[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:21

Jullie kletsen teveel, zo kan ik het nooit allemaal bijhouden :o

Bianca: heel herkenbaar wat je schrijft. Wat ik probeer: zoveel mogelijk vast ritme (ik maak inderdaad ook lijstjes, want dat afvinken geeft een goed gevoel), veel water drinken. Ik merk wel dat als ik erg moe ben, en dan dus minder doe, ik meer eet. Ik probeer echt om zo min mogelijk ongezonde dingen in huis te halen., maar ja, dat lukt niet altijd natuurlijk :Y) . Ik heb nu rijstwafels in huis en eenvoudige kaakjes, heb ik toch iets te knabbelen, maar minder slecht. Probleem is dat het erg moeilijk is vol te houden als ik erg slecht ben (wat de laatste tijd meer regel dan uitzondering is). En ik heb nu met mezelf de afspraak om iedere avond 2 dingen te bedenken over mezelf waar ik trots op ben (verrekte lastig helaas). Zoonlief lijkt helaas op mij, dus we moeten elkaar nu minstens 2 dingen over onszelf vertellen die we die dag goed hebben gedaan.

AKs: heerlijke Didsfoto en idiote reactie van politie op koe/stier verhaal. Koeien zijn leuk, maar kunnen heel gevaarlijk zijn, dus niet zelf wegjagen!

VHU: leuk dat het zo goed ging met Hero, en Ollie.... tja, het is een merrie he? ;) En ik denk dat ik iets heb gemist. Je hebt een gesprek voor een promotie ofzoiets. Maar je was toch net afgestapt van die nieuwe (hogere) functie? Sorry, kan het even niet meer volgen, hersencellen kunnen het niet meer aan hahah

Ik ben absoluut anti paardenmarkten. Zolang er mensen naar toe blijven gaan, zal het blijven bestaan.

Rianne: sterkte met je schoonmoeder

Nou, ik ga weer veel te laat naar bed. Maar ja, na zo'n bijeenkomst heb ik teveel in mijn hoofd en kan ik niet slapen. Morgen weer topdrukte (= wel goed voor de lijn ;) ) Eerst brigadieren, dan iets met Rembrand, boodschappen halen (doe ik normaal tijdens judoles), huishouden, verder met takken opruimen, springles zoon, hoefsmid komt voor pony en dan heb ik nog een enorme hoeveelheid mest in de wei (nog van de vakantie) en nog allerlei andere rotklussen. Bleh

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:22

Ik schrik wel een beetje van jullie hoor! Ben wrs wat ouder dan de meesten van jullie, en (noem het misschien midlife crisis) kom toch steeds meer tot het besef dat het leven kort is! Geloof niet in reïncarnatie, althans, ga daar niet vanuit, en haal eruit wat er nú inzit zonder meteen egoïstisch te worden.
Tuurlijk, mijn man en kinders komen op de eerste plaats, maar de laatsten zijn niet heel klein meer en het leven draait niet meer alléén om hen. Ik wil nog een jaar of 30 actief bezig zijn met wat ik nú en dán leuk vind en heb later liever spijt van de dingen die ik gedaan heb, dan van de dingen die ik níet gedaan heb.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:44

gem: +:)+ zo probeer ik ook te leven,maar daarvoor moest ik helaas eerst een chronische ziekte krijgen..... :( voordat dat besef kwam
biancacoo: ik vind het heel knap dat je zelf al kan aangeven hoe en waarom het komt..... :(:)
wilde vandaag ook niet lessen met sun, echt nog verrot na zo'n gaaf menweekend,maar toch gegaan en sun liep als een zonnetje *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:32

Goedemorgen.

Hier weer een prutnacht achter de rug.

Gem: dat probeer ik ook. Maar als je lichaam totaal niet meewerkt of zelfs tegenwerkt valt het soms niet mee. Mijn hoofd wil van alles, maar mijn lichaam laat me steeds weer zitten. Daar komt dan ook nog bij dat het niet meevalt om door de week thuis de boel draaiend te houden als manlief weg is. Ik zie gewoon steeds meer achterstand van de klussen die gewoon moeten gebeuren. Dat is redelijk frustrerend. Manlief doet wat hij kan in de weekenden, maar ja, hij moet ook uitrusten van een heel zware werkweek (maakt vaak meer dan 60 uur)

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:38

Biancacoo ik heb (gelukkig) geen fibromyalgie, maar ben wel jaren best beperkt geweest door mijn hypermobiliteit. Zwaarste beslissing voor mij was om te stoppen met mijn studie diergeneeskunde. Ik heb mijn bul gehaald, maar nooit coschappen gelopen. Toen zat ik behoorlijk in de put en met coaching ben ik hier psychisch bovenop gekomen.
Eind 2011 heb ik gerevalideerd en daardoor heb ik veel beter geleerd om er lichamelijk mee om te gaan.
Ik heb jaren geen kinderen gewild omdat ik, zoals Baudyh ook zei, genoeg had aan mijzelf. Nu durf ik het aan, dankzij de revalidatie! Ik hoop dus voor je dat je eruit kan halen wat erin zit, lichamelijk en geestelijk. Voor mij is het echt een geweldig traject geweest.

En wat betreft snoepen en verkeerde dingen halen, inderdaad niet in huis halen. Boodschappen doen nadat je gegeten hebt, lijstje maken wat je wilt halen en je daar aan houden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:02

Eventjes heel kort, sorry, maar wel goed bedoeld...
Dat eten als een soort van compensatie ken ik wel, ook hier alleen thuis en dan gaat er sneller wat snels en lekkers in :o , idd iets anders doen, glas water drinken en dan ook even hier bij stil staan en trots zijn op jezelf dat je dat glas genomen hebt en er niet een heel pak koek ingestopt hebt.
Omgaan met beperkingen is waanzinnig lastig, I know, zeker als je woont zoals enkelen van ons wonen, wat prachtig is, maar ook veel en zwaar werk met zich mee brengt, kleine stapjes, ook weer stil staan en trots zijn op alles wat je gedaan hebt, verder je niet verstoppen, maar bewust mensen/een praatje op zoeken en verder steunen wij hier in dit topic elkaar, als het nodig is, voor jullie allemaal een heel dikke knuffel :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:40

dank jullie voor de tip's en goede raad..
ik weet dat ik niet de enige ben die zich lichamelijk beperkt voelt, en ben er zeker van dat er mensen zijn die juist jaloers zijn op wat ik allemaal nog wel kan !! en dan schaam ik me weer voor mezelf !
ik moet gaan omdenken...denk ik..

Frensie wat vreselijk heftig dat je met je opleiding moest stoppen....wat knap dat je dan nu zo in het leven staat, en een klein wonder in aantocht.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

eens realistisch gaan bekijken wat ik doe, kan en mag..
idd Tine dat lichaam werkt gewoon tegen, en als je dan te moe bent.....word het wel even te veel..

Ik kan wel erg genieten van de dingen om mij heen, verwonder me over onze lieve zoon..en maak me ook vaak erge zorgen om dingetjes die met hem te maken hebben....dat vind ik lastig los te laten.

verder ....de gewone orde van de dag..hier in huis..een ontplofte keuken..echt megazooitje..dus dat ga ik zo eerst regelen...en zweeds studeren !! is leuk en moet ik gewoon doen, mooi doel om te halen ! en moet nog voor het eerst dan naar intake voor fysio/revalidatie..

ik ben met de step en de 2 jongste hondjes op pad geweest, ze hebben het keurig gedaan ! zonnetje erbij, lekker koude lucht..en gaan....ze hadden er zin in.

verder..hoop ik toch weer wat berichten terug te zien van mensen die voorheen actief mee "praatte" en nu enkel nog stil meelezen hoe het met jullie paardjes is en alles ??

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:22

Hier momenteel even geen paarden nieuws...
Wel weer een stapje verder met de voorbereidingen van mijn reis.

Ik heb een koffer gekocht (jeetje wat zijn die dingen duur)
En ik heb een internationaal rijbewijs opgehaald bij de ANWB schijnt handiger te zijn in the USA.

nu nog 2,5 week werken en dan ben ik vrij. Dan heb ik nog 3,5 week om alles uit te zoeken en in te pakken.
Ik moet nog even iets regelen met mijn telefoon abbo weet nog niet precies wat handig is. ik denk dat ik sowieso daar maar een prepaid telefoon aanschaf..
Ook wil ik nog een creditcard aanvragen zodat ik altijd wat (nood)geld achter de hand heb.. je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

Ik begin toch wel langzaam te beseffen dat ik straks toch ook echt daadwerkelijk afscheid moet gaan nemen van mijn vrienden en familie en dit valt me toch stiekem een beetje zwaarder dan verwacht.
maar de eerste 3 maanden zullen zo snel voor bij gaan denk dat ik weer terug ben voor dat ik het door hebt.

Hier zal ik 2,5 maand verblijven http://www.thegrandoaks.com

en daarna zal ik hier heen gaan http://www.candrive.me/houseof.php

Ik ben een beetje aan het rond kijken wat ik allemaal wil zien en doen als ik Florida ben..
Nummer 1 is toch echt wel een bezoekje aan disneyland!
Verder heb ik toch ook nog wel de intentie (ik heb beschiking over een auto) om een dag/weekend tripje naar Miami te maken is ongeveer een ritje van 4 uur.

en voor de rest moet ik maar zien hoe het gaat en hoeveel vrij tijd ik over heb om "leuke" dingen te doen.

ik houdt jullie op de hoogte.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:34

@Andewi: oh, wat een gave adressen :j , wow *\o/* , hoop dat je ook nog van alles kunt gaan bekijken.

@Biancao: klinkt als een goede dag, vandaag +:)+ .

Hier even wennen, de maïs is af, zie nu wel weer de paardjes van de buren :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:17

goedesmorgens,
lees over afvallen, ben in maart begonnen en nu ruim 11 kilo kwijt. Wat niet in huis is kun je niet snacken en ontbijt is zeer belangrijk, heb ik me ook weer opnieuw aangeleerd. Wat ik lees over opschrijven wat je eet, het is wel een bewustwoording. Heb intussen hier 1 doel behaald nieuw cijfer voor de komma, tweede doel op een kilo na, maar sta een beetje stil. Derde doel is bmi, niet hoofddoel. We die berekeningen kunnen krom zijn.

gelezen over loslopende koeien. Politiemelding maken kan altijd, en over dichtsbijzijnde boer hoeft niet altijd eigenaar te zijn, maar kan vaak wel weten van wie ze zijn. Oornummers zijn verplicht. Zo kan degene (politiemelding) die op melding komt de registratienummers nakijken voor de eigenaar.

ande, reisplannen. Leuke uitdaging, veel plezier en geniet ervan. Maak je een reisblog?
biancaoo, naar je lichaam luisteren ook wel belangrijk.

Ik ben 1 van die stille lezers, gewoon soms te druk om mee te doen. Met kids/boerderij en werk.

ava, mooi verwoord, elkaar steunen heel belangrijk.
frensie, er bovenop gekomen met hulp van revalidatie.
tine, iemand om hulp vragen in huis een optie? Soms kan het fijn zijn om hulp te hebben, het vragen is soms moeilijker.
gem, besef dat leven kort kan zijn. Heb ik sinds verlies van mijn moeder. Mijn motto is pluk de dag, geniet van het leven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:38

BI: ik wil even geen hulp in huis meer, heb afgelopen tien jaar 4 verschillende mensen gehad en iedere keer worden de kantjes eraf gelopen, terwijl we er goed voor betalen. Heb het daar even mee gehad.

Opschrijven wat je eet, denk niet dat ik daar aan ga beginnen hahah.

Nu nog snel stukje huishouden en dan weer brigadieren. HOpelijk kan zoonlief vanmiddag bij een vriendje spelen, kan ik even paar uur slapen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:45

dats wel fijn als kids uit huis zijn, dan ook even mama tijd. Ik kan daar ook altijd wel van genieten eerlijk gezegd.
snap als ervaring niet fijn is, dan liever ook niet. Enige wat ik nu wel heb is ramenwassers 1 keer in de drie maanden voor buiten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:01

tine10 schreef:
Goedemorgen.

Hier weer een prutnacht achter de rug.

Gem: dat probeer ik ook. Maar als je lichaam totaal niet meewerkt of zelfs tegenwerkt valt het soms niet mee. Mijn hoofd wil van alles, maar mijn lichaam laat me steeds weer zitten. Daar komt dan ook nog bij dat het niet meevalt om door de week thuis de boel draaiend te houden als manlief weg is. Ik zie gewoon steeds meer achterstand van de klussen die gewoon moeten gebeuren. Dat is redelijk frustrerend. Manlief doet wat hij kan in de weekenden, maar ja, hij moet ook uitrusten van een heel zware werkweek (maakt vaak meer dan 60 uur)

Snap ik, maar jij dóet ook altijd zo vreselijk veel als ik dat allemaal lees. Vrijwel elke dag alle drie de paarden trainen én je zoontje én je werk thuis...
Mijn paard doe ik 2 of 3 x per week iets mee, en de rest van de tijd staat hij lekker met zijn vriend in de bospaddock. Dan duurt het allemaal maar wat langer. Ik hoef geen wereldkampioen meer te worden, maar tegen de tijd dat peerdie pensioengerechtigd is wil ik er wel alles uitgehaald hebben wat er in zit. Maar hetzelfde geldt voor mijzelf: voor ik achter de rollator loop, wil ik gedaan hebben wat ik leuk vind (en past binnen mijn gezin), zonder me over de kop te werken. Over 35 - 40 jaar ben ik er niet meer of Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:09

wat gem zegt, vind ook knap dat je de paarden zoveel traint, mij lukt het echt niet dagelijks en die van mij staat dan nog wel aan huis. -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:52

@andewi. best wel jalours. Had ik toen ik jonger was ook wel willen doen. ha ha
Ik moest lachen toen ik las over je koffer kopen. Ik ga elk jaar met mams op vakantie en ik heb een oud afdankertje van haar. Eetje die niet meer op slot kan. Dus elk jaar tape ik hem helemaal in. En vrag steeds an haar of ze nog geen nieuwe moet ( kan ik haar oude weer nemen) Dit jaar had mijn koffer weer reis schade toen hij uit het vliegtuig kwam. Kon echt niet meer zei mams. Maar ik zal wel een nieuwe kopen kan je de mijne nemen. ha ha ,gelukt. Ik ga echt geen 100 euro voor een koffer uitgeven.........

Mijn problemen zijn geestelijk. Heb ik heel mijn leven al. Zit helaas in de familie. Hoewel het veel slechter met me is geweest gaat het nu best goed. Ik heb wel eens gezegd ik wou dat ik lichamelijk iets had dat iedereen het kon zien dat is veel makkelijker. Maar ja dat is ook niet alles lees ik nu aan jullie. Gewoon er het beste van maken dat is het beste. En er over praten, al vind ik dat zo openbaar niet wat.

Hier ook de paarden aan huis, maar ook werk aan huis en daaardoor minder tijd voor de paarden. Toen ik met mijn pony op een pensionstal stond had ik veel meer tijd voor hem dan nu. Nu komt er altijd wat tussen. Maar het is nou eenmaal zo. Ik heb ook bewondering hoor voor tine.Je doet inderdaad zoveel. Ik zou er vreselijk gestrest van worden. ha ha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:00

Baudy, niet alle lichamelijke klachten zijn aan de buitenkant te zien. Mensen die me niet kennen zeggen aldoor dat ik er zo goed uitzie. Mensen die me goed kennen, zien wel dat ik erg moe ben.

Nou ,zoonlief is spelen, maar de afspraak bleek helemaal neit te kloppen, dus moet hem heel vroeg weer ophalen. Nu dus snel slapen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:23

En een goedemiddag :)
Drie paarden per dag trainen en verzorgen zou me fysiek ook absoluut niet lukken, ik haal veel energie (en ja, soms ook frustratie maar vooral energie) uit mijn werk. Ben heel blij dat ik mijn werk heb, heb bij elkaar bijna twee jaar door blessures dus niet/nauwelijks kunnen werken (en ook vrijwel niets kunnen doen met paarden...), dat was een absolute ramp |( .

Ik moet nu veel minder van mezelf dan voor die tijd. Zal ook wel bij leeftijd horen, maar zo ervaar ik het wel. Dat voelt best OK :D

Zo het is alweer woensdag. MOrgen heb ik dus 'het' gesprek bij de universiteit (Tine, promotie is promoveren bij universiteit, dus dat ik promotieonderzoek wil gaan doen, zit in een toelatingsprocedure).

Zo zoonlief ophalen bij Halloween party }:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:36

Heel veel succes alvast voor morgen Vhu !! zet h'm op !!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:31

3 paarden trainen (mogen het ook pony's zijn :D )

Nu lukt het me aardig maar het is wel een puzzel. En als het weer dan tegenvalt
dan valt mijn hele schema in de soep -O-

Bijv. deze week.
Maandag (middag vrij) robin gelongeerd en met ferro gereden.
Dinsdag (hele dag werken) niets gedaan ivm regen
Woensdag (hele dag werken) ferro longeren en met robijn naar les van 9 tot 10
Donderdag (middag vrij) Robin longeren en ferro rijden
Vrijdag (hele dag werken) robijn longeren
Zaterdag 2-span en robin rijden
Zondag 2 span en robin mee of longeren. of 2 rijden.

Zoiets dus maar goed het is nog maar woensdag :o

Succes morgen alvast VHU

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:59

VHU succes morgen!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:10

succes morgen VHU!

@baudyh; inderdaad, niet alle lichamelijke dingen zijn te zien :) .. Ik word ook dagelijks raar aangekeken omdat ik echt moeite heb met tillen.. Die gare rug zien ze niet aan je.. (dus ben ik dan maar een watje, ook goed..)

Zo :) Gewerkt vandaag. Heel erg zwaar dagje, mijn best moeten doen om niemand op te vreten :o
...
Maar na het werk Dids voor de wagen geknoopt, in de wei gewerkt. Het ging fijn :) Uitstappen was in de schemering, heb het doodlopende pad naar het bos gepakt, netjes met lampjes voor en achter en evt een seinlicht :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:16

Ben bij fysio geweest, volgende week start ik in revalidatietraject voor fibromyalgie en chronische pijn.
Ik ben benieuwd .....
3 paarden zo intensief trainen, dat was mijn werk voor mijn ongeluk, toen ik een gezond lijf had ging dat prima, daarna niet meer.

Nu LAInk kijken....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:55

Ik heb gewoon spit, zwangerschaps- en leeftijdsslijtage :D . Heb er vrede mee wat betekent dat ik o.a. vanaf een stoel opstijg, en Moos op dit moment nog door iemand laat vast houden bij die Enorme Klim :P .

Vandaag mijn eerste buitenrit onder de man gemaakt met Moos en een stalgenootje + paard. Buiten op het verharde gooit hij nog veel hoger op dan in het zand van de rijbak. Had mijn beugels al expres een stukje korter gemaakt, maar nog had ik het gevoel dat ik op een trampoline aan het lichtrijden was :D . Hij was wel superbraaf, beetje kijkerig uiteraard, maar heel betrouwbaar.
In galop wilde hij S. voorbij, maar wist niet wat hij dan zou doen, dus was het wel een kunst om hem er achter te houden, plassen en takken te ontwijken. Heb wederom een kolere-hekel aan caps gekregen die elke keer op mijn neus lag wanneer ik bukte voor een tak. Een blinde Gem valt sneller van een paard dan een caploze Gem. Dus volgende keer..... *niet bokt-proof* :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je een passende cap hebt ;)

Fijn dat moos het goed deed.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:07

schoonmoeder leeft nog, wel boel toeters en bellen om haar heen.
maar operatie is goed gegaan:) Vriend werd alleen beetje onwel dus die werd afgevoerd door de zusters :+

Edit zal zo ff bijlezen...