[AR] Met wat voor bit mennen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Einam

Re: Met wat voor bit mennen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 09:44

Ies_ schreef:
Wel grappig dat dit topic is geopend Knipoog . Ik ga morgen naar de divoza en ben ook opzoek naar een men bitje voor mijn shetlander. Ik had vandaag toevallig het divoza krantje binnen gekregen. En daar stond ook een passend bitje in voor mijn shetlander. Ik koop een gewoon liverpoolstangen bitje Lachen .

Divoza heeft werkelijk helemaal geen keus in menbitten, verder als een simpele liverpool of een bokkebit komen ze niet. Op zich niet erg als dat volstaat, maar het erge is dat ze er ook nog eens geen biet verstand van hebben.
Een mullen mondstuk oid hebben ze nog helemaal nooit van gehoord Haha!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:04

Ies_ schreef:
Wel grappig dat dit topic is geopend Knipoog . Ik ga morgen naar de divoza en ben ook opzoek naar een men bitje voor mijn shetlander. Ik had vandaag toevallig het divoza krantje binnen gekregen. En daar stond ook een passend bitje in voor mijn shetlander. Ik koop een gewoon liverpoolstangen bitje Lachen .

Ik kan me niet voorstellen dat Divoza een mooi klein bitje heeft voor een shet. Ik heb daar ook wel eens rondgekeken, maar niks gevonden.
Wrs heb je dan wel een juiste maat (die breedbek van mij heeft nl 12 of 13), maar is het mondstuk heel dik en zitten er grote bril en scharen aan. Heb ik ooit ook voor m'n shet gehad en ze had daar enorm veel last van, zo'n bek vol ijzer Lips are sealed

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:11

Maar het bit hoger hangen geeft veel druk achter de oren en als hij dan iets af wil buigen wordt die druk alleen maar groter. Lees: hij hoeft voor mij helemaal niet in de krul te lopen maar doet dat uit zichzelf wel eens en wil dat niet belemmeren.
Ik lees vaak over die grote tongvrijheid bij die Sprenger bitten enzo maar denk dan, dat dat wel juist het probleem geeft. Of zie ik dat verkeerd? Hij kan van mij alles krijgen maar het probleem is toch vaak de maat.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:31

Bit hoger hangen is niet zo zeer bedoeld om ze 'in de krul te laten lopen'; als je dat wilt, zul je dat echt zelf moeten doen met je handen etc.

Bit ietsje hoger in de mond hangen voorkomt bij sommige paarden juist dat ze de tong over het bit heen werken; die van mij deed het bij het bokkebitje, maar ook bij mijn nieuwe liverpoolstang met lichte tongboog; totdat ik het bit een gaatje hoger hing Knipoog maarja, is per paard en situatie verschillend natuurlijk Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 13:33

Bij Divoza heb ik ook al gevraagd, die hebben de ballen verstand er niet van.
Ze wouden me zelfs een Cob-tuig aansmeren terwijl ik toch echt een Fries van 1.70 M heb. Haha!
Had het toen gelijk al gehad en ben maar weer naar huis gegaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:25

Dat ik daar voor het eerst een shetlandtuig bestelde (10 jaar geleden bijna) vroeg ik daar een liverpool bij voor de shetlander. Ik wist zijn bitmaat niet dus dat liet ik aan hun expertise over. Ik kreeg vervolgens een shetlandertuig met een liverpoolstang maat 14,5. Kon ik twee pony's op 1 bit rijden

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:26

Vickelientje schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat Divoza een mooi klein bitje heeft voor een shet.

Volgens de catalogus hebben ze:
Een liverpool, vanaf maat 9,5 en deze wordt geleverd met een kleine bril en 2 leidselogen. Hoe dik het mondstuk is, staat er dan niet bij, maar ze leveren (tegenwoordig) dus wel kleine maatjes, met kleine scharen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:26

Het is verschrikkelijk om een goede zaak te vinden waar men verstand heeft van mennen en de bijhorende spullen. Ik was laatst in een ruitersportzaak om panieksluitingen te kopen, eerst heel uitgebreid uitgelegd waar het voor was. ze snapte me precies en zou het even gaan halen... ze kwam terug met 2 musketons..!ik bedoel maar.
Over menbitten krijg je inderdaad helemaal geen info. Ik rijd zelf wel met bokkenbitjes en bij 1 pony heb ik daar ook nog eens latex omheen gedraaid. zo gevoelig is deze dame. Toch kijk ik regelmatig naar andere bitten. op zich doen de ponies het er wel goed op, maar mijn gevoel zegt toch dat deze bitten niet ideaal zijn. en dat er vast wat beters te krijgen moet zijn. Maar zonder informatie van kenners durf ik het niet aan. (heb het trouwens wel geprobeerd met een liverpool stang maar dit ging echt niet.)

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:14

sumic schreef:
Het is verschrikkelijk om een goede zaak te vinden waar men verstand heeft van mennen en de bijhorende spullen. Ik was laatst in een ruitersportzaak om panieksluitingen te kopen, eerst heel uitgebreid uitgelegd waar het voor was. ze snapte me precies en zou het even gaan halen... ze kwam terug met 2 musketons..!ik bedoel maar.
Over menbitten krijg je inderdaad helemaal geen info. Ik rijd zelf wel met bokkenbitjes en bij 1 pony heb ik daar ook nog eens latex omheen gedraaid. zo gevoelig is deze dame. Toch kijk ik regelmatig naar andere bitten. op zich doen de ponies het er wel goed op, maar mijn gevoel zegt toch dat deze bitten niet ideaal zijn. en dat er vast wat beters te krijgen moet zijn. Maar zonder informatie van kenners durf ik het niet aan. (heb het trouwens wel geprobeerd met een liverpool stang maar dit ging echt niet.)

Hahahah dat is wel lomp!! Misschien moeten we gewoon op evenementen onze spulletjes kopen. Bij de echte menstands zeg maar. Ik heb vorig jaar de panieksluitingen bij Paul Paree op een show gekocht. www.Letty.nl heeft veel mendingen en ik ben met haar aan het mailen over een bit voor Passie en dat lijkt te lukken. Ze begrijpt het probleem (de maat) en heeft contact met een constructiebedrijf die haar te kleine bitten vergroot, dus ik hoop dat ik 'beet' heb.

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:04

Ik ben nu aan het uitproberen. Voor mijn enkelspan had ik een utrechtse stang, maar ik vind hem toch niet fijn reageren. Nu ik een tweespan heb wil ik gelijk kijken naar een ander bit. Ik heb nu een liverpool (jaaaa, een dunne in minimaat Clown ) te leen en meneer nummer 1 loopt er perfect op. Ik heb mijn leidsels trouwens gewoon door de ring, dat is scherp genoeg bij hem. Meneer nummer 2 kent nog niet zoveel en kliert enorm met zijn tong. Ik denk dat ik voor hem ga kijken naar een bit met tongvrijheid.
Alleen drukt dat niet erg tegen zijn gehemelte?
En ik zat ook nog te denken aan een gebroken liverpool, maar die schijnen juist minder vriendelijk te zijn (in tegenstelling tot wat ik eerst dacht) door het notenkraakeffect.
Maar ik lees je topic even mee Knipoog

vrijruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:40

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:41

vrijruiter schreef:
Nieuwschierig naar bitloos mennen?? Neem een kijkje op http://www.bitloosrijden.nl

Nee dank je die flauwekul hoef ik niet

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:42

Wij mennen altijd met Liverpool's.
Ligt eraan hoe gevoelig het paard in de mond is, anders zit er bitbandage omheen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:43

Einam schreef:
vrijruiter schreef:
Nieuwschierig naar bitloos mennen?? Neem een kijkje op http://www.bitloosrijden.nl

Nee dank je die flauwekul hoef ik niet

Puur reclame kijk maar eens naar zijn berichten
Indoctrinatie van zijn kant..

Een soort van prediker zeg maar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:46

Guttegut; zo'n 'naturalfreak' die overal waar maar kan reclame voor maakt.

Vrijruiter; als je niets nuttigs te zeggen hebt, hou dan gewoon je reacties voor je...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:50

@ Vrijruiter: Als je het topic had gelezen, dan had je gezien dat we geen interesse hebben voor bitloos mennen. Ik moet er niet eens aan denken!

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:06

Echwel schreef:

Zeker weer zo'n fundamentalistische natural Clown

Ze zijn nog erger als de taliban!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 22:10

Einam schreef:
Echwel schreef:

Tamil Tijgers! Extreme duivel

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:14

Einam schreef:
Echwel schreef:

Van die jehova's. kreeg ik van de week nog aan de deur..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:18

hahaha, inderdaad heleen, daar kun je sómmige naturals wel erg mee vergelijken Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:19

Mogen wij u een boekje over bitloos aanbieden??
G'd waakt over u als u op pad gaat..

edit tikfout
Laatst bijgewerkt door Echwel op 26-03-07 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 22:20

En als je niet bitloos ment: God straft meteen. Vork

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:21

Echwel schreef:
Van die jehova's. kreeg ik van de week nog aan de deur..

Ik gebruik die vergelijking maar niet meer, voor ik op de PB plat geschreven wordt door deze gasten.....
Is me ooit al eens overkomen Clown
Denk dat er geen Taliban aanhangers op bokt zitten Huilen van het lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:22

ROFL ROFL ROFL OK dan!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:24

Ach dan lees ik het heb een plezante avond en ga door..

Er kwam eens een stel en dat zei , ik kom het woord van g'd brengen..
Zei mijn lieve echtgenoot, zet maar achter bij de schuur..