[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:06

Oh.. snert.. bedenk ik nu pas... dinsdag.. snert snert snert geen vervoer meer..
Dit is mijn auto na vanmiddag..
En dat andere was diegene die er op klapte..

Afbeelding

Afbeelding

Zijn allemaal nog soort van heel, ben wel heel stijf aan het worden, last van nek, rug en arm, maar denk dat ik wel kan mennen :D (moet al heel wat gebeuren willen wij menners dat niet meer kunnen :+ zeker voor zo'n leuke clinic!)

Enigste wat ik kan bedenken is morgen schooipoging bij de dealer of die me wat wil verhuren voor die middag voor een vriendenprijsje.... (ssangyong dealer zit hier in de buurt, was ik woensdag nog koplamp wezen laten maken)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:19

Zo balen. Je had er zo'n zin in. Ik duim dat je vervangend vervoer vindt

Anke

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:52

Tjeetje dat is balen. Gelukkig valt de schade mee en zijn jullie niet gewond geraakt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:57

Niemand ernstig gewond, wel beurs en the usual..(rug, nek, arm), maar doos ibuprofen, vlierbloesem limonade en Hepsie kuffels maken veel goed! Betere therapie is er niet!
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 02:10

Jeeeejtttjjeee Sjolvir!!!!
Gelukkig goed afgelopen!
Hopelijk heb je vervangend vervoer!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:17

Iemand zei ooit eens over Janouk dat Janouk ongeschikt was als dressuur menpony hahaha
zo niet waar, dacht Janouk. ~~}>

Altijd gezegd dat als Janouk zich toch heeft gekwalificeerd voor de Nederlandse Kampioenschappen Hippiade ZZ dressuur in Ermelo, dat ze dan een deken krijgt met GESCHIKT erop. <<)

Belofte maakt schuld. Dus gisteren heeft ze geschikt op haar deken gekregen. ;)

/3 ;) ;) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:57

Natuurlijk is Janouk geschikt, maar dat wisten we toch al lang? Stoere team kleding :D.

Mijn Roos is volgens vele ook niet geschikt, en ik was toch echt wel toe aan een 'echt paard'

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:03

Haha
ja, die vraag ken ik.
"Wanneer koop je eens een echt paard"

_/-\o_

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:50

Gaaf!!! Janouk ipv die smiley vermoedelijk haar tong uitstekend en zeggend, zie je wel!! ik kan het wel!!

Ben in onderhandeling over mijn vervangende toet.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:24

:D :D hihihi... ehhh, ja.
Ik wist niet eens dat het een kampioenschap was. Het is gewoon heerlijk dichtbij en dan is het op en neer brengen van de de kar niet zo erg.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:01

Dennis schreef:
Natuurlijk is Janouk geschikt, maar dat wisten we toch al lang? Stoere team kleding :D.

Mijn Roos is volgens vele ook niet geschikt, en ik was toch echt wel toe aan een 'echt paard'

haha dat krijg ik ook vaak te horen. waarom heb je een shetlander, dat is een rasmaaier. Zonde neem een mooie Welsh ofzo.
Nou mijn grasmaaiertje mag toch mooi M dressuur en M vaardigheid op de Hippiade.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:18

Toch moet ik eerlijk bekennen dat er zaterdag wel een aantal grasmaaiers meededen hoor. Wat waren sommige moddervet zeg. En het kan echt wel om shetlanders op figuur te houden, daar hebben we voorbeelden genoeg van.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:26

Ik heb nog nooit die opmerking gehad en rijd ook met ponies van 105cm en al kwam die opmerking er dan zou het me niet zoveel boeien. In mijn ogen kan iedere pony/paard ZZ worden, de een doet dat met een mini de ander met een belg. Kwestie van smaak, financiele middelen en mogelijkheden.

Zelfde met de hippiade tickets, ik noem het geen top prestatie, het is ook een beetje mazzel hebben. Hoe loopt je paard die dag, wie doen er mee, wie is de jury, het speelt allemaal mee.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:40

Hoe loopt je paard, maar ook heel belangrijk, hoe loopt de rest!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:40

Nou heel simpel, die van mij liep $@#$%@%^#$^%$, baalde ik echt van.
Maar that's life...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:51

Misschien zou bijv prestatie over een x aantal wedstrijden een rieeler beeld geven. Bijv 5 wedstrijden en daar de beste presteerders van afsturen naar de hippiade maar daar zal wel geen animo voor zijn, zie je ook aan de pin en ga competite er zijn een paar trouwe rijders maar verder niks.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 13:55

Haha, dan komt er vanuit Zuid wrs helemaal geen afvaardiging. Wij mogen al heel blij zijn als er 5 outdoorwedstrijden zijn :+ .
De indoors doen we maar een enkele keer, want 2 uur enkele reis onderweg met slechte weersomstandigheden voor één proefje rijden, gaat ons meestal (letterlijk) te ver.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:04

5 wedstrijden ga ik ook niet rijden, kost veels te veel tijd.
Onder het zadel is het hier zo, Zijn 4 selecties, 2 MOET je er rijden, beste resultaten die je hebt tellen.
Maar vind 1 x 'zo'n eind weg wel weer genoeg. (op Ermelo na)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:26

Prachtig die deken van Janouk!

Ik heb ook een ZZ-"grasmaaier" van 97 cm

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:55

Ach.. ik kreeg mijn fjord..
Zegt de instructrice daar.. Jullie komen nooit het B uit (onder het zadel), nou hoe harder zoiets geroepen wordt, hoe harder... Nou ja gelukt in ieder geval.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:07

Hier ook een echte gras maaiende shet van 1.10 in de ZZ dressuur, hij heeft afgelopen weekend nog een rubriek M/Z/ZZ paarden en pony's gewonnen met 218 punten, liet hij toch een paar
"echte"paarden en pony's achter zich.
Op een districtskampioenschap moet je het geluk een beetje mee hebben, er zijn zoveel dingen die invloed kunnen hebben, soms zit het mee, soms zit het tegen. Dus met de uitnodigingen voor de hippiade ook.
Ik ben eenmaal, als een soort veldvulling, een week van te voren nog gevraagd, zijn we toch maar gestart in de Z pony's en ook nog 5e geworden, lieten we al die anderen van Noord achter ons, dus toen zat het mee :).
Een aantal selectiewedstrijden is eerlijker, maar hier in het noorden ook niet uitvoerbaar.
Wijs je een paar wedstrijden aan als selectiewedstrijd, dan melden zich hiervoor zoveel combinaties aan, dat het bijna niet meer uitvoerbaar is.
Daarna hebben ze geprobeerd om elke wedstrijd gewoon te laten meetellen als selectiewedstrijd, dan kan eigenlijk ieder zich selecteren die dat echt wil, je gaat gewoon elk weekend op wedstrijd, dan moet het toch lukken om driemaal winst te rijden, was dus ook geen succes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:58

Ik vind juist de spanning van een kampioenschap dat het nu of nooit is. Je moet zorgen dat je paard er goed voor staat op het juiste moment.
Trainen richting het kampioenschap, dat vind ik juist leuk.
Soms lukt en soms niet,
dat vind ik van de toppers nu op het NK dressuur onder het zadel ook gaaf om te zien, hoe ze richting zo'n wedstrijd opbouwen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:38

Ipsilonka schreef:
Ik ga woensdag naar Chardon!

Ik ook

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:56

Sjolvir schreef:
Ach.. ik kreeg mijn fjord..
Zegt de instructrice daar.. Jullie komen nooit het B uit (onder het zadel), nou hoe harder zoiets geroepen wordt, hoe harder... Nou ja gelukt in ieder geval.

Heel herkenbaar, toen ik net begon met mennen met Amerigo riep de instructeur iedere les!! (hoe demotiverend, en hoe onjuist want ik was in ieder geval met mijn paard toen al M) dat ik niet kon mennen en dat het nooit wat zou worden met deze pony. Nou, inmiddels loopt hij toch echt in de Z en mijn paard heeft ZZ gehaald. Het stimuleert inderdaad aan de ene kant, aan de andere kant vind ik het zo fout als mensen dat roepen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:11

Sjolvir schreef:
Oh.. snert.. bedenk ik nu pas... dinsdag.. snert snert snert geen vervoer meer..
Dit is mijn auto na vanmiddag..
En dat andere was diegene die er op klapte..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zijn allemaal nog soort van heel, ben wel heel stijf aan het worden, last van nek, rug en arm, maar denk dat ik wel kan mennen :D (moet al heel wat gebeuren willen wij menners dat niet meer kunnen :+ zeker voor zo'n leuke clinic!)

Enigste wat ik kan bedenken is morgen schooipoging bij de dealer of die me wat wil verhuren voor die middag voor een vriendenprijsje.... (ssangyong dealer zit hier in de buurt, was ik woensdag nog koplamp wezen laten maken)

Waardeloos dit zeg, sterkte en misschien kun je toch nog vervoer vinden?