pony is. Voer erg belangrijk dus!

Ik heb m'n tentamen gemaakt :+ verder zeg ik er maar niks over. Heb echt werkelijk waar geen flauw idee :=
Dids is gereden.
En nu ben ik helemaal gaar...
Ik neem nog maar een pijnstillertje...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:30

@ frensie....das wel heel erg auw...1500...pffff

@vhu...denk idd klein griepje....had met de wedstrijd bezweet op de kar breezer warm gelopen...
en denk koudtje gepakt toen....begon psies 2 dagen later...dus was makkelijk trg rekenen...

voer en jeuk
hemel prijs ik dat mn knollie het probleem niet kent
(klopt tegelijk af)
hij krijgt subl-zonder 2x pd half schepje
en hooi nu in de winter 3x per dag...
zomers maar 2x, maar dan staat er ook veel meer opd e wei natuurlijk...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:32

Fijn Sander_Lotte, dat z'n knie niet meer op slot ging, hopen dat het zo blijft ! Jeetje wat een rotverhaal van die jongen zeg !

Sorry Bettepet, ik had er even overheen gelezen dat je Z ging starten. Dit weekend ? Spannend !

Bicci; beterschap !

Tentamen Naaltje ging goed, morgen je laatste of volgende week nog meer ?

Tass ik voerde ook lucerne vroeger aan m'n paardje. Wordt gezien als ruwvoer inderdaad maar er schijnt nog aardig wat in te zitten inderdaad.
Maar als je gewoon een paar handjes erbij geeft, hoeft dat toch niet gecombineerd te worden met zemelen ? Maar aardig wat aanvullingen geef je haha.
VHU, is dat zo wat je zegt, dat je brok achterwege kan laten ? Zo heb ik het nooit gezien/gehoord, zit er in brok niet ook nog vitaminen die lucerne mist ? geen idee hoor
Voer kan een heel moeilijk iets zijn en worden.

VHU lekker aan het genieten van het rijden op Bente. Wanneer moet snuit naar Nijkerk ?

Ik heb vandaag een heeeeerlijke paardendag gehad bij de poonies van Ollie !

De pizza gaat zo de oven in. Ik moest eigenlijk nog op babybezoek maar stond zo in de file dat ik te laat was ervoor. He wat jammer nou O:) (vage kennis hihi)

Vanavond dus lekker bankhangen +:)+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:37

Foei IM! Volgens mij ben je expres omgereden om in de file terecht te komen zodat je niet op kraamvisite hoeft ;)
Fijn dat je een lekker paardendagje hebt gehad!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:39

:') je bent slecht ingridM :))

oh, m'n ventje is al terug :oo

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:46

nee hoor echt niet maar ja nu geloven jullie me natuurlijk niet meer dat begrijp ik :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:50

Citaat:
VHU, is dat zo wat je zegt, dat je brok achterwege kan laten ?

NIet zomaar natuurlijk. Is net waar je paard behoefte aan heeft en met wat voor brok je het vergelijkt. O.a. info zie
http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoe ... ucerne-mix
Maar ik ben geen voedingsdeskundige, weet alleen hoe het bij mijn paarden heeft gewerkt.

Fijn dat je lekker met de paardjes hebt gerommeld :j
Ben ook niet zo'n kraamvisite fan hoor... :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:53

Ja heb echt geen idee hoor of dat wel of niet kan, zou zomaar kunnen, me nooit in verdiept. Ik gaf altijd iets erbij voor de 'leuk' :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:57

Hier ook compleet afgedraaid. Ga eten en op de bank

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:12

Bente en Snuit krijgen hun slobbertje en muesli eigenlijk ook gewoon voor de leuk :+ denk trouwens dat Bente het wel kan gebruiken, die werkt aardig hard, maar Snuitje kan makkelijk zonder. Maar ach.... hij begint gewoon te kwijlen als hij die bak ziet :+
Snuitje loopt zaterdag in Nijkerk, 2 manches overdag. En als hij naar de finale kan moet hij helemaal aan het eind, start 22.15 of zoiets. Finale 4-spannen is het klapstuk van de avond *\o/* als hij daaraan mee mag doen denk ik dat ik het helemaal niet meer heb :=

Tallechie afgedraaid welkom in de wereld van de werkende moeders }:0

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:20

doe je wel wat filmpjes maken VHU?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:24

@IT ik hoop dat het via hoefnet of zoiets te volgen is. Als ze in de finale komen gaat stalhoudster ook wel heen en maakt ze filmpjes. Ik ga zelf niet kijken, dat hou ik toch niet vol, en ik vind het doodeng := stel je voor dat net 'mijn' pony het niet doet :7

@Tass dit stond nog in de bokt wiki over luzerne (sorry, als ik iets te veel over die luzerne zeg maar dan houdt het mij ook bezig en wil ik het graag weten :list: )
Citaat:
Doordat luzerne goed verteerbaar is, is het in staat om wat gemakkelijker dan ander ruwvoer afvalstoffen te kunnen afvoeren. Wanneer een paard last heeft van hoefbevangenheid kan het voeren van luzerne daarom het genezingsproces ondersteunen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:35

Onze vereniging heeft vrijdag en zaterdag een wedstrijd en ik ben het wedstrijdsecretariaat, dus helaas, ik kan niet bij indoor nijkerk kijken! Anders was ik even geweest om Snuitje aan te moedigen namens VHU ;)

Net Gwin aan de dubbele longe gehad, ze ging SUPER!

Nu lekker tv kijken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:28

*komt even binnenvallen en probeert bij te blijven wat niet meevalt :+ *

ik voer ook lucerne, de lucerne van Hartog is iets gemengd met stro, daardoor hoef je bij een paar scheppen per dag niet perse zemelen bij te voeren...

Fifi krijgt nu 2 voerscheppen lucerne per dag...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 23:31

@ vhu nijkerk is helaas niet te volgen via hoefnet maar ik zal je op de hoogt houden hoor

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:37

Zo heb alles bijgelezen even reageren op 2 onderwerpjes :P

Bodyprotector: Ik draag hem altijd op mijn paardje. Ik ga namelijk altijd alleen buitenrijden en vind het fijn gevoel dat ik er dan alles aan gedaan heb om mezelf wat te beveiligen als ik er ooit eens af zou vallen. Moet wel toegeven dat het vooral in de zomer wel niet alles is mjah... Het went wel vind ik en in de zomer is het toch altidj warm met of zonder.

Voer: Mijne krijgen atm weidebigs van masterhorse (duitsmerk, eigenlijk enkel mineralen en vitamenen) ik ben opzoek naar een brok met enkel vitaminen en mineralen (van masthorse hebben ze ook nog zoiets maar wilde eigelijk iets dichterbij huis). Ik zit namelijk met een ZE pony en een te dik paard :D we gaan dus voor zo weinig mogelijk onnodige dingen. Ik geef luzerne als ze een kuurtje psyllium krijgen en ben van plan het van de winter te gaan gebruiken als ik het gevoel heb dat ze het kunnen gebruiken. Luzerne bevat normal gezien veel Ca weinig Posphor en is dus juist een goede verhouding het wordt juist gebruikt om de verhouding weer recht te trekken want in granen ed zit juist omgekeerde verhouding. Ik denk dat het eerder vroeger was dat de luzerne bij de zemelen zat om calcium op te trekken dan andersom ;). Ik zou het gewoon niet te veel geven en zeker niet als vervanging van hooi want het bevat echt vel meer energie dan hooi. Voor mijn ZEer gebruik ik btw derfen weet niet of ik dat hier al gezegd had en dat bevalt goed. Mocht dat niet voldoende zijn geweest zou ik gewoon deken op doen. O ja en mijn paard vind voederbieten ook voor koeien geloof ik haha ze moest echt niet van weten. Pony weeet ik niet trouwens, had haar toen nog niet.

voor de rest :+ :D *\o/* ~~}> +:)+ _-:( -:(- -O- :(:)
kies iets uit

en natuurlijk VHU spannend met snuitje, hij gaat dat vast super doen