[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:51

Sjol staat vredig gras te eten in het weiland, dus geen idee, nog steeds niets dik en warm, draven doet ze niet uit zichzelf in stap zie je er niets aan.
Heb dus hoop dat als ik haar eind van de week weer pak om even te kijken hoe het is ze hopelijk weer rad is. (duim duim duim duim)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:22

Sjolvir schreef:
Sjol staat vredig gras te eten in het weiland, dus geen idee, nog steeds niets dik en warm, draven doet ze niet uit zichzelf in stap zie je er niets aan.
Heb dus hoop dat als ik haar eind van de week weer pak om even te kijken hoe het is ze hopelijk weer rad is. (duim duim duim duim)

Duim met je mee

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:32

Het is jullie zo gegund dat ze weer rad loopt.

Gisteren mijn eerste wedstrijd met Bendit gehad.
Eerste proef heel stabiel, 192,5 punt. Tweede proef was hij beetje 'op'. Tempo wisselingen, 170 punten.
Ben erg tevreden, goed gejureerd!
Vaardigheid een complete verrassing, eerste plaats en een winstpunt.
Bendit ging super, hij vond het prachtig...en ik stiekem ook.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:27

Nette punten Anke! Vind het een mooie pony, daar ga je nog veel plezier aan beleven. Ga je hem ook in de SGMW starten?

Ik duim ook Sjolvir! Idd hopen op gewoon verstapt oid.

Knappe Caya! Knap gedaan tijdens het M-debuut. Benno ook goed gedaan in de vdh *\o/*

Melbro nogmaals knap gedaan met je heren _O_

Hier ook weer op aarde geland! Leuke wedstrijd gehad in Hoogland. Is best weer even inkomen die dressuur := Nels gaat het nageven nu een beetje aanbieden waar ik super blij mee ben maar dat resulteert in een onrustige aanleuning. Eerste proef liet ie hele mooie stukken zien, helaas ook wat foutjes. 2e proef was ie vrij baldadig, onrustige proef en geheel terecht dramatische punten. 171 en 163,5. Hij was errrug wakker dus de vaardigheid was geen probleem. Dacht even een rondje te galopperen, man man wat was ie heet :') Eerste ronde dacht ik mooi in een galop door het parcours te gaan, er waren veel lange lijnen, geen hele ingewikkelde technische stukken. Had er beter voor kunnen kiezen om in draf te gaan. Hij was heel erg zoekerig, niet tussen 2 leidsels te krijgen of recht te rijden en tot overmaat van ramp sprong hij over de balken in de afgezette L :') Schrok me dood, wat een gek. Parcours werd weer opgebouwd en heb ik foutloos afgesloten. Helaas 3 strafpunten vanwege de omgegooide balk (pony sprong, sulky niet!) 2e ronde een stuk slimmer aangepakt. Basisparcours in draf, barrage gas. Hij was heerlijk te sturen, goed te rijden en deze rit resulteerde ook in een 1ste plaats *D Nu weer lekker thuis doortrainen aan de aanleuning en dan binnenkort weer gaan knallen!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna mocht ik nog hobbyklasse starten met een van Melanie haar toppers Noran. Heeeel gek zo'n vierwieler onder je kont, 2 extra wielen waarmee je ballen kan pakken := Uiteindelijk heel rustig rondgereden, 3 balletjes maar een super brave Noran en een hele leuke ervaring erbij weer. Thanks Mel _O_

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:01

Leuk verslag van vaardigheid in hoogland

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:41

Leuk verslag Sap! Gekke Nels, hihi.
Leuk dat je Noran ook gestart heb.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:39

Sappos schreef:
Nette punten Anke! Vind het een mooie pony, daar ga je nog veel plezier aan beleven. Ga je hem ook in de SGMW starten?

Thanx...hij heeft nog af en toe een gevecht met me, maar we gaan steeds beter samenwerken.
Dan heb ik een topper voor de wedstrijden. Wil idd ook samengesteld gaan rijden met hem.

Ach je hebt er wel van geleerd en het bij de tweede ronde goed ingeschat en aangepast! :j
Het filmpje met die sprong is echt hilarisch, lijkt gewoon of het zo de bedoeling is.
Geluk dat het goed ging, anders was het minder grappig om te zien :(:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:51

Was wel blij dat ik hem alsnog voor in de bescherming had gezet ;) Wat een sukkel ook. In Voorthuizen stond ook zoiiets maar dan een U. Ging daar veel harder in en die snapte hij gewoon :=
Leuk dat je SGMW gaat rijden met hem! Mooi maatje ervoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:58

Dit was voor mij ook de eerste keer op wedstrijd met een vierwieler, dat is inderdaad wel ff wennen.
Toch is het niet heel veel anders/moeilijker als een tweewieler, omdat men altijd zegt dat een tweewieler zoveel meer voordeel geeft in de vaardigheid.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:56

Tweewieler geeft zeker wel voordeel in de vaardigheid, al is het al alleen omdat je tussendoor kan gaan waar je bijv met vierwieler niet door kan. (Vind ik met Bam niet zo erg :') Scheelt meters en die is toch sneller moe haha)
Plus je hebt 2 wielen minder, en achter tik je ze vaak eraf, niet voor.
Met HCA is wel veruit het makkelijkst vdh rijden. met m'n tweewieler is wat moeilijker, maar nog steeds wel makkelijker.
Maar rijd wel bijna (dit weekend ff niet haha) altijd foutloos met m'n vierwieler, maar is ook kwestie van ff wennen en weten. :j

Was leuk Sap! :):)
Filmpjes zijn hilarisch haha.

Super netjes Anke, je hebt er echt een leuke aan! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:20

Wat een leuk verslag Sappos.

Ik heb alleen een 4 wieler dus weet niet beter.

Bendit doet het goed zo te horen Anke.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:03

Hier afgelopen weekend een fijne dressuur gereden in Etten leur.
200,5 en 187 punten voor de dressuur.
Helaas in de vaardigheid twee balletjes, maar voor de eerste x M vaardigheid viel het me niks tegen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:59

Netjes Wolkj! +:)+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:20

Zag er ook heel mooi uit, fjordje loopt leuk in de dressuur!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:50

Eindelijk de uitslagenlijst van EttenLeur op startlijsten. Jammer van het aantal inschrijvingen, de dalende tendens lijkt zich voort te zetten. Wat een enorme verschillen weer in de jurybeoordelingen.
Gefeliciteerd met je vaardigheid en het wp in de dressuur, Anke! Heb je nog een foto'tje voor op de website?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:45

Zo iedereen gaat goed!
Romy loopt ook weer goed geen last meer van dr oude blessure , dus ik dacht laat ik 7 juni weeer gaan staten in Bodegraven. Dus ik opgeven krijg ik mail terug dat ik de enigste ben die mij tot nu toe heeft opgegegven. Dus nog niet zeker of er meer aanmelden en of ik kan starten! Jammer!
Dus nu zowiezo 25 mei maar met de onderlinge van onze vereniging maar weer eens starten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:39

Gem schreef:
.
Gefeliciteerd met je vaardigheid en het wp in de dressuur, Anke! Heb je nog een foto'tje voor op de website?

Thanx!

Pluk maar wat van mijn FB!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:07

Wolkj, gefeliciteerd! Gaat lekker he!?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:07

Dankzij dit topic was ik er op geattendeerd dat er wel eens wat wp's misten her en der bij de KNHS.

Even voor het idee.
Rondje foutloos en daarna barrage met 2 ballen, beiden binnen de tijd, dat moet toch iets opleveren?
En rondje met 1 bal binnen de tijd ook toch?
Ik heb in totaal maar 1 wp bijgeschreven gekregen over die 2 vaardigheids proeven.

Heb KNHS al gemaild.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:09

Sjolvir schreef:
Dankzij dit topic was ik er op geattendeerd dat er wel eens wat wp's misten her en der bij de KNHS.

Even voor het idee.
Rondje foutloos en daarna barrage met 2 ballen, beiden binnen de tijd, dat moet toch iets opleveren?
En rondje met 1 bal binnen de tijd ook toch?
Ik heb in totaal maar 1 wp bijgeschreven gekregen over die 2 vaardigheids proeven.

Heb KNHS al gemaild.

Foutloos binnen de tijd in basis parcours is 2 wp
Je mag 4 strafpunten hebben en dan heb je 1 wp heb je meer dan heb je niets.
Het wil inderdaad wel eens gebeuren dat stafpunten uit de barage verkeerd genoteerd of gelezen worden in het systeem en dan schrijven ze geen wp bij dus moet je even bellen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:11

Heb de protocollen even gefotografeerd en naar de KNHS gestuurd.
Heb 1 wp bijgeschreven gekregen, zouden er volgens mij 3 moeten zijn.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:49

@Sjolvir barrage is inderdaad alleen voor plaatsing, daar zijn de strafpunten alleen van invloed op de einduitslag. Alleen het basisparcours telt voor winstpunten. Zo te lezen mis je inderdaad de winstpunten uit je foutloze eerste omloop :j Verder is elke bal 3 strafpunten en elke seconde een 0,5 strafpunten. Om 1 winstpunt te verdienen kun je dus foutloos met max 8 seconden tijdsoverschrijding binnenkomen OF 1 bal en 2 seconden tijdsoverschrijding. Maar dat wist je vast al :)

Houd verder in de hogere klassen de tijdslimieten goed in de gaten. M is even hard als L (240m per minuut), alleen de poort afstand is smaller in de M (ik ben al een winstpunt misgelopen, omdat de jury beweerde dat ik harder moest in de M...). Pas vanaf de Z moet je +5meter harder en in de ZZ nog eens +5meter. De afstand van de poorten (spoorbreedte + 20cm) blijven vanaf de M wel hetzelfde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:11

Thanx Marjola, ik ga er ook vanuit dat de KNHS ze alsnog netjes erbij zet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:02

Fijn om nog even die regels nog eens even hier op een rijtje te zien.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:10

Graag gedaan! :) Nog even een kleine toevoeging: dit zijn de enkelspan regels, voor andere combi's kunnen er andere regels gelden qua snelheden. De reglementen zijn je beste vriend in dit geval ;)

Het nadeel is dat er indoor nog wel eens gerommeld wordt met de snelheid (230m per minuut, want 240m wordt dan wel eens te snel - en gevaarlijk - bevonden in een 20x60 bak) waardoor je als hogere klasse menner niet goed weet waar je aan toe bent. Ik heb gemerkt dat dan de ene jury een oogje dichtknijpt (en je dus bv. als Z menner rustig aan kan doen met 230m ipv 245m) terwijl de ander wel op zijn strepen blijft staan. Ik reken daarom tegenwoordig de tijd na als ik 230m zie staan, ook omdat ik in de M wil gaan trainen om binnen de Z tijd over de finish te komen in het basisparcours.