Tine, bij merries moet je de uier koelen met een pisstraaltje (niet te) koud / koudlauwig water. Vooral níet melken! Schraal zetten, veel overjarig hooi tot de melkproductie voorbij is. En verder ... geiten zijn idd kolerebeesten

. En nee, ik vind ze óók niet leuk. Over het slecht eten: de tanden kunnen de boosdoener zijn en geiten hebben ook geregeld kaakontstekingen en kunnen net als paarden enorme proppen maken.
Tot zover mijn zorgboerderij-ervaringen

.
Amoor welkom. Hangt dat borsttuig niet veel te laag? Of is het alleen die roze longeeronderlegger die zo laag hangt?
Biancacoo: Ik durf het nog niet té hard te roepen, maar volgens mij heb ik mijn paard weer 'terug' ... heb vandaag 'alweer' zo knettergoed kunnen trainen dat ik me bijna afvraag waar en wanneer het weer misgaat. En tegelijkertijd waarom de knopjes zoek waren / waarom mijn vingers te dik werden om de knopjes in te drukken / waarom het dan zo lang moest duren voordat er iemand binnen een maand (lees: vier keer les) de boel weer op de rit kreeg. Maar okee ... morgen les en ik heb de lesgevert alvast maar een filmpje gestuurd van een stukje training van vandaag. Voor het geval the good feeling morgen opeens 180 % omdraait

.
Ik ben een beetje asociaal in de antwoorden, heb zo weinig tijd! En dat terwijl ik al die tijd corona-'rust' ervaar.