In Bladel in Noordbrabant worden weekend mencursussen gegeven. zie www.mencursus.nl
NdV74
Geplaatst: 24-02-13 18:46
Ik ben op zoek naar informatie over de cursus koetsiersbewijs bij Bert Brans van Steenhof Stables.
Wie heeft het daar gehaald, hoe zijn de lessen, hoe is het bevallen. Aanrader of niet?
GuusHinnik
Geplaatst: 24-02-13 18:58
Ik heb mijn enkel en dubbel span daar gehaald. Het is me ontzettend goed bevallen, hele aardige mensen, mooi bedrijf en ik had twee keer een leuke groep. Wat mijn betreft een echte aanrader.
Ik ben al enige tijd op zoek naar een cursus voor het koetsiersbewijs in de omgeving van Drenthe (woon zelf in Assen). Nou kan ik gewoon geen cursus in de buurt vinden. Weet iemand hier toevallig een goede cursus die ook nog eens een beetje in de buurt ligt?
Theo_V
Geplaatst: 03-06-13 12:03
In het Brabantse Bladel worden weekend (zaterdag en zondag)mencursussen gegeven. Zie http://www.mencursus.nl
Jaa ben geslaagd! Echt super! Had 7 fout in de theorie. Met optuigen en mennen een van de betere werd me verteld. Ik had alles voldoende/goed. Dus ging naar huis als een super trots meisje
Vorig najaar mijn koetsiersbewijs gehaald via Menschool Soest, Marieke Hilhorst. Super leuk, veel geleerd in korte tijd, en mijn mening over Friezen ook wel een beetje bijgesteld nadat ik was geslaagd Nu zien dat ik het in de toekomst ooit met een eigen paardje kan oppakken...
Ik ga eind september examen doen in Waarland voor het 2span. Mijn eigen pony's gaan hiervoor mee. Met Roos heb ik ook mijn enkelspan gehaald, Whitney mag dit keer ook mee.
Ooit wil ik ook langspan nog halen. Afhankelijk van de mogelijkheden en ervaring van mijn pony's tegen die tijd ga ik kijken of het tandem of 4span word (tandem rij ik al, maar mijn voorpony is erg ril, een 4span rijd dan fijner, komende zomer is de bedoeling voor het eerst 4span te gaan rijden).
In Zuidoost Drenthe heb ik geen mencursus kunnen vinden, alleen bij Nieuw Moscou bij Hoogeveen... wordt er omgeving Emmen ook een cursus gegeven voor het Koetsiersbewijs?
@Theo, dat heb ik gezien en is ook zeker een optie. Alleen heb je op de site geen data (wij zijn niet met 3 personen en zolang ik niet zeker weet of we dat willen weet ik ook geen data) en is het alleen de basiscursus. Als ik het examen ook wil doen ben ik twee weekenden kwijt + examen
Maar met eigen paard vind ik het zeker een optie. Is het mogelijk om een wagen te lenen?