[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:19

Tine, wat fijn dat de pijn in de rug goed gaat! Ik ga voor je duimen dat dat zo door zet!

Nou Assie, de zin van Schimpie spat eraf :') Fijn dat het zo goed ging!

Jorex, Canicross in Pony variant, zie het helemaal voor me :') _/-\o_

Happy time, ziet er goed uit zo in het tuig!!

Renske, succes met de dracht en insemineren!

VHU, bedankt voor de opmerking over Pepijn, is echt een heerlijk dier <3 En de menbak die we hebben is ideaal inderdaad! O:)

Hier gister weer lekker rondje gemend! Pepijntje doet het zo goed! En ik heb er toch plezier aan!
Gister middag ook zijn nieuwe tuig binnen gekomen, dus die vanavond passen! Spannend! Hoop zo dat hij past, want het tuig is zoooo gaaf!! *\%/* Ook vanavond weer groepsles in de bak van Wito, dus heb er weer helemaal zin in!
Hier wat van gister:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je deze link aanklikt zie je de route met nog wat foto's!
https://www.relive.cc/view/vAOZBG8ZGyO

Renske_W

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:23

Niemand met wie je af kan spreken happytime?

Werkze nog vandaag VHU, en geniet van je vakantie. :)

Klinkt als een geslaagd ritje Marga.

Jorex misschien kan het wel een heuse sport worden, pony-cross :))

Haha Assie schimpie had er duidelijk veel zin in. Fijn dat het werken in de bak goed ging. :D

Fijn dat het beter gaat met je rug Tine. Wanneer komt de hulp om Rocky voor de koets te zetten? Of ga je het zelf doen?

Hier zo beide merries maar eens longeren. Ariel heeft 2,5 week vakantie gehad om drachtig te worden.
Dus nu rustig weer oppakken aan de longe.
Volgende week wordt onze bak in orde gemaakt en dan wil ik haar weer een paar keer inspannen.
Kan ze hopelijk binnen kort mee naar les. :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:32

Wat heerlijk Wendy <3 Jullie staan daar ook echt perfect qua uitrijdmogelijkheden zeg. Veel plezier in de les :) .

Renske, helemaal vergeten jou te feliciteren met de dracht. Wat fijn. Gefeliciteerd.

Tine, hou de stijgende lijn vast. Hopelijk snel zonder pijnstillers.

Zo ik ga maar eens richting werk.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:01

Hallo Amoor welkom in het topic. Mooi diertje hoor!

tine10: geitjes!!! wij hadden vroeger op ons werk geitjes, waren nogal grapjassen en als er iets was gingen ze net zolang herrie maken totdat er een mens kwam kijken. Dus ja, geiten kunnen ook personeel krijgen. Rare beesten zijn er toch :Y) En gewoon rustig aan doen met je lijf ;)

VanHuisUit wat een cutie die schimmel, wat voor 1 is het er? of heb ik daar overheen gelezen? En noem geen vakantie in mijn bijzijn :Y) :+ Ik heb de komende maanden geen vakantie. In tegendeel -O-

Renske_W: Spannende dagen dus. Ik zal mee duimen dat alles blijft zitten en dat we volgend jaar mooie veulen foto gaan zien.

happytime: is jouwe dan lastig met inspannen? Dat het alleen lastig is? of met eromheen lopen? Gewoon een keertje plannen dat er inderdaad iemand mee komt om een handje te helpen en te kijken en eventueel te helpen met aanpassingen te maken.

Jorex: vetjes weg trainen, klinkt bekend. Ben er ook druk mee bezig.

assie: maar dressuur in de bak is geen drol aan baas, ik wil naar buiten.... die kop ook van je schimmel hahahahah

Met mij gaat het goed. Het is best druk op het werk. Veel nieuwe klanten gekregen en oude klanten die moeten inhalen van de coronasluiting en we hebben een schatting gemaakt hoe druk het gaat worden in de zomervakantie. Das schrikken. Gaat een drukke zomer worden. Van onze ponykampen en manegeweken gaan nu de inschrijvingen hard.

Je kan merken dat de mensen op vakantie gaan in eigen land. Ook de logestallen verhuur gaat hard. Ik kan echter nog niet echt planningen maken. Normaal gaan mijn lessen niet door omdat er veel vaste klanten op vakantie gaan en dat geld ook voor mijn collega's. Die lessen worden dan samengevoegd en dan staan mijn collega's die lessen te draaien en ik de kampen enz. Maar voor nu moet ik ook mijn eigen lessen blijven draaien, dus moet ik de draaiboeken misschien op aanpassen. Als het goed is gaan we binnenkort wel aan de slag met vragen aan de klanten of ze bijtijds vakantie willen doorgeven zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.

Met het mennen gaat het ook goed. Gisteren nog een grote rit gedaan. Al met al 3,5 uur weggeweest. Lekker weer naar de Ermelosche Hei. Eerst naar de schaapskooi gemend (40 min) daar even uitgespannen en de pony laten grazen, wij gegeten. Daarna weer ingespannen en de hei opgegaan. En daarna weer terug naar huis. Pony begin te leren te luisteren naar rechts en links. Ontzettend grappig om te zien, niet zo handig als ze het eigenlijk op de leidsel moet doen :')

We hadden de grootste lol op de wagen en de pony had nog even een momentje van nu wil ik naar links en zonder dat ik stuurde ging ze ook naar links. Keurig door de paaltjes en daarna gaat ze stil staan en kijkt ze echt naar achteren met zo'n blik van wat wil je eraan doen? }>
_O-
note> als ik het niet had gewild had ik haar makkelijk kunnen tegenhouden ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:56

Janouk, meneer Anton schoenen voor het mennen? Gaan jullie hem recreatief wat laten doen? Is hij goed genoeg? Wat fijn.

Verder bijgelezen maar het alweer kwijt, sorry, hoofd laat het wat afweten, ben te druk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:09

assie, haha, zo kijkt Jorie ook altijd totdat ik opstap. Dan is het ineens "ik wil lopen!!!". Oftewel staat hij niet meer stil, tegen mijn hand aan te steigeren en te piafferen op plaats. Maar we vertrekken pas als meneer helemaal netjes stilstaat, want dat gedrag wil ik niet belonen. Hij kan overigens wel normaal doen, maar hij pubert dus hij meent dat ie alles wat ik vraag in twijfel mag gaan trekken en te gaan kijken wat ik doe als ie niet luistert. Ik geef hem dus voor de sulky eerst een lichte waarschuwing met alleen stem, doet ie het daarna in dezelfde hoek weer niet luisteren dan krijgt ie een waarschuwing met lichte zweep erbij. Weigert hij dan nog? Dan kom ik ff wat harder in met de zweep en dan is niet weer een probleem daarna. Want hij snapt het wel wat ik wil, maar hij is wat opstandig. Dus hij meende dat hij bij de bakuitgang mocht gaan stilstaan op de ene hand zodat hij de bak uit kon. Maar hij moet daar gewoon netjes doorlopen totdat ik zeg dat we klaar zijn. Het leven is hard Jorie, wen er maar aan.

Janouk, mooie schoentjes. Het gaat dus goed met meneer Anton? Ik had jullie verhaal toen destijds gelezen, heel goed dat jullie hem toen helemaal binnenste buiten hebben laten keren.

Wat een heerlijke foto's Wendy! <3
Hij is een soort mega-Alex qua kleuren.

@Chamion, herkenbaar, bij mij is het ook net of leest Alex mijn gedachten. Zo zondag ook, het was pokkeweer dus ik dacht eraan rechtsaf te gaan bij een pad als shortcut terug naar stal. En terwijl ik nog aan het twijfelen was erover sloeg Alex al rechtsaf dat pad in. Verder hoef ik soms maar ho te denken en meneer staat al stil. Wel fijn dat je werk weer veel drukker wordt nu, alhoewel dat inderdaad wel passen en meten wordt zo te horen.

@Belker jij ook sterkte met de drukte.

Hier heb ik nu eindelijk een wagen op het oog voor tweespan. Tjeu heeft een paar weken terug een nieuw wagentje gemaakt speciaal voor de kleine shetten, alleen nu nog sparen. Dus daar kom ik over een jaar wel op terug, want mijn geld is op het moment echt minimaal doordat ik nu voor mijn studie huur enzo moet betalen voor mijn kamer op locatie. Verder moet ik nog een 2de hoofdstel en die moet er eigenlijk zo snel mogelijk komen want Jorie kan echt niet meer tegen droog mennen met oogkleppen, want dan schrikt hij van alles. Dus ik ga voor hem precies hetzelfde hoofdstel als dat Alex heeft ook bestellen zodat ik langs de weg ook kan droog mennen. Aangezien Jorie met wandelen ook regelmatig voorop loopt en braaf is naast de fiets. Nadat ie al een paar maanden niet naast een fiets had gelopen, vorige week dinsdag toch besloten met het mooie weer hem 's avonds mee te nemen naar het strand. Hij was niet heel gemotiveerd want hij lag op dat moment net te dutten in de wei. De zee was nog nooit zo rustig en meneer had me toch een pret in het water. Ikzelf vond het iets minder, want hij maaide en maakte mij helemaal nat. Daarna had ie nog 10.000 keer gerold op het strand en de terugweg vond hij het fietsen ineens ook weer leuk.
De slaapfoto:
Afbeelding

Mensen kijken :')
Afbeelding

Poseren
Afbeelding

Spetterfeest
Afbeelding

Als je haar maar goed zit toch?
Afbeelding

En na de tijd op het fietspad bij de duinen. Ik heb wel 5 minuten lopen prutsen voordat ik eindelijk eens een foto had waar niet alleen een neus op stond want hij liep telkens naar me toe. :+
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:21

Even kort tussendoor: jorex ik heb voor mijn schimpie losse bakstukken zonder oogkleppen besteld ipv een nieuw hoofdstel te kopen (zilco). Was een stuk goedkoper. En de grotere merken hebben dat ook vaak allemaal wel los. Ook in minimaatjes.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:35

Ja klopt, maar ik vind het op die kleine hoofdjes ook mooier staan als ze hetzelfde hoofdstel hebben in tweespan en niet dat de ene een veel meer leer hoofdstel heeft, want ideal is toch wel wat bulkier dan premiere. Ik vind mijn huidige hoofdstelletje wel fijn qua dat het niet teveel tuig is om hun hoofdjes. Ik wil ze helemaal gelijk hebben qua hoofdstel in tweespan ook, dus dan zou ik alsnog een tweede premiere moeten hebben. En een nieuw gemaakte frontriem, maar die kan ik altijd later nog kopen. Het voordeel is ook dat niet weer bitten hoef te wisselen, ik men Alex namelijk op een liverpoolstang en Jorie op Alex zijn oude bokkebit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:51

Renske_W schreef:
Fijn dat het beter gaat met je rug Tine. Wanneer komt de hulp om Rocky voor de koets te zetten? Of ga je het zelf doen?

Whaha, nee ik ga dat niet zelf doen. Vind het doodeng. Ik moest aan beleerder aangeven als ik er klaar voor was. Pony is er al klaar voor. Ik moet dus moed verzamelen. Maar ik vind de volgende stap erg eng. Ik durf daar niet bij te helpen. Maar ja, we zullen toch een keer die stap moeten maken. Daarom heb ik de kar al klaar gemaakt. Hopelijk straks nog puf om even te slepen en dan hoop ik moed genoeg....

Verder nu erg moe, dus ik lees later even goed terug. Nu alleen vluchtig gekeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:45

Citaat:
VHU lekker 2 weken vrij. Gaat jou vakantie nog door?

nou niet echt eigenlijk... ik zou naar Rusland :+ dat gaat nu dus echt niet. Nog nooit van mijn leven een groepsreis geboekt en hoppa het gaat niet door. Maar ga nu naar Zeeland. Zei al tegen vriendin van me veel scheelt het niet want daar versta ik ook niemand _O-

Chamion geloof ik vroeg wat Jenn voor ras is? Ze heeft een papier / is geregistreerd als Iers sportpaard, zit Iers papier bij en daar staat ook op grai, dat is dan weer een type tinker / Irish cob... . Dus wat voor achtergrond ze werkelijk heeft geen idee. Staat geen ras in. Ze lijkt een tinker. Maar schimmel is vrij zeldzaam bij tinkers. Kan maar zo dat er iets Highland achtigs in zit. En qua temperament, ze is behoorlijk vlot, denk ik ook wel eens aan een kruising Irish draught of zoiets...die uitstraling heeft ze namelijk wel :o? :))
De Ierse eigenaar is toch ook wel iemand geweest die om paarden geeft want er staat een niet-slacht-clausule in haar paspoort.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:47

@belker, voorzichtig positief. Daarom had ik het hier nog niet geplaatst. Heel spannend.
Heel blij en voorzichtig positief tegelijk.

Meneer Anton is heel fit en wil zo graag wat doen.
Stap 1. Twee weken terug begonnen met tuig opleggen en er achter lopen met lange teugel. Dat ging boven verwachting goed. En ook de volgende dagen geen reactie in zijn lijf.

Stap 2. Vorige week op de wei ingespannen en vijf minuten gestapt. Dat ging helemaal geweldig. Super emotioneel moment voor ons. Hahah wij traantje wegpinken en hij stoer rondstappen
Twee dagen later opnieuw 10 minuutjes voor de koets stappen. Ook goed en geen reactie in het lijf.

Stap 3. Vrijdag avond. Mee naar de les om even samen met instructeur te kijken wat hij vindt hoe Anton loopt en extra hulp aanwezig bij het eerste draven.

........ en boven alle verwachting. Meneer Anton draafde zo weg. Helemaal blij. Het vaatdigheidsparcours stond er. Hahah hij was ooit nummer 3 van Nederland vaardigheid klasse M, dus. Makkie, ook na 2 jaar pensioen.
Even 20 minuutjes gestapt en gedraafd.

Stap 4. Na 2 dagen rust is zijn lijf nog steeds goed en geen reactie in het lijf. Dus we hebben besloten dat we hem voorzichtig gaan optrainen. We kijken per dag. We zien wel. Doel is op zondag lekker rondje bos met de koets uiteindelijk.

Eerst hoefschoenen aan te meten.

Het ziet er naar uit dat de artrose op de verschillende wervels aan elkaar vastgegroeid zijn??. In ieder geval heeft hij geen pijn meer. We gaan hem niet buigen, dressuur houding vragen, maar gewoon zijn eigen houdinkje laten zoeken en eigen tempo. Geen sportpaard, maar wel een recreatiepaard misschien. En als hij aangeeft dat het zo niet werkt, dan gaat hij weer met pensioen. Daarom durf ik er ook nog geen ijzers onder te slaan.

Kijk en geniet mee van de eerste draf in twee jaar voor de koets

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:30

Wow, Janouk wat een kippenvel verhaal. Prachtig als dit zo blijft gaan!!! En is het alweer 2 jaar geleden. Man wat vliegt de tijd

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:15

Ik vind het eng hoor. Ik durf er nog niet op te vertrouwen. Maar Anton vindt het zo geweldig. Hij staat te trappelen om mee te mogen. Hij duikt de trailer in hahah

Niks geen staken, geen knarssetanden, geen pijnlijk lijf.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:55

Wat fijn Janouk! Ziet er ook heerlijk uit!!

Ik ben zo ontzettend blij! Het nieuwe tuig past, Pepijntje is zo knap, en we hebben ZOVEEL plezier in het mennen <3 <3 <3 Echt hemel op aarde op de koets!

Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:58

Knappe Pepijn <3 <3 <3

Ik ga weer een dagje werken, dus mijn paardje heeft waarschijnlijk weer een vrije dag. Weer iets afgebouwd met de medicatie en het gaat nog steeds goed *\o/*

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:08

Pepijn ziet er knap uit zo in het tuig.

Werk ze, tine

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:32

Wat fijn janouk dat Anton het zo goed oppakt. Hopelijk blijft deze stijgende lijn en kan je straks idd lekker op zondag jullie bosritjes gaan maken!

Knappe pepijntje, fijn dat hij het zo goed doet.

Werkze vandaag Tine, fijn dat het afbouwen met de medicatie nog steeds goed gaat.

Vanavond Olivia scannen of het ei weg is, ik hoop het, anders morgen nog een keer insemineren.
Ben eigenlijk wel een beetje klaar met het heen en weer gescheur naar de dierenarts. :=

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:13

Geweldig Janouk straks lekker recreatief met Anton op stap en die hoefschoenen zullen vast goed bevallen.
Rij mijn shetten al van het begin af met schoenen. op blote voeten als het kan en anders scchoenen aan.
Scheelt natuurlijk dat wij zelf hun hoeven bijhouden.

Wendy het tuig staat Pepijn goed.

Tine lekker minder medicijnen.

Renske ja dat schijnt te horen bij fokken. En als dat allemaal lees hier en daar ben ik blij dat ik daar nooit aan begonnen ben, en ruinen heb. Hoop voor je dat het gepakt heeft.

Gister hebben de mannen de jaarlijkse entingen gehad alleen Lau moet nog zijn 2e voor de basis. Het ging super, zeker voor de eerste keer moet het goed gaan. Pep heeft nl een klein jeugd trauma i.z. dierenartsen en naalden door dat het niet goed ging.
Vandaag komt de gebitsverzorger en die vind Pep ook niet leuk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:03

Janouk, gewoon met zijn allen genieten. Je leeft bij de dag, je kijkt bij de dag. Wat voor meneer Anton ook nog fijn kan werken is de Bucas recuptex/horseware Ionic/of magneetdeken. Die houden de rugspieren mooi warm en verbeterd de doorbloeding. Ik had voor Ebo een magneetdeken en nu voor Svarri een ionic deken. Het maakt ze net wat losser in de rug, wat voor hun zelf ook fijner is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:40

Wat geweldig Janouk! Ik hoop zo voor hem dat dit in stijgende lijn goed blijft gaan, want hij vindt het werk erg leuk.

Mooie foto's weer van Pepijn, ziet er ook erg leuk uit die tochtjes van jullie.

Wat prettig tine dat het goed gaat met afbouwen van je medicijnen.

Hier worden de hoeven van beide te kort, maar ik heb maar 1 paar schoenen voor Alex. Ik wandel 2 tot 3 keer per week met ze langs de weg en Alex men ook nog eens over de weg. Dus vandaar schoenen voor Alex, maar ook Jorie begint aardig kort te staan op zijn hoeven nu. Dus hij loopt met wandelingen vanaf nu in de berm. En omdat de laatste keer meer een cani-cross in ponyvariant was, wandel ik vanaf nu ook zo met ze. Het is dat de kar in Friesland staat anders had ik ze er al eens voor geknoopt. Maar ik vind dit nog best ingewikkeld met de leidsels uit te vogelen hoe het moet, ik sta nu nog eerst een halfuur te prutsen met de leidsels. Daarvoor moeten ze namelijk netjes naast elkaar staan en Jorie is wat opstandig dus die gaat op alle mogelijke manieren staan behalve netjes naast Alex. Uiteindelijk Alex, die al half stond te slapen wegens mijn gepruts, maar naast Jorie gezet haha. Ook onderweg oefenen we met stilstaan, want Alex staat wel netjes stil, dus hopelijk gaat Jorie dat nog eens afkijken van Alex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:57

Gem schreef:
Tine, bij merries moet je de uier koelen met een pisstraaltje (niet te) koud / koudlauwig water. Vooral níet melken! Schraal zetten, veel overjarig hooi tot de melkproductie voorbij is. En verder ... geiten zijn idd kolerebeesten :') . En nee, ik vind ze óók niet leuk. Over het slecht eten: de tanden kunnen de boosdoener zijn en geiten hebben ook geregeld kaakontstekingen en kunnen net als paarden enorme proppen maken.
Tot zover mijn zorgboerderij-ervaringen :D .

Amoor welkom. Hangt dat borsttuig niet veel te laag? Of is het alleen die roze longeeronderlegger die zo laag hangt?

Biancacoo: Ik durf het nog niet té hard te roepen, maar volgens mij heb ik mijn paard weer 'terug' ... heb vandaag 'alweer' zo knettergoed kunnen trainen dat ik me bijna afvraag waar en wanneer het weer misgaat. En tegelijkertijd waarom de knopjes zoek waren / waarom mijn vingers te dik werden om de knopjes in te drukken / waarom het dan zo lang moest duren voordat er iemand binnen een maand (lees: vier keer les) de boel weer op de rit kreeg. Maar okee ... morgen les en ik heb de lesgevert alvast maar een filmpje gestuurd van een stukje training van vandaag. Voor het geval the good feeling morgen opeens 180 % omdraait :D .

Ik ben een beetje asociaal in de antwoorden, heb zo weinig tijd! En dat terwijl ik al die tijd corona-'rust' ervaar.

Ik heb eigenlijk geen idee! Ik zal er eens naar kijken. Hebben jullie een voorbeeld hoe het borsttuig hoort te liggen? Bedankt voor de opmerking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:17

Hoi allemaal, :wave:

Wendy wat heb jij een leuk stoer paard zeg! Jullie gaan heerlijk op pad zeg, mooie uitrijmogelijkheden!

Janouk klinkt als 'n heftig verhaal zeg. In ieder geval fijn dat hij het weer goed oppakt en duimen draaien dat het goed blijft gaan!

Jorex: met wat voor tuig men jij met je 2 span?

Ik heb nog 'n aantal vraagjes.

- hoevaak mennen jullie in de week?
- is mennen qua uithoudingsvermogen en intensiteit het zelfde als rijden? (als je het zelfde aantal kmters en snelheid rijd en zelfde paden)
- met welke temperaturen mennen jullie niet meer?
-men je wel eens alleen?

Daarnaast zit ik er over na te denken om mijn menbewijs te halen. Niet om het papiertje, maar omdat de ervaring die je op doet. Nu schrok ik 'n beetje van de prijzen. 500 euro schijnt een normale prijs te zijn. Geloof ik best als je echt goed leert mennen, maar het is zeker veel geld. Dus is dit echt relevant als je buiten ment? En hoe zijn jullie aan je ervaring gekomen? Ik heb geen trailer om op pad te gaan.

Donderdag was ik zo trots als een pauw! :D afgelopen weken een paar keer wezen mennen onder begeleiding. En toen heb ik donderdag voor het eerst zelf opgetuigd, ingespannen en een buitenrit gemaakt. Helemaal alleen! Ik was best zenuwachtig van te voren, maar onder het mom van eens moet de eerste keer zijn toch maar gedaan en het ging erg goed! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoogstwaarschijnlijk zit het tuig nog niet perfect, maar al doende leert men. :#

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:34

Ik men nooit alleen, heb 2 jonge paarden, en wil sowieso geen risico's lopen.
Ik heb 1x in de week menles bij een vereniging, en daarnaast mennen we nog 1 of 2 keer per week.

Ik heb mijn menbewijs al ruim 10 jaar geleden gehaald. Mijn vriend is afgelopen winter begonnen, maar door corona ligt alles stil.
Dit hebben we gedaan zodat hij de basis straks iig beheerd.
En hij zal na het behalen ook menlessen bij de vereniging nemen. :)

Vanochtend hebben we weer een heerlijk rondje met Olivia gedaan. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:40

Amoor, mijn tuig is een marathontuig, welk merk weet ik niet, ik heb het tweedehands. Verder men ik buiten alleen met Alex. Als ik met tweespan naar buiten ga, men ik altijd met groom, maar dat heb ik nog niet gedaan. Als ik met Jorie naar buiten ga, gaat mijn moeder voorop op de fiets. Verder probeer ik om wandelen en mennen af te wisselen en 1 dag per week mijn pony's vrij te geven. Maar ze moeten afvallen. Jorie men ik ongeveer halfuur dressuur in de bak, Alex men ik van 5-15 km buiten of ook een halfuurtje in de bak. Als ik niet in de bak men met Jorie, dan fiets ik met hem buiten. Met Alex men ik alleen, want ik woon nu uit huis en mijn sulky is eenpersoons. Daarnaast is hij 100% te vertrouwen buiten, hij blijft alleen stilstaan als er iets engs is (freeze). Dat deed hij gisteren nog vanwege een jongen op een longboard die ons tegemoet kwam. Zolang de mensen die eng zijn gewoon doorlopen/rennen/fietsen dan gaat het gevaar vanzelf weer weg en leert Alex dat het hem niks doet, want het gaat vanzelf door. Maar hij geeft echt bijna nooit die freeze reactie meer, dat longboard was nieuw voor hem. Het is nadat het voorbij is even briesen en weer door en hij wordt ook nog eens de hemel ingeprezen door mij. Zelfs een ambulance met volle sirenes doet hem niks. Het enige wat altijd eng blijft, zijn eenden die plots uit een sloot opvliegen en dan springt hij opzij. Maar daar schrik ik mezelf ook de pleuris van. :')

Gisteren ook nog een fries en een fjord de stuipen op het lijf gejaagd met Alex, die grote paarden snappen niet dat zo'n klein ding ook een paard is. Totdat ik ze voorbij was, toen wilde de Fries maar wat graag achter Alex aan.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:48

Renske_W wat een mooi tuig!!!!! die wil ik op mijn zwarte hebben!!! Waar heb je heb je hem vandaan?