[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:42

HEb ook een keer een auto in mijn trailer gekregen, liep gelukkig goed af (trailer zwaar beschadigd, boel bleef overeind en iedereen behalve trailer en aanrijdende auto met de schrik vrij) maar het is echt een nachtmerrie.

Jeetje mensen, ik ben Rotterdammer, Feyenoord heeft met 10-0 van PSV verloren -O- :oo

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:44

schaam je je nu om rotterdammer te zijn? := :))
*heeft geen barst met voetbal*

;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:47

Wat een onrust met die voetbal, dat hebben wij toch niet in de paardensport

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:59

_Patrick_ schreef:
Wat een onrust met die voetbal, dat hebben wij toch niet in de paardensport

ik vind dat er anders flink ophef wordt gemaakt over totilas }:0 maar zo extreem als met voetbal gelukkig niet.

Zo ik moest even 4 pagina's bijlezen!

Ik zag prachtige foto's van herten voorbij komen, een akelig avontuur voor napie en Naaltje. Mooie foto van Fifi voorbij zien komen. en knappe Alwyn die braaf door de plassen stapt. Ik moet helaas wel bekennen dat ik je onderleggers niet mooi vind. veel ste dik dat lijkt me niet fijn zitten en ook nog nepbont, gaat dat niet heel erg zweten? De kleur staat wel heel erg mooi!

Sorry voor diegene die ik nu vergeten ben.. :o

Vandaag een heel mooi zonnetje'perfect menweer, maar helaas zitten de ijzers nu zo ontzettend los dat we niks kunnen doen dan kort longeren en lekker borstelen. Morgen komt de hoefsmid en gaan ze eronderuit. Ik ben benieuwd hoe lang ze moeten wennen aan die blote voeten, want ik wil snel weer kunnen rijden }> Ook Lotte en Lieke (2 jarige welshjes) worden bekapt, maar zijn nog niet zo makkelijk met de aanraking op de benen, ik ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren. Ze lopen samen op een grote weide en komen niet dagelijks in de hand. mij kennen ze wel goed, maar een vreemde pikken ze niks van. gelukkig heb ik een hele rustige hoefsmid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:07

Citaat:
veel ste dik dat lijkt me niet fijn zitten en ook nog nepbont, gaat dat niet heel erg zweten? De kleur staat wel heel erg mooi!
Valt mee hoor, in 't echt, die dikte....enne...Alwyn zweet gewoon vrijwel nooit, Snuit ook maar weinig...en ik laat ze echt wel werken :+ Ik vind die ideal onderleggers echt te stug voor eronder, deze vind ik wel prettig liggen. Andere onderleggers heb ik nog niet ontdekt :o

Citaat:
mij kennen ze wel goed, maar een vreemde pikken ze niks van

haha, heerlijk van die tuttebollen.

Citaat:
schaam je je nu om rotterdammer te zijn?

Ons wijkcluppie, Excelsior, heeft het heel goed gedaan tegen Ajax. Kijk, dat scoort hier natuurlijk :D
Maar Feyenoord, hopeloos.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:34

@sumic; bij dids duurde 't een maandje :)
en gister liep hij weer goed, vorige week liep hij wat krom op 't harde.. maar we hadden met de kar dan ook die 14 km asfalt in draf afgelegd de week ervoor :)

Die onderleggers heb ik ook geloof ik, is dat van dat ''schaap''? had die voor onder 't schoftje, maar als ik 'm eronder legde paste 't schoftje niet meer.. ( ^) ) dus toen als longeerding betiteld :+
voor 't schoftje heb ik nu 'n verknipt dekje, en voor 't borsttuig een kunstof ding met van die noppies :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:38

Goede morgen

Fijne dag allemaal

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:47

Deels bij gelezen omdat ik zo naar mijn werk moet :)

Maisie: mooie foto's van je tandem ik wist niet dat de onderkant van webtech leer was, laat ik dat maar is een keer invetten hihi

Napie: Dat was even schrikken zeg, gelukkig goed afgelopen!

Patrick: Wat een mooie foto's ben gek op hertjes/bambi's hihi :D

Nouvel: toch naar p&K :D Moet je eigelijk kaartjes bestellen?

Bicci: moet nog even wachten op haar tuig en gaat verhuizen

Gisteren de mannen lekker laten rennen in de bak en wat waren ze goed op stem zeg :D.. Vooral tum deed erg goed zijn best, rivje weet gewoon wat er van hem verwacht <3 wordt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:54

leuk is dat laura :)
ik heb er nu last van dat m'n bak te groot is _O- groter dan we gewend zijn :)) dus ik loop me 'n breuk _O-

ik ga m'n boterhammetjes smeren en dan richting bels :)
*zucht* :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:06

goedemorgen

Werkze voor de mensen die moeten werken

@sumic: hier duurde het bij Amerigo ook een paar weken voor hij helemaal fijn liep. In de bak liep hij goed, maar op het asfalt gevoelig. Als smid komt, wil ik eens kijken of we Rembrand alleen op voorijzers kunnen zetten. In verleden ook geprobeerd, maar hoeven sleten te hard/schuin af, maar toen stond hij op rust ivm verlamming. Ik hoop dat het nu wel kan, scheelt als het straks vriest/sneeuwt. Voor kan hij niet zonder, dan houdt hij links geen hoef over.

@Patrick: er gaat kapitalen om voor beveiliging bij voetbal. Geen enkele sport kost de maatschappij zoveel geld. Wat gaat het dan inderdaad anders bij de paardensport. En dat er veel ophef is over Totilas is niet zo gek, eerste paard dat zoveel kost. Transfers van voetbalspelers worden ook nog steeds in nieuws besproken toch?

Nou, ik ga zoontje naar de oppas brengen en zorgen dat ik veilig bij revalidatie aankom

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:21

@VHU ik vind de onderleggers van polypad lekker werken. Heb er 2 in zwart en 2 in bordo. Kunnen zo in de was en blijven zelfs na 3 jaar nog mooi.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:27

Ik heb polypads voor onder het zadel, die zijn zelfs na 8 jaar nog als nieuw!
Ik heb er ook 2 voor onder mijn tuig, ruim een jaar oud, uiteraard ook nog prima.
Het is dat de kinderen die mijn pony's rijden niet echt goed kunnen worden met een los pad onder het zadel met opzadelen, anders had ik alleen maar polypads gehad :).

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:35

Ik heb zelf onderleggers van ifever@bokt. deze bevallen ook erg goed, blijven mooi na het wassen en passen goed onder het tuig. Er zijn tegenwoordig best veel verschillende soorten onderleggers in leuke kleurtjes! [EA-CO] wil jij een unieke op maat gemaakte (zadel/tuig)onderlegger?
Ik gebruik alleen schoftbeschermers tijdens de marathon, omdat het tuig goed past vind ik het bij training niet nodig.

Vorig jaar liep Lizzy ook ruim een maand gevoelig nadat de ijzers eraf waren, maar toen vond ik dat hij ook te kort bekapt had. Ik vraag nu of hij de hoeven zo lang mogelijk wil houden zodat de overgang niet zo groot is. dan kunnen ze over een paar weken weer normaal bekapt worden. Ik hoop tenminste dat dit werkt! Pride merkte ik vorig jaar niks aan, dat is een bikkel ;)
Nu snel naar de wei hoefsmid komt zo, ik hou djullie op de hoogte!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 09:44

Ik zit op mijn werk. Snel bijgelezen. Ga mee met bovenstaande samenvatiingen.

Veel plezier allemaal vandaag.

Ik en niet fit. Heb goed geslapen, maar ben nog steeds moe. Kan amper mijn ogen open houden. Misschien ga ik wel eerder naar huis

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:11

@Tallechie, je bent gewoon in verwachting ;) je lijf moet zoveel verwerken en daardoor ben je moe. Veel slapen, goed eten en geen zorgen maken, komt alles goed :(:)

@Maisie/Dennis, polypad, waar koop je dat?

Eigenlijk hoef ik alleen bij Alwyn wat onder het tuig, want het tuig is nog net een slagje te groot voor hem. Met de onderleggers past het net wat beter. Vind het zonde er nu een gaatje bij te prikken want ik verwacht dat het over een half jaartje precies zit, hij is nu al breder geworden en gaat dat vast nog meer doen. Deze die ik heb blijven overigens ook prima, even in de was, alles weer schoon en zo vaak doe ik ze niet in de was want die poowns van mij zweten dus niet zoveel :o en we rijden vrij 'schoon' , veel over de weg vrijwel niet door het bos, scheelt ook denk ik.

Nou ik ben trots op mezelf heb weer een stuk van een artikel waar ik mee bezig ben, en helemaal geen zin meer in had, afgemaakt en ter revisie naar universiteit gemaild. Moet nu nog een stuk en dan nog revisies verwerken en dan zou het zowaar nog dit jaar afkomen.

Nu buienradar checken, boodschappen doen en dan als een speer naar de pony's. Hoop dat het weer een beetje meezit, wil lekkere rit gaan doen met Snuitmans :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:14

veel plezier! :)

ik zit hier te verkleumen!! verwarming kapot ofzo.. Nog even en k ga gewoon naar huis, daar kan ik ook aan de gang en voel ik m'n vingers tenminste nog :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:29

Ik ben te vroeg wakker geworden, moet vannacht werken.
Spierpijn van gisteren: boven in mijn rug, achterkant van armen/schouders en bovenarmen. Voel me 2 keer zo breed. Uurtje sportschool is er niks bij

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:55

Ohhh mensen, even een ego post maar ik moet het even kwijt.

Zoals jullie wel weten sta ik op het punt om een wagen over te kopen van iemand. Wagentje is waarschijnlijk beetje te groot voor Tijger, maar concours wagen en hij zou het makkelijk moeten kunnen trekken.

Nou staat de wagen waar ik maanden op het zitten wachten op marktplaats.

http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... nd=17&fs=1

In haarlem, leuk karretje, perfect voor Tijger. Echt harstikke leuk!!

Maar ik heb eigenlijk al dat wagentje gekocht van die andere man. Er is niks definitiefs, we hebben geen definitieve afspraken gemaakt, maar ja, he, om nu te zeggen nou nee doe toch maar niet...

Nou zegt iedereen "zie je wel dat je had moeten wachten!" maar dan denk ik van tja, had wel kunnen wachten, maar dan had ik alsnog het geld niet voor het marktplaats karretje want dan had ik niet zo gespaard als dat ik nu heb gedaan....

Vind het zo erg :+ MIJN perfecte kar staat op marktplaats!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:01

ik heb de polypads van letty.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:01

Denk dat je dan beter voor de concourswagen kan gaan, die is een stuk lichter dan deze met autobanden. Autobanden geven enorm veel weerstand. Prima voor een groot paard, maar voor die ukkies telt alles

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:04

Phew, gelukkig :D dan hoef ik me er ook niet enorm slecht over te voelen. Deze lijkt een stuk meer in verhouding, denk ik. Maar met deze zou ik denk ik niet lekker even het bos in kunnen gaan of iets dergelijks, wat met die concourswagen denk ik wat soepeler gaat?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:08

ik zou ook absoluut voor de concourswagen gaan. Vind dat soort wagens met autobanden er altijd zo lomp en log uitzien en denk dat de concourswagen veel beter rijdt voor zon kleine pony.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:48

napie, kan me voorstellen dat je spierpijn hebt...

Onderleggers... ik heb er bij wobbe alleen eentje onder het schoftje.
al moet ik nu wel even een hoesje gaan maken voor om de singel, want daar heeft hij een klein plekje van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:51

Millanka
€ 350.- !! :roll:
Heb hier exacte zelfde kar staan die je zou zo mogen mee nemen. Mischien moet mijne ook op markplaats zetten, ik kan wat geld zeker goed gebruiken :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:01

Wat gaan jullie weer snel.

Proficait met het ebhalen van koetsiersbewijs tweespan.
L_Rivaldo: hier geen tips voor tweespan. Misschien zoals gesuggereerd werd Tum toch ook in enkelspan zetten.
Napie: wat een avontuur
VHU: heb gereageerd in je topic
Patrick: prachtige foto's. Wij hebben ooit (is al tig jaren geleden) een winter een hertje gehad dat mee met onze paarden hooi kwam eten. Was ook leuk om te zien.
Nouvel heeft een topgroom
Tine: veel beterschap en sterkte. Kan je de bak niet reserveren?
Millanka: Geen autobanden nemen voor je ukkies. Gaat veel te zwaar trekken

Hoeven en hoefijzers: Hier geen ijzers. Vraag wel altijd aan de hoefsmid om de voeten niet kort te kappen.

Morgen heb ik een dagje verlof. Eerst op onze bouwwerf werken en in de loop van de dag hopelijk mijn band van de koets laten plakken. Dan kan ik er volgend weekend eindelijk nog eens op uit (pony staat al een maand of zo stil).