[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:28

Wordt straks alleen maar leuker ;) Heb ook eerst theorie gehad en daarna de praktijk lessen. Praktijk was natuurlijk het leukst!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:33

vind het vooral erg leuk dat ik 6 dagen achter elkaar mag mennen :D en als ik wil kan ik dan met rivaldo ook nog :D (als ik niet al te moe ervan ben hihi)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:33

Waar ga je cursus doen???

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:34

ik heb het afgelopen jaar gehaald. Ook eerst 5 lessen theorie en daarna de praktijk. Heb wel het geluk gehad dat ik al een aantal jaar men en dat mijn instructeur de lessen gaf. Je kon wel merken dat ik wat meer feeling had dan de mensen die onder het zadel rijden of helemaal niets met paarden hadden.

Ik was doodnerveus voor mijn examen wist wel dat ik het kon maar ik heb het niet op examens. Op mijn formulier stond 'netjes gereden' dus daar was ik blij mee. Theorie 1 fout dacht ik.

Ik wil nu ergens in maart of april mijn E rijbewijs halen maar ja dan moet ik weer zo'n akelig examen doen maar ga er toch maar voor.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:41

Ik heb in mei mijn koetsiersbewijs gedaan. Ik geloof 8 theorieavonden op de maandag en 8 zaterdagen om te oefenen.
Ik had toen nog nooit gemend, ik vond het vrij lastig.
Goed luisteren en zoveel oefenen als mogelijk is.
Heb alles wel in 1 keer gehaald. Met theorie 3 fout geloof ik.

Mijn e rijbewijs heb ik in oktober gehaald.

Maisie: ik wil me opgeven voor smw wedstrijden, nu weet ik dat ik dat via dat inschrijfformulier moet doen, maar moet dit ook voor een wedstrijd met 0 regelement. Kan dit regelement nergens vinden.
Ik zie deze wedstrijd ook allleen op startlijsten staan en niet op knhs.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:11

bij gonny www.veiligmennen.nl in uithoorn.

Ja ik heb het ook niet op examens, echt slapenloze nachten enzo.. ach ga er proberen van te genieten, mennen is immers leuk :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:12

Wat een gedoe met die smw wedstrijden.
Moet soort rijtuig weten en zag opeens dat je ook een wa verzekering moet hebben?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:25

ja WA verzekering is verplicht. Opgeven voor een oefen indoor/outdoor met 0 regelement hoeft niet met startcoupons. Soort wagen is voor als je de dressuur met een presentatiewagen rijdt.

Maar wil je officiele SGMW starten klasse 1 dus meerdaagse wedstrijden ??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:36

Joepie!
Ik heb voor het eerst met de pony (van onze dochter :D ) gesleed!

Erg leuk, helaas niet zoveel tijd, dus gewoon ff in de bak, aan de longe, tjonge gaat wel hard.
Echt helemaal geweldig *\o/*

Examen vond ik ook doodeng, maar dat ligt helemaal aan mij.
Wilde eigenlijk nog tweespan gaan doen, maar zie gewoon op tegen alle examenstress :o .
E-rijbewijs staat dit jaar ook nog op de planning.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:37

E rijbewijs heb ik in Oktober gehaald :) eerste keer gezakt, daarna gehaald. Wel met hulp van de huisarts voor wat pilletjes :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:38

wij hebben wel een aansprakelijkheidsverzekering, bedoelen ze deze dan? of heb je een speciale
dus als er 0 regelement staat hoef ik alleen dat inschrijfformulier op te sturen en hoef ik verder niks mee te nemen qua coupons
ik heb gewoon een ouder model marathonwagen

ik wil inderdaaf officieel gaan, ik heb er 2 of 3 die meerdaags zijn

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:47

Mijn volgende grote stap is rijlessen gaan nemen.. wat lijkt me dat eng en weet totaal niets over auto's hihi! Me vriend wilt me vast wel graag het een en andere uitleggen, die heeft hem sinds vorig jaar september.

Zo uurtje langer doorgewerkt op school aan me ondernemingsplan, ga nu maar is naar huis en vanavond nog wat doen en dan morgen weer, kreeg net te horen dat ik veel voor niets gedaan, ze willen namelijk enkel het eerste jaar weten en niet van 3 jaren, he bah, waarom hoor ik dat nu pas.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:27

@Lrivaldo: dat is balen, zoveel werk voor niks. Ik heb in een grijs verleden wel eens ondernemingsplannen moeten maken.
Wij hebben inmiddels 10 jaar een eigen bedrijf, maar destijds geen hoeven maken :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:48

@ tallechie ik heb nog wel een mooie presentatie over wat er allemaal komt kijken bij een sgmw.

Het wa papier moet idd een appart papier zijn waarop vermeld staat dat je deelneemt aan menwedstrijden en dat je daarvoor verzekerd bent. Hier kijken ze wel naar !!

Wij gaan ook deze week inschrijven voor de SGMW 1tje in juni,1 in juli 1 in augustus en 1 in september. Ik rij zelf alleen mee in juni in vrouwenpolder.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:59

Lees dat je toch aardig wat moet invullen als je officieel gaat rijden, na mijn koetsiersbewijs zie ik het allemaal wel :) en ga dan rondkijken of het voor ons er in zit

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:59

L_Rivaldo schreef:
Lees dat je toch aardig wat moet invullen als je officieel gaat rijden, na mijn koetsiersbewijs zie ik het allemaal wel :) en ga dan rondkijken of het voor ons er in zit

Dit gaat over SGMW he ;) niet over d/v wedstrijden

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:00

Leuk rivaldo! Ik wilde er op zich ook wel aan mee doen bij Gonny, alleen ik ben met school op skireis in die week! Dus misschien een volgende keer!

Weet je trouwens dat ik heel dicht bij Gonny sta ;) !

Wie doen er allemaal mee met de indoor Wennekers 16 januari?

Ik zelf rijd 2 span pony's!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:02

Ik heb ook altijd vlakbij Gonny gestaan :+ nou ja in de buurt :D
Inmiddels niet meer :)

Dennis en ik zouden meedoen. Heb alleen niets meer van haar gehoord of ze het allemaal kon regelen, dus gok zo dat het niet door gaat.
Misschien kom ik wel even kijken :)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:04

Echt? waar?! :+

Okee, vooral doen! tis echt leuk :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:05

Als je je koetsiersbewijs hebt ben je toch automatisch WA verzekerd als je ment dacht ik :o?
@Avaluna: leuk!
Vandaag ook Simba gelongeerd. Die Simmie ging helemaal los, dapper dravend door de sneeuw. Super leuk om te zien, staartje erop, oortjes naar voren. Hij vond het geweldig.
Daarna Alwyn ook nog even aan de longe (gewoon enkele), die was ook zeer van de vlotte vandaag :+
@Rivaldo, inschrijven kan via de website van http://www.deronline.nl , moet je even naar wedstrijden gaan, dan naar mendurance en dan naar Kootwijkerbroek. Zie je de website of het aanmeldingsformulier wel staan. Ze zijn superstreng met endurance met enten, dus je enting moet echt goed zijn. Kijk even in het reglement of je nog wel op tijd hebt geent want volgens mij mag de laatste enting niet korter dan of een of twee weken voor het evenement gegeven zijn :list: beetje vervelend als je op het terrein staat en je mag niet starten.

HEt is bij ons zo vreselijk glad...echt niet normaal. Kan met pony's nu echt het weggetje niet af (kan er zelf al amper over lopen) }>

Heb het gevonden...hier staat het:

Citaat:
Verzekering
De menner met een geldig koetsiersbewijs is in geheel Europa verzekerd tegen aansprakelijkheid voor schade toegebracht aan anderen, voor een bedrag van maximaal 750.000 euro per geval met een maximum van 1,5 miljoen euro per jaar. De verzekering gaat in op het moment dat de menner is geslaagd voor het examen. In de kosten voor het examen zit eveneens de premie voor de WA-verzekering voor de eerste twee jaar. Tijdens het examen is de kandidaat verzekerd tegen schade aan derden. Noch de examinator noch de SRR is tijdens het examen aansprakelijk voor eventuele schade door een kandidaat of paard aangericht.

Een van de redenen dat ik ook mijn koetsiersbewijs wil hebben. Wat leuk Rivaldo dat je ook begint. En kan me goed voorstellen dat je het leuk vindt met jongeren mee te doen (in plaats met van die belegen types als ik bijv :+ :D ). Ik ben ook echt een ongelovelijke stresskip met examens. Ben 3x voor mijn rijbewijs gezakt (praktijk), wist zelfs niet meer hoe de richtingaanwijzers werkten }:0
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-01-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:08

Wat leuk zeg, misschien kom ik wel een keertje buurten als ik moet rijden en jij terug bent van vakantie. Was wel leuk geweest als je ook meedeed, maar skieën is ook leuk lijkt mij (nog nooit gedaan) Jammer dat ze dat niet in een gewone schoolweek doen he?

Ik ben de 16de als het goed is aanwezig :D.. (als toeschouwer met een camera, gewoon een samsung dingetje maar maakt leuke fototjes) misschien zie ik jullie allebei wel :) Ik ben inimienieklein en loop met een roze camera haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:10

Citaat:
een roze camera
Het is niet waar :+ :D :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:11

Ik dacht juist ergens te lezen dat een paard juist 2 weken of langer geleden ingeent moet zijn, vandaar dat ik nu zo druk aan de slag ben :P (laatste datum was ook 19 februari, dus hij moest toch) ga het even nalezen, bedankt voor de info, vanavond voor de zekerheid vragen of pa die dag vrij houd voor mij :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:12

VanHuisUit schreef:
Citaat:
een roze camera
Het is niet waar :+ :D :D

Hahaha ik verwachte van jou al een reactie hihi!
BTW ook een roze samsung telefoon (bij het uitzoeken vorig jaar, me vriend zag veel leukere voor mij, maar ik moest perse een roze)

Het gaat alleen niet zo ver dat ik helemaal in het roze loop, heb maar 1 t-shirtje in die kleur

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:15

Ik ga naar mijdrecht
zaanstad is niet meer te bereiken door de hoeveelheid sneeuw die er in 2 uur is gevallen
mijn vriend kan niet meer weg van zijn werk, alles staat vast qua verkeer
de ring A10 staat beide kanten op helemaal vol met file, netals de A1 richting Amsterdam

ik ga dus maar uit nood naar mijn ouders.....