[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:15

Geweldig Gem..super dat ze dat doet en wil !! _/-\o_
Hier schoonouders van ca 70.... en die willen niks met smartphone...vinden alles ingewikkeld en lastig.. :roll:
Superstom...want zou een leuke manier zijn om contact met kleinzoon te houden

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:21

Trots op mijn moeder 75 jaar, ze doet haar bankzaken online zelf, ze facetime en videochat met de kleindkinderen via messenger, ze emailt en facebookt haha online stalker.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:37

Mijn moeder is hetzelfde hoor, type "ga met je muis naar de rechterbovenhoek" en dan de muis over het beeldscherm duwen :') . Maar wel de spullen aanschaffen en tegen mijn vader, digibeet nummer 1, zeggen: "Kees, doe jij dat ff!"

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:27

Mijn ouders van 75+ doen alles via telefoon of pc. Schoonmoeder van 80 doet ook aan WhatsApp.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:32

Vind het knap _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:40

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:21

Gem schreef:
Oh wat een lol hier .... mijn schoonmoeder is 80 en heeft haar eerste smartphone gekocht. Ik ben het principe en de werking van whatsapp aan het uitleggen .... via whatsapp :D . Jip en Janneke - taal bezigen, maar wel toen Jip en Janneke nog in een luier poepten :') . Maar ze doet vreselijk haar best, heerlijk :D .

Heel herkenbaar. Mijn moeder word volgende week 83 en heeft mijn "oude" iphone 6 gekregen zodat ze kan facetime met mijn zus in het buitenland. Na een half jaar lukt nu de whats app en krijgen we zelfs foto's/ Laatst was ze in griekenland en toen kregen we niks. Lukte niet. tja.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:24

Mijn vader mailt rustig: "Met je vader, ik stuur je deze mail omdat ... " :')
Mijn moeder dacht ook modern mee te praten: "Kees, intermail dat ff aan de kinderen" :P
En toch .... respect _/-\o_ ! Volgens mij ga ik op die leeftijd weer terug naar de postduif.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:43

Hier pa en ma van 84 die appen en facetimen etc dat het een lieve lust is. Ben daar erg blij om zo is het veel makkelijker contact te houden ze wonen 3 uur met de auto rijden uit de buurt. ..over afstand gesproken

Soms moeten we de boel even resetten als ze zonder leesbril iets activeren waar wij het bestaan niet eens van weten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:21

Ben inderdaad erg blij met mijn ouders, want ook hier 3 uur rijden. Zo blijf je toch meer in contact.
Nou, schooldag is voorbij, ik heb ze maar wat laten aanrommelen, concentratie was volledig zoek. Afscheid van een kleuterjuf, continuerooster wat ze niet kennen. En dus vanaf 14 uur afscheidsreceptie. Nu even thuis, zometeen met de ponys proeven rijden (ik ben er alleen met Sam bij), daarna uit eten met collega's.

En daarna nog wedstrijd voorbereiden.

Never a dull moment :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:24

Heb jij ook 24 uur in een dag Tine of doe je het met een andere tijdszone :list: :list: :list: :oo

Hier lekker aangetut met Fred en Cathey. Manen en staarten zijn weer prachtig <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:07

VanHuisUit schreef:
Heb jij ook 24 uur in een dag Tine of doe je het met een andere tijdszone :list: :list: :list: :oo

_O- _O- _O- _O- _O-

Nou, kan wel wat extra uurtjes gebruiken. Was pas om kwart over 11 thuis. Zie ik dat de paarden geen hooi meer hebben (zijn de mannen vergeten of ze hebben te weinig gegeven), dus kon bij thuiskomst ook de netten nog vullen. Nu natuurlijk klaarwakker, gaat leuk worden morgen. Dan gaat de wekker weer vroeg, want een springwedstrijd. Vrees dat de heren maar een keer zonder mij op pad moeten gaan. Kan ik even bijtanken.

Nog 1 weekje werken en dan lekker vakantie. Alhoewel ik het volgende week ook wel even heel moeilijk zal krijgen. Het team waar ik nu bij werk is zo ontzettend fijn. Ze zijn zo hecht, behulpzaam en lief. Anders was ik ook nooit naar afscheidsetentje gegaan, heb daar ook nog wel even over getwijfeld of ik daar wel bij hoorde te zijn. Maar ben blij dat ik gegaan ben, heerlijke avond gehad. Ik ben zo dankbaar voor de kans die ze me hebben gegeven, daardoor zoveel bijgeleerd en meer zelfvertrouwen gekregen. Als ik 24 jaar geleden bij zo'n team was begonnen, was ik wellicht het onderwijs nooit uitgegaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:09

Goed team is goud waard Tine :j

Hier helaas weer een domper te verwerken gehad ... -O- oa contract anders dan afgesproken, uren anders dan afgesproken, vakken anders, eigenlijk alles anders en dan alles op het laatste moment zodat je overdonderd wordt en dan ook nog ja zegt... maar met manlief besproken en ik heb dus uiteindelijk het contract niet ondertekend. Dus volgend jaar niet verder bij deze school.
Wil geen team/management meer waar ik geen afspraken mee kan maken want daar ben ik destijds burnout van geraakt en dat wil ik dus nooit meer.
-O-

Heb wel weer opdrachten van NCOI gekregen ga daar dan gewoon mee verder, dat had ik laatste maanden wat afgehouden... Had ik anders helemaal op moeten geven maar voor een half jaar contract ga ik mijn goede freelance contacten die ik heb niet opgeven, straks heb ik na dat half jaar niets meer en dat risico wil ik gewoon niet lopen. Vooral omdat ik er geen vertrouwen in krijg als afspraken zomaar zonder het te melden worden geschonden, gewoon de mededeling, het lukt niet anders, overleg dat dan even met me maar krijg gewoon een mail met allemaal voldongen feiten. Ben daar erg allergisch voor >;) daarnaast doe ik het ook enigszins voor de 'lol' financieel red ik me wel alleen op de B&B en af en toe een freelance opdracht, om 'in het vak onderwijs' te blijven.
Maar goed, sluit het af, want anders word ik heel boos -:(- en dat is het niet waard :roll:

En nu weer lekker voorbereiden voor ons weekje Veluwe :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:28

Wow Vhu wat ontzettend knap van je om niet te tekenen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:13

Nou ik heb er wel een week mee rondgelopen met een knoop in mijn maag en uiteindelijk omdat manlief me steunt hierin niet gedaan. Het antwoord, nu van HRM is dat het 'beleid' is van de instelling, en ik denk van je hebt al geen docenten ga er dan vooral zo mee om >;)
Vind het gewoon niet netjes. En daar kan ik dus niet tegen.
Weet wel dat als het niet anders kan, iemand deze keus niet kan maken, dus is best luxe positie dat besef ik wel maar vooral omdat ik zo burnout ben gegaan door dit soort 'gedoe', doe ik het niet.
Er wordt gewoon bottom-line nooit naar me geluisterd :\ ^) ja wel als ze in ultra nood zitten (dan heb ik het voor het uitkiezen) maar als je dan 'in dienst' komt, is het weer hetzelfde als overal.
En dat wil ik niet meer.

Het is een kleine moeite om me meer ruimte te geven in de ochtend, dan werk ik gewoon langer in de avond, ben nooit eerder dan 18.00 uur van school weggegaan bijv. Daar kunnen ze ook van profiteren, doen ze ook, krijg dan intakes e.d. van mensen die niet op de gewone uren kunnen. Zijn massa's collega's die om 15.00, 16.00 uur al weggaan, ik nooit.
Maar ze moeten die kleine moeite wel willen doen, het is gewoon onwil. Willen ze geen uitzonderingen maken, maar die uitzonderingen maken ze wel continue in de middag. Dus ik zie de moeilijkheid niet om dat in de ochtend te doen.
Omdenken is een gedachtengoed wat nog niet is doorgedrongen tot het onderwijs :roll:

**dreigt weer boos te worden en wil dat niet**

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:26

Loslaten en doorgaan Vhu! Heeft je een week energie al gekost! Super wijs dat je het niet getekend hebt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:10

Vhu, you go girl! Je weet prima waar je grenzen liggen. Top

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:29

:* dank jullie wel :-)

Vanmiddag lekker gereden met Fredmans, Cathey gelongeerd. En van alles in de auto gelegd voor de grote verhuizing van morgen. Wat een zooi moet er toch mee als je met je poown een weekje weg gaat :oo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:45

Je hebt zoooo groot gelijk, vhu! Kies voor jezelf, je hebt tenminste wat te kiezen!

Ik vond mezelf ook heel stoer afgelopen donderdag. Iets met de narcist, waarmee ik nogal eens issues heb.

Vandaag naar Manege Chardon geweest voor een artikel. Was een leuke dag.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:50

Super kies voor jezelf VHU, en ja pony's zijn net baby's er moet veel mee.
prettige vakantie gewenst.

Tine wat weet jij veel in een dag te doen :o dit red ik niet meer hooguit een paar dagen en dan ben ik uitgevloerd. :Z

Janouk een leuk filmpje van Anton.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:17

Nou ja, ik hou dat dus ook niet vol...... Vanmorgen wel mee geweest naar de wedstrijd, maar de hele middag geslapen, ondanks dat we onverwacht bezoek hadden. Kon niet anders. Nu nog wel wakker, dus ga zo even filmpje kijken en dan lekker uitslapen morgen. Daarna ontspannen buitenritje met zoonlief.

Zooooo blij met mijn bijrijders. Ene had al afgesproken voor vandaag, toen wilde de andere ook. Hebben ze gewoon samen gereden en elkaar les gegeven. Wat een kanjers!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 06:59

Vhu. Geniet ervan.heel veel plezier !!
Goed dat je voor jezelf opkomt en jezelf in bescherming neemt. _/-\o_
Tine....pas goed op jezelf.
Anton haha geweldig filmpje Janouk
Gem gaaf bij chardon geweest.
Baudyh, had jij een emma matras? zijn je 100 dagen testen van je emma matras al voorbij ?? Blij mee... ??

Hier...niks te melden..
Man gisteren meteen ziek na kort bezoek bij iemand met katten..hij is er vreselijk allergisch voor ...hoop vandaag weer wat beter

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:39

Nou, het ontspannen buitenritje was niet zo ontspannen. Fabels was erg druk, daardoor veel spanning bij zoonlief, enzovoorts, dus maar af laten stappen en lopend terug naar de parkeerplaats. Thuis eerst even gelongeerd, toen eerst in de bak gereden en daarna nog klein stukje door het veld. Wel goed afgesloten dus, in de vakantie het bos maar weer opzoeken.

Net de vliegendeken van Fabels gerepareerd, zaten heel veel scheuren in. Nu nog allerlei klusjes in de tuin en dan hopelijk heel vroeg slapen, zooooo moe. Nog 1 week een heel vol programma, hopelijk daarna rust in de tent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:39

Ik hoop het ook voor je Tine :(:)
Wat vervelend Biancacoo. ..

Nou Fred heeft vandaag bonuspunten verdiend zo het vrachtwagentje in relaxed in zijn weitje op de camping geen prutsmuts met even stilstaan etc als je even wat moet uitzoeken. ..wat een fijn paard.
Morgen het bos in :-)
En wat vind ik dat toch heeeeerlijk gewoon in blokhut aan het bos. Voor mij geen superdeluxe vakanties :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:49

Heerlijk vhu, geniet ervan.... fantastisch !!
Morgen moet ik naar kaakchirurg...zie er vreselijk tegenop.... ^)