[AR] Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loesjevosje

Re: Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:56

ik draag in iedergeval thermo ondergoed en ik heb nu sinds paar dagen een verwarmdkussen en verwarmde handschoenen cadeau gekregen. ze zijn te koop via een webshop. Ik heb er nu al veel plezier van

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:19

Zo'n verwarmdkussen en handschoenen lijkt me ook wel wat.
Ik doe het nu gewoon met een paar truien , jassen. Heel veel sokken en goede schoenen. Alleen handschoenen ben ik nog niet helemaal uit. Menhandschoenen houden niet echt warmte vast maar hebben wel goed gevoel in de mond , en met andere handschoenen ben je heel het gevoel met de paardenmond kwijt. Iemand suggesties?

Edit: nog wat vergeten Knipoog

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:50

hihi wat een koukleumen hier allemaal, ik umm gewoon spijkerbroek met daarover thermobroek.
gewoon sokken + stal schoenen.. umm t-shirt met daarover een verst en een ski-jas. sjaal om en klaar.

handschoenen rij ik niet mee. wacht tot m'n handen bevriezen, dan pak ik dikke ski-handschoenen die standaard op de kar leggen, kan m'n paard even aan de lange teugel stappen, en zodra me handen weer warm zijn gaan we weer verder.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:33

Ik heb nu ohz rij handschoentjes met een hele dunne binnenkant en een heerlijk dikke buitenkant. Had gister met mijn (ohz) les zelfs kleffe handjes terwijl ze normaal altijd koud zijn!!!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:46

Ik heb morgen weer les en ze verwachten sneeuw Zij zijn groot en ik is klein!
Doe denk ik maar een regenbroek over de thermobroek

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:51

thermoskan met warme chocolademelk mee!! Of een heerlijk slokje schrobbelér!! Vingers aflikken werkt altijd goed om weer warm te worden Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:55

sumic schreef:
thermoskan met warme chocolademelk mee!! Of een heerlijk slokje schrobbelér!! Vingers aflikken werkt altijd goed om weer warm te worden Clown

Ik heb les, hij ziet me aankomen......

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:30

Zorg dat je genoeg bij je hebt kun je uitdelen.. wedden dat hij het niet erg vind.. Duivel

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:16

We hebben geen schapenbontje voor in de stoel. Heerlijk warm. Helaas sta ik vaker achterop dan dat ik zelf men, dus ik heb vaak een rijbroek met een skibroek aan. Lekker warm, omdat de rijbroek goed aansluit. Verder heb ik lagen truien aan. En een dikke jas. Geen dikke handschoenen, maar gewone leren handschoenen. Ik blijf altijd heerlijk warm. Met erg koude wind, dikke sjaal om en grote muts op

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:56

bayaatje schreef:
goede tip om lekker warme voeten te hebben ? je doet een dun kousje aan, daarna een plastiek zakje over je voeten (je moet er wel voor zorgen dat je warme voeten hebt voor je het zakje erover doet) en als laatste een dikke warme sok. In het begin is het best wel raar zo een "ritsellende" voet , maar ja je voeten zijn wel warm .Knipoog

Heb ik ook al geprobeerd, maar helpt bij mij niet.
Steenkoude voeten, wat ik ook aantrek. Al heb ik voorverwarmde laarzen aan, thermosokken, enz. enz. Rest van mijn lijf is heerlijk warm, zelfs mijn handen (fleecehandschoenen met leren versteviging voor de leidsels).
Maar door die altijd intens koude voeten is mennen in de winter voor mij geen pretje.

Mijn bijrijder heeft er geen last van; die stapt af om mee te gaan lopen als we een eindje stappen. Maar als menner kun je dat beter niet doen Bloos

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:11

Ik heb niet alles gelezen Bloos , dus misschien dat het er al staat...

Bij de Van Kranenbroek hebben ze heel fijne mutsen met nepbont (kunnen ook lekker in de wasmachine), met zo'n kleppen (als het echt koud is, misschien iets minder charmant maar heerlijk warm Haha! ). Zijn echt leuke en superwarme mutsen en kosen zo'n twee euro!

Een vriendin had altijd die echt leer met bont van Mountain Horse en die wilde ik een paar jaar geleden ook en toen kwam ik de mutsen van Van Kranenbroek tegen; nu ligt er dus eentje in de auto, in de koets etc... Mijn man heeft ze sinds deze week ook, was blij dat ze ze nog hebben...

wolfram3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:47

ik neem een platvinkie mee.
laat de groom dicht tegen je aan kruipen.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 11-01-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de edit knop!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:56

Wat ik doe om warm te blijven op de kar? In dit weer? Gewoon effe lekker thuis blijven! Bloos

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:01

Ik heb 2 weken geleden een rit gehad, en ik had niet niet koud Haha!

3 broeken aan (1 spijker broek, 2 hele losse broeken, anders helpt dat niet) 2 hempjes en een trui, een kniekousje, paardrijsok, zakje, zok.
en een dikke jas!
voor de zekerheid een hele dikke trui mee. maar die heb ik niet nodig gehad!
in de pauze een kan met warme chocomelk!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:14

Ik zorg gewoon voor een heleboel laagjes kleding over elkaar. Zolang we rechtuit gaan (bosrit of naar de manage) heb ik dikke handschoenen aan. Ik kan hier redelijk mee voelen. Zodra we op de manege zijn trek ik dunnere handschoenen aan waar ik beter gevoel mee heb.

Tijdens bosritjes wordt er ook regelmatig gewisseld. Als ik koude handen heb kan ik die mooi even op warmen als mijn groom aan het rijden is Lachen

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:23

Ja hier thuis wordt ook de beste remedie aangehouden, gewoon thuis blijven...

Maar persoonlijk heb ik met dit soort dingen aan een paar handschoenen en een goede jas genoeg

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:53

Aaah, thuisblijven is zonde van het mooie weer... tis zo lekker als et zo vriest en de zon schijnt Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:17

Vorige week zondagochtend zo lekker gemend in de zon dat het mij al die lagen kleding aantrekken echt wel waard was. Zit al zoveel binnen dat ik echt blij ben als ik naar buiten kan. Had alleen koude handen maar rijd nooit met handchoenen want dan kan ik niet sturen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:58

daniella74 schreef:
...maar rijd nooit met handchoenen want dan kan ik niet sturen.

Dat had ik eerst ook tot ik met mijn opleiding voor het koetsiersbewijs begon. Daar moet je met handschoenen aan rijden (althans op examen en dus oefenden we er ook maar mee) en nu rij ik veel liever met handschoenen eigenlijk. Wel zo handig met dit weer.
Ik krijg juist koude voeten en handen als ik niet zelf mag mennen en als bijrijder "fungeer" (en dus helemaal stilzit). Misschien eens een extra plaid meenemen de volgende keer Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:01

Met Stapp sokken in mijn onbekend merk stalschoenen heb ik nooit koude voeten. Met handschoenen kan ik ook niet rijden ohz, ik heb gewoon een ontzettende hekel aan die dingen. Als bijrijder heb je het gewoon snel koud omdat je niets doet, kun je je bijna niet op kleden.

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:15

Ik heb tegenwoordig ook werksokken van Stapp en die zijn inderdaad erg warm, koude tenen sinds die tijd ook in m'n klompen of wat dan ook niet meer gehad Knipoog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:19

Klinkt behaaglijk. Ik zal die sokken ook eens gaan zoeken (Welkoop/Boerenbond?)

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:21

Die van mij komen bij een klein fouragehandeltje hier in de buurt vandaan al zul je bij die zaken ook wel een goede kans maken Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:08

Ohw... ik heb eigenlijk ook geen koude tenen meer sinds ik Stapp- sokken draag... nooit bij stilgestaan dat het aan de sokken kon liggen, haha! Haha!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:35

Lidl heeft ook reclame met wintersokken ik geloof morgen. Ik ga eens kijken of dat wat is. Jammer dat de dingen in de reclame zo snel weg zijn bij Lidl. Je moet er echt als de kippen bij zijn,anders is het al weg. Soms hebben ze echt heel goede en fijne dingen, zoals fijne jackjes voor een kleine prijs, die zo lekker winddicht zijn om mee te rijden. Kom daar eens om bij een 'paardenwinkel' zouden best eens uit dezelfde fabriek kunnen komen, zelfde materiaal maar andere naam, betaal je toch flink minder voor.