[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:09

Wij hebben wel een mooie eb en vloed bak liggen bij stal
maar moet even kijken of dat te doen is voor haar
denk alleen als ie gesleept is.
Anders wat dagen vroeger beginnen of middagjes vrij nemen
en in het weekend lekker op stap (als het mooi weer is)
Al staat ze eigenlijk in de winter zo goed als stil
nou ja, ze geeft zichzelf beweging op de wei

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:12

ja ik ben nu gebonden om bijna heel de winter te longeren waar het paard en ik ook niet vrolijk van worden wij rijden liever.

Vandaar dat we de rijbak nu hebben ingezaaid (gras is toch een beter ondergrond dan loszand. en multifunctioneel kan namelijk ook als weide gebruikt worden Haha!

we rijden ohz toch gewoon buiten in het bos dus onze mooie omheinde z bak word een b rijbak om te mennen Haha! in de hoek hebben we te mestput verplaats naar de bak vandaar dat hij nu een stukkie kleiner is maar nog groot genoeg om te mennen

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:31

Zo, hallo dan! Hahaha jullie gaan echt megasnel. Ik had wel eventjes nodig om bij te lezen. Ik ben hard bezig de laatste en definitieve versie van mijn scriptie in elkaar te flanzen. Vanmorgen nog eens alles goed doorgenomen in het zonnetje... En nu zal ik toch weer echt achter de pc moeten gaan zitten.

Ik vind achenbach wel een mooi systeem. Ik heb leren mennen met achenbach systeem, dus weet eigenlijk niet veel beter. Toen ik moest afrijden met koetsiersbewijs werd me ineens verteld, dat je de leidsels ook gewoon mocht vasthouden. Haha, ja toen zat het er al helemaal ingebakken.
Maar ik ga weer verder...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:32

Ik heb ook met achenbach leren rijden, maar moet zeggen dat ik het lichtelijk verleerd ben. Verder vind ik het makkelijker om met pony's die het nog niet zo lang kunnen gewoon met 2 handen te mennen zeg maar.
Als over 2 jaar mijn eigen pony voor de wagen gaat, dan wil ik eigenlijk het achenbachen wel weer oppakken Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:44

Ik zal me ook hier melden Lachen.
Ik ben Ciska, men vooral met mijn prestatie merrie Roosje. Ben sinds gister Z startgerechtigd en ga volgend weekeind meteen een poging wagen. Als ze straks ZZ is mag ze het kwa wedstrijden wat rustiger aan gaan doen en zal ze meer als fokmerrie ingezet worden.
Na deze dame heb ik nog een 14 jarige erg groene merrie klaar staan en daarna nog een 3 jarige waar ik heel veel van verwacht (en mocht ik me gaan vervelen is tegen die tijd m'n jaarling 3 en kan ik daar mee verder Knipoog ).
Er staat hier ook nog een 5 jarige die ik betuigd heb, maar die word fanatiek onder het zadel gereden waardoor we niet aan mennen toe komen. Het meisje wat haar rijd wil er verder mee gaan zodra ze er te groot voor word.

De meest recente foto's van mij en Roosje:
[AR-ITP] Roosje aan het werk in de kou
Ik hoop dat ik volgende week iemand zo gek krijg om foto's te maken van m'n Z debuut.

Lamme hand van de zweep heb ik geen last meer van. Heb een super lichte (maar ook flink dure, zeker in verhouding tot m'n tuig wat nodig vervangen moet worden) zweep. Dat is ook m'n heiligdom en daar komt niemand aan Knipoog. Word ook niet met betuigen enzo gebruikt, maar dan maak je in het begin toch geen kilometers.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:00

Pluttersput schreef:
Ik heb ook met achenbach leren rijden, maar moet zeggen dat ik het lichtelijk verleerd ben. Verder vind ik het makkelijker om met pony's die het nog niet zo lang kunnen gewoon met 2 handen te mennen zeg maar.
Als over 2 jaar mijn eigen pony voor de wagen gaat, dan wil ik eigenlijk het achenbachen wel weer oppakken Lachen

ik achenbach ook altijd met 2 handen heb het idd ook gewoon geleerd weet niet beter Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:14

Ik achenbach ook met twee handen maar ik bedoel met mijn handen los van elkaar Clown Zoals mijn meninstructriese het altijd noemde: Op z'n piet-luts Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:14

Pluttersput schreef:
Ik achenbach ook met twee handen maar ik bedoel met mijn handen los van elkaar Clown Zoals mijn meninstructriese het altijd noemde: Op z'n piet-luts Haha!

ow oke dan ahha Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:15

boerenbach wordt dat hier genoemd

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:15

Evelli schreef:

op zen boere flutjes hier Knipoog hahaha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:20

nah, mijn doel is wel om op den duur eenhandig te gaan rijden, maarja, mijn doel is ook een mooie 4 wielige wagen, een mooi bruin tuig, een bates inova (dress zadel) voor james, etc etc etc Knipoog

Waar kan je geldboomzaadjes kopen? Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:21

sammykuh schreef:
Evelli schreef:

op zen boere flutjes hier Knipoog hahaha

en hier op z'n jan boeren fluitjes... Haha!

Wij hebben wel een verlichte rijbak in de winter, maar daar heb ik eigenlijk in het donker nog nooit in gemend.
Ik ga meestal de weg op en rijd dan wat dressuur op een grasveldje in de buurt.
20 x 60 vind ik niet ideaal voor een paard waarvan de buigingen nog niet bevestigd zijn, net te smal...

Dat betekent dus inderdaad in de winter minder mennen en in de zomer wat vaker...

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:23

ja tegen de tijd dat ik daar eindelijk in mag rijden zijn de buigingen goed bevestigd Knipoog duur namelijk nog meer dan een jaar Tong uitsteken

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:24

Zo paarden hebben weer een schone stal.

Wordt hier nog een gezellig boel met zijn allen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:25

Ik woon nog thuis en werk fulltime op een managementspositie. Leuk geldboompje dus Knipoog

Heb een mooi luxe marathon tuig van Ideal gekocht. En als ik zie dat ze het leuk vind komt er een marathon/trainings wagen van Cavalier bij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:26

Evelli, klinkt goed! Cool
wagen en tuig bij v. Schie? Knipoog

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:31

mijn enkel en dubbelspan van die mini's komen ook bij van schie vandaan. Ook de wagen van de paarden komt daar vandaan.

Edit: Het tuig van de paarden komt bij van der wiel vandaan. Zwart met rood onderlegt.
Laatst bijgewerkt door S_hirley op 05-05-08 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:32

Yup, bij Van Schie.
Gewoon weg super service van hem allemaal. Super vent is het.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:33

ik woon ook nog thuis maar paarden kosten veel centjes Haha!

heb een merkloos goed en duur tuig wou namelijk persé bruin onderlegt en dan niet die kleur van ideal maar ander bruin haha heb ik gevonden geen merk goed spul helemaal nylon versterkt moest er alleen wat centjes voor uitgeven Clown

kar heb ik 2e hands merkloos wil ooit wel een moie wagen op maat gemaakt voor mijn lange stelten (1.87) en kleine uk van 1.20 dus hij moet laag zijn zodat het voor die klijne mooi staat maar ik meot veel beenruimte hebben Vork

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:35

ja beenruimte dat moet ik ook hebben. Maar pas prima op het wagentje van Cavalier.

Wil gewoon goed beginnen met een comfortabel karretje. Wil toch langere ritten gaan maken uiteindelijk en dan wil ik zelf ook gewoon lekker zitten. En het moet gewoon soepel lopen voor mijn ukkie. Die kar die ik wil kan je met 1 vinger 10 meter verder duwen zo licht loopt ie.
En mijn pony is bruin, dus vond het wel chique dat er een effen zwart tuigje om kwam.

Had eerst een frans gareel meegenomen maar dat was te ruim, dus heb ik omgeruild voor een borsttuig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:36

ik woon niet thuis, dus heb o.a. een hypotheek Knipoog daarbij de paarden in pension, nog een stel andere beesten, dus tja...
Ik zou het liefst een minipaarden fokkerij opzetten, maar zolang ik geen stekkie van mezelf heb (eigen land) wacht ik daar nog maar even mee Knipoog

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:42

Ik zit stiekem toch ondertussen mee te lezen, want anders houd ik jullie nooit bij! Hihi...
Ik ben eigenlijk momenteel beetje op zoek naar een wagentje, zodat ik met mijn verzorgpony kan gaan rijden. Omdat ik nog 2 jaar moet wachten voor ik met mijn eigen pony aan de slag kan. Ik had voor mijn welsh cob een mooie marathon recreatiewagen van Kelders, maar dat kan mijn budget momenteel niet echt hebben. Dus ben nu rond aan het kijken voor iets tweedehands, particulier ofzo.
Maar moet eigenlijk eerst even mijn studie af maken Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:46

ik wil dit jaar (dus eigenlijk volgend jaar) 1 veulentje fokken voor over een aantal jaar in het tweespan

en heel heel heel misschien nog ooit eens een rijpaard erbij
Tinker oid

Mijn merrie staat redelijk goedkoop op de wei het hele jaar door, dus die kosten merk ik niet eens. Heb ook amper voerkosten.
Verder heb ik thuis een poezendame, maar ook daar heb ik weinig kosten aan.
Kan dus een hoop sparen per maand, zo komt het dus dat ik in vrij korte tijd een marathonwagentje kan aanschaffen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:50

heb opzich ook weinig kosten paarden staan tuis betaal alleen het voer 15 p.p per maand dus dat is nu nag 30 euro maar eind deze maand komt er een shet bij dus word het weer wat meer.

Verder verdien ik nog niet zo supper veel omdat ik nog studeer 1 dag in de week.

verder betaal ik mega veel verzekeringen en heb nog een auto die ook neit op water rijd Clown

ach ja we komen er wel ooit komt er een mooi luxe kar Haha!

deze kar die ik nu heb rolt ook super licht en is ook zeker niet te zwaar hij toont alleen wat groot omdat er groote wielen onder zitten. Maar ja nieuwe kleinere wielen kost ook weer wat. Dus spaar ik liever door voor een nieuwe kar Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:52

Om de kosten te drukken doe ik veel zelf.
Ik woon thuis en ik heb een kleine pensionstalling en daarbij geef ik menlessen.
De eerste marthonwagens heb ik zelf gebouwd, de laatste heb ik kunnen kopen door een spannetje goed te verkopen met de oude wagen.
Ook het beslaan e.d. doe ik zelf, scheelt op jaarbasis toch wel als je er een stuk of drie op ijzers hebt.