[AR] Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:06

Bij ons staat er een appaloosa van 1.07m voor de wagen, ik heb hem beleerd omdat ik hem zelf ook beweging wou kunnen geven als de kinderen eens geen zin in rijden hadden. Maar uiteindelijk wordt hij bijna nooit bereden en zijn mijn kinderen lid van een menclub voor kinderen met shetlanders geworden.

Leuk om te lezen dat er ook mensen hun AV aangespannen rijden, mischien moet onze merrie er ook nog eens aan geloven.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:47

Jellie schreef:
Ik ben benieuwd wat iedereen op bokt zoal voor ras paard voor de wagen heeft staan Lachen
Rijdt je er alleen aangespannen mee of ook ohz ?
Heb je je paard zelf betuigd of laten doen?
Doe je ook mee met wedstrijden? Of is het puur recreatief?

Ze lopen weliswaar nog niet voor de kar maar er is nog 1 wachtende voor ons voordat onze Shet en Tinker naar de beleermeneer mogen.
De Shet wordt dan voor ons beter doorgereden (door tijd- en ervaringsgebrek helaas wat verslofd) en de Tinker wordt geheel beleerd en doorgereden. Over 2 jaar komt haar dochter er dan ook nog bij in het 2-span.
Tinker wordt ook ohz gereden. Shet is daar te klein voor Haha!
Wij laten het dus doen. Eerst zou de buurman ons helpen maar die goede man lijdt aan een ernstige vorm van tijdgebrek en daarom brengen we de paarden naar mijn oude koetsierbewijs-instructeur.
Vooralsnog zal het puur recreatief zijn. Misschien later ooit eens een wedstrijdje meepikken.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:28

Ik heb sinds anderhalve week mijn kruising welsh van 1.35 voor de kar staan en hij doet het super! Haha!

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:42

ik heb een haflinger voor de wagen. ze was al beleerd toen ik haar kocht, ook ohz. ik rij recreatief maar wil in de toekomstig misschien toch wel een wedstrijdje met haar rijden....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:25

Sonja mijn hafinger is 8 jaar geleden door een proffesional beleerd en liep puur recreatief voorde koets, maar mag dit nu niet ivm kreupelheid.
Jimmy mijn mini ben ik nu voorzichtig mee begonnen, maar ja ik heb nog geen karretje (wel die van Sonja maar dat wordt echt te zwaar) dus even rustig aan.
Verder gaat Lady de haf van mijn vader binnenkort naar een beleermeneer om het te leren.

Dus nog even geduld en dan kunnen we weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:52

Mijn shet van 100 cm loopt een paar keer per jaar voor de tweewieler (bijrijdster verder véél te druk met rijden Clown ) en ik zit er aan te denken om één van mijn paarden voor de kar te beleren, maar zo'n shet is ook lekker handzaam, ik ben geen geboren menner.

Florisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:53

Ik men soms een shetje, das met een 2wieler en de fjord waar ik nu op rijd wordt door haar eigenaar ook af en toe es gement

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:36

Wij hebben onze friese merrie van 15 jaar voor de kar lopen. We hebben haar al 7 jaar maar wisten niet of ze voor de kar kon lopen. We zijn kortgeleden met haar naar een ervaren meninstructeur geweest en die heeft haar ingespannen en het bleek dat ze wel beleerd was voor de kar.
Ze pakt het super op, na een paar privelessen loopt ze nu met mijn vriend elke week mee in de groepsmenles. Ik denk niet dat we ooit wedstrijden met haar gaan doen, maar ja, je weet nooit.

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:48

Ik heb mijn 2 shetten (grote maat) voor de wagen staan in het tweespan, tandem en enkelspan. (zelf beleerd) Ook rijden we af en toe een oefen vaardigheid/marathon wat ze erg goed doen.
Ook mijn haflinger loopt voor de wagen en voor de ploeg , ook doen we met haar touwtrekken.
Mijn e-pony en tinker gaan na de zomer voor de wagen. Zij hebben al wel voor de sleep en in de dubbele longe gelopen.
Maar nu staat het mennen even op een laag pitje, ze staan in een andere wei dan de wagens en dan ga ik liever gewoon op ze rijden als dat ik heel de boel moet gaan verslepen.

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:53

een rasloos pony'tje van 1.15, 17 jaar. Wordt ook mee ohz gereden maar niet door mij.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:33

Ik ben mijn Shetlander van +/- 96 cm aan het beleren. Tot nu toe gaat alles heel goed, kan niet wachten tot ze voor het karretje kan! Lachen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:58

Ik heb mijn kruising hackney van 1,21m in enkelspan voor de wagen staan. Met zijn 15 jaar nog superenthousiast en kan er een behoorlijk tempo inzetten. Op dit moment rijden we alleen met de instructeur, dat vind ik veiliger ivm zijn temperament, maar het doel is lekker bosritten te gaan maken met groom, dressuurles te gaan nemen en wellicht over een tijd een oefenmarathon te starten.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:00

Mijn nicht heeft haar shetlander voor de wagen staan,
ze heeft net weer een nieuw karretje die ze nu aan het schilderen is. Het is een prachtige shetlander Haha!

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:29

Ik heb een kruising van een Shetlander en een ? voor de kar staan. Het is een ruin van 1.24 m. Ik werk met hem aan de dubbele longe want hij is iets te klein voor mij om op te rijden Knipoog Ik rijd dressuur en vaardigheid wedstrijden met hem, dressuur klasse L en vaardigheid ook. Ook rijd ik soms een oefenmarathon. Ik heb hem zelf betuigd.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:35

ik rijd met een Welsh x Hackney oefenmarathon (aankomend weekend op dezaterdag in Gilze *LOL* ook ben ik nu een kruising (moeder: welsh x hackney vader?) aan het beleren Lachen

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:06

(bijna) mijn shettie Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:24

ik heb 2 welsh atjes voor de kar lopen.

cindy 4 jaar vorig jaar beleerd met hulp.
Ze is nu Dressuur B+5 en vaardigheid L+4
ook rijd ik af en toe een marathonnetje (maar nog niet officieel)

Ferro is ook 4 jaar en sinds 1,5 beleerd. dit heb ik zelf gedaan Go jij! Go jij! hij pakt t goed op en is heel braaf.
Volgende week gaat ie mee op wedstrijd voor een vaardigheidsparcoursje.

Volgend jaar gaan ze in het 2span. is de planning Bloos Haha!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:23

Ik heb vorig jaar mijn Arabische merrie voor de wagen beleerd.
Ze is nu 8 jaar en ben zon 1,5 jaar geleden begonnen met de beginselen en met het echt inspannen ben ik geholpen door een stalgenoot met veel menervaring.
Ze staat nu ruim een jaar voor de kar en het gaat echt hartstikke goed.
9 september a.s. rijden we mee met de jaarlijkse koetsenrit voor gehandicapten, vind ik erg leuk.
Ik zou graag wedstrijden met haar willen rijden maar ik heb geen trailer waarbij ik mijn wagen mee kan nemen.
Dus dan zou ik 2 keer heen en weer moeten rijden om alles op de plaats van bestemming te krijgen.

Ze wordt ook onder het zadel gereden, maar niet mer zo heel erg fanatiek.

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:15

fries Haha!

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:31

Ik heb een welsh Cob merrie voor de wagen staan.
Nou ja ik heb haar eigenlijk nog niet zo lang en moest nog even wagen en tuig en ijzers enzo regelen. Nu dat allemaal voor elkaar is hopen we snel een keer te gaan. Ze was al beleerd toen ik haar kocht.
Ik rijd haar ook onder het zadel. Bloos

Daarvoor reed ik aangespannen met een welsh a. Maar dat was een held op sokjes. Deze welsh cob is wat stoerder en wat beter geschikt voor de aangespannen sport.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:20

Een haflinger komt er bij mij volgend jaar voor te lopen Ja

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:08

Een bruine Wielkopolski (Pools Warmbloed) van 1.67m 11 jaar en uiteindelijk na een mislukte poging door een prof. zelf beleerd.

Hij wordt ook ohz gereden. Momenteel 2 keer per week voor de kar, 2 keer dressuurmatig ohz en de rest recreatief gereden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:04

Ik heb een merens voor de wagen lopen.
Ze loopt verder ook gewoon onder het zadel.

Ze liep bij haar vorige eigenaar enkel- en dubbelspan, dus ze heeft mij het mennen mooi kunnen leren.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:08

Ik heb een Welsh A pony ,, loopt niet voor de kar, gewoon wedstrijden en recreatief, een shet die bij hem op de wei staat loopt wel voor het karretje hij was al beleerd toen ze hem kOchten.. geloof ik , doet het heel braaf

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:55

ik heb een verzorghaflingertje die voor de kar loopt,ookal is ze erg schrikkerig,en durf ik aangespannen er nog niet all1 met dr opuit;)