[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:16

Ja Tine dat is ook rot werk. Maar je hebt het weer mooi gefikst. Ik vind het gewoon fijn dat ik 2 proeven kan rijden bij jullie. En de uitslagen zijn er altijd super snel. En jij weet precies de regels. Daar hou ik van. Niet zoals dat gezeur in weerdinge van de zomer.

Ips moet je niet eerst die basis opleiding doen dan?
Ik zou nog wel eens een opleiding tot menjury willen doen. Oom goed voor de vergrijzing hier in het noorden. Ha ha

Oh ava een solarium die zou ik ook wel willen. Op mijn verlanglijstje. Ha ha

Hier niks geen regen gehad en de mist viel ook mee. Gelukkig.

Zo net weer een nieuwe voorraad voer binnen gekregen hopelijk genoeg tot na mijn vakantie. Straks nog even wat voer bezorgen. Nu eerst koffie!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:27

Avaluna aan de koetspoets, en moet de schimmel wit zien te krijgen :D . Daar heb ik gelukkig maar 1 voetje van en dat wordt al lastig zat om schoon te houden tot ik de ring in moet.

Over de instructeursopleiding: ik vind dat je als instructeur wel zéker moet weten dat je de meeste complexe dressuur-technische problemen waar klanten tegenaan lopen, moet kunnen oplossen. Op zo'n manier dat de klant er daarna weer zelf mee aan de slag kan. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen, ook niet na een instructeursopleiding. Je kunt moeilijk zeggen: sorry, dit paard is me te moeilijk :D . Okee, zo'n geval als Moos moest je vindingrijk voor zijn, daar hadden we heel veel tijd, inspiratie en uitproberen voor nodig en dat kregen de twee verschillende instructeurs ook niet zomaar opgelost. Misschien als ik het paard een week of 2, 3, 4 zou achterlaten, maar niet dmv losse wekelijkse lessen.

Vandaag de blauwe Ukie-frontriem binnengekregen. Vanavond maar eens passen, want hij is wel 3 cm langer dan ik gevraagd had :o .
Menschorten, heb toch maar even een schetsje gemaakt en bij mevrouw thuis afgegeven. Hopelijk heeft ze de geruite stof niet al per ongeluk verknipt := . Morgen zou ze er eentje af hebben, maar dat zal wel te laat zijn voor de wedstrijd -O- . Nou ja.... er zullen er wel meer volgen.
Vanavond paard wassen, staart en manen korter maken en dan maar een nacht onder deken zetten om hem schoon te houden. Dan een keer met lesmees door de hindernissen heen lopen om mijn bedachte routes te checken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:38

Succes met de wedstrijden.
Gem is het wedstrijd terrein te doen met al die regen?
Ips succes met je proef

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:11

Iedereen heel veel succes met de wedstrijden en de proeven enz *\o/*

Het gaat mij erom bij de instructeursopleidingen dat bij de onder het zadel instructeursopleidingen, ook voor de wedstrijdsport, er een systeem is van dat je via aspirant doorstroomt naar uiteindelijk niveau 3 geloof ik en ja dat is inderdaad Z/ZZ.
Blijkbaar is dat er bij het mennen niet.
Dat is wat anders dan basis en wedstrijd. Bij onder het zadel heb je ook basis (ponyclubleider of zoiets of commandant) en wedstrijd, maar die wedstrijd begint dus bij een lager niveau.
En natuurlijk moet je weten hoe je paarden aanpakt maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met het feit of je een ZZ proef kunt rijden. Dat is heel wat anders. Ik vind dat de meninstructeursopleiding wedstrijdniveau ook een L/M instap zou moeten hebben net als bij de onder het zadel instructeurs opleidingen.
Zeker daar er al zo weinig instructeurs zijn en al helemaal geen gekwalificeerde. Die gaan er op deze manier ook niet komen ook.
En als je bij mennen de basis doet kun je ook nog eens niet doorstromen naar de sport opleiding. Ook zo onhandig. Overigens is dat bij onder het zadel ook zo.

Dus ik vind het maar een zootje en erg ondoorzichtig zeker voor mensen die niet weten hoe die opleidingen in elkaar zitten en er dus op moeten vertrouwen dat als iemand zich instructeur noemt, dat bij het niveau past wat iemand heeft. En laten we wel zijn, je hoeft echt geen ZZ te hebben gereden om een goede instructeur te zijn en ook niet om iemand op recreatief/B/L niveau te kunnen helpen. En hoeveel mensen rijden nu op ZZ niveau? Als je je alleen daarop wilt richten als instructeur heb je maar weinig klandizie. Jurylid vind ik dan weer heel wat anders en daarbij hoeft dit allemaal weer juist niet :roll:

Maar ik hou erover op :x

Nog even: blijkbaar heb ik iets gemist en moet iedereen tegenwoordig toelatingsexamen doen alleen zie ik dat dus niet in de folder.
Citaat:
Je kunt moeilijk zeggen: sorry, dit paard is me te moeilijk :D

Waarom niet?

Net lekker rondje van 16 km gereden met Ollie. Ze is echt top fit :):) heerlijk rijden is dat.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-09-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:35

Pfff, hier nog steeds erg moe.

En manlief is nog met Mowgli naar da geweest. Het is altijd een matige eter geweest, maar sinds gisteren wil hij niets eten en hij wil ook niet spelen/lopen of iets. Hij heeft waarschijnlijk een maag/darm infectie, ook 40 graden koorts. Arm ding. Nu injectie gehad en dan voor 5 dagen medicijnen. Blij dat we gegaan zijn, zo met weekend voor de deur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:36

Vind het ook best vermoeiend weer, weet niet hoe het bij jullie is maar bij ons is het nogal benauwd... :(:)

Arme Mowgli...

Janouk, hoe is het met HRB?

Helaas is HeroMy als account niet meer.... zo balen. Heb officiele waarschuwing :\

Ava ga je echt fohnen of was het een grapje? **heb beeld van my little pony** <3

Heb al tijden geleden iets gekocht bij een bokker. Geld overgemaakt. En het is er nog steeds niet. Ben toch wel benieuwd of en wanneer ik nu of mijn spullen krijg of mijn geld terug }:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:07

@VHU; hahaha, dat zou pony best fijn vinden, geloof ik. Balen van je bestelling :(:) ; hopelijk snel opgelost. En idd erg benauwd, ondanks het zware onweer van gisteren, hoop niet dat we daar nog een herhaling van krijgen.

@Gem: wij lopen vanavond een rondje mee; dus tot straks!
Ik heb echt geen idee hoe ik d'r schoon ga houden, ze houdt absoluut niet van opgesloten staan, het meest dat ze hier opgesloten staan is stal met paddock :') , dus vast wel weer stukjes te wassen, morgenvroeg.

@Tine: beterschap voor Mowgli :(:)

@Baudyh: ben net naar de Jumbo geweest; meteen nog maar een wasje aan zetten :') .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:39

Arme mowgli, hopelijk helpen de medicijnen.

Lekker ava ook Zwitsal.

De wedstrijdgangers veel succes van het weekend.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 10:03

Goedemorgen.

Wij hebben gisteravond op de club in bronneger de clubkampioenschappen gehad over de dressuur en vaardigheid. In de dressuur had ik 199 punten (1ste plek) en in de vaardigheid foutloos en de barrage ook (2de plek) en overal 1ste dus clubkampioen *\o/* *\o/*
Mede mogelijk gemaakt door Harry die 2de is geworden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:03

Gefeliciteerd! Deden jullie andere Friezen ook nog mee met andere grooms? Is het een soort vierspan - kampioenschap :+

Iedereen veel succes op wedstrijd vandaag *\o/*

Net even op en neer geweest naar de pony's en wat extra km's gefietst, wat lekker was dat het weer is zo heerlijk. Hoop ook door regelmatig te fietsen mijn eigen conditie nog wat meer op te vijzelen zodat we 'straks' makkelijk een 30/40 wellicht zelfs 50 km rit goed kunnen doen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:30

hoi hoi...
T'is stil bij janouk...hmmm...dat voelt niet goed...bah..

Tine..is een heel werk dat wedstrijd organiseren..petje af voor jou !
Vhu, heerlijk met ollie gereden, life is good !! goed bezig samen !
Lanouska, top gefeliciteerd voor jou en dempsey !!! heerlijk dat je die kans krijgt !
Gem, hoe pastte de ukkie frontriem ?..fotoooooo !!
Ava..Hoe is't gegaan!
Sonjim, hoe is het..je was toch met dat paardje begonnen, gaat dat een beetje goed ?
Baudyh, voorraad voer ! goed bezig..
verder sorry..heb e.e.a gemist denk ik...gisteren stroom en nieuw gas aangesloten..heeeerlijk, veilige stroom, en veilig gas !!!! nu nog wat lampen nieuwe electra ernaar toe, en wij kunnen veilig en verlicht de winter in.
Eagle doet het supergoed ! geen gekke ontstekingen tot nu toe,...en dat zonder kraag, en zonder romper, een tophond, hij likt het af en toe schoon, maar verder blijft hij ervan af !! een kanjer, hoop dat het zo blijft...komende week vrijdag moet ik er 1 hechting uit prutsen...dat lukt vast wel, t'is zo'n makkelijke hond !

Tine hoe is het met mowgli !!??
Ips, heel veel succes maandag met je toelatingseissen en Det !! komt vast goed !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:39

Janouk is okay hoor. Been is sinds gisteren weer dunl gisteren gestapt onder het zadel. Geen reactie op het been, dus vanochtend de training opgepakt.

Zelf heel druk met werk en het boek van Janouk. Nog 6 weken en dan is de lancering van het boek. Nog veel werk aan opmaak boek, drukke n en website.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:43

@ vhu het was echt van de menclub waar Harry en ik lid zijn. Maar de andere grooms niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:24

gaaf..een janoukboek !!!! ben zooooo benieuwd !! 6 weken is om voor je het weet !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:52

Hier even korte reactie. Zit er helemaal doorheen. Vandaag wel met zoon op wedstrijd geweest. Ze gingen niet zo goed als ze kunnen helaas, maar goed, toch nog 185 en 180 punten gescoord, maar daarmee wel 2x laatste geworden.

Mowgli gaat een klein beetje beter. Ik krijg hem weer overeind geroepen, zodat hij naar buiten kan, maar verder gebeurt er nog niet veel. De medicijnen zijn in snoepvorm, maar ja, voor een slechte eter weinig interessant. Gelukkig kreeg ik ze gewikkeld in wat salami wel naar binnen.

Blijkbaar iets gemist dat Janouk niet goed was. Vervelend.
Verder sluit ik me even aan bij mooie samenvatting van Bianca.

Nu zien dat er wat eten op tafel komt.
Onweert en stort het trouwens bij jullie ook zo? Beide bakken staan hier blank. Paarden maar even op stal (laten doen hoor haha) gezet. Hopelijk straks weer droog, mogen ze weer terug, met jasje aan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:06

Hier geen regen hoor. Gister de bak met wat creativiteit zelf maar onder water gezet. Vandaag de hele dag gewerkt en nu ga ik inspannen om te oefenen. Morgen nog les.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:56

sorry tine :hier geen spat gevallen 8-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:11

yup, hier ook flink wat regen en onweer,..is wel een keer goed voor de grond, het was echt al lang droog geweest hier..dus ik ben er niet rouwig om..
Ips, succes met oefenen !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:42

Janoukboek ik ben zooooo benieuwd! Fijn dat het weer goed met haar gaat.
Heel veel succes met oefenen Ips *\o/* moet je trouwens naar Ermelo om proef te rijden?
Hier ook nog geen spat regen gezien.... ik zit er eigenlijk met smart op te wachten want alles is zooooo droog. Zou mooi zijn als het met het warme weer nu nog even lekker regent, groeit het gras nog even door. Wilde vorige week wat prikpaaltjes plaatsen maar krijg niets meer in de grond :')
Sterkte voor Mowgli Tine. Onze Mies had twee jaar terug ook een blaas-darmontsteking daar is ze toen toch wel een week goed ziek van geweest...
Wij hebben vandaag iets opgehaald bij onze werkelijk geweldige Italiaan (niet zomaar een pizza-boer :+ hadden tomatensoep, polpeta en speciale aardappeltjes en soort groentemix plus van dat heerlijke brood :9 )

Nou zoonlief had het ge-wel-dig gehad op zijn schoolkamp en ligt nu al in bed :))
Hoe ging het met Liesje en je dochter Avaluna?
Hoe ging het met Moos en Gem?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:24

Nou ik vind het toch mooie punten hoor Tine. En ach 2 keer laatste geeft toch niet. 2 x wp is toch top.

Ik had ook gemist dat er wat met janouk was maar het gaat gelukkig al beter.

Ips morgen nog les en maandag eraan. Komt vast goed. Zal duimen.

Wij gaan morgen even met db naar Boijl. Even bij Harm jan Veenstra een andere kar achter db uittesten. We gaan namelijk iets heel leuks doen eind oktober. Maar dan moet ik mensen mee nemen op de wagen en dat kan niet bij de mijne. Dus testen of dit wil. Alles is geheim mag er dus niks van zeggen. Wel per pb voor de nieuwsgierige. Ha ha.

Oe nog 5 nachtjes en dan vlieg ik naar zonnig Griekenland. Maar oh oh ik kan nooit zomaar weg. Ben nu al met van alles bezig. Voor te bereiden.
Maar oh zo zin in.

Het gaat heel goed eigenlijk met mijn pink alleen mennen niet. Kracht met finger spietsen gevoel gaat niet samen. Heb met de handen fysio afgesproken dat ze tot mijn vak 2 behandelingen p.w doet dan mijn vakantie rust en daarna moet het mennen beter gaan zo niet. Door naar de chirurg. Niet gelijk eng hoor. Maar toch kijken of hij binnenin kan kijken wat nou die pijn geeft. Ben erg benieuwd. Men nu eigenlijk helemaal niet. Hopelijk voor een goed doel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:06

Goedemorgen !
Baudyh, kun je je pink niet onder het leidsel houden ?....en wat leuk een uitdaging met andere kar ! spannend !!

wij zijn al terug van rondje heide, mijn man doet canicrossen/hardlopen met de hond..vandaag dakotatje mee, want eagle mag nog niet..haha..
ging super wij gingen op de fiets mee..heerlijk..nu bezoek..dus tot later.
fijne zondag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:43

Wat doe je eigenlijk bij het mennen met je pink inderdaad? Heb ik me helemaal niet gerealiseerd al die tijd, maar bij mij doet hij niets, hangt onder het leidsel.

Verder niet zo best hier, dus duik zo bed weer in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:37

Sommige mensen mennen 'met', ander 'zonder' pink, net als met rijden onder het zadel.
Sterkte Tine :(:) Mowgli alweer wat opgeknapt? En wat Baudyh zegt 2 wp, toch super!
Wat gezellig Biancacoo zo met z'n allen op pad :j
Klinkt erg spannend en leuk Baudyh! En aftellen naar de vakantie *\o/*

Vanochtend gezellig ritje gedaan met stalgenootje. Flinke regenbui gehad maar toen waren we net in vrij dicht gedeelte van het bos :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:50

Hier zijn we met de merrie nu eerst gestart met longeren. Beetje conditie opbouwen is wel fijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:20

Leuk Sonjim, dat is de pony van je ouders?