tallechie, wat naar dat hij nog steeds last heeft. hopenlijk helpt de vliegendeken.
Buckje
Geplaatst: 29-05-10 23:12
Ik heb Lizzy vandaag geen brokken eten gegeven even stoppen met het pavo voer om te kijken of de jeuk stilt aan haar staart. Heb haar staart ook even gewassen met teershampo. Ze heeft wel extra hooi hoor en gewoon het gras.
Hopenlijk helpt het als je lizzy even geen pavo voert lot. denk wel dat je het wel langer als een paar dagen niet moet voeren. duurt altijd effe voordat het 'uitgewerkt' is.
ik had het gisteren...Reed een vertrouwde ronde, dids aan het kwallen Stond er een groepje mensen te praten.. Dids oren erop, kop omhoog dus die mensen keken allemaal naar hem opeens loopt hij 2 stappen verder, gaat hij stilstaan zo van ''hihi, ik ben leuk he! ? '' heb gauw tegen die mensen gezegd ''sja hij vindt zichzelf erg grappig'' en hem maar aangefrikandeld om verder te lopen, patser
Buckje
Geplaatst: 29-05-10 23:22
Ik heb ook een poos energie classic gevoert van hartog aan Buck, maar er is hier moeilijk aan te komen en Buck werd er niet heter van dus ben gestopt omdat het elke keer drama was als het besteld moest..
Het meest wat ze hier in de buurt verkopen is pavo en subli. Subli ben ik zoiezo niet zo fan van, met Pavo nooit eerder problemen gehad. Maar hoor zo in het rond wel van de vele suikers dat sinds me ook niet toch maar is kijken voor wat anders.
Keet blijkt een ster te zijn in filerijden Kwam per ongeluk in een file terecht (had geen flauw idee waar ik was ) Dus ik ging maar met de rij mee Als de auto voor ons ging rijden, stapte ze netjes verder, of draafde ze aan. Stopte de auto, stopte Keet ook Heerlijk beest is het ook We bleken uiteindelijk midden in het centrum van het naastgelegen dorp te zijn kwam een bekend punt tegen en toen wist ik de weg wel. Toen ging het spetteren en ben ik naar huis gegaan. 9 km gereden.
Ivy kreeg eerst merriebrok van subli. en nu krijgen ze allemaal ponybrok van subli. geen problemen mee. Rafiki krijgt af en toe veulenbrokjes van subli.
oei voer.. Dids kreeg eerst een kilo of 3 sportbrok van subli ( ) toen ik hem kocht heb ik subli zonder gevoerd.. hiervan kreeg hij bultjes.. Toen overgegaan op bietenpulp met tarwezemelen en nu sinds een maandje Structomix (van cavalor??) een handje per dag. Is de dosis voor paarden op rust ivm blessure
Nouvel
Geplaatst: 30-05-10 08:27
Goeiemorgen!
Haha, al die bijnamen! hier zijn er ook zat hoor...
Fifi krijgt westernmuesli van Marstall, 's morgens met een beetje compactgras er door en 's avonds met een beetje lucerne. Verder krijgt ze hooi en compactgras als ruwvoer en Equilin als supplement.
Hier krijgen de volwassen pony's Hartog Energy Classic. Doen ze het goed op, worden ze wakker van.
De jonge beesten en de zogende merries krijgen Subli merriebrok. En de pony's die wat voller mogen ook.
Van Pavo gaan ze hiet niet schuren, maar van de sport muslie en de sport brok worden ze sloom en de slobber eten ze niet.
Maisie
Geplaatst: 30-05-10 10:06
Ik voer strucomix pony aan die van mij van cavalor. Doen ze het prima op.
Mijn pa noemt robijn altijd 'dat bruintje' bij mij bi ba bijntje of draakje. Ferro gaat meestal door het leven als dikke dot, dikzak of gewoon fer.
Die van mijn zusje heet peter pan dus dat wordt PP of pee.
Gisteren een dramatische wedstrijd gereden. Het terrein was vreselijk. Vol kuilen bobbels scheef en langs een enge sloot. Er was bijna geen ruimte om los te rijden en het vaardigheid terrein was nog slechter dat er gewoon mensen zich afgemeld hebben omdat ze hun beestje heel wouden houden.
Van de ongeveer 50 proeven die zijn gereden zijn er 10 winstpunten gegeven. Dus daar zat ik niet bij. Vaardigheid heb ik nog niet eens zo heel slecht gedaan moest als 1e starten met Ferro en heb het echt op het gemakje gedaan. Had maar 1 bal en was 3 sec buiten de tijd. Het gemiddelde van ballen was ongeveer 4 maar er waren er ook die reden er 7. Er heeft ook niemand barrage gereden.
he balen da'sook zonde van je hele voorbereiding als het terrein enz tegenvalt..
hoelang voer je al structomix? ik heb het me laten aanpraten bij de winkel namelijk, verder weinig over opgezocht, kon op bokt ook weinig vinden Vind het zelf iig héérlijk ruiken
ik denk nu 2 jaar. hiervoor ook altijd subli gevoerd maar hier zit wat minder in voor de pony's en ze worden er niet sloom van ofzo dus ik ben er wel blij mee. Mijn man voerde ook altijd pianisimo aan zijn haf anders was er niet mee te rijden.
Die van mij lust alles .. van tum weet ik dat nog niet .. maar die is ook dol op eten heb ik gemerkt
Hier krijgen ze niet echt brok, af en toe na het werk iets lekkers maar ze doen het er goed op
Buckje
Geplaatst: 30-05-10 10:42
Maisie, wat balen dat het terein bagger was gelijk heb je dat je lekker rustig gereden hebt!
Ik twijvel om Juniorix van Cavalor te gaan voeren voor Lizzy hoor daar wel goede verhalen over ?! En voor Buck pavo Nature Best ?? Daar schijnt weinig in te zitten qua suikers ?
Nouvel
Geplaatst: 30-05-10 10:45
maisie, wat balen van je wedstrijd zeg...
dat zo'n terrein goed gekeurd wordt...
pff, wat een weer! giet van de regen hier... net met de hond naar de paarden gelopen, alles buiten gezet en uitgemest en na een uurtje maar weer binnen gezet, 't goot en ze stonden alleen maar te hangen... Fifi hoest al wat, dus nat regenen vind ik niet echt een succes nu... misschien straks nog even naar buiten!
hier ook bah weer.. Dids staat nu waarschijnlijk met zijn dikke kont gewoon in de regen, die geeft daar dan weer helemaal niks om.. En als ie 't vervelend vindt kan hij zelf naar binnen.. Hoop alleen dat ie z'n deken heel houdt
Pavo hoor ik laatste tijd juist weer over dat er nog best wat in zit en er ook paarden o reageren met schuren?
Dids lust alles hoor, maar 't is de vraag of 't ook voer is wat goed voor 'm is en werkt voor 'm
Buck sil krijgt Natures best van Pavo en hij doet het er goed op. Krijgt elke dag iets minder dan een halve kilo met daarbij ook nog foeneknof met knoflook en lijnzaadolie. Van de Pavo koeken schuurde hij ook niet en die hielpen hem juist vlede jaar door zijn vacht heen. Het verschilt gewoon erg per pony hoe ze reageren op pavo voer denk ik dan.
lot, mijn pony's hebben ook een tijdje nature's best gehad van pavo. vinden ze erg lekker! ze krijgen nu ook regelmatig een handje daily plus van pavo en dat vinden ze ook heerlijk!