[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:53

Goedenmorgen,

Ik was gisterenavond helemaal afgedraaid dus was niet meer in staat om te reageren :o

@Tine, van harte gefeliciteerd met je winstpunten en je 1e prijzen *\o/*
@Lanouska, jullie ook gefeliciteerd met 4x een 1e plek. En wat leuk dat jullie zo'n gezellig menteam hebben :D
@VHU, vond het écht gezellig om je ook 'live' te spreken en knappe Rizanta te mogen bewonderen. Jij ook gefeliciteerd met je 1e plaats en je winstpunt *\o/*
@Maisie, uiteraard jij ook gefeliciteerd met je winstpunt en je 2e prijs, was weer gezellie :D
@Biancoo, wat fijn dat de wedstrijd goed is gegaan en je ook nog openlijk complimentjes krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.

Nou ik had gisteren ook een drukke dag. Voor het eerst met 2 pony's op wedstrijd. Maisie is dat gewend, ik echter niet en moet nog ritme krijgen :o . Maar we zijn niet voor niets geweest....

Simba was super braaf, vorige week hadden we voor het eerst een onderling proefje gereden om te kijken hoe hij zou reageren. Omdat hij toen erg braaf was heb ik besloten om hem gisteren ook mee te nemen. Ander terrein etc... Nou hij gedroeg zich voorbeeldig.1e proef liep hij écht lekker, 2de werd hij wat moe van de indrukken. Maar 2x 1e (van de 10 deelnemers) met 187 en 191 punten. Wat ben ik trots om 'mijn kleintje' *\o/*
Daarna was Bruutje aan de beurt, daar hij die week ervoor op Utrecht had gestaan heb ik vorige week maar 1e dressuurmatig getraind voor de rest lekker buiten gereden of gelongeerd :o . Er miste hier en daar nog wat afstemming maar toch 206 en 205 punten. Met een 1e prijs, wat betekent dat we in 3 wedstrijden (6 proeven) ZZ-startgerechtigd zijn geworden :):) . Ook voor het eerst Z-vaardigheid gestart en helaas 1 balletje maar wel een wp en een 1e plek. Resumerend, gingen we met 4 oranje rozetten en een trots gevoel naar huis <3 .
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 24-04-11 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:01

geweldig VHU!!

en ollie ook al!! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:28

Een goedemorgen!
Overall kunnen we zeggen dat gisteren de mensen die in dit topic meekletsen gewoon allemaal linten mee naar huis nemen :D Dus als je wilt wedstrijdrijden moet je gewoon actief meekletsen.
@Tine en jij maar denken dat er iets niet goed is, die mensen kijken gewoon omdat het er zo super uitziet!
@Ollie1 grappig is dat dan he doordat je in dit topic dingen deelt dat je elkaar direct herkent :+ jouw pony's, jouw wagen, jouw outfit alles is zo mooi en past zo bij elkaar echt super om te zien. En dan men je ook nog zo netjes. *D
@Naaltje, dat betekent voor jou automatisch de 1e plek bij je TREC :+
@Biancocoo wat super dat de wedstrijd zo goed liep. Ik heb grote bewondering als een wedstrijd qua organisatie goed gaat ben ook jaren wedstrijdsecretaresse geweest en vond het organiseren 1000x vreselijker (qua stress) dan een wedstrijd rijden :o maar ik begrijp dat jullie nu extreme BBQ's gaan organiseren om door de vleespakketten heen te komen :7

Vandaag maar even rustig an }:0

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:29

Dames en heren wat is er super gereden. Iedereen van harte gefeliciteerd!!!

Babs super dat je zo blij bent met Snuitje, hopelijk krijgen jullie snel een sterke band.

Ik ben een tijd afwezig geweest, ben namelijk met mijn mannetje en onze merrie op vakantie geweest. Hierbij een impressie:

[AR-ITP] Ulvy heerlijk mee op vakantie

We kwamen er op die locatie achter dat ons paard daar al vele jaren kwam met haar vorige eigenaar, ze wist dus beter de weg in de bossen dan wij. :D

Van menners die haar al kennen sinds dat ze 3 was, kregen we te horen dat we zeker een goede beslissing hebben gemaakt door haar te kopen.
Ze is echt een doorgewinterd menpaard, al zoveel gewend en daarnaast is ze zeker geschikt om fanatiek dressuur mee te rijden. We moesten beloven dat ook zeker te gaan doen in de toekomst. ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:41

Ik moet er helaas weer vandoor, mag nog een aantal uur in de auto zitten om een trailer op te halen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:05

@ biancacoo de wedstrijd was beter georganiseerd als vorig jaar en ook leukere prijzen vorig jaar waren het gebruiks artikelen dus vleespakketen waren erg welkom. ze zitten al in de diepvries in coevorden want we hebben 14 mei een bbq. de ijsmachine was ook een geweldig idee

we hebben ook een geweldig team maar het was voor mij wel even wenen toen ik er in september bij kwam want ze hebben nog wel is rare (lees sexistische) humor

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:36

hihi extreme bbq. Ik ga ook weer bbqen vanavond lekker!!

Zo ollie super met al je prijzen. Bruutje heeft ook echt zijn best weer gedaan en simba is een lekker
ding. Die van ons waren vooral heel blij dat ze nog even de wei op mochten en ferro had uit
frustratie zn deken gesloopt }:) Dus maar gelijk een nieuwe besteld en hopen dat ik deze nog
kan naaien. Of gaan sparen voor een RISH.

Vandaag wil ik nog even met ferro gaan rijden. Robijn krijgt lekker vrij. En ik ga eens kijken waarvoor
ik me nog moet opgeven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:37

Bettepet ?!! jou moeder moet een startkaart aanvragen :wow: !!! wat een punten reed zij !!! super !!!
En je zusje ook nog met een prijs naar huis, super :j

Ollie, gefeliciteerd, je 2 paarden en jij hebben een superdag gehad !! knap hoor.

Bedankt voor de complimenten, doet me goed, er waren nog wel een paar negatieve dingetjes, maar...al met al voor de deelnemers was het zeer geslaagd !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:10

:D
Afbeelding
<3
Afbeelding

enne...strengophouders lagen nog thuis :o :o

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:20

proficiat met de prijzen!
leuke foto VHU!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:35

mooie foto's VHU

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:36

@ VHU: super vrolijke foto's
@ Biancacoo: kom jij ook naar Onstwedde? (zo ja, zou de dan misschien mijn vhcoupon willen meenemen, als die tenminste niet al weggegooid zijn) Heb ook wel zin in bbq, maar geen vlees meer in huis :D Nooit meer bij stilgestaan dat ik bij vh prijs zou kunnen winnen. Domdomdom.
@ Cobie: sterkte met de rit met deze hitte. Leuk dat men zo enthousiast is over je paard.
@ Ollie: jij ook gefeliciteerd!!!

Ik ga nu snel naar bed. Heb heel wat in te halen van gisteren. Straks nog visite en verder met de waslijst aan klussen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:40

@Cobii wat heerlijk dat je dan zo'n fijn menpaard hebt getroffen! Ontzettend leuk als mensen je zo wat meer over je paard kunnen vertellen. Ga zo je topic even bekijken, jullie hebben het getroffen met het weer zeg, ongelovelijk.
En veel sterkte met de terugreis. We hadden over vrijdag en zaterdag in totaal ruim 800 km gereden (inclusief rit naar Belgie voor Snuit). Moet zeggen dat ik vandaag dus ook even niet in de auto ga zitten :+
@Tine heb ook vanaf de 1e tm de laatste seconde van de wedstrijd genoten. Heb dat toch wel heel erg gemist. Als je het niet meer kunt doen, zo werkt het bij mij tenminste, dan probeer je er ook niet meer aan te denken, want het kan toch niet meer. Nu kan het met mennen wel weer en daar ben ik zo blij mee. Vind het gewoon heerlijk een dag tussen de paarden/pony's, ergens naartoe werken, ergens voor 'gaan'. Niet gedacht dat ik dat zo had gemist.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:56

Gefeliciteerd iedereen met goede prestaties!

VHU wat zie je er gelukkig uit :D Leuke foto's

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:37

Leuke foto's VHU!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:59

Tine, ik heb alles meegenomen volgens mij, ik stuur het gewoon naar je toe, kan wel een paar dagen duren hoor.......ga ook bijtanken na de erg drukke weken.

VHU, een supergave foto van jou en rizanta !! vooral die eerste is erg leuk !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:24

@ Biancacoo. Dat mag natuurlijk ook ;)

Zo terras is hier bijna helemaal schoon. Het oude deel hebben we met hogedrukspuit schoongemaakt. Verder de zooi van bestrating deels opgeruimd. Dinsdag komen ze weer van landschapsbeheer om een beukenhaag om terras te maken, dus daar ook de voorbereidingen voor gedaan. Alle tuinmeubelen staan weer buiten (3 sets teak, moeten nog wel opnieuw in de olie, ook zo;n leuke klus)

Zo lekker gehaalde pizza eten, lekker lui. En als toetje Italiaans schepijs :Y) Bijna net zo goed als bbq.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:34

Ik heb nog vlees over... dus...
Ik ben vanmiddag naar voetbal geweest.
Daan is de hele dag al onrustig, last van de warmte denk ik.

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:41

VHU, wat een top foto's, het plezier straalt er vanaf!!

Tine, is druk geweest met haar terras. Helaas staat dat voor morgen op ons programma.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:44

zo er is weer driftig geboend zo te lezen.

Net helemaal apetrots op mijn merrie, voor het eerst alleen op de wei gereden (zesde keer voor de wagen sinds herintredend menpaard) en zo braaf, alleen uitgespannen, wel hulp bij inspannen gehad. Toppaard zo lekker ontspannen lopen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:01

Terras is hier ook weer schoon, en de bbq meteen ingewijd, wel wat magertjes 1 balletje gehakt en knakworstjes,.......dat krijg je als je impulsief de bbq aansteekt en niks ingekocht hebt :Y)

Pantarhei : >;) wij willen natuurlijk wel eens foto's zien van jou topper !!!
Haha, fijn dat ie het zo goed doet zo voor de wagen, ben zeer benieuwd.

Vanavond melody gelongeerd ......ze was blij dat ze wat mocht doen en aandacht kreeg, na bijna 2 weken rust....lekker ontspannen, nu hopen dat ik het mennen wat meer op kan pakken .....baal daar zo van dat ik haar niet wat meer kan inspannen...

Maar het was een fijne dag, nu nog bedenken wat we morgen gaan doen. :):)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:01

gave fotos VHU

mooie ritjes, actief schoongemaakt en verplichtingen gehad vandaag las ik.

Ik ben kaduuk.. mezelf een breuk gesnoept aan ibuprofen en nog hoofdpijn, vrees dat 't weer fout gaat gaan..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:26

Sterkte Naaltje !!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:32

Naaltje sterkte.
Allemaal super resultaten in dit topic.
Leuke foto's van VHU
En nog enkele andere topic's die ik moet doorlezen.

Snuit update: Gisteren was hij nog heel wantrouwig naar mij toe, maar vandaag begint hij het ritme al vast te krijgen. Toen ik vanmorgen aan de wei aankwam lag hij te dutten in de zon en kwam daarna netjes naar me toe om de grote wei in te mogen.
Daarstraks hebben we voor het eerst gewerkt. Eerst goed geborsteld (hij verliest bijna geen haar), dan 10 minuten gelongeerd, beetje commando's op elkaar afstemmen en dat ging super. Hij reageert al heel goed, enkel halt is moeilijker. En dan als kers op de taart een klein rondje aan de hand wandelen in het bos. Daar hebben we wel nog wat werk en tijd nodig. Hij heeft een stevig paar longen (was bijna doof) en houdt er een stevig stap tempo op na.

Snuit met de merrie's: Hij is duidelijk de baas in de wei. Hij benaderd de 2 anderen met de oren plat en dat is voor hen al genoeg om uit de weg te gaan. Sasha is heel nieuwsgierig naar hem, maar durft niet heel kort in zijn buurt te komen. Petra reageerd net hetzelfde als toen Sasha er pas bij stond. Zij gaat alle confrontatie uit de weg en blijft heel ruim uit zijn buurt. Ik kan niet Petra en Snuit samen (eentje links en eentje rechts van mij met elk aan het uiteinde van een touw) vast houden. Petra heeft dus echt nog tijd nodig.

Ik heb ze daarstraks voor het eerst samen in het kleine weitje gezet. Snuit ging het hooinet onderzoeken en proberen hier iets uit te krijgen. Uit zijn gefrustreerde reacties merkte ik dat hij dit dus niet kent. Sasha ging naar hem staan staren maar durfde niet aan het andere hooinet te gaan knabbelen. En om de paar minuten wou Sasha bij Petra bevestigen dat zij nog steeds baas is over Petra door haar een rondje door het weitje te sturen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:59

Snuit dus een echt mannetje :+ sta ervan te kijken bij ons was hij helemaal niet dominant :?
Citaat:
Uit zijn gefrustreerde reacties merkte ik dat hij dit dus niet kent.
Echt wel :Y) hij is hooinetten gewend met super kleine gaatjes, van maar 5 cm. Als je hem met longeren zover krijgt dat hij gaat halthouden lukt dat straks met mennen zeker, met longeren lukte mij dat niet (halthouden), wel als ik dan naar hem toeliep, maar niet met afroepen / op stem zeg maar. Dus dat is al super.. Als hij de omgeving een beetje kent wordt het hinniken en het snelwandelen steeds rustiger hoor, zeker als je eerst een paar keer een vaste route neemt. Straks heb jij een enorme conditie maar wel dove oren :+
Met lange lijnen / voor de wagen is halt gewoon Snuitje - halt als hij niet direct stilstaat dan direct flinke ophouding plus weer halt (dus geen hoho of ha-alt, dan denkt hij dat hij rustiger moet, maar snapt hij niet dat hij stil moet staan) en dan leidsel weer wat toe als hij stilstaat. Tenminste zo werkte het bij mij zeg maar, maar kan maar zo bij jou heel anders natuurlijk :o

@Naaltje wat naar zeg weer zo'n hoofdpijn :(:)
@Tine, klinkt goed zo actief geweest! Ik heb vandaag echt niets gedaan, nou ja, beetje opgeruimd, wassen gedraaid en we hebben nog lekker stuk gewandeld. Had ik verdorie mijn sleutelbos bij een eethuisje laten liggen...kwam er pas thuis weer achter...gelukkig hadden ze hem gevonden pffff.
@Biancocoo zal toch nu wel weer een beetje komen wat meer tijd voor Melody? Het wordt lekker steeds lichter 's avonds, da's wel fijn.
@Pantharei ben zeer benieuwd naar foto's van jouw prachtige paard voor je nieuwe wagen!

Ik ga morgen lekker vroeg opstaan en dan het bos in, flinke rit maken. Heb er nu al zin in :D

Nog leuke foto spammen van Alwyn, samen met mijn super groom
Afbeelding
en tussen de hindernissen
Afbeelding

:wave: