Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
charzard schreef:Hoi Marjan en Lynn
ik ben het helmaal eens met wat jullie en vooral Lynn schrijft,hopelijk begrijpen menden het nu een beetje en sluite ze zich bij ons aan.
Ik zie je op de vrijdag na de Kerst.groetjes
![]()
![]()
heb je hem door?geheimpje hoor!!!!!
naturalhorse"]
[quote="Odi schreef:Citaat:2. over de opmerking dat paarden niks "hoeven" van elkaar, zoals rondjes om de ander heenlopen.
Onjuist. Paarden laten andere paarden bijv. cirkelen, 1 van de dominatie-spelletjes.
Graag zou ik willen weten waar deze "waarheid" vandaan komt, ik heb het nl. nog nooit gezien.
Where have you been all your life. Not observing horse in the pasture, that's for sure. Not reading books on horse psychology.....
Citaat:Begrijp me goed ik wil het systeem absoluut niet negatief neerzetten of onderuit halen, besef me heel goed dat er al ontzettend veel mensen baat hebben gehad bij de "Pat Parelli" manier. Heb alleen moeite met hoe sommige onderwerpen neergezet worden, zoals de benaming spelletjes. Bij spelletjes denk je dat het voor beide partijen leuk is. Het spijt me zeer maar als je "dominantie"spelletjes doet met je paard, is dat in mijn ogen niet leuk voor het paard + dat je zelf 200% geconcentreerd moet zijn op je dier en je bewust moet zijn van elke stap die je maakt en welke lichaamshouding je daarbij aanneemt.
Citaat:[quote="Odi
Graag zou ik willen weten waar deze "waarheid" vandaan komt, ik heb het nl. nog nooit gezien.
[/quote]
Citaat:Heb alleen moeite met hoe sommige onderwerpen neergezet worden, zoals de benaming spelletjes. Bij spelletjes denk je dat het voor beide partijen leuk is. Het spijt me zeer maar als je "dominantie"spelletjes doet met je paard, is dat in mijn ogen niet leuk voor het paard + dat je zelf 200% geconcentreerd moet zijn op je dier en je bewust moet zijn van elke stap die je maakt en welke lichaamshouding je daarbij aanneemt.
Citaat:Waar ik ook moeite mee heb is de stelling "als er iets verkeerd gaat is de begeleider niet dominant genoeg". Tuurlijk is helemaal waar, maar wil jij zeggen dat jij nog nooit een paard in training hebt gehad die zo dominant was dat jij de leiderschap kon afdwingen? Er zijn nu eenmaal paarden die ook hun materialen inzetten om dominant te blijven.
Een tijdje geleden was er een man bij ons die mij wel even zou zeggen hoe ik het moest aanpakken, het was de bedoeling dat hij met twee "agressieve" stampende stappen mijn paard van de plaats zou verjagen. Het dier keek hem alleen een keer met een scheef oog aan, daar stopte de demonstratie van hem ook want hij durfde niet verder te gaan (aangezien ik mijn paard ken was dat ook een verstandige beslissing).
Citaat:Wanneer ik het heb over "ziet er exact hetzelfde uit" van de equipment, dan bedoelde ik niet de vorm van het touwhalster of zoiets, maar bijvoorbeeld het feit dat er net zulke v-vormige leertjes aan zitten, dat soort dingen. En wanneer je het Parelli-spul inderdaad zo goed vindt (dat vind ik ook! Ik zou nooit meer anders willen), waarom laat je je klanten dan niet gewoon het originele spul niet bestellen? Dan hoef je toch niet met een eigen lijn spullen te komen?
Citaat:Die leertjes voor de sier aan het halster vonden we gewoon leuk...!
Citaat:Waarom laten wij de klanten niet gewoon het originele spul bestellen...?? Omdat het zo leuk is om dezelfde kwaliteit aan te kunnen bieden voor de helft van de prijs (of soms minder)
Citaat:voor veel mensen is de prijs (voor lessen of tools) toch een drempel, en ja ik weet wel dat als je echt iets wil je er alles voor over kan hebben, ik heb in het begin ook zelf flink betaald voor het "echte" spul en stoorde me aan de schandalige prijzen, kreeg een beetje de indruk van een elite-clubje....
Citaat:Vandaar dus, onstaan uit de passie om NH voor meer mensen mogelijk te maken.